[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 21:32

Evie, Fijn dat Maasdijk goed ging! Ik doe de 18de mee met de clinic bij jou op stal, jij ook?
Snoekiej, Balen dat Vorstin spiertechnisch nog niet helemaal ok is. Fijn dat HA langs komt :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:41

Snoekiej: Dat lijkt me inderdaad een leuke film!
Mootje: Nee ik doe niet mee, ik ben te verwend :Y) . Ik krijg al heel lang privéspringles van een instructeur die mijn paard beter begrijpt dan ikzelf, en in zo'n groepje in zo'n bakje vind ik ook maar niks ;).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:46

Gefeliciteerd Mootje! Idd heel leuk om dat van een jury te horen, weet je dat je goed bezig bent.
Jeetje Lielle, dat is schrikken. Gelukkig valt het mee, sterkte ermee!
Wel lekker voor Vorstin dat ze dan even gemasseerd wordt. Wanneer verwachten ze dat ze weer hersteld is?
Evie lekker gesprongen dus!

Mijn studeer middagje is mislukt... :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:17

Sussie85 schreef:
Jemig Lielle, dat is niet wat je hoopt als je op wedstrijd gaat. Gelukkig zijn jij en Ukkie er nog relatief goed vanafgekomen. Wel balen dat je zadel volledig veruineerd is. Boom gebroken?

edit: Mootje gefeliciteerd met je punten en je prijzen!

Met dat zadel was wel meer mis dan alleen een gebroken boom....

Wij zijn net een uurtje terug uit Brugge. Heb een heerlijk weekend gehad.
Zaterdag liep Hetje een echt hele goede dressuurproef (6de) en helaas 1 tijdfout met springen.
Vervolgens Amati gaan dressuren. Met losrijden zag ik plots een schimmel heel hard rennen en 'iets' ervanaf gelanceerd worden. Dacht het zadel want het ging zo hard, maar dat bleek dus Lielle te zijn. Lielle's moeder stond bij mij moeder aan de andere kant van het veld en daar maar naar toe gereden dat ik Lielle niet meer zag.
Was echt schrikken. Heb denk ik nog nooit iemand zo hard zien vallen.
Amati liep ook een echt goede proef, plaats en punten vielen erg tegen (11de). Werd erg raar gejureerd. Ook met Maat helaas 1 tijdfout met springen.
Gisteravond met Lielle, Lielle's Hubbie en beide moeders wat wezen eten in Brugge. Was bijzonder gezellig!
Vanmorgen om 9uur mocht Maat crossen. Heb in handgalopje rondgereden en hij liep simpel foutloos. Wel 24sec. buiten de tijd, wat mij nog meeviel gezien het tempo. Rob was met me eens dat rustig rijden goed was, maar dit was wel érg rustig :D Ben uiteindelijk 13de geworden. Helaas heeft meneer zich wel aangetrapt op z'n hoefbal. Niks ernstigs, wel beetje stuk. Goed ingepakt zodat er geen vuil in komt.
Pas vanmiddag om 3uur met Het crossen.
Meneer was bijzonder scherp. Heb uiteindelijk een half uur moeten galopperen voor de cross om gecontroleerd te kunnen rijden. Was zelf bijzonder scherp en gebrand. Het merkte dat denk ik en ging bijzonder fanatiek van start met het gevolg dat ik tot hindernis 7 er voor de sier op zat. :D
Gelukkig daarna meer controle. Hij pakte gruwelijk goed aan (heb later veel complimenten gekregen over hoe goed hij liep en hoe simpel het eruit zag) en vooral het water liep echt heerlijk.
Helaas bij de ena laatste hindernis toch een stop. Was een soort 6 kantig huisje/dakje op in-uit op 4meter. Was er smal en donker en niet mooi gebouwd. Moet eerst een andere hindernis springen en dan 3 galop sprongen verder dat toch wel erg ruime in-uitje. Hetje vertrouwde het niet. Gelukkig deed hij het daarna simpel.
Ondanks de stop nog 11de geworden. Jammer van de stop, tijd zat erg goed (had een minuut te weinig ingetoetst in m'n klok en vond al dat ik zo moest haasten :+ ) en was anders 3de geweest.

Hebben ook besloten dat Amati morgen niet loopt. Zijn nu erg laat thuis na 3 uur ruim reizen. Morgen moeten we dan om 7uur weg ongeveer. Daarnaast heeft hij dat plekje en ben ik behoorlijk ziek geworden en gesloopt.

Zo heel verhaal, ga nu bijlezen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:20

Klinkt als een geslaagd weekend voor jou PB! Super.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 22:22

PB, Mooie resultaten met beide paarden, klinkt als een geslaagd weekend :D
Sannn, Balen dat je studeermiddag niet gelukt is!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:30

Gefeliciteerd PB en Mootje!
Enorm vervelend Lielle!

Het vaardigheidsparcours met de geleende draver was erg leuk. Paardje vond alles doodeng, maar toch alles gedaan. Daarna heb ik verschrikkelijk gelachen om alle gekke meiden met hun dravers tijdens de kür op muziek die ik moest jureren. Daandriaan hier van het topic stal de show met een eerste prijs en de meest komische opmerkingen. :D
Hier een foto van mij met het dravertje:
Afbeelding

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:55

Jeetje Lielle wat schrikken!! Het zit jou duidelijk niet mee dit seizoen! Had je nu alleen Ukkie mee of heb je doordit drama je andere paarden ook niet kunnen starten.
PB fijn dat je paarden zo goed aanpakten!!! Vooral na de teleurstelling in Nokere, wel vreselijk jammer dat je morgen niet meedoet. Nog éé'n dagje doorbijten is echt geen optie ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:57

Billy: Ben bang dat mijn moeder ook dienst weigert :P
Nee en de paarden echt moe toen ze net de trailer afkwamen. Beide helemaal bezweet. Er was nogal storm onderweg en was gewoon eng rijden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:00

Jammer!!
Gaan jullie nog wel kijken?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:03

Goed gedaan met de paarden PB! Druk weekend dus! Jammer dat je afmeldt, maar wel verstandig
Leuk paardje Heleen

Ik heb mijn to-do listje weer flink ingekort. Ga nu lekker slapen :Z

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:04

PB @ verstandige beslissing alhoewel ik je graag daar tegen die anderen had zien rijden, weet zeker dat je het goed gedaan zou hebben, maar evengoed, veel beterschap en jij en je paard zijn belangrijker dan dat.. :(:)

Ik heb in Bunschoten een rondje gereden in de B, na Ermelo wilde ik nu graag een keer een rondje voor het ecchie doen en het is heerlijk dichtbij. Het was dus een echte last minute beslissing, maar ik mocht er nog bij.. :D . Het ritme is nog steeds niet altijd juist, maar daar gaan we aan werken. Ik had helaas een balk op de laatste hindernis, daar kwamen we wederom te dicht eronder, Bull ging met alles omhoog, maar bleef hangen, dus dat was een harde ram op de achterste balk met de achterbenen....maar hij heeft het super gedaan. Ik merk wel dat ik er lang uit ben geweest. Dit B parcours vond ik ook dik staan in de oxers op 4 en 7 en 8 en 9, maar denk dat dat nu aan mij ligt of zo :o . Moet er gewoon weer ff ingroeien en samen met Bull een team worden in een mooi ritme, maar dat gaat goedkomen, groeien we samen.. <3 .

Mijn eerste puntje is dus een feit, stond dan helaas geen styl op het protocol, want dat had ik graag mee willen nemen om te leren...maar ja...ook vreemd trouwens hoe je een cijfer kunt krijgen voor groeten als je al met 3 man in de baan rijd en de bel gewoon gaat ????

Daarna heerlijk de sauna ingedoken in Hierden, net thuis, dus nu snel naar bed en morgen de rest weer bijlezen... :Z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:09

Vind het zelf ook erg jammer. Denk persoonlijk dat Amati het erg goed had kunnen doen.
Ga morgen ook niet kijken. Ben weer echt ziek aan het worden. Lijkt helaas steeds meer op mijn 'griepje' van van t winter. Dus wordt morgen denk ik bank hangen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:10

Ik heb na een hele week eindelijk weer internet op mijn laptop *\o/*
Dus even wat bijgelezen..

gr_roos schreef:
Vief, hoe is de kwaliteit van het leer? Mooi tuig.

Hoofdstel is niet denderend.. Maar was ook 40 euro, dus had ook geen hooggespannen verwachtingen ;) Borsttuig is heerlijk zacht onderlegd en bontjes zijn mooi. Woll stond echt met uitpuilende ogen toen ze zag dat de bontjes over haar hoofd moesten :+ Singel was ook fijn zacht.

Wat vervelend van Rabette.. Hopelijk wordt het niet erger :(:)

Noor: Ouders waren vast blij met je dat je ze kwam ophalen ;)
Kim: Fijn dat Bobo zo braaf was!
Lielle: Jeetje wat schrikken zeg :oo :(:)
Billy: Het had van mij ook niet gehoeven, maar kon geen ander goedkoop bruin hoofdstel vinden en vind het verder ook niet heel storend :)
PB: Fijn dat je zo lekker gereden hebt en verstandig om dan gewoon naar huis te gaan :)!
Shanouk: Wat vervelend dat Vorstin haar spieren nog niet helemaal lekker gaan. Hopelijk gaat het beter na een behandeling van de masseur! Slaap lekker :)!
Caro: Succes met je drukjes aankomende week!
Mo: Gefeliciteerd met je mooie punten :#
Heleen: Wat een leuke foto :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:24

Lielle: Jeetje, klinkt als een nare val :(:)

PB heeft lekker de cross uitgereden :).

Vief heeft eindelijk weer internet ;).

Ik duik mijn bedje in. Net terug van het werk. De hondjes hebben een plasje kunnen doen en de paarden hebben hooi gehad.
Nu mag ik lekker slapen :D.

Sofietje vond de wandeling vanmiddag wel leuk :P. Maf peerd.
Morgen ochtend eerst naar Bobo :D en daarna even rondje langs de weg stappen met Sofie.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:48

Goede morgen!

Vief eindelijk weer internet! (kan er ook niet tegen hoor zonder) :o
Pb super gereden dus!! Slim idd om vandaag niet te gaan!
Bianca wel raar dat ze idd geen stijl op schrijven!

Zo weekend en minivakantie weer voorbij.. -O- helaas

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:57

Lielle, jeetje dat is schrikken. Hoe is het nu met jullie?
PB fijn dat je lekker gereden hebt
Shanouk, succes met je paardje. Hopelijk gaat het snel beter.
Mootje, gefeliciteerd met je super punten en prijzen!

Nou mijn deelname aan de limburgse was geen succes.
Met dressuur liep hij heerlijk, echt gewoon goed. Lekker bovenin de oprichting terwijl hij vaak lekker diep wil lopen. En gewoon goed voorwaarts, kreeg er alleen geen middendraf uit terwijl die op het voorterrein super ging.
Had geen prijs verwacht maar dat wel in de middenmoot te zitten, ook na wat ik van de concurrentie heb gezien.
Was ik 17e met 181 en 173 punten :-(
Nou sorry hoor maar dat vind ik echt niet terecht. Heb proeven zo gereden en toen had ik dik 2 winstpunten per proef.
Heb jammer genoeg mijn coupons nog niet terug dus weet niet wat het commentaar is. Maar baal als een stekker. Niet van de 17e plek maar wel van de punten.

Springen ging niet lekker. Hij was niet voor mijn been. Mijn losspringen er bijna afgevallen omdat hij heel vies weigerde.
In het parcours wou hij weigeren op 3, heb hem door kunnen duwen maar kwam daardoor te dicht en had een balk.
Op 7 wilde hij weer stoppen! Toen werd ik echt pissig en dacht we gaan hoe dan ook naar de overkant, desnoods er doorheen. Ja en toen sprong hij wel maar nam de halve hindernis mee.
Dus 2 balken in het parcours.
Thuis maar eens flink gaan werken hieraan en proberen er achter te komen waar dit nu aan ligt.

De anderen van mijn stal hadden ook geen geluk. Mijn instructeur is bijna gevallen in het parcours. Zijn paard stopte in het Z in de driesprong.
Het andere meisje die er werkt en ook een paard in het B uitbrengt had een hele mooie 1e ronde. In de barage struikelde het paard in de landing na hindernis 1. Ze is er toen afgelanceert. Echt zo zuur voor haar.

Maar ja. Nu een maandje geen concours. Even hard aan het werk voor mij en Midnight dus.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:59

MArjan balen zeg! krijgt hij bootcamp! ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 08:07

Marjan, Balen van de kampioenschappen, zeg! Nu even een maandje flink aan de bak en dan weer knallen :))

Ik heb nu alles gepland tot 21 november. De eerste week van November breng ik hem naar mijn instructeur, want dan zit ik UK voor mijn werk. Ga daarna L1 starten, denk ik.
Selecties hebben niet zo veel zin aangezien het B is.... Hou er ook niet van om lang in een klasse te hangen. Ik heb de proeven wel weer gezien! Ik ben benieuwd hoe straks de nieuwe proeven eruit komen te zien :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:30

Goeiemoggel!

@ Lielle: jeetje, wat erg zeg... Gelukkig zijn jij en Ukkie er redelijk vanaf gekomen. Wel K.ut van je zadel!!! :(:)
@ PB: mooie prestaties in Brugge! Gefeliciteerd!
@ Marjan: jammer van de kampioenschappen, het is en blijft een jurysport hè...
@ Mootje: superpunten! Gefeliciteerd!!! Ik ga zelf ook altijd over zodra het kan, ik heb eerlijk gezegd niet de motivatie om een klasse helemaal uit te rijden :o Dan houd ik hem liever even thuis om door te trainen, wat dressuurwedstrijden betreft hebben we niet echt ritme nodig.
@ Kim: mooi dat Bobo zo braaf was!

Pa & ma zijn lekker bruin geworden, ophalen ging gelukkig vrij vlot! Ze stonden al buiten toen ik aan kwam rijden :)
Ik zit een beetje te twijfelen over mijn voorbereiding voor WW: óf thuis een dagje springen (ik heb niet zoveel materiaal) óf nog even naar Alice... Iemand een mening? :P Heb al wel weer zin om te rijden, hij loopt zo lekker op het moment! :D Vanavond het halsstrekken maar weer eens meenemen, wijken doen we altijd wel even met losrijden. We gaan natuurlijk wel voor het 'eggie' zaterdag! :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 08:36

Noor, Ik heb niet eens een rij-ritme nodig, want ik had in 1.5 week maar 1x serieus gereden ivm de ontsteking in zijn been :D
Welke dag zou je dan naar Alice willen? Ik wil toch min. een dag of 4/5 tussen de laatste training en een wedstrijd hebben (SGW)!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:40

Dat is mijn bezwaar ook een beetje Mootje. :j
Ik moet zaterdag starten en zou dan woensdag naar Alice kunnen. Beetje krappe sokken toch?

Haha, met een Z proef zou ik dat risico niet nemen :) Bovendien: als ik 2 dagen niet gereden heb, heb ik zo'n bom onder mijn kont dat ik niet eens normaal een bocht kan nemen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 08:43

Ach, die 36 voltes en twee diagonalen die ik moet laten zien in de B zijn niet zo schokkend.... :D In het Z zou dit inderdaad niet kunnen!
Hm, ik zou dat gewoon thuis trainen. Ik spring eigenlijk nooit in de week voor en na een SGW wedstrijd, maar elk paard is natuurlijk anders!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:46

Ik denk dat je rustig naar Alice kan hoor Noor. Als je maar met verstand traint. Hetje mag de komende tijd ook in de week voor een wedstrijd nog een keer trainen. Dan loopt hij toch een stuk beter.

Marjan balen van de kampioenschappen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:05

peanutbutter schreef:
Ik denk dat je rustig naar Alice kan hoor Noor. Als je maar met verstand traint. Hetje mag de komende tijd ook in de week voor een wedstrijd nog een keer trainen. Dan loopt hij toch een stuk beter.

Dat merk ik aan Jer ook.. daarom twijfel ik dus ook. Nou ja, eerst maar even kijken of wat werk en vervoer betreft kan!