[SGW] SGW Hoogenweg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:32

P01 schreef:
Hoezo paard onvriendelijk. Dikke onzin. Als dat zo was dan had de TA het parcours niet goedgekeurd en vrijgegeven vorig jaar.

Het paardonvriendelijk sloeg volgens mij op het parcours in Vasse, niet op de wedstrijd in Hoogenweg van vorig jaar... Kan over beide niet oordelen hoor, omdat ik er niet was, maar het nabesprekings topic van Vasse was niet echt gezellig ofzo. Erg veel discussie over de eerlijkheid van het parcours en het is meerdere keren op slot gegooid toch? Dat zegt vaak wel wat, want mijn ervaring is dat SGW-ers niet standaard negatief zijn over een wedstrijd als ze onderaan zijn geeindigd ofzo. Mensen kijken vaak eerst goed naar zichzelf, voordat ze gaan zeiken op de organisatie of iets. Natuurlijk moet alles wel met een korreltje zout worden genomen, maar er zit vast een kern van waarheid in...

Edit: Overigens heb ik van vorig jaar in Hoogenweg geen verhalen gehoord over een oneerlijke cross hoor. Enige wat ik aan kritiek gehoord heb van vorig jaar is dat het wat laag stond... voor mij een reden om vooral wel te komen, maar kan me ook voorstellen dat andere daardoor besluiten om niet te gaan. Verder sluit ik me aan bij Valyra: Ik heb er zin in!!! En we zien zondag wel met eigen ogen hoe het is!!!
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 20-06-12 08:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:36

P01 schreef:
Hoezo paard onvriendelijk. Dikke onzin. Als dat zo was dan had de TA het parcours niet goedgekeurd en vrijgegeven vorig jaar.

Heb je de cross gezien? Dus jij wil zeggen dat jujde dubbelsprong vanuit een bladersloot reeël vond?
Ik vond de cross in Vasse wel zo erg dat ik niet eens twijfel of ik er dit jaar heen ga. En dat terwijl dat zou betekenen dat ik dat weekend geen cc heb, terwijl het perfect in de planning had gepast.....

Mocht het echt dezelfde crossbouwer zijn, dan hoop ik dat die man wat bijscholing heeft gehad. Als ik met het lopen al ga twijfelen zoals in Vasse, trek ik me wel terug...
Overigens had ik wel prijs, dus daar loop ik iig niet over te zeuren ;)

anne3000

Re: SGW Hoogenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:41

Ik vind dat je ook moeilijkere lijntjes/combinaties enz enz, gewoon moet kunnen. Ik heb heb bijna geen cross ervaring, maar zie het alleen maar als een uitdaging als ze t me iets moeilijker maken. leuk! ik ga wel naar Vasse

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:59

Natuurlijk moet je ook moeilijkere lijntjes kunnen, maar deze lijntjes moeten wel eerlijk en kloppend gebouwd zijn. :)

Ik heb iig besloten om niet naar Hoogenweg te gaan. Iedereen heel veel plezier en succes alvast!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:35

Dat had niets te maken met moeilijke lijnen of whatever, dat stel ik inderdaad ook erg op prijs. Maar een hindernis laten aanrijden door een met natte bladeren gevulde sloot waar een paard minstens 30 cm in wegzakt en geen grip heeft om af te zetten, DAT is gewoon niet fair :n
Stort dan zand en rij er 20 x overheen, want dit was nu EN een technische lijn ( +:)+ ) EN niet fatsoenlijk aan te rijden.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:46

In ieder geval gaat dat (vooralsnog) niet op voor Hoogenweg. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:12

anne3000 schreef:
Ik vind dat je ook moeilijkere lijntjes/combinaties enz enz, gewoon moet kunnen. Ik heb heb bijna geen cross ervaring, maar zie het alleen maar als een uitdaging als ze t me iets moeilijker maken. leuk! ik ga wel naar Vasse

haha moet je vooral neer zetten in een forum waarin meerdere mensen barchem foutloos hebben gereden in verschillende disciplines (B t/m Z).
Dat is een EERLIJKE moeilijke technische cross.

Vasse was gewoon kl.ote sorry dat ik het zeg. Hoeken van 90% Door een geul moeten om een dubbelsprong aan te kunnen rijden etc etc..
Nee sorry dat valt niet onder moeilijk maar onder unfair en paardonvriendelijk.
Als die man onderscheidt wil maken dmv moeilijkheisgraad en technisiteit dan kan hij beter bij de parcoursbouwer van barchem in de leer dan door te blijven bouwen op de huidige manier.

Zo dikke bizon heeft gesproken :Y)
Kijk zondag zelf of ik het de moeite waard vind om te rijden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:13

Ik hoop het inderdaad niet. Een cross midden in het zomerseizoen is altijd mooi ;)

Evony: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:19

@ dikke bizon: Duidelijke taal _O-

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:33

simpel weg: niet mee eens

Evony schreef:
anne3000 schreef:

haha moet je vooral neer zetten in een forum waarin meerdere mensen barchem foutloos hebben gereden in verschillende disciplines (B t/m Z).
Dat is een EERLIJKE moeilijke technische cross.

Vasse was gewoon kl.ote sorry dat ik het zeg. Hoeken van 90% Door een geul moeten om een dubbelsprong aan te kunnen rijden etc etc..
Nee sorry dat valt niet onder moeilijk maar onder unfair en paardonvriendelijk.
Als die man onderscheidt wil maken dmv moeilijkheisgraad en technisiteit dan kan hij beter bij de parcoursbouwer van barchem in de leer dan door te blijven bouwen op de huidige manier.

Zo dikke bizon heeft gesproken :Y)
Kijk zondag zelf of ik het de moeite waard vind om te rijden.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:34

je zou je zelf maar een dikke bizon noemen....

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:35

Zullen we on-topic blijven dames. het gaat nu meer over de oneerlijke bouw in Vasse. We zien zondag allemaal wel hoe het staat in Hoogenweg! Ik heb er iig nog steeds zin in!

En Anne, de steken onder water laat je maar thuis!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:38

Er staat inmiddels een nieuwe (definitieve) startlijst op. :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:41

Weer veranderd. Nu om 10:52 dressuur en om 16:30 springen. Ik moet gewoon 5 en half uur wachten!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:51

@ Kris dat is niet raar voor een cross hoor? Als ik 2 weken geleden in Neu Versen was gestart dan begon de dressuur om 730, spr om 1315 en cross om 17.15. Ben je ook de hele dag zoet.

Vasse stond idd niet overal even fair maar misschien heet hij wat met al het commentaar gedaan. Lees in elk geval goed de briefjes bij eventueel alternatief want in Vasse reden er veel mensen fout ookal stond het duidelijk op het briefje. Voor nu zou ik zeggen maak je niet te druk en wacht gewoon af wat er staat in Hoogenweg. Geeft alleen maar onnodige stress :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:52

Anne zolang je je mening niet kan motiveren kan je hem net zo goed buitenwege laten want dan hebben we er niks aan.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:58

Heb even contact gehad om alleen overdag (voor 5 uurtjes) een stalletje te huren. Hoeft dat arme paard van mij niet 5 en 1/2 uur op een 1 paards trailer te staan. Kost alleen wel € 15,- maar goed. Beter voor paard iig!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:01

Dat is fijn criss! Vind 15 euro ook wel normale prijs.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:01

Springen en cross inderdaad anderhalf uur later dan eerste instantie. Das wel erg veel tijd ertussen.. Toch maar ff bedenken wat ik ga doen....

edit: Wat me nu pas opvalt: alfabet startlijst :') handig! (oud nieuws, ik weet het)
En: dat er geen startnummers bij staan!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:09

Kris schreef:
Weer veranderd. Nu om 10:52 dressuur en om 16:30 springen. Ik moet gewoon 5 en half uur wachten!

Dat moet vrijwel iedereen in de B volgens mij...

Overigens staat er nu wel weer in dat deelnemers niet mogen springen als ze minder dan 150 punten in de dressuur hebben behaald :(

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:11

Normaal is dat volgens mij 165 punten. Maar dan moet je echt al achterstevoren op je paard zitten hoor!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:12

Kris schreef:
Normaal is dat volgens mij 165 punten. Maar dan moet je echt al achterstevoren op je paard zitten hoor!

Nee normaal is dat 135, en 151 is gewoon heeeeeeel goed haalbaar :P Daar hoef je echt niet achterstevoren voor te zitten...
165 is de winstpuntengrens.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 20-06-12 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:12

Kris schreef:

nee dat is de wp grens!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:14

Thanx Bianca. Maar mocht je 149 punten rijden, dan vind ik ook echt dat je naar huis kan!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:32

Kris schreef:
Maar mocht je 149 punten rijden, dan vind ik ook echt dat je naar huis kan!

Helemaal mee eens, het is immers een verliespunt! Maar de reglementen zeggen nou eenmaal 135...