[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:49

Ik denk dat het wel meevalt Suus. Het is echt een hele 'gunstige' kreupelheid.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:49

Suus, normaal moet dat makkelijk kunnen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:51

Over het algemeen is bij een hoefzweer de kreupelheid bijna direct weg als de druk er af is. Je hoeft dan ook niet voorzichtig weer te beginnen ofzo, idd dus een "gunstige" kreupelheid.
Sterkte er mee Suus en we zien je wel in Chaam!!!! OK dan!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:43

Nou bedankt voor al jullie bezorgdheid en positieve reacties! OK dan! Ik ben idd super blij dat t dus niet zijn pezen zijn, dan waren we dus wel n heel eind verder van huis geweest. Hopelijk blijft t hier niet zo'n pokkeweer, dan kan ik vanavond lekker rijden!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:19

Fijn Suus, hopelijk heb je lekker gereden! Ja

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:00

Hee suus, das toch weer goed nieuws!

Ik ben blij Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! heb net een telefoontje gehad, dat we mee mogen doen in Chaam Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Stond als 17e op de wachtlijst, maar hiervan waren de eerste 10 plaatsen gereserveerd voor leden van kring Breda. Maar die hadden zich al ruim op tijd opgegeven, dus stonden we als 7e op de lijst
Ben nu snel op zoek naar een overnachtingsplaats voor Kees en mij, weet iemand nog een plaatsje??

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:40

Super RK!!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:07

Pfff, ik zit net een beetje de dressuurproeven door te kijken. Normaal gesproken rijd ik proefjes uit mijn hoofd, maar het wordt nu wel pittig: zaterdag 24 maart start ik voor het eerst met de Friese merrie en moet ik proef 3 en 4 rijden, de dag erna moet ik Chaam proef 5 rijden. Hmm, ik hoop dat ik het allemaal uit elkaar kan houden. Ziek

Super Rk!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:31

nou, ben nog steeds aan t balen... Ungaro loopt nog wat errug voorzichtig maar al stukken beter. Alleen heeft Pasjha nu n soort noodbeslag (naar mijn mening te krap soort reserve-ijzer ) en bovendien heeft ie zich blijkbaar toch flink vertrapt toen ik zaterdag met hem een rondje om ben gaan rijden en hij toch echt n stukje moest galloperen..... (kan me nu wel zelf tegen m'n hoofd meppen Hamer ) Resultaat is dat ie op links nog steeds onregelmatig loopt.Stoom uit je oren Volgende week maandag komt de smid om hem helemaal opnieuw te beslaan.... wil eigenlijk helemaal niet weten hoe lang t al geleden is dat ie helemaal beslagen is. Alleen heeft Ben de smid gevraagd om zich te melden omdat die toch bijhoudt wanneer ie voor t laatst n paard beslagen heeft Nagelbijten / Gniffelen en aangezien ik geeneen hoefsmid ken die tijd over heeft is t bijna logisch dat ie nog steeds pas komt als er ergens weer n ijzer langs hangt.....

Ik wilde zelf eigenlijk zaterdag thuis in de rijbak rijden omdat ie n ijzer af had, maar toen zei Alexandra (dochter van Ben) dat ik ook wel n rondje langs de weg kon gaan; deed zij wel vaker als haar paard n ijzer af had. Dat heb ik toen ook toch maar gedaan, t was zo'n fijn weer. Had ik maar gewoon gedaan wat ik wilde doen Verdrietig in de rijbak liggen geen stenen. Nou maar hopen dat Pasjha over n paar dagen weer lekker loopt, Ungaro trouwens ook.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:34

Suus: das balen zeg! Waarschijlijk is het dus al veel langer dan 8 weken geleden dat Pashja beslagen is??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:45

Lijkt me ook best verwarrend Canter!
Succes ermee Knipoog

Eventinggek: Balen zeg Ach gut
Hopelijk loopt ze weer snel beter!
Maarja achteraf he..

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:49

Jee Suus, dat is niet leuk. En erg irritant als je eigen gevoel goed was, maar dat je je over laat halen om wat anders te doen wat achteraf toch niet goed uitpakt. Boos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:54

Goede smeden zijn moeilijk te vinden Suus. Wij zijn vorig jaar naar een andere overgestapt en daar zijn we erg tevreden over. IK moet er alleen niet aan denken wat we gaan doen als de beste man ziek wordt....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:00

Ken dat probleem.
Onze smid is erg goed. Hebben er 2 staan met stand afwijkingen en daar heeft hij heel veel aan verbeterd!!
Maar hij begint oud te worden en we hebben op dit moment geen idee wie we na hem op onze probleem paarden los zouden moeten laten...
Nickje heeft gelukkig hele makkelijke hoeven. Wellicht groot voor haar eigen maat, maar wel heel makkelijk...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:21

ja, n goede hoefsmid vinden is altijd moeilijk hé. Voor mijn eigen arabiertje heb ik wel n goede, maar Ben heeft dus n andere. Op zich is ie niet slecht of zo, maar ik geloof dat geen enkele smid vanzelf komt zo van deze is weer aan de beurt! Hoefsmeden hebben nooit tijd, da's toch mijn ervaring.... En ja Floor, Pasjha loopt zeker al veel langer dan 8 weken op z'n ijzers. Ik denk al zeker 10, tot nu toe ging dat eigenlijk dus best goed. Ik snap ook echt niet vd smid dat ie Pasjha niet gewoon al eerder compleet opnieuw heeft beslagen. Zo'n 1,5 maand geleden heeft ie beide voorijzers afgelopen, een week later weer eentje voor die heeft Ben er zelf weer onder getikt. Daarna dus twee weken geleden weer, n paar dagen voor de training in Baarle Nassau en afgelopen week Gestoord Dus we zijn al ruim 1,5 maand gemiddeld om de 2 weken er een ijzer opnieuw onder aan t zetten..... Rolleyes
Maarja, dat Pasjha nu onregelmatig is is ook wel mijn fout. Had idd gewoon moeten doen wat ik van plan was....

Kennen jullie dat? Als je op t laatste moment je eigen mening veranderd gaat er heel vaak juist iets fout! Stupid me, stupid me......

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:26

Het is hier ook al zo rustig...

Suus, ik duim voor je dat beide paarden snel weer rad lopen, maar dat zal vast wel!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:41

balen suus Verdrietig en ik ken het smid probleem.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:43

Goeiemorgen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:22

Ook goedemorgen...
Hoop voor je dat alles snel weer goed loopt Suus!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:06

Wat onwijs balen Suus! Hoefsmeden soms ook... Hamer Het probleem is dat je er zo van afhankelijk bent.

Afkloppen, maar ik ben erg blij met de hoefsmid die ik nu heb...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:55

Jeetje Suus. Balen.

Rk: Wat fijn dat je nog mee kan doen Lachen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:45

Balen Suus van je paard en de hoefsmid.

Ik heb ook een fijne smid, enige "nadeel" is dat ik er heen moet. Ik weet dan wel dat het altijd op tijd gebeurt. Als ze een ijzer missen bel ik op en vaak kan ik dezelfde dag al langskomen.
Ik rijd nooit als ze een voorijzer missen. Ben een keer vanuit trainingskamp in Ermelo naar Akersloot gereden om er een voorijzer onder te laten zetten. Had de pony afgetrapt tijdens een training en dat was op de 2de dag.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:55

Ik rijdt nu dus ook nooit meer als ze n ijzer af hebben!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:07

Ik ga even een greppel graven. ZOdat we nog kunnen oefenen voor Chaam.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:12

Even een greppel graven??