[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:20

Tiahastrona goed zeg!
Buitenrijden is altijd goed :)

Mette super, gefelcitieerd :D

Hier gaat het ook z'n gangetje. Lekker aan het rijden en volgende week mag hij voor het eerst tussen de bordjes met de clubkampioenschappen.. zal mij benieuwen!

Nog een fototje van neede:
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:36

Gefeliciteerd Mette!

Gave foto _Rianne en een mooi setje.

Als Daimler's cross loopbaan niets wordt kan hij altijd nog door voor politiepaard. Mijn dochter wilde vandaag persé even crossen in de Mosten maar daarvoor moet ze dwars door het dorp en het is dit weekend kermis in ons dorp. Leek mij niet zo verstandig maar ja. Hij liep zo langs alle attracties door de mensenmassa heen. Zelfs klappertjespistooltjes lokten vrijwel geen reactie uit.

Ik had haar zaterdag ingeschreven voor Merksplas maar ze staat niet op de lijst. Maar eens achteraan gaan bellen.

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:29

Netjes Mette

Rianne, set is echt leuk. Stoere foto.

Leuk dat Daimler zo braaf was Percy :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:12

Tiahastrona, wat super dat buitenrijden zo goed ging. Blijft een goeie training.
Mette gefeliciteerd!
Rianne, prachtige foto om naar te kijken de water spetters geven mooi het kracht van je paard aan, leuk setje samen.
Percy, haha wat goed zeg dat is zeker 2de carrière als politiepaard :P

Wij hadden afgelopen week, privé les bij Alice Naber. Het ging super, ze keek nergens van op ze sprong alles wat ik haar vroeg. En voor mij de eerste echte cross ervaring. Wat hebben we met ze tweeën genoten en veel geleerd. Ik ga zondag a.s oefencross in Broekelo (broekland) doen, dit vindt ik nog wel spannend.... veel andere paarden en zonder instructies over hindernissen. Maar de vertrouwen heb ik wel, ik weet dat ze het super gaat vinden met de goeie tips van Alice nog vers in me geheugen, moet het goed komen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:20

:wave:
Ik kom ook weer even om de hoek kijken, ben behoorlijk druk geweest de laatste weken en heb wel bijgelezen maar niet meer gereageerd :o

Rianne, ik heb jou nog van een afstandje gezien in Neede met je nieuwe set. Ziet er echt heel mooi uit te paard! Ik moest alleen snel weer naar de trailer om van paard te wisselen en heb je daarna niet meer gezien...
Fijn dat het goed ging in Neede, ik vond het echt een hele leuke oefencross!

Neesa wat leuk een les van Alice, het gaat vast goedkomen in Broekelo :)

Percy hopelijk komt je dochter er nog bij op de startlijst in Merksplas

Mette gefeliciteerd met je 1e plaats!

Tiahastrona wat heerlijk dat het opstappen nu goed gaat, en dat zelfs aan een lang teugeltje!

Hier gaat alles goed, ik ben alleen behoorlijk druk met de jonge paarden, ik zal er drie rijden van verschillende eigenaren tijdens de veiling komend weekend.
In Neede had ik er ook drie mee en dat is behoorlijk druk als je met twee paarden drie onderdelen moet rijden en met de andere een oefencross.
Maar het was een heerlijke dag, super cross weer! De ochtend begonnen met een heerlijk buitenritje in de optrekkende mist met de vier jarige merrie (foutloze oefencross)
Daarna nog 1 in de B, die ging matig, en met het L paard een mooie 4e prijs. Stond 15e na de dressuur, maar door als 1 van de twee ruiters in mijn ring binnen de tijd te rijden toch nog 11 plaatsen gestegen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:36

Dat is nog eens een mooi resultaat MizzMontana.

Ik probeer de inschrijving van dochter en paard door te laten gaan en ben er over in gesprek.

Wat wel echt oervervelend is en waar ik vandaag mee geconfronteerd wordt is dat school wil dat mijn dochter met Daimler gaat rijden in een schoolcompetitie. Dan moeten wij dat paard maar van hot naar her verhuizen en dat zien wij niet zitten.

Haar andere paard is ook goed maar niet zo'n talent als Daimler en ze willen als school hun talenten naar voren schuiven maar haar andere paard staat echt wel zijn mannetje.

Haar kleine paard is goed genoeg maar omdat ze weten wat Daimler in huis heeft willen ze die als school in de picture zetten. Daar word ik niet vrolijk van.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 06:01

Is die schoolcompetitie op school of steeds op een andere locatie?
Over een maand is het sgw seizoen afgelopen, misschien kan Daimler dan een tijdje op school staan?
Wel leuk dat ze haar en Daimler als belofte volle combinatie zien. Aan de andere kant, als ze met het andere paard net zo goed foutloos kan rijden snap ik dat je je niet in onmogelijke bochten wil wringen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:10

Percy: Nou dat is wel een superbraaf paard dan.. hij is in ieder geval nuchter genoeg voor de cross haha!
Lastig wat je moet doen, ben het eigenlijk wel met MizzMontana eens.

Neesa: Wat fijn dat je training zo goed ging! Broekland heb ik ook drie keer gestart met de pony, waarvan 2 keer flut bodem..zooo zwaar. Maar het is nu droger geweest dus hopelijk valt het mee! Niet zenuwachtig worden, spring gewoon lekker het lage en ga voor een rondje voor het vertrouwen!

MizzMontana: Dankje! Heb jou helaas niet gezien, maar als ik het zo lees had je het ook wel mega druk met drie paarden haha. Goeie resultaten hoor! Zag een filmpje voorbij komen in het topic van Neede en dat zag er echt super uit zeg!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:07

Het is niet een echte schoolcompetitie van de school zelf maar wel een competitie voor scholieren. Het is op verschillende locaties en één van de locaties is de manege van de school zelf. Morgen is het in Lier, ook niet naast de deur. Ze gaan in principe vanuit school met de veewagen naar de locaties toe.

Maar we hebben vandaag gebeld want we zagen het echt niet voor ons. Gelukkig begreep degene die er over gaat wel dat het geen doen was na uitleg maar ze vond het wel heel erg jammer want ze vond Daimler zo'n geweldig paard. Of hij dan alsjeblieft nog wel naar school kwam. We hebben uitgelegd dat hij na de herfstvakantie weer mee komt dus dat luchtte wat op :D I

Inderdaal wel een compliment voor Daimler en de combinatie. Ze zijn ook een echt leuke combinatie en de mevrouw kende het andere paard nog van vorig jaar en toen kon hij soms gruwelijk vervelend zijn en daardoor weigerde hij nogal eens. Daar is hij nu gelukkig overheen. In de zomervakantie heeft hij drie springwedstrijden meegedaan en alle drie hadden ze prijs. SGW met hem ziet mijn dochter niet meer zo zitten. Hij is niet zo'n coole kikker als Daimler.

Hier in België heb je trouwens veel winterse sgw's maar het afwisselen van de paarden is juist zou fijn want dan kan ze er met één in Nederland starten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:03

Is wel heel rustig hier :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:48

Haha dat dacht ik gisteren ook, leuk dat je iets post @ tiastrona

Ik had 2 weken geleden oefencross in broekelo, helaas door te veel regenval heeft de organisatie de cross afgelast het was ook wel onverantwoord geweest voor een eerste oefencross. Gelukkig heb ik voor dit weekend ook een staan in Holten, leuk voor de ervaring voor mijn kleine meid!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:02

Neesa succes dit weekend in Holten. Had ook wel mee willen doen maar had al cc opgegeven, eerste keer B dressuur en een thuiswedstrijd dus dat ging toch maar voor.
Broekland heb ik met de pony toen drie keer gereden ofzo, alle keren een vreselijk slechte bodem. Ik ga er niet meer heen, vooral niet met een jong paard. Verstandig dat ze het hebben afgelast maar wel jammer.

Hier gewoon lekker verder aan het trainen en niet zoveel bijzonders gehad/gebeurd de afgelopen tijd. :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:00

Had zelf als laatste gereageerd dus had maar eens gewacht tot er andere posters waren :D

Twee weken geleden heeft mijn dochter de cross in Merksplas gereden. Ze moest aspiranten starten van de knhs omdat dat volgens hun gelijk staat aan de Nederlandse B.
Het was die zondag in oktober dat er net zoveel regen viel als anders in de hele maand oktober dus het was een zeer natte bedoening. De cross moest ze om 9.00 uur al in. Als ze in de middag had moeten starten hadden we denk ik het voor gezien gehouden. Steeds meer hindernissen mochten in de loop van de dag ook niet meer gesprongen worden.

Dressuur was wel in de middag en dat was meer een zwemaangelegenheid maar ondanks dat ging het best goed. 173 in de dressuur (zijn de oude knhs proeven met 27 onderdelen), twee balkjes in het parcours puur door de blubber en een foutloze cross.

Maar de knhs wil de winstpunten niet bijscGishrijven want als je moet starten staat de A gelijk aan de B maar w.b. winstpunten is de A opeens volgens hun lager dan de B terwijl de cross gewoon op 90 cm. stond.

De volgende cross gaat ze in ons dorp voor de plaatselijke lrv rijden waar ze lid van is en dan start ze gewoon B. De knhs wil dat ze een licentie daarvoor aanvraagt omdat ze knhs lid is maar ze is tevens lrv lid en ik zie niet in waarom wij daar toestemming voor zouden moeten hebben. Ze start hier verplicht al wedstrijden voor school. Zit er hard aan te denken om het knhs lidmaatschap op te zeggen. Het is gruwelijk duur en eigenlijk zijn er zat wedstrijden hier in België te rijden.
Gisteravond is ze in België voor school in het rijstijlspringen 1.10m. gestart en ze ging keurig foutloos de ring door. Dat is wel iets hier want er wordt op alles gelet dus ook op de uitrusting. Alle vaders en moeders (inclusief ik zei de gek) stonden dus met handdoeken en borstels de laarzen af te doen na het verkennen toen de kinderen weer opgestegen waren :D En natuurlijk moesten ook de beschermers zandvrij gemaakt worden voor het betreden van de ring.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:05

Neesa, jammer van Broekelo. Succes in Holten!!!
Rianne, lekker doortrainen.
Percy, gaat goed met je dochter zo te horen. Jammer dat t niet soepel loopt met KNHS, zou lekker in België starten als er genoeg wedstrijden zijn. Snap het ook wel dat als je dicht bij de grens woont ook leuke wedstrijden hier wil rijden.

Hier alles rustig. Zou 10 november (stukje) crosstraining rijden, gaat helaas niet door. Komt volgend jaar wel dan, tijd zat.
Heb al tijdje niet gelest, wil ik wel even iets op bedenken, weet niet zo goed bij wie ik nu wil/kan lessen. Misschien dan toch maar paar keer naar de vereniging, kan ze vast keer stukje op trailer en ergens anders lopen. Dan misschien keer ergens lessen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:35

Afbeelding

Eindelijk onze eerste actie foto! We hebben eerst een oefen parcours springen gedaan, hierbij was ze rustig beheerst. Tijdens de cross werd ze heel vurig, oortjes naar voren en gaan... Met moeite kon ik haar afremmen, waardoor ik niet altijd netjes voor de hindernis kwam. Maar ondanks haar vurigheid tijdens de cross. Heeft ze zich veder perfect en lief gedragen, loslopen in een overvolle rijbak. Heerlijk ontspannen mooi nageeflijk. Als mijn dressuur instructirce dit kon zien was ze vast trots ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:58

Tiahastrona: Lastig dat je met je lessen zit. Ik had in het begin alleen priveles op stal maar neem m nu sinds 1,5 mnd ofzo mee naar de clubles. Inderdaad om wat jij zegt.. regelmatig met de trailer op pad, andere omgeving, meerdere paarden. Hij is gelukkig niet zo onder de indruk van alles, behalve met opzadelen zijn al die paarden toch wel interessant.

Neesa: Wat gaaf zeg! :D

Zaterdag mijn B-debuut gehad. Proefje ging heel braaf tot hij de overgang van galop naar draf even niet kon bolwerken en ik binnen een sec opeens buiten de baan stond. Gelukkig sprong die als volleerd crosspaard weer heel nuchter terug over de hekjes en ging door alsof er niks gebeurd was :') Was dus helaas uitsluiting maar kan er nu wel om lachen haha. Tweede proef was allemaal wel heel spannend en was ik niet zo tevreden over. Blijkbaar de jury wel..189 punten en zelfs nog een 6e prijs. Nu gewoon weer rustig verder trainen en morgen weer lekker springen op les.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:57

Hoi,
Ik kom hier toch ook maar binnenvallen. Ik heb sinds 3 maanden een 4jarige merrie waarmee ik volgend jaar hopelijk een SGW kan gaan starten. Het is een leuk vosje met bles en 4 witte benen en een gouden karakter. We hebben inmiddels 3x een BB parcoursje gestart en van het weekend het debuut in de (B)dresuurring ervaren. Allemaal zeer positief. Ook een klein puppylesje bij Alice viel ons ten deel als verjaardagskado (super!).

Ik zou graag de komende maanden nog een keer lessen bij Alice, liefst met 1-3 andere mensen die op het zelfde niveau wat willen spelen met hun jonkie. Ik zag al hele stoere jonkies die al echt een (oefen)cross lopen, zo stoer zijn wij (nog) niet, maar willen we wel worden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:43

yvetjes welkom! Zeker een leuke vos zeg, echt een knappert!
Heeft dat onderste paard in je profiel een tijdje terug te koop gestaan? Komt me bekend voor.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:25

Welkom Yvetjes! Mooie uitstraling heeft je vos, best al een flinke voor 4 jarige! Alice heeft alleen nog voor aankomend woensdag op haar site staan, dit gaan wij niet reden. Als ze in November ook nog groepslessen geeft, dan zou het voor ons wel haalbaar zijn. Dan sluit ik me graag aan met mijn kleine meid.

@Tiahastrona, lastig probleem herkenbaar. Ik heb altijd instructrice aan huis gehad, oftewel privé les op stal. Maar dit was ook wel even zoeken, naar een passende en goeie. Als je nou in mijn regio woonde dan had ik mijn instructrice aanbevolen.

@Rianne super dat je goed terug kan kijken naar jullie B-debuut ook nog in de prijzen vallen +:)+ ze moeten het ook allemaal maar leren die jonkies

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:15

Neesa, ziet erg goed en leuk uit!! *\o/*
Rianne, netjes toch. Jullie gaan goed _/-\o_
Yvetjes, welkom :wave: Leuk paard

Weet wel bij wie ik wil lessen, maar gaat op moment niet, en denk dat het ook niet meer gaat ooit. Leste bij Michiel Brons
Heb wel hulp nodig, maar weet even niet zo goed bij wie. Dus als iemand tips heeft.... graag

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:56

Tiahastrona: Waar mee heb je hulp nodig, wat zoek je precies?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:14

Mag ik me hier ook melden?

Aangezien mijn eigen topper is afgekeurd voor de sport, heb ik nu een leuke 4 jarige te rijden van iemand anders. Een bruine merrie van chin chin. De bedoeling is ook om daar crosslessen me te volgen en hopelijk wat wedstrijden te rijden. Maar ze staat ook te koop. Dus hoelang is even de vraag.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:50

tientjeh welkom! Jammer dat je eigen topper is afgekeurd, fijn dat er een ander optie op pad kwam!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:52

Welkom tientjeh. Wat vreselijk rot van je adere paard. Gelukkig heb je nog een jonkie om te rijden.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:35

Vind goede basis belangrijk, wil een klik hebben en graag iemand die aan huis komt of in de buurt woont (Oostvoorne). Moet ook wel wat te vertellen hebben, dus opleiding en verstand van zaken (en dat hebben er tegenwoordig niet zo veel, naar mijn mening :D