[SGW] SGW-Training Richard ten Kate op div lokatie's Zuid-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Firesolo

Re: SGW-Training Richard ten Kate op div lokatie's Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:08

Weet iemand waar ik die Medical card moet laten, iemand creatieve ideeën? Ik heb hem geseald, maar hij is best groot, half A4 formaat.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:58

Rondom je laars of arm, maar om je arm is ie mss wat groot :)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:14

Hele fijne training gehad, weer wat nieuwe dingen gedaan en hoop volgende keer een iets minder eigenwijs paard onder m'n kont te hebben. Verder was ze braaf :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:19

Hing de eigenwijsheid in de lucht? :+
Tjee die van mij heb ik wel eens fijner gereden hoor, die probeerde er zijn eigen les van te maken.

In April ga ik op vakantie en dan beginnen bij mij de regio trainingen weer, dus ik denk dat ik pas weer vanaf juli naar Moordrecht kom -O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:29

Firesolo schreef:
Weet iemand waar ik die Medical card moet laten, iemand creatieve ideeën? Ik heb hem geseald, maar hij is best groot, half A4 formaat.

Daar heb je speciale houders voor die je om je arm of laars kunt doen. Alleen heb jij jouw mc geseald. Dat gaat dan niet meer lukken.

http://www.canter-equipment.nl/ruiter/r ... lcard.html

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:34

Hahaha ja geloof het wel, misschien maar goed dat ik een les later reed anders hadden die twee er samen helemaal een potje van gemaakt :)
Tinka was soms gebruik aan het maken van mijn spanning en geklooi maar soms ging het nergens over en was echt dat monstertje in d'r wat naar boven kwam haha. Al met al lekker gereden.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:36

Ja miste je al maar zag je de les erna rijden :)

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:49

Ik zag veel fototoestellen gaan, toevallig nog iemand een foto gemaakt van mij? Klein grietje op grote donkerbruine in de laatste les?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:59

Waarschijnlijk heeft mijn stalgenootje wel foto's van je. Geloof dat ze iedereen erop heeft gezet. Zodra ik het weet, hoor je het van me.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:03

In de 2e groep kwam bokker Goof ook met haar camera langs :)
Maar ik weet niet wat ze heeft vast gelegd hoor ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:55

Leuke lessen gehad hier zie ik!

Vraagje voor een ervarings deskundige: hoe nodig is het om je paard op ijzers te zetten ivm kalkoenen? Ik wil oa gaan starten in vlietlanden, ede, bathmen, putten, oudkarspel. Zijn dit terreinen waar kalkoenen echt nodig zijn? Dilemma's!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:02

Als je paard zelf geen ijzers nodig heeft zal ik er ook niet aan beginnen hoor :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:05

josewoos schreef:
Als je paard zelf geen ijzers nodig heeft zal ik er ook niet aan beginnen hoor :)

Nee nodig is het zeker niet, maar gaat me om de veiligheid op de cross terreinen en de spring parcoursen. Ik las laatst dat veel spring parcoursen op de sgw's op gras zijn, dat lijkt me niet veilig zonder kalkoenen? Helemaal niet als het net die dag nat weer is? Maar heb er zelf nog geen ervaring mee!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:11

Nee hoor, ik begrijp dat je nu wil beginnen met starten, dus dat is BB of B niveau.
Een paard red zich dan nog prima, ook in nat gras. Sterker nog, ze staan vaak stabieler zonder ijzers als met.
En als je echt het voelt dat je paard glijd dan hou je hier rekening mee door niet te korte wendingen te maken en je afzet/landing proberen op een droger stukje te doen.

Als je paard nu lekker door het weiland rent en gek doet, dan red hij zich toch ook wel?
Misschien een enkele uitglijder, maar met ijzers zou dat nog veel meer zijn.

Als je ijzers heb dan zou ik wel kalkoenen draaien, maar ik zal voorlopig niet aan ijzers beginnen als het niet hoeft :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:15

Aha zo bedoel je :)

Hij staat nooit met nat weer op het land omdat we klei grond als ondergrond hebben op de wei.
Ik ben zelf wel flink angstig voor glij partijen als we op nat gras moeten springen. Niet zozeer voor de cross want dat is vaak redelijk overzichtelijk qua aanrijden. Maar de klassieke spring parcoursen vind ik dan eng. En omdat hij jong is wil ik niet dat hij daar een trauma oploopt.
Maar misschien zit dat meer in m'n hoofd en zie ik te veel beren op de weg :)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:19

Ik heb ook geen ijzers en het is goed te doen om op gras te starten. Soms moet je inderdaad rekening houden dat je niet te korte wendingen rijd, maar ondanks dat ik een vrij pittig paard heb is het bij mij altijd goed gegaan. Merkte ook dat ze zelf toch wat rustiger deed als het gras erg nat was.

Snap jou angst wel, heb die nu ook door omstandigheden en dat is erg lastig. Maar als je gewoon verantwoordelijk rijd en niet stomweg gas geeft is het goed te doen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:21

Lousje22 schreef:
Ik heb ook geen ijzers en het is goed te doen om op gras te starten. Soms moet je inderdaad rekening houden dat je niet te korte wendingen rijd, maar ondanks dat ik een vrij pittig paard heb is het bij mij altijd goed gegaan. Merkte ook dat ze zelf toch wat rustiger deed als het gras erg nat was.

Snap jou angst wel, heb die nu ook door omstandigheden en dat is erg lastig. Maar als je gewoon verantwoordelijk rijd en niet stomweg gas geeft is het goed te doen.

Oké misschien dat ik het dan toch even laat. Mochten we in de zomer toch merken dat het niet gaat kan ik het altijd nog doen voor het nattere najaar.

Het suffe is dat ik een soms wat over enthousiast paard heb, die nog wel eens wil gaan racen. Dus ik vind mezelf wel verantwoordelijk, maar Eddy.... ;)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:26

Ik heb juist tot nu toe iedere keer in het najaar gereden, twijfelde ook of ik ijzers eronder zou laten zetten maar voor die keren dat je sgw rijd dacht ik laat maar. Als ik het idee had gehad dat het echt niet veilig was geweest had ik niet gestart of alsnog ijzers met kalkoengaten eronder laten zetten.

Haha ook op het gras? Die van mij doet dat dus ook maar toch merkte ik dat ze met parcours op gras wel uitkeek. Maar zodra het gras gewoon droog was ging het gas er weer op :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:29

Heb nog nooit op gras gesprongen, dus hoop idd dat hij ook meedenkt dan :)
Iemand in het puppy topic zei dat het in het najaar vaak wel nodig is omdat je dan ook los blad hebt enzo. Pffff weet het niet!
Ik laat het voor nu nog even denk ik, kan ik het altijd nog doe

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:35

Misschien kun je voor jezelf anders ook eens op het gras rijden en springen?
Ervaring voor jezelf en je paard :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:41

josewoos schreef:
Misschien kun je voor jezelf anders ook eens op het gras rijden en springen?
Ervaring voor jezelf en je paard :)

Ik rijd wel met droog weer op het land, maar is me te veel werk om de hindernissen daar heen te slepen ;). In de buurt worden wel wedstrijden op gras georganiseerd maar daar zijn kalkoenen wel echt aan te raden volgens de site.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:48

Ja maar dat zeggen ze voor de paarden met ijzers.
Je komt er pas achter als je het probeert natuurlijk. Als je de hoeven kunt sparen, lekker doen.

En nee, ik ben echt niet anti ijzer, die van mij staat van voorjaar tot najaar op ijzers omdat zijn hoeven te snel slijten met buiten rijden. En ik vervloek die dingen dan als ik moet crossen op gras, want dan moet ik dus kalkoenen draaien. Ik rijd echt liever zonder ijzers op gras, zelfs nat gras

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:37

O dat zou idd ook kunnen! Zo had ik er niet over nagedacht :)

Ik ben op zich ook niet anti ijzer, maar wel van zo min mogelijk toestanden als het niet echt nodig is. Ik zie om me heen zoveel mensen paarden maar op ijzers knallen 'omdat iedereen dat doet'. Zo debiel... Ed heeft wel hele droge voetjes in de zomer die snel scheuren. Dus alleen daarvoor al wil ik het liefst zo min mogelijk aan die hoeven hebben.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:42

Wat een heerlijke les gister!! Paard ging als een speer! Klaar voor Etten-Leur!

@ Lousje heb nu pas door dat jij het bent. Blond heh :-D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:46

@ Madelein ik denk dat het wel te doen is zonder. Ik spring zelfs wel is zomers thuis met ijzers zonder kalkoenen. Heb ik geen zin om ze in te draaien.

In de cross of op wedstrijd heb ik ze wel altijd in. Puur om te feit dat met die snelheid uitglijden makkelijker gebeurd. Maar ook ik ben uitgegleden MET stiften. Dus gewoon een keer toch die hindernissen het veld op tillen en kijken hoe het aanvoelt. Het zou zonde zijn als je stopt met rijden voor de angst om te glijden in de cross.