[SGW] Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjan1984

Re: Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:23

Ik ben er helaas toch niet bij. Ben onderweg flauw gevallen dus hebben we moeten besluiten om te draaien. Baal echt heel erg. Succes allemaal. Ik duik mijn bedje in.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:07

Succes alle *\o/*

Ik baal nog steeds dat ik niet naar het mooie evenement mocht gaan! En dat oom nog op zo een prachtige dag!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:49

Wij zijn ook alweer klaar. Dressuur ging echt slecht, weet de punten niet maar het was een heel gehaaste proef. Bij het springen fout parcours, dus helaas geen cross. Mijn man zei ook al gelijk dat hij er niet lekker in zat vandaag.

Marjan: beterschap.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:37

Beterschap Marjan!

Bij mij ging de dressuur wel lekker (weet de punten nog niet), springen voelde goed, maar wel een balk. Cross ging slecht, weet echt niet wat Zeph had, maar hij moest overal kijken en alles was eng....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:15

Wat zuur Susan! Marjan hoe gaat het nu met je?

Zeph, wat vreemd van zephyr, normaal vreet hij de hindernissen toch op? Misschien last van de temperatuuromslag vandaag?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:18

Ja, ik weet het soms ook niet met hem! Vliegende start het starthok uit en hindernis 1 ging heerlijk en daarna zag hij overal spoken onderweg... ik lag er onderweg bijna af door een sprong opzij van een plantenbak bij hindernis 4..... niet grappig dus. Door al die spoken zat overal de handrem erop en moest ik dus overal op rijden.... normaal hoef ik nergens op te rijden, want trekt hij er juist op aan.... maarja... weer een ervaring rijker en we zijn wel rond gekomen, dus voor een tweede x in het L niet onwijs slecht ofzo....

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:45

*\o/* nog nooit zo fijn gereden! Vond het leuke cross met al combinaties, je moest er echt aan rijden. Heel leerzaam.
Dressuur ging lekker, wel beetje fris, maar toch 200 punten!
Springen ging heerlijk foutloos!
Cross was tof! Paard trok lekker aan en was gretig! Alleen het water vloog hij letterlijk in! Dat vind ie nog een beetje spannend! Foutloos en binnen de tijd en we hebben een eerste prijs op mogen halen! Was onze eerste L.

Ik was nummer 73, had lichtblauw shirt aan en vos met zwart dekje.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:17

Balen zeg Zephyr! Maar wel rondgekomen, dus dat is wel top! :)
Wicked: Super zeg, gefeliciteerd! +:)+
Marjan1984: Beterschap!

Hier ook heel erg tevreden! Dressuur ging fijn ontspannen, 198 punten. Springen, op een kleine miscommunicatie bij 7 na, ook fijn en helemaal foutloos. En de cross ging eigenlijk ook heerlijk, foutloos en binnen de tijd! Ook wij mochten daarmee een eerste prijs op halen! Echt een heerlijke dag gehad :D

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:34

Beterschap Marjan!
Susan wat jammer zeg..
Voor de tevreden ruiters/amazones gefeliciteerd!!

Wij zijn ook alweer een paar uurtjes terug, paarden lekker in de wei en net alle spullen weer in huis :) En beide heerlijk gereden!! Dressuur was bij mij nog wat tammetjes, er kon meer uit worden gehaald maar na een periode van veel staken ben ik heel tevreden (189 pnt). Springen helaas een balkje, eigen fout ik reed hem door waar ik juist wat meer af had moeten wachten. Cross ging echt super, heel gaaf parcours en mijn paard trok overal enthousiast op af, kortom een geweldige dag!! Mijn zusje mocht zelfs nog een tweede prijs meenemen (ring 2). Hopelijk kunnen we er volgend jaar weer starten! (ik was nummer 62 in het oranje en mijn zusje reed voor mij in het rood/groen).

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:14

Wouw wat een droom resultaten!
Ook voor een debuut!
Gaaaf!!
Proficiat!

Ik kan nu niet wachten op mijn debuut in Hulsberg :)

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:45

Wat een mooie resultaten!!

Wat is het toch een gave wedstrijd! Prachtige locatie, goede organisatie, nu ook lekker weer en goede sfeer! Helemaal top :D
Het was ook mijn eerste x L en ik zat er best wel tegenop, maar het ging best goed! Was heel tevreden. Met dressuur 191, springen een balk en een tijdfout en met cross een weigering op 8a, stuurfoutje van mij. Vond het een geslaagde dag en we hebben weer een hoop geleerd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:03

Ik had ring 2 in het L, leuke combi's gezien!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:27

TeeGee schreef:
Ik had ring 2 in het L, leuke combi's gezien!

O daar heb ik ook gereden haha (62) ik had het erover dat mijn paard hiervoor een periode alleen maar gestaakt heeft ;) Wat dat betreft ben ik ontzettend blij dat we door die periode heen zijn. Enige nadeel van die L dressuurproefjes vind ik wel het lichtrijden, laat mij maar doorzitten ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:30

Ja met rode accenten toch?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:10

Mijn dochter Caresje oftewel [naam] is ook gestart in ring 2. Dressuur ging best aardig na wat problemen de laatste tijd. Paard loopt ook L1 dressuur en heeft altijd winstpunten maar deze keer zaten ze onder de 180. Gelukkig wel genoeg om nog winstpunten te kunnen halen.
Ze heeft weinig kunnen trainen omdat paard thuis stond en zij op school was met haar andere paard maar de trainingen waren lastig. Meneer denkt mee maar wil te snel de oefeningen inzetten en wordt dan boos als hij tegen gehouden wordt. Vrijdag stond hij daardoor nog kaarsrecht overeind. Hij is ook nog maar net 6 en ze is pas een jaar bezig met wedstrijden met hem. Het is een fantastisch paard maar wel met een eigen wil.

Springparcours ging foutloos en de cross ook alleen had ze de pech dat ze haar horloge niet goed kon starten omdat Daimler iets te graag de startbox uit wilde. Onderweg raakte ze ook nog eens een beugel kwijt waardoor ze voor het eerst niet alle zeilen moest bijzetten om veel te vroeg binnen te komen maar wat te laat binnenkwam.

Buiten de prijzen (geen idee welke plaats) maar wel een mooie cross en twee winstpunten rijker.

Gefeliciteerd aan de winnaars!

Wat jammer Marian, dat is pech. Hoop dat je snel opknaptl.

Wat zonde Susan, dat lijkt me echt balen als je de cross niet mag starten.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:14

TeeGee schreef:
Ja met rode accenten toch?

Ja klopt dat waren wij :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:22

Wij waren ook in Maarsbergen. Ik heb echt genoten! Ik had 2 paarden mee, een schimmel merrie en een bont ponyhengstje. Ze hebben het allebei top gedaan! Met de schimmel ook prijs gereden en het bontje heb ik in de cross afgegroet omdat hij de afsprong nog niet beheerst. Ik ben wel het water in geweest (dat vind hij nog spannend, maar dat deed hij na wat aandringen wel) maar toen ik hem voor de afsprong zette wilde hij echt niet. Hij is ook nog erg onervaren, dus ik heb het gelaten. Ik was voor de rest super tevreden, springt verder alles en altijd! Dus die waterafsprongen gaan we gewoon eerst even oefenen. Ik begreep dat je dat bij Lelystad kan doen.

Het is voor het bontje pas zijn 4e wedstrijd, dus ik vind dat hij het al best knap doet tussen de grote paarden!

En schimpie? Jaaaaaaaa... schimpie was top *\o/*

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:56

Hier ook een heel tevreden ruiter :D ! Ik vond het een prachtige wedstrijd, ik heb nooit eerder gestart in Maarsbergen, maar deze cross staat zeker weten volgend jaar voor ons weer op de planning!! Ik was nr. 61 (groen-rode set) en reed in ring 1 in de klasse L. Voor mijn gevoel een nette dressuurproef gereden, al werd hij soms wat heet, onder andere doordat er ineens een paar langs mijn ring galloppeerde :Y) , maar gelukkig werd de proef beloond met 194 punten. Vervolgens foutloos gesprongen, met heel wat gelukjes, want ook hier was hij weer heel erg heet. En daarna heerlijk foutloos gecrosst en binnen de tijd en we gingen met een 2e prijs naar huis *\o/*

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:22

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:49

Nou, was idd echt hun dag niet. Punten voor de dressuur waren echt heel slecht, 160 punten. Wij waren ook in ring 2, maar zeker niet 1 van de leuke combinaties :+ . Het ging echt allemaal veel te snel, te gehaast en superslordig. Terwijl juist de dressuur de laatste tijd steeds beter gaat en ze altijd bovenin de 180 rijden. En in het parcours na 4 B het rechter voor ijzer eraf, alles overkruist aan gereden en hindernis 8 helemaal over geslagen.

Gelukkig zijn er ook mensen die fijn gereden hebben. Het was ook echt een supermooie dag, heb nog even samen met min dochtertje naar de cross gekeken. Toch wel leuk omdat er zoveel bekenden langs komen, en de locatie is natuurlijk ook super.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:42

Ik lees minder goede en goede resultaten.. voor wie een prijs had: gefeliciteerd! Ik reed gister voor het eerst in de L en voor het eerst in Maarsbergen.. wat een super cross! Ik wil volgend jaar sowieso weer :D
Ik had startnummer 65 (grote vos met veel wit). Had lekker gereden: 187 bij dressuur, 1 balkje met springen en daarna alleen problemen bij het water in de cross. Ze wilde er niet in springen, dus 2 keer geprobeerd en van zijkant erin, bij 3e poging ging ze gelukkig, was ik beugel kwijt, dus beetje vreemd door de waterbak en over B gegaan :+ Daarna pakte ze het lekker op en verder foutloos. We zijn normaal al niet de snelste, maar nu met de stops helemaal niet haha.
Ze deed wel goed dr best, had ff foto gemaakt vanaf video:

Afbeelding

Ben benieuwd naar de foto's van de fotografen :D

Zag net trouwens dat de uitslagen online staan.. en dat ze bij mij nog een stop hebben gerekend op 6a, dat was inderdaad ook niet heel overtuigend gereden haha.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:01

@Suelza Dat bonte hengstje van je vond ik echt superleuk! <3

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten, ik laat het weten als de foto's online staan! :)

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:08

xxPaige: En bij welke hindernis ben je uiteindelijk gaan fotograferen? :)

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:37

Tijdens de L zat ik bij de wagonnetjes 4-ab. Tijdens het M heb ik wat heen en weer gelopen en uiteindelijk bij hindernis 5 gaan zitten. Maar ben niet tevreden over het resultaat. Moest perse achter het draadje blijven, terwijl de hindernisjury zelf gevaarlijker zat als ik... Kan ik me zo aan ergeren :o

jolienb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:12

wie weet welke fotografen er gisteren allemaal waren tijdens de M cross en waar de foto's komen te staan?