[SGW] Etten-Leur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:02

sabine super 2de keer Z!!

g0otje

Re: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:10

@rosanrosan: waarom stuur je een berichtje en verwijder je hem daarna weer?ben wel nieuwsgierig
Laatst bijgewerkt door g0otje op 03-04-06 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:13

Mooi verslag LOve!
En ik vind het ook goed dat je wint met een ervaren paard wint hoor! Je moet het tenslotte zelf zoen.
Zorg maar dat je lekker veel ervaring opdoet en leert van dat paard! Toch fijn dat je die kans hebt?!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:15

Jha heb je ook helemaal gelijk in!!en dat kan ik bij mijn onervaren tino weer prima gebruiken, de ervaring die ik op doe met dop!
Jij ook goed gereden toch!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:21

L0ve, verander je onderschrift even. "Tallententeam is met één L!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:25

Hier dan nog mijn verslagje van gisteren (moest toch echt eerst even bijslapen ). Ik had nr. 15 in L ring 3:

Dressuus: ik heb te kort losgereden, daardoor had Pasjha weer drie van die spontane rodeo aanvallen tijdens de proef verder ging t eigenlijk beter dan ik had verwacht (hij liep de hele week al behoorlijk belabberd met dr). Resultaat: 185 pt, 13e
Springen: ging heel goed, had alleen hindernis 5 niet netjes aangereden en had op deze dus een balkje. Erg jammer... verder dus foutloos.

Cross: Tsja, dit is ons favo onderdeel Ik had al besloten om op de tankval het alternatief te nemen. Aangezien het onze eerste keer L was én Pasjha niet echt toppie was. 1 (berken), 2 (haaientand met greppel) en 3 (boom) goed. 4abc (bergje) was idd n beetje lastig ivm stomme afstand + berg op maar ging ook goed, 5 (zadelrek) goed, 6 (smalletje) goed, 7ab (in-uit) goed - idd wel stoer aangereden, 8ab het alternatief genomen, daarbij bijna de hindernis jury omver gereden (heb me later nog verontschuldigd maar het scheen tijdens die regen vaker gebeurd te zijn ) 9ab (rotspartij) + 10ab (boom + trakhener) goed, 11 (brugje) wel goed Pasjha heeft wel n moment ingehouden maar sprong er toen direct op daar was ik achter toch wel trots op, 12 (stijl)+13abcde (water in-uit-in-uit)+14 (uitkijktoren) heel goed, 15 de huisjes genomen en 16 ging ook goed.

Toen ik uit t water kwam zag ik dat ik nog heel veel tijd over had, iets van 40 sec. dus de rest heb ik op n handgalopje gereden. Ben gefinished met 5.50 dus netjes 10 sec. binnen de tijd.

Uiteindelijk ben ik 5e geworden, waar ik heel erg tevreden mee ben. (er was wel een fout gemaakt met tellen, want eerst stond ik 4e ). Vooral toen het nog regende hoorden we dat er echt heel erg veel fouten in de cross gemaakt werden: de ene weigering na de andere en enkele valpartijen.

Dressuur kan nog stukken beter, maar springen en de snelheid in de cross zijn eigenlijk geen probleem. En tot nu toe hebben we nog altijd alles gesprongen zoals ik t wilde in de cross.

Iedereen die prijs had van harte gefeliciteerd!!

Altos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:04

Mooie resultaten voor de meeste van jullie. Gefeliciteert allemaal! De foto's staan weer online op www.vivianstoop.nl onder 'evenementen'

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:06

Leuke foto's Heb je alleen het Z? Ik dacht nl je in een flits te zien zitten toen ik over 4 kwam (nr 55).

/add
lama, ik ben wel erg blond bezig

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:06

L0ve schreef:
@rosanrosan: waarom stuur je een berichtje en verwijder je hem daarna weer?ben wel nieuwsgierig

Omdat ik eigenlijk wilde qouten, maar drukte op de verkeerde knop

gr rosan

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:08

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:14

Mijn verslagje van etten Leur.
Om 4 uur opgestaan en om 5 uur met de vrachtwagen en 4 paarden aangereden richt EL...
Dressuur L ging redelijk punten vielen wel erg tegen stond 15e ofzo nog nooit mee gemaakt, maar kan gebeuren.
Toen springen in het L. Meraat vergat bij de 1e dubbel op B gewoon aftezetten hij maakte een hup bij terwijl ie af moest gaan.. Dus een balk en op 5 ook nog 1tje.. Maarja. Verder sprong ie wel fijn..
Cross ging ie lekker van start op 4 moets wel weer wat lopen kijken maar ging oke de rest kei goed tot de witte ophaalbrug de laatste 2 galoppassen kop omlaag en de remerop.
Even hem weer bij de les geroepen en toen in draf erop aan gereden want wou daar geen alternatief rijden omdat bij hem gewoon een principe kwestie is... Toen ging het oke. De rest ook weer heel goed.. Maar 10 sec buiten de tijd.... Ben wel tevreden voor de 1e wedstrijd van het jaar. Op naar Castenray met Merato.
In het M wel oke gedressuur, vreschoot wel 2 x van Mech die was langs me aan het rijden en zij kwam 2 x recht op me af en dan draait hij zich gewoon om op de achterste benen zo bang is ie dan van andere paarden die hem van voren naderen in draf of galop.
Resultaat 3e met 210 punten.. Nog nooit mee gemaakt maar oke...
Toen wou ik hem klaar gaan maken voor t springen was ie niet helemaal oke. Liep rechts voor niet fijn. Nog laten draven maar was niet goed. Dus maar terug op de wagen gezet...
Hopelijk is ie in Castenray weer in orde kan ie daar mooi mee heen.
Nu gaan trainen voor Kreuth met Ires....

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd..

Sabine en eventinggek supper man....

Van mij in het L geen foto's...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:56

Mijn verslagje dan nog maar:

in het donker naar EL gereden, en bij schemering verkend. Cross viel me mee, ik had een paar weken terug al eens gekeken en de lastigste sprongen (kei en bosuitsprong) mochten niet in het L. Ik wilde dan ook overal rechtdoor, muv de brug. Dat zit meer bij mij tussen mijn oren, maar goed Daarna hoi gezegd tegen Bento en Sim en Raimaer los gereden in de stromende regen . Proefje was weer te veel spanning, de punten en plaats (184, middenmoot) vielen dan ook zeker niet tegen. Nu heb ik ook het idee dat er raar gejureerd was (ring 1), het zat iig erg dicht op elkaar. Ik heb trouwens die man nog afgevoerd zien worden, wel erg vervelend De grond was op dat moment nog redelijk, ik weet niet hoe dit later is geworden.

Met los springen vond ik de bodem wel erg zwaar, een paar sprongetjes waren dan ook wel genoeg. In het parcours liet Raimaer zich fijn rijden, ondanks een K* afstand in de dubbel 4ab (die stond erg gaar!) waren we foutloos met een goed gevoel. Ik zag degene voor mij er nog afvallen in die dubbel, ze nam ook maar meteen het hoofdstel mee Het werd daardoor wel wat krap, toen ik bij de DA vandaan kwam had ik nog anderhalve combi voor me. Daardoor liep ik wat klooien met mijn stopwatch, normaal start ik die als de ruiter voor me weggaat maar dat was ik nu dus vergeten Uiteindelijk op ongeveer 1 minuut voor tijd dat ding aangezet en daarna weg. Raimaer liep nog wat dicht onder de eerste maar kwam toen goed op gang en liep prima. De picknickplaats ging super (daar rijd ik altijd fijn) en de eerste uitdaging kwam op het in-uitje van 7. Ze kwam mooi bij me, en liep er simpel doorheen zonder te kijken. Daarna de beruchte tankval waar ze fijn mooi in twee korte galopsprongen doorheen ging. Ze keek even en ze glibberde wat boven (volgens mij was het er glad) maar ze pakte er wel super aan. De rotsdubbel ging wat minder vloeiend, de bocht liep niet zo lekker maar de dubbel erna het bos uit ging weer netjes. Op de brug het alternatief gepakt hoewel ze daar zo fijn aanvoelde dat het wsl niet nodig was geweest en naar het water. Inmiddels snapt Raimaer ook dat je echt geen mogelijkheid krijgt om droge voeten te houden en ze ging als een streep het water in, over het eilandje (volgens mij had ik zelfs genog controle om het smalletje daar ook te doen) en water weer in en uit. Uitkijktoren ging makkelijk, huisje ook. Toen keek ik eens op mijn klok en dacht nog ruim 30 seconden te hebben (was nl in de gedachte dat ik mijn stopwatch 30 seconden voor vertrek had gestart) en ben dus heel rustig naar de finish gereden om geen tijdfouten voor te snel rijden te krijgen. Helaas was ik toen dus 10 seconden te langzaam, wat me de 2e plek heeft gekost. BlonT!

maar goed, ik ben tevreden. We mogen nu naar het M zelfs

Alle prijswinnaars proficiat. Patsmu, zat jij in mijn ring in het L? Eventinggek, ik hoorde jouw crossuitslag al omgeroepen worden, netjes hoor! Eerste keer L en bepaald niet simpel hier.

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:17

Lielle zat in ring 2 in het L!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:21

Oh, dan is er meer ringen vreemd gejureerd. Ik heb trouwens je dubbelpost even verwijderd

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:26

Leuk verslag Margo!
Echt super hoor!
En je moet het indd zelf doen, ook al heb je een ervaren paard.
Dus je mag best trots zijn

Suus netjes resultaat hoor!! Die dressuur komt vast nog wel!:P

patsmu, balen van je dressuurscore.. verder netjes hoor!

Lielle balen van het foutje met je stopwatch zeg!! maarja kan gebeuren..
en een 2e plek is toch nog super!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:39

ik was nu 5e, daar was ik ook heel blij mee.

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:47

Sorry las verkeerd!
*schaaam*

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:22

Jiska, super trouwens, je 1e Z cross meteen foutloos

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:22

Leuk zeg om die verslagjes te lezen !
En zo te horen heeft iedereen er wel een geslaagde dag van gemaakt !
Dank je Margo! En nogmaals gefeliciteerd ! Van die zenuwen heb ik eigenlijk niks gemerkt toen we met jullie stonden te kletsen net na het springen ! Haha, maar goed ! Ik spreek je nog wel !
En de rest ook nog maals gefeliciteerd !

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:24

dankje liellie, ik zag je nog voorbij scheuren in de cross trouwens! was toen zelf aan het verkennen.
margo, mensen zeggen idd snel dat het allemaal zo goed als vanzelf gaat met een ervaren paard... heb het zelf ook wel gehoord toen ik net begon met ice!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:27

Ik heb je niet gezien Jiska, ik had haast
Natuurlijk gaat het niet vanzelf, maar het is wel fijn om een paard te rijden dat het klappen van de zweep al kent.

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:28

sfranken schreef:
Ja dat was zeker beter, had een beetje schrik voor de trakhener omdat ik daar vorig jaar een lelijke val had gemaakt. En toen dacht ik daar in het M te gaan kijken voor het vertrouwen maar dat werkte dus niet, bijna iedereen weigerde en zag er weer 2 vallen. Was niet goed voor mn zelfvertrouwen

ja ik hoorde het nog iemand zeggen gisteren op de wedstrijd. ik ben daar toen met paard (oke eigenlijk pony) en al in geschoven, ook niet fijn, maar gelukkig hadden we beide niets. behalve dan een trackener trauma! dat is inmiddels al weer verholpen doordat ice daar zo simpel overheen springt!

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:30

Lielle schreef:
Ik heb je niet gezien Jiska, ik had haast
Natuurlijk gaat het niet vanzelf, maar het is wel fijn om een paard te rijden dat het klappen van de zweep al kent.

ja daar heb je gelijk in, maar het blijft ook lastig. met ice had ik het echt wel moeilijk in het begin door dat hij zo vlug was.

ik zal de voglende keer als je langsscheurt wel even schreeuwen. deed margo ook bij mij anders had ik haar ook niet in de gaten gehad, het gaat ook allemaal zo snel!!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:35

Ik hoor meestal ook van alles in de cross, en op de paden zie ik mensen ook wel die er lopen..

Eigenlijk wel slecht misschien, geen goede concentratie?