[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:58

we hebben het over de afsprong! hindernis 8 a b c
Bij het witte hek was het idd een oxer.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:02

Evony schreef:
we hebben het over de afsprong! hindernis 8 a b c
Bij het witte hek was het idd een oxer.

Ik dacht dat Noor het ook over de afsprong had... :D ik dacht al...heb ik zeker wat gemist. Bij dat eerste witte hek had ik verwacht dat de breekboom er alleen lag voor M en Z en voor de L eraf zou gaan, omdat we deze vaker gehad hebben (maar dan altijd als steils), maar nu stond het idd zwaarder gebouwd (nog steeds binnen de marges uiteraard) maar ik dacht wel even toen ik zo kort door de bocht kwam...huh...s.hit...het is een oxer, dus gelijk iets meer onderbeen eraan gelegd. Maar net als de wal, kan me niet herinneren dat L ooit eerder over de linkerkant ging, want die heb ik met Rebecca nooit gesprongen?? dus dat vond ik wel gaver dat het nu zwaarder stond en echt een mooie cross ditmaal, geen makkelijk overstappertje meer als het niveau zo blijft.....op het klassiek springen na dan.... :D

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:04

Dat je af moet gaan op de maximale hoogte in jouw klasse kan inderdaad ook niet. Neem bijvoorbeeld de steilsprong na de picknicktafel-ronde tafel in het M en Z. Deze bestond bij de Z uit drie boomstammen, nog geen meter hoog, omdat je van onderuit de sloot kwam. Zonder uitleg kun je als ruiter onmogelijk raden of en zoja hoe hier verlaagd gaat worden.

Fijn dat er nu eens stevig over nagedacht wordt. En als dit bij een volgende bijeenkomst op tafel komt dat zou dat helemaal het einde zijn! _/-\o_

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:04

Oke, blond. Vanavond vroeg naar bed. Sorry.
edit: Bianca, hoge afsprong was volgens mij idd voor het eerst in het L :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:09

Daar moet ik toch even op inhaken, ik heb vorig jaar in het L gereden en toen had het L ook de hoge afsprong, zonder boom, hoe het voorgaande jaren was weet ik niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:11

Het L had vorig jaar de lage afsprong met dikkere boom dan het B, Evie ;)

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:16

Zeker weten Noor? Ik meen toch ook dat ik vorig jaar al de hoge reed... :=

volgens de site is dit de opzet van 2010:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tody op 23-08-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:21

Ik dacht al, ik weet toch echt heel zeker dat ik die hoge vorig jaar gedaan heb.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:27

Nou, ik heb echt even kortsluiting in mijn bovenkamer.
Ik ging vast heel hard vorig jaar :')

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:33

bianca1980 schreef:
ROOS @ dan ben ik het echt niet met die meiden eens..... :P

Bianca, dames van minimaal 45+ en dan heeft hij nog een helm op ook hé

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:36

Die dames hadden denk ik nog een man thuis, dan kijk je niet zo kritisch (denk ik).

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:47

Roos: _/-\o_ :Y) :D :+
Zegt genoeg!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:32

:D ook met helm bedank ik, maar goed.......... _O-

Ik heb vorig jaar B gereden in WW met Bull, dus toen heb ik eigenlijk nog helemaal niet naar andere klasses gekeken idd. Vond hem nu voor Bull wel heel gaaf en uitstekend te doen. Ik meet altijd met mijn eigen lichaam... ;) dus deze afsprong kwam voor mij tot sleutelbeen hoogte terwijl het hoogste tot dan tot toe boven mijn navel was, dus dan heb je wel weer wat overwonnen zeg maar. Alhoewel ik de skyjump in renswoude ook heb gedaan, maar die heb ik niet opgemeten. Zo houd ik voor mezelf al wel bij of er dingen zijn die hoger zijn dan ik normaal al gezien heb. De breedte is voor mij nu twee armen wijd... :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:51

Leuke manier van opmeten Bianca.
Zo hebben mijn meiden geleerd om tussen de hindernissen in een springparcours geen meters te gaan lopen (proberen, en dat lukt toch niet) maar gewoon je "eigen" passen. En thuis eerst eens opmeten hoeveel "eigen passen" bijvoorbeeld 7 m. is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:25

gr_roos schreef:
bianca1980 schreef:
[ROOS @ dat je je hart vast hield in het Z was diegene waar ik bij stond?? of nog meer??....dat was idd schrikken ja....dankzij een heel braaf paard bleef die klungel zitten. :D daar had hij echt rete mazzel aan.

Klopt die bedoelde ik. Had gister wel bijgelezen en bedacht me net dat ik nog even op jou vraag moest reageren. Er waren 2 posters (45+ dames) die vonden dat er wel meer deelnemers als Henk Jan mochten zijn. Zij rijden beide niet en dit was een welkome afwisseling tussen de meiden :D :D

Oei, die kan ik me ook herinneren ja, die ging bij onze hindernissen ook al zo idioot eroverheen, dat kon ook echt maar nét :=. Dat soort mensen mogen ze van mij echt schrappen uit de cross hoor :n.

Wat betreft de hindernissen, als ze alleen verlaagd worden dan lijkt het me ook niet nodig, bij het verplaatsen van een onderdeel stond het wel aangegeven. Wel vond ik de informatievoorziening t.o.v. de hindernisjury's erg summier, we hadden in eerste instantie geen idee van sommige dingen, maar misschien kwam dat wel omdat we nieuw waren o.i.d. we kregen ook pas erg laat bericht hoe laat of we verwacht werden. Nu zijn we wat dat betreft helvoirt gewend, daar gaat het toch wel wat gestroomlijnder :j.

Nog even een opmerking over dat meisje met rukkende handen tijdens de dressuur, een slechte ondergrond is geen excuus om je handen dan niet stil te houden. Wat mij betreft prima dat de jury daar dus ook streng op is geweest, ik heb afgelopen zondag tijdens het inrijden echt veel teveel geruk gezien, zeker bij die jonge kinderen, die horen niet zo met hun paard te rijden i.m.o. :n. Volwassenen ook niet trouwens. Het mag wat mij betreft ook bij de gewone dressuur wel wat strenger :j. Het is beangstigend hoeveel paarden en pony's er rondliepen met zo'n dikke zwanenhals.

Heb hier en daar ook combinaties gezien waarbij ik zwaar mijn twijfels had of ze wel door de cross zijn gekomen :=.

@paul, ik heb je met costa nog voorbij zien komen bijd e waterbak, er was wat aarzeling, maar ging verder best soepeltjes! Had alleen pas door dat jij het was toen je al lang en breed voorbij was :').

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:18

Ook nog ff mijn verslagje.
Vos liep met dressuur best fijn, alleen de baan was niet al te best en ik heb dus bij de slechte stukken op de binnenhoefslag gereden. Jury vond dat geen probleem en had 184 en stond daarmee 3e van de 6.
Springen stopte hij een keer, hij liep niet fijn.
Cross begon al niet fijn, tik mee op 1, tik mee op 2, bij 3 zette hij nog eens af toen we al in de haaietanden stonden, 4 stopte hij 2x en kreeg toen gelukkig wat instructies van iemand die daar toevallig stond. Ben dus eerst door de greppel gereden en daarna weer terug naar 4 en toen ging hij wel braaf over 4 en 5. Toen stopte hij nog een keer op het witte hek en toen ben ik er maar uitgegaan. Hij wilde gewoon niet fijn doortrekken.
Vrijdag kwam hij met een wondje op z'n bovenbeen uit het land, achteraf had ik beter gewoon niet kunnen gaan, maarja dat is weer achteraf gel*l.
In Oenkerk loopt 'ie B met m'n zusje en maandag krijgt hij de ostheopaat op bezoek. Hopelijk pakt ie in Gorssel weer aan.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:26

hyppolyte schreef:
...@paul, ik heb je met costa nog voorbij zien komen bijd e waterbak, er was wat aarzeling, maar ging verder best soepeltjes! Had alleen pas door dat jij het was toen je al lang en breed voorbij was :').

Ik ben gewoon tevreden over hoe hij het nu doet. Die aarzeling vind ik niet erg, op een later moment moet hij toch "gewoon" in galop erin, erdoor en eruit.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:46

Zou ik ook zijn hoor, hij ging er verder netjes doorheen, twijfelen en doorgaan is geen probleem, als ze maar niet stil gaan staan ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 15:03

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:24

Mag ik ook nog even een update plaatsen?
Ik is eigenlijk best wel een beetje happy. Ik weet wel dat ik nog niet te vroeg moet juichen hoor!
Maar het been is bijna zwelling vrij. Heb haar gisteren 2x gesmeerd met traumeel gel. En ik denk dat dat goed zijn werk doet. Had nu alleen halverwege het been naar de kogel gesmeerd. En dat is gewoon bijna dun nu. Dus nu heb ik ook hoog maar gesmeerd. Hopelijk werkt het! Verder doet die stoute merrie ook wel eens draven op het land wat niet mag maar dat kan ik ook niet geheel voorkomen. En dan loopt ze goed. Dus ik heb goede hoop dat het echt wel weer helemaal goed komt!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:40

Kan me voorstellen dat je je opgelucht voelt PP! Hopelijk blijft het zo goed vooruit gaan.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:42

Fijn voor je PP!! Hou wel in je achterhoofd dat ze met een peesblessure niet altijd kreupel lopen he!! Maar dat Traumeel schijnt super spul te zijn. Fijn dat het voor jullie ook zo goed werkt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:44

Ik vindt het gewoon een prettig idee dat de zwelling en kreupelheid weg is.
Ik weet ook donders goed dat we er nog lang niet zijn! Maar ik vindt dit wel heel prettig!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:00

Dat is zeker een goed teken, PP! Verder goed de vinger aan de pols houden :j . Voordat je het weet, zijn jullie weer back in business!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:03

ponyparadijs schreef:
Ik vindt het gewoon een prettig idee dat de zwelling en kreupelheid weg is.
Ik weet ook donders goed dat we er nog lang niet zijn! Maar ik vindt dit wel heel prettig!

Sorry hoor, ik bedoelde het goed ! ^)