[SGW] Broekelo 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Re: Broekelo 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:34

Ja ik was zaterdag, hihi!

Ik wil ook een foto bestellen, maar welke. Die met die ronde boom is wel tof, alleen word ik nogal uit het zadel gegooid...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 08:48

Ik vind de sprong op hindernis 4 het mooiste... maar die van hindernis 18 sta je inderdaad zelf mooier op.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:09

Ik ben gister wezen kijken bij de waterbak, mocht iemand tussen een uur of 11:00 en 12:00 hebben gereden, sorry voor mijn applaus hahaha. Maar potverdorie wat werd ik enthousiast. Iets minder enthousiast toen de eerste die ik zag keihard op d'r plaat ging. Paard sprong erin, zij vloog erover heen, bleef godzijdank hangen tot het paard er weer uitsprong en kwam redelijk hard neer in de drek. Hoop dat ze zich niet bezeerd heeft. Verder heb ik er in dat uur meer verkeerd zien gaan dan goed zien gaan. Paard wat de waterbak in gleed, ruiters die erover heen vlogen, eentje zelfs bijna met hoofd tegen het hout van de rand. Respect jongens, sodeju.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:36

Bij mij ging het de eerste 17 sprongen ook prima! Alles hoog en foutloos gesprongen, hij trok weer heerlijk aan! Helaas bij de waterbak ging het niet goed. Ben wel gefinisht (en een 7de plek :D ) maar zit nu helaas in het gips en moet hoogst waarschijnlijk nog een operatie krijgen (voet gebroken).
Dus ups en downs voor mij helaas; cross-seizoen een stuk eerder afgelopen dan ik had gedacht. :(

Helmcamera filmpje zal ik er binnenkort opzetten!

Heb echt al super leuke foto's gevonden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:54

Sommige ruiters zijn niet altijd fair naar hun paard op zo'n waterbak. Dat verbaasde me soms echt.

Het applaus vond ik juist super leuk! :))
Ponytje keek er ook echt van op haha

Afbeelding

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:28

Wij hebben een super leuke dag gehad gisteren. We hebben twee jaar geleden voor het laatst zelf echt meegereden. Dit jaar ben ik mee geweest als koppaardje van een stalgenoot. We hebben redelijk rustig aan gereden (gezien mijn pony al 19 is). We zouden alles laag doen maar ging zo goed dat we toch meer hoog hebben gesprongen dan we dachten.
Zelf wel 1 keer gevallen, in de bocht van hindernis 6 naar 7, mijn pony 'schrok' van een klein plasje net na de bocht en draaide zo snel om. Maar snel opgestapt en weer door gegaan.

Bij de waterbak stonden al twee ruiters stil dus die van ons begonnen ook wat te twijfelen dus jammer genoeg een weigering. Dus stonden we daar met 4 paarden, ik heb die van mij maar omgedraaid en zo laag ingereden en toen naar de finish. Erg trots op mijn oude topper, en we zijn nog geen eens laatste geworden ondanks ons rustige tempo :-D.

Heb al wel een paar leuke foto's van, ik meen spoolder, van ons gezien, We hadden nummer 61 en 62. Een haflinger en een groot bruin paard. Beiden in rood/bruin.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:30

Prisjee91 schreef:
Bij mij ging het de eerste 17 sprongen ook prima! Alles hoog en foutloos gesprongen, hij trok weer heerlijk aan! Helaas bij de waterbak ging het niet goed. Ben wel gefinisht (en een 7de plek :D ) maar zit nu helaas in het gips en moet hoogst waarschijnlijk nog een operatie krijgen (voet gebroken).
Dus ups en downs voor mij helaas; cross-seizoen een stuk eerder afgelopen dan ik had gedacht. :(

oh echt? -O- hoe heb je dat gehad dan? veel beterschap en sterkte.

Ik vind het nog steeds superjammer, helemaal na die verhalen..

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 10:33

Mandarijn12 schreef:
Ik ben gister wezen kijken bij de waterbak, mocht iemand tussen een uur of 11:00 en 12:00 hebben gereden, sorry voor mijn applaus hahaha. Maar potverdorie wat werd ik enthousiast. Iets minder enthousiast toen de eerste die ik zag keihard op d'r plaat ging. Paard sprong erin, zij vloog erover heen, bleef godzijdank hangen tot het paard er weer uitsprong en kwam redelijk hard neer in de drek. Hoop dat ze zich niet bezeerd heeft. Verder heb ik er in dat uur meer verkeerd zien gaan dan goed zien gaan. Paard wat de waterbak in gleed, ruiters die erover heen vlogen, eentje zelfs bijna met hoofd tegen het hout van de rand. Respect jongens, sodeju.

Ik was er tussen 11 en 12 ook als goed is.
Misschien net iets na 12 mijn tijd was starten om kwart voor 12

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 10:37

Oh voet gebroken...wat heb je gedaan???

etania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:35

Dott schreef:
Prisjee91 schreef:

Was jij degene die naar het ziekenhuis moest met de ambu? En waarvan het paard even gestald moest worden?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:42

Ik denk dat hij van een ander paard schrok in de waterbak (hij is best bang voor water namelijk) want die kwam gelijk achter mij aan de waterbak in.
Omdat hij schrok schoot hij opzij (naar de zijkant) waar dus dat hek staat. Voet werd geplet tussen paard en hek. :(

Mijn paard is inderdaad ergens gestald door de organisatie (echt heel erg bedankt!!) maar ik ben niet met de ambulance afgevoerd. Die mensen kwamen wij wel tegen in het ziekenhuis.
Maar geen idee hoe of wat verder.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:44

Oef. Auw.
Heb er vorig jaar ook 1 gezien die geplet werd tussen paard en hek, dat ging gelukkig wel goed.

Veel sterkte

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:45

O jeetje, sterkte met je voet Prisjee91.

@ Carolien007 dan reed jij ongeveer tegelijkertijd met een vriendin van mij, die stonden met een donker paard en een bruin paard bij de waterbak toen er een haflinger vol tegen haar aan reed. :+

etania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:56

Prisjee91 schreef:
Ik denk dat hij van een ander paard schrok in de waterbak (hij is best bang voor water namelijk) want die kwam gelijk achter mij aan de waterbak in.
Omdat hij schrok schoot hij opzij (naar de zijkant) waar dus dat hek staat. Voet werd geplet tussen paard en hek. :(

Mijn paard is inderdaad ergens gestald door de organisatie (echt heel erg bedankt!!) maar ik ben niet met de ambulance afgevoerd. Die mensen kwamen wij wel tegen in het ziekenhuis.

Hij heeft bij mij op stal gestaan :D

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:59

etania schreef:
Prisjee91 schreef:

Hij heeft bij mij op stal gestaan :D

Oh echt? :D Echt heel erg bedankt!!
Vond t wel eng om hem zomaar mee te geven haha

Heeft ie zich wel gedragen?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:10

En BOEM. Daar lag ik.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:12

Zo, dat bruintje heeft je mooi ontweken!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:14

Wow.. aparte move. Gelukkig kon je weer op staan. Nog een beetje heel?

etania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:15

Geen idee ik was er niet bij. Ik was op dat moment elders en werd gebeld of er een paard in mijn stal gestald mocht worden omdat er iemand gevallen was. Ga ervan uit dat hij zich gedragen heeft, anders had ik het vast wel gehoord :+ :D

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:21

Ja gaat inmiddels weer prima. Wel een zeer gekneuste elleboog en hele dikke linkervoet.

Ben er daarna wel weer opgestapt en en verder gereden in de inrijbak. Nu flink bezuren van de spierpijn.

Heb vanavond nog wel les, maar ik twijfel nog of ik mee ga doen haha.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:01

Phoe idd geluk dat die bruine je nog zo goed weet te ontwijken ja! Nooit fijn een val bah bah.. stertke iedereen die iets heeft opgelopen van de cross!

Tijdens mijn losrijden werden der ook een paar rake klappen uitgedeeld door een paard!
Gelukkig kon de ruiter die geraakt was wel weer verder rijden.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:29

Oei, lelijke val zeg...! Die bruine had zo bovenop je kunnen gaan staan... je hebt wel geluk gehad!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:48

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:05

nicee foto van de afsprong ging niet geheeel soepel want ze ging te vroeg af als ik de foto zo zie

Mado24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:40