[SGW] SGW Bathmen 6 en 7 november. ZATERDAG AFGELAST!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: SGW Bathmen 6 en 7 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:46

Daar ben ik het helemaal mee eens :Y) !

Ik hoop dat het volgend weekend tijdens de cross een beetje droog is :=.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:30

Mijn mega buffel van 1.80m heeft gelukkig een heel groot hart! Maar met die kleintjes ga je ook vaak veel sneller. Mijn mega buffel galopeert heel mooi berg op waarts maar veeeeeeel te langzaam. (leuk in de dressuur maar niet handig in de cross) Hoewel onze hittepetit veel kleiner is en met 2 vingers in de neus altijd de tijd haalt!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:36

tijd kijk ik nog niet echt naar, wil ook niet altijd als je halverwege het parcours je paard stil moet zetten omdat de martingaal los geknapt is en je die er af moet halen hahaha.

Tijd vind ik niet belangrijk nog, eerst lekker ervaring op doen met mijn 4 jarige ukkie. Als alles goed gaat ga ik wel met horloge rijden :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:44

Ik kijk nooit naar de tijd :+ Zeker met Amati niet, die is 5 en moet eerst maar eens leren. Daarnaast van har drijden slijten ze ook en in het L of M kan mij de tijd nog niet zo boeien.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:01

Ben ik de enige die toch wel naar de tijd kijkt? Ik wil niet steeds veel te langzaam zijn dus kijk wel degelijk naar hoe hard ik moet. Maar over de kop jagen doe ik niet, wel doorgalopperen. Te snel ben ik met Zetje iig niet :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:03

@ rowo, die van mij is pas 4 en heeft pas 3 crossen gelopen dus daar zit nog wel verschil in hahah! Ik denk dat ik volgend jaar mijn laaste crossen ook wel op tijd ga rijden en zodra ik het overstap ga maken naar het L laat ik het weer varen. ze moet eerst ervaring op doen en alles leren gezien te hebben :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:05

Zetje heeft ook pas 3 crossen gelopen (2 vorig jaar, 1 dit jaar), maar is al 6. Dat maakt idd wel verschil.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:07

Ik probeer wel op de tijd te letten, maar als ik dan bezig ben, dan vergeet ik het weer :P
En dan vlak voor de finish denk ik er weer aan, maar dan kun je niet zoveel meer :')
Die 2 crossen die ik heb gereden, heb ik ook niet heel hard gereden, maar ook niet een normale galop, en toen zat ik ook niet heel ver van de optimale tijd af :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:12

Ik kijk dan wel vaak op mijn horloge, toen ik hem net had om niet te langzaam te rijden(we kachelden rustig een minuut buiten de tijd rond), en tegenwoordig om te zorgen dat we niet te hard gaan, paard wil graag galopperen, en met die lange stelten gaat dat vreselijk hard!
Paard is nu 7, dus nou mag hij van mij ook wel lekker doorgalloperen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:26

Hetje liep in het L vaak te snel, maar in het M ben ik rustig een minuut buiten de tijd. Maar dat komt omdat ik hem niet laat lopen. Hetje wil graag hard en ik wil 100% controle hebben :+ . Daarnaast is Het net een diesel, die heeft echt de ruimte nodig om hard te gaan en als je bospaadjes, veel hindernissen opelkaar hebt etc. heb ik te weinig ruimte of echt gas te geven.

Daarnaast ik weet dat beide paarden heel hard kunnen dus maak me er geen zorgen om.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:40

Ik kijk ook niet naar de tijd, heeft ook weinig zin als je eigenlijk nooit foutloos rondkomt :o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:57

bvw schreef:
Ik kijk ook niet naar de tijd, heeft ook weinig zin als je eigenlijk nooit foutloos rondkomt :o

:(:)

Giga zat vorig jaar super in de tijd, maar dit jaar helemaal niet. Maar inderdaad zoals bvw al zegt: eerst maar eens zonder weigering en dan gaan we de tijd bekijken!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:04

och, die tijd......
In Gorssel kwamen we er op de terugweg naar huis achter dat ik, als groom, het horloge nog om had. En de ruiter het hele klokje dus tijdens de cross niet gezien heeft......
Als de crossen foutloos gaan, dan is het volgens mij tijd (hoe toepasselijk) om eens naar de tijd te gaan kijken. Goed kunnen schakelen in de galop dat is heel belangrijk, en als dat lukt dan komt het tempo op de lange stukken vanzelf wel.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:13

ik kijk pas op de tijd als ik voor 3/4 goed door ben gekomen..
tot zover rijd ik voornamenlijk op gevoel..doorgalopperen maar net als PB met controle.. met cooper kijk ik soms wel eens achter me of de volgende combinatie er niet al aan komt zo langzaam gaan we nog wel eens..hihi..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:17

We gaan nu trouwens wel erg off-topic...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:19

je hebt helemaal gelijk... :o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:54

We hebben het er toch over of we in Bathmen op de tijd gaan letten :D .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:09

Of ik in Bathmen op de tijd ga letten?
Alleen op de starttijd :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:21

Ik let wel op de tijd. De eerste cross niet gedaan. Had geen idee wat Sofie er van zou vinden. Maar daarna meteen wel gedaan. Ben vrijwel altijd ruim binnen de tijd. Kan meestal het laatste stuk rustig aan doen :).
Afgelopen weekend in Barchem deed mijn klokje het niet. Toen was ik net 4 sec buiten de tijd. Als ik een klokje had gehad had ik toch net even wat meer gas gegeven de laatste paar honderd meter. Maargoed, dat is achteraf.
Mijn horloge is nu naar de maker, dus in Bathmen heb ik weer een klokje bij me ;).
Dan kan ik de tijd weer in de gaten houden :P.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:29

bvw schreef:
Of ik in Bathmen op de tijd ga letten?
Alleen op de starttijd :P

Kun je best doen hoor. ;) Bij de pony's waren er in Bathmen vaak best wel veel te snel. Met een iets hoger basistempo kun je met een weigering volgens mij nog makkelijk rond de optimale tijd eindigen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:03

Ik heb er het 1e jaar in de B ook niet op gekeken maar nu het 2e jaar in de B had ik me voorgenomen om iets meer op de tijd te rijden. Was ook wel zonde want de dressuur was meestal goed, springen en cross ook vaak foutloos. En ik had elke keer zo rond 1 a 1.5 minuut buiten de tijd. Dat heeft me wel een aantal keer prijs gekost... Wat natuurlijk niet echt nodig was want de mensen met een weigering hadden vaak nog minder tijd fouten... Volgend jaar maar iets gas bij geven.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:10

Ik heb vrijgenomen van mijn werk. Zodat ik weer kan groomen voor mijn zusje met mijn paard.

Tevens heb ik zelf altijd op de tijd moeten letten, anders ben ik veelste snel met mijn hittepetit. Mijne is ook maar 1.65 en we noemen hem altijd Ukkie. Maar hij is wel supersnel en ken maar weinig paarden die zo meedenken als hij dat kan.

Mijn zusje geef ik ook altijd mee goed op de tijd te letten. Niets is zo zonde dan veelste vroeg binnenkomen en daarvoor tijdfouten krijgen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:18

Ik ga zondags naar Bathmen om te kijken. :)

Ik heb de 2 crossen met Vero ook niet op de tijd gelet, heb geen eens eventwatch. Ga de 1e paar keren vooral voor fijn rondkomen, achteraf bleek dat ik allebei de keren ongeveer 5 seconden buiten de tijd was. Terwijl ik nog vond dat ik rustig reed, dus dat moet dan wel goed komen als ik er wel op ga letten.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:20

Ik kom vrijdags al verkennen! Kon wel een middag vrij krijgen! :)

Ik had mij voorgenomen om na ww en heino op de tijd te gaan letten. In diepenheim is dat ook gelukt en was ik sneller, alleen nog niet snel genoeg. In Barchem is dat helemaal mislukt. Dus nu in Bathmen maar weer!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:25

Ik ben bang dat ik zondag heel vroeg moet vertrekken. Moet om 08:14 dressuren. Kan niet tussendoor verkennen. Dus moet van te voren lopen. En hmm het is ruim 2,5 uur rijden....