[SGW] SGW Wieringerwerf, 21-22 augustus, Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:17

bijna alle hindernissen zijn al kant en klaar en van manege beukers en staan daar gewoon in een schuur. maarja ik heb me VRIJWILLIG!!!! van de lijst afgehaald!! en ook als ik wel zou mogen starten had ik me er AFGEHAALD!! om gezijk en gezeur te voorkomen!!! dus ja.. ik zeg ook niet dat ik het NIET BEGRIJP!!! maar wou wel even in dit topic mededelen dat je NIET meer het bos in mag! aangezien er toch mensen waren die het miss nog wel vanplan waren om heen te gaan!

En ik weet van voorgaande jaren dat het altijd op de site stond en anders wel iets bij het bos maar dat was dit jaar helemaal niets.

tip. ik weet niet wie bij organisatie zit of iemand die dat ook kan medendelen dat zie in ww. de Weigeringen bij een hindernis in de cross op achterzeide moeten opschrijven. wou woude dat vrijdag zeggen bij organistatie.
heb namelijk 2jaar achter elkaar gehad dat ik voor kampioenschap mee reedt en zelfs dat ik 1é stond bij M pony's en beide keren stond er dat ik weigering had gehad terwijl ik er nooit een heb gehad!! maar een voor ganger van mij die ik had ingehaald. ik blij over de finish goede tijd kampioenschap kon niet meer uit de dacht ik maar dat bleek anders.
maar miss is dit een goede tip voor hun! ik snap ook vrijwilligers zijn heilig maar het is een kleine moeite om het achter op blaadje tetekenen of discussies te voorkomen! doen ze in Ede en in meerderdere crossen wel! miss is dit ook handig...? of ben ik echt een zeur nu??
overgerens vind ik het altijd wel een hele leuke cross!!

Let op mensen er zijn trouwens abnormaal veel dazen!!!!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:21

Nicole_ros schreef:

Daar ben ik blij mee.... :( net nu ik 1 week geleden te horen heb gekregen dat mijn paard daar allergies voor is. Ga maar met deken inrijden denk ik, want hij mag echt niet teveel gestoken worden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:23

Normaal gesproken beginnen ze de zondag, soms de zaterdag van te voren met bouwen. Gelukkkig zijn er een hoop prefab hindernissen.
Als de cross staat komt de TA, dan kunnen er nog discussies ontstaan over afzet, afstand en grondlijnen etc.
Meestal is de cross dan woensdag klaar, donderdag worden de bloemstukken gemaakt en uitgevlagd. Doordat de cross op openbaar terrein is, is er wel extra werk vanwege baldadigheid. Bordjes worden weggegooid, greppels worden volgegooid met takken. Dit moet dagelijk weer worden hersteld.
Vrijdag worden de reclame borden geplaats, worden er meters snoer uitgerold, de catering moet opgebouwd, de springtuin de dressuurbanen, jurywagens, rekenkamer eigenlijk alles wat je zaterdag op de wedstrijd ziet staan. De groep vrijwilligers is niet heel groot dus het is echt heel veel werk. Dit kan niet eerder, omdat vrijdagavond pas de bewaking komt, deze patrouilleert dan die avond en nacht door het bos. Dit is een noodzakelijk kwaad, ander wordt er teveel gesloopt en gestolen.

Ik zie dat we een vrijwilliger hebben in de persoon van Nicole, zij bouwt volgend jaar de cross alleen in een paar dagen tijd, als je haar post zo leest stelt het allemaal niks voor :D
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 17-08-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:23

bianca1980 schreef:
Nicole_ros schreef:

Daar ben ik blij mee.... :( net nu ik 1 week geleden te horen heb gekregen dat mijn paard daar allergies voor is. Ga maar met deken inrijden denk ik, want hij mag echt niet teveel gestoken worden.

Echt:O hoe ben je daar achter gekomen??
Wij kwamen er en er waren er werkelijk wel 100 van die dinge paard werd er gek van. bos zelf valt mee maar op die parkeerplaats.
maar het was gister ook wel mooi weer en beetje vocht van de grond dus denk dat het dan ook wel meer is dan normaal.
maar zou heel veel en goed vliegenspul en dekens mee nemen!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:26

arme Bull ;(
misschien moet er ooit maar een regeling komen dat je met een vliegen deken mag rijden. Net zoals een neusnetje tegen pollenallergie

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:28

gr_roos schreef:
.

Ik zie dat we een vrijwilliger hebben in de persoon van Nicole, zij bouwt volgend jaar de cross alleen in een paar dagen tijd, als je haar post zo leest stelt het allemaal niks voor :D

sorry maar zo bedoel ik het helemaal niet ik denk je het verkeerd op vat!!!

maar ik begrijp echt wel dat het veel werk is en veel word gesloopt vriend van me die zit daar vrijdag avond vaak met een vriend te overnachten enzo ;) ben er vorig jaar nog savonds/snachts nog geweest biertje met ze doen enzo..
maar aangezien er ook nog kampioenschappen waren dit weekend waar eigelijk kei veel mensen heen waren...
dacht ik eigelijk niet meer dan lochies die bouwen dinsdag op ofzo. miss ook wel dom gedacht ja.

maar ik vind trouwens dat jullie wel kei heftig reageren terwijl ik niks met foute bedoelingen heb gedaan! en ik heb me zelf van de lijst afgehaald!!! dus jullie zijn wel erg aanvallerig!! :( <3 terwijl ik niks kwaads bewust heb willendoen...

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:29

bvw schreef:
arme Bull ;(
misschien moet er ooit maar een regeling komen dat je met een vliegen deken mag rijden. Net zoals een neusnetje tegen pollenallergie

ja idd voor dit soort paarden wel hea... maar ik denk niet dat het er komt..
heel veel vliegen/dazen spray mee nemen en hopen dat het mee valt van 't weekend!!

bvw

Re: SGW Wieringerwerf, 21-22 augustus, Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:37

ik heb niks met vliegenspray, ik heb nooit het idee dat het werkt!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:37

De organisatie handelt zoals het moet, jij komt zeker niet vriendelijk over zelfs een beetje denigrerend met je opmerking, de hindernissen staan allemaal kant en klaar bij Beukers. Daar staan ze inderdaad, alleen moeten ze nog wel "ff " naar het bos en daar "ff " opgebouwd, wat volgens jou niets voorstelt, het is tenslotte kant en klaar. Ik irriteer me er aan dat mensen het als een klusje van niets afdoen, terwijl het echt een heleboel werk is. Zelf mag ik niet eerder komen helpen dan donderdag, dan is het zware werk al gedaan.
Evengoed loop je in die 4 dagen dan je poten uit je lijf en ik heb niets dan bewondering voor alle crossbouwers en hun bouwploegen die er vaak een week vrij voor nemen, of als ze op priveterrein staan meerdere weekenden opofferen om de cross goed voor elkaar te krijgen.

Je bedoelt het misschien niet rot, maar zo komt het wel over. Zonder zulke mensen valt er gewoon niet te rijden en daar mogen de ruiters best eens bij stil staan. Dit geldt dus in zijn algemeenheid en niet alleen hier. Ik zou het helemaal geen gek idee vinden als iedere sgw ruiter "verplicht" een keer helpt bij een cross. Gelukkig zijn er hier ook zat mensen die niet te beroerd zijn om een keer te posten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:41

gr_roos schreef:
De organisatie handelt zoals het moet, jij komt zeker niet vriendelijk over zelfs een beetje denigrerend met je opmerking, de hindernissen staan allemaal kant en klaar bij Beukers. Daar staan ze inderdaad, alleen moeten ze nog wel "ff " naar het bos en daar "ff " opgebouwd, wat volgens jou niets voorstelt, het is tenslotte kant en klaar. Ik irriteer me er aan dat mensen het als een klusje van niets afdoen, terwijl het echt een heleboel werk is. Zelf mag ik niet eerder komen helpen dan donderdag, dan is het zware werk al gedaan.
Evengoed loop je in die 4 dagen dan je poten uit je lijf en ik heb niets dan bewondering voor alle crossbouwers en hun bouwploegen die er vaak een week vrij voor nemen, of als ze op priveterrein staan meerdere weekenden opofferen om de cross goed voor elkaar te krijgen.

Je bedoelt het misschien niet rot, maar zo komt het wel over. Zonder zulke mensen valt er gewoon niet te rijden en daar mogen de ruiters best eens bij stil staan. Dit geldt dus in zijn algemeenheid en niet alleen hier. Ik zou het helemaal geen gek idee vinden als iedere sgw ruiter "verplicht" een keer helpt bij een cross. Gelukkig zijn er hier ook zat mensen die niet te beroerd zijn om een keer te posten.

Amen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:44

NICOLE @ paard kreeg gigantische huidonstekingen over het hele lijf, na bloed en huidonderzoek kwam de allergie dus eruit. Daar is niet veel voor nodig om daar dus achter te komen.

ROOS @ ik heb ze destijds met die shovel ook nog dat kasteel zien sjouwen, jemig, wat een preciezie werk was dat. Ik hield mijn hard vast, want het ging toen ff niet zo lekker, dacht nog, die shovel zakt het water in straks. Met een paar man waren ze behoorlijk aan het dirigeren,maar vond dat wel een machtig mooie gebouwde hindernis.. ;)

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:45

ik weet dat ze bij beukers twee weken terug al aan het timmere waren en klaar aan het zetten was! kom daar nog al regelmatig!!
Had graag geholpen als poster maar moest ik afzeggen van me moeder omdat ze het dan teveel voor me vond als ik vrijdag en zondag moest starten en zaterdag poster zou zijn.. ivm. mijn pfijfer dat ik dan zondag niet meer kon rijden wat eigelijk al de vraag was of ik uberhaubt wel zou gaan starten want de enedag ben ik fit andere dag ben ik slappe dwijl..! dus door me gezondheid heb ik niet kunnen helpen helaas instructrice vroeg ook of ik wou schrijven maar dat gaat gewoon echt nog niet! dus anders hadden jullie mijn inzet zeker gehad!!!!!! en dat weet de oranistatie ook en tevens sponseren wij ok een stukje!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:47

NICOLE @ nu mag je niet meer starten... ;) en kun je een dag helpen ipv zelf rijden, je zit er in de buurt hoor ik ?? hulp kunnen ze altijd gebruiken... ;)

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:48

bianca1980 schreef:
NICOLE @ paard kreeg gigantische huidonstekingen over het hele lijf, na bloed en huidonderzoek kwam de allergie dus eruit. Daar is niet veel voor nodig om daar dus achter te komen.

ROOS @ ik heb ze destijds met die shovel ook nog dat kasteel zien sjouwen, jemig, wat een preciezie werk was dat. Ik hield mijn hard vast, want het ging toen ff niet zo lekker, dacht nog, die shovel zakt het water in straks. Met een paar man waren ze behoorlijk aan het dirigeren,maar vond dat wel een machtig mooie gebouwde hindernis.. ;)

zat er in een jonge jonge in die shovel/ loder? dan was dat mijn ex vriendje :+ ik hoorde al toen dat het niet zo best ging ofzo:P die rijdt ook altijd die hindernissen heen en weer doen ze iets van 2 of 3 uur over }> om van plaats A naar B te krijgen.

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:50

bianca1980 schreef:
NICOLE @ nu mag je niet meer starten... ;) en kun je een dag helpen ipv zelf rijden, je zit er in de buurt hoor ik ?? hulp kunnen ze altijd gebruiken... ;)

gaat niet heb al andere wedstrijden opgegeven vrijdag callantsoog en zondag ouderkerk a/d amstel :D
maar ik redt dat niet een hele dag he om te helpen! zou dan alleen voor ochtend of middag gaan dat ik de rest kan slapen.
me paard had die dag gewoon dagje vrij dan.

Maar volgend jaar ben ik zeker van de partij!! want ik vind het namelijk altijd super leuk!!! liefste wil ik dan wel in springparcour dat is meer mijn ding :o

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:25

Wij hebben top nieuws gehad van de organisatie!
We doen eigenlijk nooit moeilijk met de tijden, maar dit keer was het toch wel te gek, hadden we het paard om 5 uur s'ochtends van stal moeten trekken om 2 uur in de trailer te staan, vervolgens te dressuren en daarna 6 uur op de trailer wachten op het springen en de cross, en vervolgens een terugreis van 2 uur, en dat wilden we hem echt niet aandoen.
We hadden gevraagd of wij wat later konden als er nog een uitvaller was, en er is nu dus een plekje vrijgekomen om te dressuren rond half 12 ipv rond half 9 .

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:27

2x D/M pony`s ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:27

Wauw, super Evie! Dat scheelt nogal :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:29

ik moet om half elf met de eerste dressuren, en om kwart voor drie met de laatste crossen, mooi compact dus. Wel al om zes uur weg, en daarvoor twee paarden vlechten, mooi vroegertje dus :oo

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:30

EVIE @ dan mocht jij nog laat weg :D ik zou 4,15 weg moeten van huis. Ook 2 uur rijden en dan om 8 uur dressuren 12.30 de cross in en de laatste uit de cross is dan 15 uur en dan uitreiking, mits ik niet eerder weg ga.. Maar ik ben wat aan het regelen om in Enkhuizen al te staan. Daar kan ik slapen, dus nu alleen nog een stalletje daar vinden, maar daar is een vriendin van mij nog mee bezig. Zij kent daar iemand dus het zou top zijn als ik daar kon staan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:34

Ik vond het vroeg op staan nog niet eens zo erg, maar het lijkt me voor mijn paard gewoon niet echt goed om zo vroeg al "op te staan", hij kan niet even de dag van tevoren wat vroeger naar bed ofzo ;) .
Dat was inderdaad ook een goede oplossing geweest hoe jij het hebt geregeld Bianca, maar ik ben blij dat het nu zo geregeld is, in de L-paarden zijn nu toch al lege plekken, maakt voor de organisatie dan denk ik weinig uit of die lege plekken vroeg of laat op de dag zijn.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:48

Dat zijn wel fijnere tijden voor Bam (en voor jou!) Evie!
Lielle, je bent dus sowieso fit genoeg om te starten? En Ukkie ook?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:49

Ook wij moeten vroeg op zondag!
Vertrekken rond half 7 van stal. Dus daarvoor al vlechten!
Hebben er zin in!

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:52

woow ja anders is het bijna niet te doen joh!! 4.15:O gelukkig kon dat veranderd!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:55

gr_roos schreef:
De groep vrijwilligers is niet heel groot dus het is echt heel veel werk.

Als ik even mag reageren.. Mijn broer heeft al meerdere jaren aangeboden te willen helpen met bouwen e.d. Maar hier is nooit actief op gereageerd. Niet via e-mail aangeboden maar gewoon op de man, en ja als er dan niet op ingegaan wordt, dan blijft die groep inderdaad zo klein. Na een aantal jaar te hebben aangeboden had hij er genoeg van en heeft hij zo iets van; jullie weten me te vinden en graag of niet! En ik denk dat er vast nog meer zulke mensen rondlopen..