[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Daphne

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:54

Ik heb die van mij vorig jaar eind september geschoren en daarna nog een cross gestart.
Ik heb hem toen met inrijden de eerste 10 minuten een zweetdeken opgedaan en met uitrijden ook weer. En daarna z'n deken weer op :)

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:21

Mijn pony hebben we gisteren geschoren, die gaat ook kaal de cross in!
Wij gaan morgen om half zes lopen, samen met mn nichtje en zusje!
Heb er erg veel zin in :D!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:27

Vandaag even wat conditietraining met galloperen gedaan, en daarnaast nog wat pionnen gesprongen. Goldy vindt het helemaal geweldig, alleen het probleem aan Goldy is dat ze nooit op zal geven, ze zal niet voor 99% gaan lopen als ze moe wordt, dus dat wordt voor mij rustmomenten inplannen.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:47

Ik heb mijn paard afgelopen dinsdag ook geschoren. Een half racemodel.

Een vraag aan alle andere crossers: Wat trainen jullie vrijdag en zaterdag nog?

Wij gaan trouwens met een hele groep van onze pensionstal morgen de cross verkennen tegen een uur of zes. Even doorlopen dus voor het donker wordt :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:00

Voor een SGW laat ik paard altijd 'stil' staan dag voor de wedstrijd. Oftewel stil betekent hier lekker in de weide, en daar rent ie constant in't rond.
Als je paard op stalling staat zou ik 'm longeren of relaxed dressuurmatig rijden.

Vandaag komt iig leskindje rijden dus zie dat maar als relaxed rijden/spieren lekker los maken.
Woensdags nog springles gehad. En vorige week gecrosst. :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:19

Inderdaad mel. Licht dressuur matig rijden, of relax buitenritje Of gewoon lekker in de wei.

Dag erna ook licht dressuur werk of buitenritje en dag daarna rust

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:21

Ik heb zaterdag een kwartiertje geprobeert met mijn hand, zondag een halfuur dressuurmatig opgepakt en gisteravond een uur springles gehad. Ze deed het wel aardig. Gewoon goed te merken dat we er weer even uit zijn geweest. Maar met consequent trainen komt dat wel weer goed :P

Vandaag denk ik even naar buiten en een galopje door het bos mee pakken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:25

Wij hebben morgen nog een dressuurwedstrijdje, vandaag toch maar ebb scheren, en dan zijn we er helemaal klaar voor...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:26

Fjordy heeft vandaag uurtje springles (beginners). En morgen rij ik hem nog een half uurtje buiten :j.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:23

Ik ga toch vanmiddag al verkennen met m'n moeder, kunnen we het morgen wat rustiger aandoen :j
Hoelaat was het ook alweer vrij voor verkenning? Was veranderd toch, nu 13.00 ipv 15.00 toch?

*gaat even terugzoeken*

Edit: Gevonden, inderdaad vanaf 13.00

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:47

Willen jullie kijken hoe het met de grond is O:)?
Hier is weer zoveel water gevallen vannacht ... :=

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:17

Hier ook!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:22

Hierzo ook! Maar inmiddels schijnt de zon hier alweer! :)
En woon niet zo ver weg!

Ik ga rond half 2 op de fiets naar Raalte, en daarna door naar Broekland waarschijnlijk! :)

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:24

Illusion1990 schreef:
Ik heb mijn paard afgelopen dinsdag ook geschoren. Een half racemodel.

Een vraag aan alle andere crossers: Wat trainen jullie vrijdag en zaterdag nog?

Wij gaan trouwens met een hele groep van onze pensionstal morgen de cross verkennen tegen een uur of zes. Even doorlopen dus voor het donker wordt :D

Zoals je hierboven kunt lezen gaan wij met een hele groep de cross verkennen. :) Ik ben reuze benieuwd of doorlopen gaat lukken.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:57

Ik train hem vandaag gewoon rustig wat laag en rond 20-30 minuten en morgen moet ie mee naar Laren als begeleidingspaard omdat ik m'n andere paard niet mee wil. (Gaat wel goed met mij alleen, maar ik heb nog een C-pony mee en ik wil niet dat die gaat rennen als die andere van mij iets eng vindt haha).
We doen daar gewoon de 5 km en geen dressuur&springen, dus dan hoeft ie alleen maar 5km lekker relaxt te draven en over 40cm te springen, dus ook gewoon relaxt opzich :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:44

Wij vertrekken denk ik zometeen al, zijn we mooi op tijd klaar met verkennen.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:46

Ja dat is ook wel fijn! Helaas gaan wij pas om half 6, vriendin van mij zit op school tot kwart voor 5 haha.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:46

Ja ja.. ik weet dat er al foto's zijn. Maar toch zijn 'eigen' foto's ook erg leuk..
Dus als jullie foto's kunnen maken, graag :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:50

Ik ben nu meer in staat het in een rolstoel te doen (ik loop uiteraard :P ) dus wij mogen er wel bijna 2 uur voor rekenen :+ Ik heb heel veel pijn aan mijn rug, en m'n ontstoken voet is ook niet fijn. Maarja, zo maar even 2 paracetamolletjes en dan gaan!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:54

Oeh, dat is wel echt vervelend! Veel succes/sterkte met lopen dan!
Ik kan helaas geen foto's maken, m'n vader heeft de camera mee voor z'n werk :j

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:03

Zo ik ben er ook weer heb er ong 1 uur en een kwartier over gedaan.
Opzich was de bodem redelijk maar sommige stukken gewoon echt glad (hoevaak ik wel niet bijna op m'n bek ben gegaan :Y) ). Stuk van de trakehner tot de piano was gewoon echt slecht en daarna behoorlijk glad. Ga denk ik het meeste gewoon vanuit een handgalopje doen, want echt paden om wat meer tempo te maken was er niet. In het bospaadje voor hindernis 8 was nog een grote tak over het pad, weet niet of ze dit al weten. Stapgedeelte was ook behoorlijk nat/glad dus neem het lage hek. (was ik sowieso al van plan)
Vond het verder wel een leuke cross met de nodige uitdagingen :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:08

Hmm nou dan moet ik toch even aankijken hoe het zondag is... als het nog zo glad is rijd ik niet, paard staat zo stevig niet op de benen en wil geen risico's nemen op een oefencrossje natuurlijk... jammer maar even goed aanzien zondag. :j

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:12

Ben bij sommige delen wel echt benieuwd idd hoe dat is als er weet niet hoeveel paarden zijn geweest. Opzich de bospaden vielen nog mee alleen wat glad af en toe. Mocht het heel glad zijn dan neem ik gewoon het lage, wil inderdaad ook geen risico's nemen nu aangezien de pony ook te koop is. 2 jaar geleden was het ook zó slecht toen heb ik 'm wel gereden, achteraf wel wat spijt van. Nu is het nog lang niet zo erg als toen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:20

Hmm naja ik wacht wel even af.. ga iig niet rijden als het te glad is uiteraard. Hoe jammer ook, paard's gezondheid gaat me boven mn eigen plezier. Gewoon even met kritisch oog kijken. Moet natuurlijk rekening mee houden dat er morgen al heel veel overheen gaan...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:02

__Rianne schreef:
Zo ik ben er ook weer heb er ong 1 uur en een kwartier over gedaan.
Opzich was de bodem redelijk maar sommige stukken gewoon echt glad (hoevaak ik wel niet bijna op m'n bek ben gegaan :Y) ). Stuk van de trakehner tot de piano was gewoon echt slecht en daarna behoorlijk glad. Ga denk ik het meeste gewoon vanuit een handgalopje doen, want echt paden om wat meer tempo te maken was er niet. In het bospaadje voor hindernis 8 was nog een grote tak over het pad, weet niet of ze dit al weten. Stapgedeelte was ook behoorlijk nat/glad dus neem het lage hek. (was ik sowieso al van plan)
Vond het verder wel een leuke cross met de nodige uitdagingen :j

Niet meer :D Wij zagen de tak ook en hebben 'm dus weggehaald en in de bosjes gegooid!

Grond was inderdaad op sommige stukken nat, maar vond 't overgrote deel nog wel gewoon goed te doen hoor! Denk alleen dat de parkeerplaats draaaama wordt, die was ontzettend nat al!!