[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:22

Zo ik heb eens een keer niet te veel gemist!
Leuke foto's allemaal

Vief gefeliciteerd!

RK: volgens mij zijn jullie er helemaal klaar voor

Jiska: Balen van je eerste springwedstrijd zeg..
Indd hopen dat het beter wordt, hij is nog wel jong natuurlijk.

Wij zijn gisteren ook weer op concours geweest.
Ik heb met Jack voor het eerst M gesprongen, en Queenie weer L.
En heb al het maximaal haalbare gehaald, kon niet beter!
4x gewonnen, en 8 winstpunten

Liep Jack met 4 oranje lindjes aan zijn hoofd

Ammi, sorry ben niet echt thuis op dat gebied..

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:38

Chantal: Wat leuk dat het zo goed ging! Ik moet ook met Violin maar eens buiten gan rijden, als ik in het najaar wil crossen

Jiska: Tsja, volgende keer beter! En dat gaat het vast wel

Annemieke: Super!! gefeliciteerd! Welke is die pony van Micheal dan?

Ik zit weer lekker op school te internetten. Hierna nog 1 uurtje en dan ben ik vrij.

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:42

Annemieke wat goed! echt gefeliciteerd!!Ik ga maar s eventjes fitnessen..Even met de fysio overleggen of het geen idee is om nog 1 keer in de week bij hem krachttraining te doen..En dan 1x in de week te trainen bij de handbal...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 12:45

dat is niet mis Annemiek, wow!

Ammi, ik kan je er niet mee helpen. Je zou eens gewoon een grote fokker kunnen bellen en vragen of die je een tel br kunnen geeven.

Luhmuhlen was trouwens heel erg gaaf. Jammer dat er maar 31 deelnemers waren, je kunt dan op lang niet alle sprongen een ruiter zien. De cross was trouwens ingekort, de eerste lus was op heel slechte grond. Daardoor was er wel een spectaculaire combi uit gehaald, twee hele dikke trakehners (en dan bedoel ik een iele boom op 1.20 boven een sloot van 3 meter breed en een meter diep) die haaks op elkaar stonden op 3 of 4 galopsprongen Nu hoefden ze alleen de 2e trakehner te doen. Verder was hindernis 1 al meteen een soort trakehner, dan kwam na hindernis 9 (was die trakehner combi van hierboven) een hele misselijke 'coffin, van een dikke boom, greppel na een afdaling en dan schuin eracher een smalletje. Vervolgens een greppel met haag, dan twee relatief simpele sprongen en dan een lastige watersprong van een boom met stromend water met daarachter soort halve krans (zeg maar de laatste van Vlietlanden) op een heuveltje. Dan dikke boom het water in, onder een hoek een hele lage uitsprong en dan weer onder een hoek een dikke bak. Daar heb ik heel wat gezien die het alternatief reden. Dan een flink galopstuk en weer een moeilijke waterbak: eerst een smal huisje en dan haaks op 4 galopsprongen een haag die alleen aan de linkerkant een laag stuk had van circa 1 meter breed (en ook zo hoog denk ik), de rest was echt giga hoog, met de landing in het water. Ook daar waren veel problemen, stops op het huisje of bijna vallen op het water. Dan een soort picknicktafel, een hele dikke heg, een misselijk smalletje bovenop een flinke heuvel en aan de voet daarvan weer een smalletje. Richting het hoofdterrein dan een steeple haag, en een heel erg bedriegelijk smalletje direct aan de top van een heuvel waar ik heel wat langslopers heb gezien. Op het hoofdterrein een paar dikke sprongen, waaronder drie op een soort S lijn, dan een dikke boom op een heuvel, weer een trakehner en de laatste waterbak. Daarna nog een aantal sprongen maar die heb ik niet gezien. We hebben vooral bij de 2e waterbak gestaan, daar kon je mooi dichtbij komen, en het was technisch een lastig ding

We hebben direct na aankomst de cross gelopen (waren om 7 uur vertrokken en om 11 uur daar) en daarna begonnen op de eerste dikke trakehner waar een heel erg zichzelf belangrijke voelende official liep te mutsen over afstand op de sprong. Daar heeft hij op zich gelijk in, maar zorg dan dat je het vooraf al afzet, en bovendien waren er andere sprongen waarje de paarden vrijwel kon aanraken, terwijl je hier op minstens 10 meter gehouden werd

Nou ja, verder hebben we genoten van de sport, ik vond het wel iets minder indrukwekkend dan in Burghley, er zaten zelfs een paar sprongen tussen die ik ook wel durfde en dat gold nog veel sterker voor de 2* die dag erna gereden werd.

's Avonds hebben we gekampeerd en lekker gegeten, en zondag waren we - na een indrukwekkend bezoek aan het concentratiekamp Bergen-Belsen - rond half vier weer thuis.

Best een aanrader, het was er wel druk, maar een stuk beter geregeld dan bv Boekelo, maar ik vond Burghely eigenlijk nog veel leuker
Het weer werkte niet echt mee kou en bewolkt)

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:11

Wow Lielle, dat klinkt wel indrukwekkend! Leuk dat je zo'n uitgebreid verslag hebt geplaatst.

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:29

Zo Lielle jij hebt een fijn weekend gehad!
Klinkt erg leuk

Renske: Halloween (Queenie).. bruin zonder aftekeningen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 13:29

er komen nog wel wat foto's

Scum

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:38

AntheaV schreef:
word bij jullie de barrage verhoogd dan? bij ons nooit

Bij ons altijd. Heel soms is het zo druk dat ze een ingesloten barrage hebben en dan kunnen ze natuurlijk niet ophogen. Maar in 90% van de gevallen wordt de barrage opgehoogd bij ons.

RK; in Friesland komen jureren? Tuurlijk. Als ik de reiskosten vergoed krijg

Talida; bij een losse hoefwand komt de buitenste rand van de hoef los van de binnenkant. Ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Bij ons was het aan een hoef aan de binnenkant gebeurd.

Vief; Ga je binnenkort Z1 starten?

Voor de rest weet ik niet meer wat ik gelezen heb.

We hebben een fijn dagje gehad in Vrouwenpolder. Als de bodem volgend jaar goed is gaan we zeker weer terug!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:40

Anthea, bij ons wordt de barrage meestal ook verhoogd.
Behalve als deze ingesloten is natuurlijk.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 13:42

Losse wand:

We spreken van losse wand (white line disease) als de verbinding tussen de hoornwand en de wandlederhuid los is.De hoornplaatjes die samen met de lederhuidplaatjes de verbinding vormen van de hoornwand met het hoefbeen, worden aangetast en verdwijnen.Hierdoor kan het hoefbeen gedeeltelijk los komen van de hoornwand, wat een kanteling of zakken van het hoefbeen tot gevolg kan hebben.

Oorzaken

Slechte hoornkwaliteit, waardoor een bacterie en een schimmel de kans krijgen gezamelijk de hoorplaatjes aan te tasten.
Slecht beslag, waardoor de hoornwand in de toon extra veel druk te verwerken krijgt.Er komt wat ruimte tussen wand en zool , zodat de bacterie en schimmel makkelijk de kans krijgen om binnen te dringen.
Geïnfecteerde hoorzuil
Hoefbevangen geweest, waardoor de verbinding tussen de hoorwand en hoefbeen loslaat en er makkelijk een bacterie binnen kan dringen.

http://www.hoefsmidschellingerhout.nl/kk_300002.html

Anthea, hier wordt er ook verhoogd. Vreemd dat dat bij jullie niet gebeurt.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:50

Bij ons is het meestal ingsloten barrage. Het B en L heeft meestal op concoursen meer dan 70 deelnemers per rubriek en het M/Z zit bijelkaar meestal ook wel op een stuk of 50. Ook op de kringwedstrijden, waar het deelnemersaantal meestal de helft is wordt vrijwel altijd met ingesloten barrage gereden.
Als je met meerdere paarden rijdt is het ook wel lekker praktisch.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 13:54

Ingesloten barrage varieert hier. Ik vind het niet prettig, rijdt leiver een hoger rondje daarna.

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:05

Ik vind erna ook fijner, je kunt dan even rustig kijken hoe je gaat rijden, en kijken hoe anderen hem rijden..
En als het verhoogd wordt vind ik ook wel leuk!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:14

Annemieke, goed gedaan zeg!! Wauw, 4 keer eerste!!!

Lielle, klinkt goed zeg! Ik ga naar de W.E.G. in Aken, ben benieuwd hoe die cross is!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:19

daar gaan we ook naar toe, dat is hier bijna om dce hoek

ik vind het wel gaaf, al die grote crossen kijken. Je kijkt dan toch iets simpeler naar je eigen crossje

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:32

Sjaan schreef:
Vief en RK, gave foto's!!!

Vief, Z1 startgerechtigd klinkt wel errug gaaf!! Wanneer wil je ook daadwerkelijk Z1 gaan starten? Mooi springzadel heb je trouwens, wat voorn merk is dat?

Jiska, gewoon blijven oefenen, het komt vast wel! Heb je haar wel is laten vrijspringen? Daar willen ze nog wel is goed van gaan opletten aangezien ze dan echt alles zelf moeten regelen!

Ik heb gister mijn 2e buitenrit gemaakt met Wisecrack! Gelijk bij ons langs de grote weg en daarna voor het eerst het bos in. Wise voelde aan als een mega blok met spanning en ik had maar weer even een touw om haar hals heen gedaan zodat ik me vast kon houden bij rare sprongen. Ze is super braaf geweest, sprong wel is aan de kant en durfde soms niet verder te lopen, maar ja een bos had ze ook nog nooit gezien! Echt een braaf diertje!
Oes is helaas een ijzer kwijt... balen!!! Maar ja morgen komt de hoefsmid haar weer even beslaan.

Dankjewel
Het is een BR Jos Lansink.
Fijn dat Wise zich toch wel braaf gedroeg
Ik ga met Sam vanmiddag ook even lekker een buiten-stap-ritje maken

Sam krijgt vrijdag weer nieuwe schoenen

@ AnneMieke wauwie Goed zeg! Gefeliciteerd

@ Lielle: Leuk zo'n verslagje! Ben wel blij dat ik niet over die hindernissen hoef

@ Anthea, de barrage wordt bij ons echt bijna altijd verhoogd, echt een enkel keertje dat het niet verhoogd wordt

@ Scum: Ik weet nog niet precies wanneer ik voor het eerst Z1 ga starten. De instructrice van de ponyclub vond dat ik het maar gelijk moest gaan doen, maar ben er zelf nog niet helemaal uit. Ga iig niet heel lang meer wachten Echt Z-waardig vind ik hem nog niet, maar of we nou in het M of in het Z starten en dan rustig door oefenen maakt volgens mij ook niet echt uit.. Nouja we zien wel

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:43

Annemieke, gefeliciteerd! Lekker zeg, alles winnen!
Ik rij het liefst ingebouwde barrage, dan heb ik het paard nog lekker warm en in het parcoursritme. Helemaal als ik meerdere paarden op 1 concours rij vind ik dat fijner, ivm het inrijden.

BT, Ushi is vandaag al opnieuw beslagen. Ze heeft slechte hoeven. Stond nu 6 weken op de ijzers en de hoeven begonnen alweer in te scheuren. Ze heeft nu voor ijzers gekregen met een dubbele wand. Ze had een scheur voorin haar hoef en loopt nu met een gat voorin haar hoef rond... arrggg balen is dat toch als een paard geen fijne hoeven heeft.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:51

Bedankt allemaal
@Annemieke, jullie zijn er ook echt klaar voor!
@Lielle leuk verslag. Lijkt me idd ook wel eens leuk om zon grote cross te zien. Heb alleen zo weinig tijd...
@Sjaan wat fijn dat Wise het allemaal zo lekker oppakt.
@Renske, gaat het weer een beetje met je schouder
@Anja, leuk dat je ook weer ns langskomt Hoe gaat het nu met je?
@Scum, ff jureren in Friesland... Dan mag je wel een grote aanhanger meenemen om daar je km vergoeding mee in terug te nemen

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:54

viefdepief schreef:
@ Lielle: Leuk zo'n verslagje! Ben wel blij dat ik niet over die hindernissen hoef

Mee eens !

reeskees schreef:
@Lielle leuk verslag. Lijkt me idd ook wel eens leuk om zon grote cross te zien. Heb alleen zo weinig tijd...

Heb jij dan geen 24 uur in een dag ???

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:00

nee, ben al overgestapt op een 30 urige dag

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:13

Het is gewoon niet eerlijk. Je moest gewoon 5 dagen weekend hebben en 2 dagen werken (voor hetzelfde loon uiteraard).

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:23

Als je nu gewoon vanaf maandagochtend 8.00 40 uur achterelkaar werkt, tot dinsdagavond 24.00 dan heb je de rest van de week vrij om bij te komen...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:24

Sjaan..ik ken het... die van mij die heeft nou alweer een ingescheurde hoef.. helaas van bovenaf. de druppeltjes bloed komen er uit geperst..tis niet veel maar het lijkt me niet goed ..

Lielle: leuk van Luhmullen! Ik ga zo meteen eens kijken of op de duitse eventing site wat fotos staan... nog nederlandse successen eig? dacht dat madeleine brugman o.a. ging..

ik ga ook naar Aken! Is echt 20 min bij mijn ouders vandaan

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:26

Lielle: klinkt echt gaaf! Mijn vader gaat ook bij de sgw kijken, mijn moeder bij de dressuur. (vief; mijn vader gaat met wouter en mijn moeder met loes )

Scum: Nee niet hetzelfde loon..MEER! Als je zo lang weekend hebt, heb je veel meer tijd om het uit te geven

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:28

renskek schreef:
Lielle: klinkt echt gaaf! Mijn vader gaat ook bij de sgw kijken, mijn moeder bij de dressuur. (vief; mijn vader gaat met wouter en mijn moeder met loes )

Hahaha