[SGW] Tripalon Bussloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Tripalon Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:15

met 1 paard askazita?
want dat vindt ik best zwaar voor 1 paard :o

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:16

dat vind ik ook askazita, bij de knhs hebben ze al als regel dat je maar 2 weken achter elkaar een cross mag.. maargoed ieder zo zn keuze's..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:20

askazita schreef:
succes iedereen !
en wie nr 80 ziet mag je best even zeggen tegen ons dat je van bokt bent :D

ik zag je over de laatste hindernis gaan volgens mij, met een schimmel toch? toen was ik aan het inrijden :P

komen leuke filmpjes en foto's voorbij!

mijn zusje reed ook in ring 6, vond het zelf een erg goede proef met geen fouten erin, ze kreeg 176 wat ze ook erg vond tegenvallen. de jury vond dat ze er een raceproef van maakte? ze reed gewoon een nette actieve proef :P

ook hier een erg leuke dag gehad met mijn boef :P t kostte even wat moeite om bij het losrij terrein te komen, madam had halvewege geen zin meer om verder te gaan, hele tijd op de achterbenen huppelen, omdraaien enz :P met hulp van iemand anders met paard/pony bij het losrijden gekomen :P ring (5) was erg kapot gereden waardoor ze niet zo lekker liep, had 187 punten en zag dat ik daar nog 3e mee was.
cross een beetje opstartproblemen bij 1, halverwege de bult wou ze niet meer voor of achteruit, met gevolg dat de 2 pony's die meereden ook niet meer wouden :p met hulp van iemand van de zijkant er toch over gekomen, daarna ging ze heel fijn, de hindernis met de paraplu aan de zeikant vond ze wel heel eng, alleen t bruggetje kwam ik met geen mogelijkheid overeen, ze stond er met 3 benen op, toen schrok ze zo hard van het geluid dat ze zich heel snel omdraaide, en kwam er toen ook niet meer in de buurt. maar al met al heel lekker gereden :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:22

oh, was jij met dat zwarte kleine ponytje, met die bruine wat grotere en de vos?
dan heb ik je gezien :))

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:25

ja dat was ik ja :p en ik zat op de grote eigenwijze vos :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:25

:+
die uiteindelijk langs de hindernis ging ipv er over heen :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:45

welke hindernis bedoel je? :P ik ben uiteindelijk wel over 1 heen gekomen :P alleen t bruggetje met geen mogelijkheid :P

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:52

melissa_93 schreef:

Volgensmij had ik jouw ook nog gezien ik was met 3 haflinger volgensmij reed je ons toen voorbij?

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:30

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:42

Ik dacht al dat ik daar ook iemand had gezien die foto's maakte. Dat was jij dus Sandrohit :D . Ben benieuwd. Ik sta er nog niet bij zie ik. Ik had nr. 149.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:48

Mistymuis schreef:
melissa_93 schreef:

Volgensmij had ik jouw ook nog gezien ik was met 3 haflinger volgensmij reed je ons toen voorbij?

ja dat zou idd wel een kunnen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:09

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-09-11 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan op SGW-itp een topic gemaakt worden.

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:32

Ja, ik starte als eerste van het Z1 !
Voor de uitgestrekte galop 5en.. en nog wat punten die ik een beetje vreemd vond.

Askazita: Ik moet om half 3, via de mail gekregen. Kan wel even voor je kijken, hoe heet je ?

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:35

10.00 uur: Denise Migchielsen Asmiro e pony BB

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:48

Afbeelding

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:52

Eventjes over Broekland en Laren. Tussen die twee zit een wereld van verschil. Laren is een echte tripalon en de hindernissen daar zijn een stuk minder heftig dan die van Bussloo. Idem dito het afsluitende springparcoursje. Deze tripalon kun je net als Bussloo gewoon in je eigen tempo doen.

Broekland is daarentegen een echte oefencross, en in mijn ogen eigenlijk zwaarder dan een echte cross. Wel met dat verschil dat je geen dressuur of springparcours moet doen. De afstand is echt het dubbele van een gewone cross (5 km!) met maar een stapmoment van 300 meter. De ondergrond is echt zwaar en hier en daar echt gevaarlijk door diepe modderige kuilen en boomwortels. En er zit een tijd aan vast (hier hoef je niet aan te houden, maar toch je doet het bijna altijd). Je paard moet een super conditie hebben, en er staan hindernissen die er niet om liegen. Er doen naar mijn mening te veel ongetrainde combinaties mee die nooit zoiets gedaan hebben. Zo ben ik zelf er ook het eerste jaar ingestapt. Totaal onervaren en ongetraind. Daar ben ik wel toen van geschrokken, omdat ik deze cross zwaar onderschat had.
Dus maak niet dezelfde fout als ik heb gedaan en zorg ervoor dat jij en je paard een goede conditie hebben en loop de cross wel van te voren, want deze cross rijden zonder gelopen te hebben, dat kan eigenlijk niet! Ik vind het een prachtige cross, maar niet te vergelijken met een tripalon!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:02

jet ik heb 'm vorig jaar niet gereden daarvoor wel en ik ben het met je eens dat het de pittigste is van alle crossen maar als jij over de hindernissen van 50 cm springt dan moet ik eerlijk bekennen dat ik het toch vergelijkbaar vind.

Ik was 10 min buiten de tijd :)) omdat ik stukken gewoon in draf heb gedaan. Ik ben zelf niet ervaren en houd daar dus ook rekening mee. voor mij is et echt voor de leuk en ik maak er dus gewoon een soort van buitenrit van

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:30

Voro mij is het ook voor de leuk :j in Broekland :j En omdat ik graag wil weten wat mijn paard doet in een echte cross ga ik dus ook naar Broekland :j

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:44

Leuk dat sommige mensen elkaar nog gemeet hebben.!
Ik heb Valyra gemeet ook wel lotte :P
haha toevallig stonden we naast elkaar met de trailers ;)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:16

M_D_H : ja met 1, maar we hebben die crossen al vaker gereden en vind het goed te doen.
Valyra : klopt het weekend er voor en erna heb ik ook extra niks
Zam : dankje, ik had nog niks gehad
melissa_93 : ja klopt met een wit setje dit keer

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:17

Ik vind de hindernissen in Laren niet minder pittig dan op Bussloo hoor.. Eerder andersom en anders vergelijkbaar.
Broekland kun je er ook voor kiezen overal de lage te nemen en dat is voor iedereen die een tripalon rijdt prima te doen denk ik.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 12:44

Ik vind laren wel pittiger als Bussloo maar iedereen vind wat anders.
Broekland heb ik op zondag dus ik zie wel hoe het gaat doe dan meer voor de lol mee.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:47

Remke ja gezellig dat jullie naast ons stonden :D
Gaan jullie ook nog officiele crossen starten? Denk dat jullie dat zeker wel kunnen! :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:49

Blijf het jammer vinden dat de uitslagen er niet zijn.. Benieuwd wat er mee gebeurd is/fout gegaan is dat ze niet online gezet kunnen worden :=

Broekelo ben ik 2 jaar geleden ook geweest. Ook leuk en ook zeker goed te doen :)
Zaten wel gave sprongen tussen (bv. paddenstoelen en de afsprong (foto in profiel) maar je kon het zo gek maken als je zelf wilde natuurlijk :D
En in Gorssel ook al eens een tripalon gereden.

Heb inmiddels wel een hele mooie verzameling aan foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

http://i53.tinypic.com/69dmo7.jpg

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 13:44

De uitslagen komen toch nog op startlijsten ?