[SGW] SGW Wieringerwerf 22/23 Augustus - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:37

Rosalie123 schreef:
Ik heb nergens gelezen dat je niet mag rijden met rugnr en je eigen houder. Dit staat bij de alg. bepalingen:
Citaat:
Rugnummers worden zondag ter beschikking gesteld door de organisatie tegen betaling van € 5,-- waarborgsom en zijn af te halen bij het secretariaat.

Tja, ik weet het ook niet hoor. Ga me er ook echt niet druk over maken! Neem gewoon mijn eigen spul wel mee en dan zie ik het daar wel.

Ja waarom zou je zo'n hesje aan doen als je gewoon een rugnummer houder heb.
Vind het een beetje dubbel, heb ik dat ding weer voor niks :+ Als je het zo bekijkt.
Print het zelf wel uit, dan zie ik het daar wel. Neem aan dat je als een rugnummerhouder hebt, je die ook gewoon mag gebruiken..
Het gaat erom dat het duidelijk is lijkt mij en handig is voor de mensen zonder houder?
Niet zo zeer dat ze iedereen uit de B in een hesje willen hebben.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:39

De eigenaar van Niquita ( Dorien Spijkers Rijd mee op Haar SGW Paard Iris .
Volgensmij start zij ook B .
ze was de vorige week ook bij met de training

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 06:40

@LL: wij nemen een fiets mee op de lege plaats naast het paard, en zetten deze goed vast. Als er 2 paarden meegaan zetten we de fiets op het spatbord aan de bermkant en knopen 'm daar vast. Wat ik ook gezien heb: 2 haken aan de achterklep en de fiets daaraan hangen. Moet je er wel om denken dat de klep in de geopende stand niet op die haken staat. Onze paarden hebben met de eerste 2 genoemde opties absoluut geen problemen in de zin van rammelen o.i.d.

Twee uur tussen dressuur en springen is te krap als je idd ook zelf je paard klaar wil maken. Je moet jezelf ook nog even "omzadelen", maar als iemand direkt je paard overneemt na de dressuur zodat je meteen de cross kan verkennen, dan moet het wel lukken, maar het is niet ideaal. De dressuur kan ook nog iets uitlopen, en dan kom je al snel in tijdnood.

De weersverwachtigen zijn super!!!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:22

We nemen dit keer ook maar eens de fietsen mee en zetten deze naast het paard op de lege plek(twee paards trailer en één paard mee). Ik denk dat we ze met wat banden vast zetten of klemmen. Normaal liggen mijn benodigdheden daar, dus ze is wel wat gewend gezien rammel enzo. Maar we nemen het busje van mijn broer mee zodat we dit keer ruimte zat hebben en alles in het busje kan en er ruimte voor fietsen is ;).

Verder doe ik over het cross lopen meestal een uur. Behalve als er zeer veel keuze mogelijkheden zijn(zoals in Hattem). Nu ben ik wel vrij makkelijk en ga/ging ik eigenlijk altijd gewoon rechtdoor. Maar aangezien je na de dressuur nog moet uitstappen, afzadelen, even wat drinken, cross lopen, opzadelen en warming-up voor het springen, in combinatie met mogelijk te overbruggen afstanden van trailer naar cross is twee uur misschien wat krap.

Scum

Re: SGW Wieringerwerf 22/23 Augustus - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:31

Wij hebben zo'n twinny load voor op de trailer. Daar kunnen 2 fietsen op. Als we maar met 2 paard gaan dan kan de fiets ook naast het paard staan.

Ik heb uitgerekend dat als mijn paard afgezadeld is na de dressuur (en voordat ik hem weer moet opzadelen voor springen), ik dan precies 1 uur over heb. Dan ga ik de cross nog 1x fietsen, want het is behoorlijk ver in Wwerf van het parkeren af.

Dus voor de dressuur ga ik ook nog een keer verkennen, ook met de fiets. Al is het maar omdat het springparcours dan nog vrij is. Ik verken dus altijd 2x de cross.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:34

ik heb 2 uur en 40 min tussen dressuur en springen, lijkt mij dat ik dat zat kan doen!
Ik neem trouwens nooit een fiets mee, ik loop liever ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:41

Cross fietsen begin ik niet aan, dat kan ik echt niet.

Wij hebben ook een twinny load maar als alleen TG in de trailer staat dan vind ik het makkelijker om de fiets naast hem te zetten. Hang het stuur over de voorste stang en dan met een touwtje vastzetten.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:44

Ik ben gisteravond ook gebeld door WW.
Er zat nu een kwartier tussen de dressuur en het springen.
Ze gingen kijken of ze het konden veranderen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:46

eh ja, dat is niet handig...

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:56

Ik loop de cross meestal maar één keer omdat ik vaak niet meer tijd heb(behalve als ik natuurlijk een dag eerder heen ga). En ik heb ook nog nooit met de fiets verkend. Maar de fiets is wel handig om me naar de start te brengen ;)

En een kwartier tussen dressuur en springen is wel errug kort!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:38

Ik ga vrijdag na de dressuur de cross alvast een keer lopen en dan zondagochtend vroeg voor het springen nog een keer. Of ik moet zaterdagmiddag nog de geest krijgen en dan nog een keer gaan, maar aangezien het kermis is, acht ik die kans klein :)

Fiets neem ik niet mee denk ik.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:51

@saden: daar was ik al erg benieuwd naar
@ingrid: hoe laat start jij nu dan alles? (oh ik kijk ook wel even op de startlijst..)

Ik heb de zaterdagavond nog BBQ en een verjaardag maar dat zal m niet worden, moet voor 5u weer mn nest uit ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:54

Dat wordt haasten Saden!! :D

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:55

Ik heb zaterdagmiddag/avond nog een personeelsfeestje van mijn vriend. Ga wel gewoon mee, vind het altijd wel erg gezellig. Wel heb ik al besloten dat ik de bob ben, en dus niet drink. Dat leek me namelijk niet verstandig voor een SGW :P En ik kan iig naar huis gaan wanneer ik dat wil. Als mijn vriend dan niet met me mee wil dan ziet hij zelf maar hoe hij thuis komt.... }>

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:01

that's the spirit! :P

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:09

Misschien dat ik zaterdag al even ga kijken, kan ik vast de cross lopen en weet ik in ieder geval zeker dat ik het zondag kan vinden!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:17

Lappie_Lap schreef:
Ik vind W'werf nou trouwens niet het meest geschikte bos om in te gaan fietsen :P

Hoe nemen jullie je fietsen mee eigenlijk? Op welke manier zetten jullie die in de trailer vast?

WW vind ik juist wel fijn om te fietsen.
Fiets gaat altijd in het lege vak, gewoon los. Er heeft er nog nooit 1 van mij moeilijk om gedaan. Zet hem goed schuin en dan kan ie niet omvallen.

Nog even een toevoeging over zelf geprinte nummers, mijn ervaring is dat de ruiters de nummers veel te klein printen waardoor ze voor een poster slecht leesbaar zijn. Was vorig jaar ook het geval.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:26

groot printen dus en vet gedrukt!

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:30

Ik ben er dit jaar ook bij, als vrijwilliger.
@ gr_roos, jij bent ook vrijwilliger toch (las ik op de eerste pagina) wat doe jij?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:36

Saden: tjee dat is wel erg krap!

Wij hadden de fietsen in de trailer ook gewoon op de lege plaats staan, wanneer we met één paard gingen. We bonden die dan vast met een paard halstertouwen aan de voorstang en dan bleven ze goed staan :).

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:05

Nou ja. 1 ding scheelt! Dan hoef ik niet van mn paard af...
Nu maar hopen dat de dressuur niet uit loopt!

Ze gaan er wat aan doen.
Ik had het wel gezien maar omdat het mn eerste cross is wist ik niet of het normaal was. Dus ook niet gereageerd!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:23

lucienne schreef:
Ik ben er dit jaar ook bij, als vrijwilliger.
@ gr_roos, jij bent ook vrijwilliger toch (las ik op de eerste pagina) wat doe jij?

Ik ben donderdag aan het uitvlaggen, vrijdag parcourbouwen springen/aankleden van de cross. Zaterdag iig poster voor het M/Z en dan kijken waar ik nodig ben, maar belangrijker is hoe mijn lijf het houdt, daar laat ik vanaf hangen wat ik nog doe en zondag als het goed is poster bij de B paarden.

Waar hebben ze jou voor gestrikt?

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:46

Zaterdag en zondag doe ik iets in de 'horeca'. Hoe en wat dat hoor ik denk ik pas als ik er ben. Wat is er met je aan de hand dat je nog moet zien hoe je lijf het houdt? Als ik zo brutaal mag zijn?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:06

Ze dachten eerst dat ik gordelroos had, maar ik ben vanochtend weer terug naar de dokter geweest en heb nu iets aan mijn darmen, loop af en toe krom van de pijn. Heb nu passende medicatie gekregen en dan kijken hoe het aanslaat. Als het niet aanslaat dan is een paar uur posten voor mij echt max. Ben van het weekend ook flauw gevallen van de pijn. Ga er van uit dat het aanslaat en dat ik redelijk pijnvrij ben.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:07

Oh dat zelf printen van de nummers is ook wel een idee...