[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:09

nee, ben naar de manege geweest (maar dat is 2 km ofzo, en toch gratis...)
nee, alleen het achtervoegsel 'M' is standaard en bij merries eindigend op inola of ynola, afhankelijk van welke 'generatie', hengsten proberen we altijd wel iets herkenbaars van de vader in te stoppen: flemmingh > blingh blingh, of eerder Orame > Vorame.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:12

@ Vief: ik vind het ook niet mooi, maar ik vind het wel doodzonde als ik de namenlijn van de merrie niet aan houdt. Voor concours had ik dan wel weer wat anders verzonnen.

@ Jeroen: Dus eigenlijk hebben jullie helemaal geen moeite met namen verzinnen :P
En je rijdt altijd bij de 'club'manege?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:14

als ik thuis niet kan rijden door vorst rij ik bij de 'club'manege, anders gewoon thuis, of aan de longe thuis (zowel een 22/44 rijbak als een 15/15 longeerbak) bak is eigenlijk bijna altijd goed te doen, alleen bij heel veel regen ga ik naar de manege, maar dat is vooral omdat ik anders zoveel moet poetsen :P hij wordt dan niet zwaar of glad.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:17

Ideaal dat die manege altijd gebruikt kan worden. Hoe vaak is daar s avonds les?
Normaal kan ik hier ook altijd rijden, maar ja met die akelige sneeuw en vorst nu is dat kansloos.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:19

Daar heb ik niet zo'n moeite mee.. Merriestam is 3 generaties -Litha en daarvoor de meest verschrikkelijke andere namen :+
Staat achter paardenfokken Nomana-stam? Maar dat herken ik al niet eens meer in de laatste namen achter Woll..

Ik ga eens een maaltje koken.. Moet nog naar de UT straks voor een workshopje :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:26

Ach zo ieder zijn ding met namen. T is ook maar goed dat niet iedereen hetzelfde leuk vind, want dan zouden alle veulens hetzelfde heten.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:38

Roos ik zal duimen voor de merrie!

Hier ook allemaal stamnamen! Is begonnen ooit bij Portella. Wij hebben nu op stal staan: Furella (23), Purella, Turella, Burella, Marella, Carella, Darella, Ella el 'la, Estrella, Erella, Furella II, Futurella en Farella. :D Degene met de a ipv de U komen uit een andere merrie. Maar komt wel weer terug bij Portella. Ook hadden we Feline, Neline, Reline en Aline. En ook Pemorka. Van de orka stam. Ik vind het wel geinig, kun je het mooi herleiden.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:46

rowo schreef:
Ideaal dat die manege altijd gebruikt kan worden. Hoe vaak is daar s avonds les?
Normaal kan ik hier ook altijd rijden, maar ja met die akelige sneeuw en vorst nu is dat kansloos.

dinsdagavond van half 8 tot half 10
woensdagavond van 8 tot 10
donderdagavond van half 7 tot half 9

best relaxed hé ;) die luxe (en nog kunnen die leden zo gruwelijk zeuren en zeiken over wat er allemaal niet goed zou zijn... pffffffff, nu ben je lid van de club en onbeperkt bakgebruik en 1 keer per week les voor 155 euro, volgend jaar gaat het naar 195 ...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:48

@ Karen: ik verzin pas een naam als het wurm staat en drinkt (en dat 2 dagen lang). Feline staat wel hoog op de lijst voor merrienamen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:54

Ik ben lekker toko aan 't eten :9
En net de apotheek leeggekocht. Instructeur was mij vergeten |( Nu les ik vanavond om 21.30.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:14

Wat zuur Roos. Ik vraag me ook af waar het door gekomen is. Maar hoofdzaak is nu dat het goed gaat met Rabette. Hoe is het met haar?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:15

Net echt heeeerlijk les gehad met Hetmans. Niet hoog of moeilijk gesprongen, maar puur basis en controle.

ik vind de stamnaam ook wel belangrijk om te bewaren. Hottie'[s merrieveulen heette ook Dottie en Hottie kwam zelf uit de Bottie/Vottie stam.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:22

Lau, Fijn dat het zo goed ging!
Weule, Die lestijden vind ik nog best meevallen :j
Ik persoonlijk vind die stamnamen ook iets om te blijven voortzetten!
Roos, Hoe gaat het nu met Rabette?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 19:46

Goedenavond!
Ik ben pas net terug van stal :=
Eerst het broertje van Vorstin gereden, het wedstrijdpaard van de staleigenaresse. Jeetje, wat een paard zeg! Zo een zou ik er ook graag willen! Hele goede gangen, zit lekker en is fijn in de hand, en hij heeft echt een super instelling! Ik heb nog nooit zo lekker gereden :o
Daarna nog paard van stalgenootje gereden, en toen de trailer aangekoppeld voor de strandrit.
Vorstin vond het wel weer fijn om in het middelpunt van mijn aandacht te staan, ze komt wat te kort natuurlijk :(:)
Strandrit was lekker. Ze was wel weer heel fris/loperig/drammerig, tot ik haar de strandopgang op liet galopperen. Toen ze boven kwam, was ze wel iets moeier :D Daarna weer het strand op, en toen heb ik wel een stuk fijn kunnen galopperen zonder dat ze steeds harder wilde.
Wel wéér van die aso sulky's tegengekomen op het strand. En toen ik bij de trailer aan het afzadelen was, kwamen ze net terug. Ik was net het halster aan het omdoen, Vorstin schrok en ging in volle galop over de parkeerplaats naar die paarden toe := Gelukkig kon iemand haar vangen.

Voor Noor, Mootje, EB en TG: ik wil zowiezo de 9e, en misschien die andere keer ook. Wil iedereen de 9e?
Ik kan ons zaterdag bij Michiel opgeven :)
Voor Mootje & mij vraag ik dan wel of we 's ochtends kunnen.

En wat apart van die naam Grover!
Wat een gedoe Weule!
Vief, dat hebben wij ook steeds. Kun je speciaal naar de Uni om je opdracht in te leveren :roll:
Fijn dat je lekker gelest hebt Anthea!
Dat is wel nuttig Corien!
Feline is een mooie naam Noor, echt voor zo'n merrie-merrietje <3
Arme Mootje, is ie je vergeten :(:)
Fijn dat je les zo lekker ging Lau!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:57

Jeetje mensen, moest nog pagina´s in het oude topic bijlezen en nu al 17 in het nieuwe topic!
Wat gaan jullie hard.

Maar de OP is erg leuk geworden.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:04

En weer thuis. Stallen zijn schoon. Paardjes verwend met een handvol wortelen. Helaas kan ik niet rijden omdat onze auto voor de APK weg is.
Benieuwd na de verwachte sneeuwval voor morgen :).
Las iets over namen :). Voor Cacharel zijn ze al bekend. Heel toepasselijk: Gucci (Merrie) en Giorgio Armani (Hengstje). Verder weet ik zeker dat er nog een Grolsch wordt geboren :) De rest van de veulens zie ik wel hoe en wat :).
Ga zo even douchen en dan na Diepenheim.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:04

Noor: Feline is inderdaad een lieve naam. Van Bambi toch? <3
Shanouk: Wel even schrikken zeg := Gelukkig dat ze niet ver weg rende. Wel echt lekker dat je zo naar het strand kunt!

Kan me ook zeker wel voorstellen dat de meeste wel de naam willen voortzetten. Maar ik vind de naam gewoon spuuglelijk en als je ze op stal en op wedstrijd toch al een andere naam geeft.. Vind een (stam)naam dan nog maar weinig toevoegen :)

Ik ga me maar eens warm aankleden.
Heb tot 22.00 uur een workshop over huisstijlen. Ben wel benieuwd of het wat is :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:08

@ Jeroen: dat is ideaal dat je er zo vaak terecht kan zeg. En de contributie is wel erg laag bij jullie zeg met een compleet eigen buiten EN binnenaccomodatie. Denk dat ze bij jullie niet hoeven te klagen.

@ Mootje: jeetje half 10 is ook geen tijd zeg. Is het vast wel erg rustig in de bak ;)

@ Snoekiej: je hebt dus wel lekker op het strand kunnen rijden? En wat schrikken zeg dat Vorstin er vandoor ging zonder halster op.

@ Dienke: k ben helemaal niet van die merknamen, mij veel te lief. En Grolsch is wel ubercool :=

@ Vief: succes nog straks! Wat een tijd om nog een workshop te hebben! Op school is het?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:09

Veel plezier bij Jeroen, BV!
Vief, Hopelijk is de workshop interessant.

Pff, Ik verveel me.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:10

Mootje schreef:
Pff, Ik verveel me.....

Kan ik je de hand schudden... k lig al ruim 2 dagen niks te doen. En weet nog niet of ik morgen ga werken.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:11

rowo schreef:
@ Dienke: k ben helemaal niet van die merknamen, mij veel te lief. En Grolsch is wel ubercool :=

Het is dat ik Cacharel, Cacharel heb genoemd. Vandaar de merk/geurnamen :). Ach en als ze allemaal zo lief zijn als Cacharel, heb ik iig de goede naam gekozen :) :D :D :D.
Tjah, en onder Grolsch komen we niet uit!! Het lekkerste bier van de omgeving :).
Zelfde als toen de D-jaargang was. Veulentje geboren: 'goh, wat een Dröpke'... Hadden we gelijk een naam!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:11

Ik dacht eerst dat je een fries had _O-

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:13

Ja, is op de UT.. :)
Maakt me op zich niet zo heel veel uit, maar heb al ruim 16 km gefietst vandaag (heen en weer naar Woll) dus ga zo maar eens mijn auto uitgraven.. :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:13

Maar jou Dropke is toch niet van de D jaargang? (KWPN)
Dat is trouwens ook echt een naam wat bij jou past, ook al veel te lief :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:17

Ik hoor net dat het morgen echt heel smerig weer gaat worden. Ik zal maar extreem vroeg gaan vertrekken. Half 6 ofzo. Dan hoop ik dat ik toch wat files voor kan blijven. Juk....