[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:35

Proficiat met je BE *\o/* Heerlijk gevoel hè, dat je weet dat je vanaf nu gewoon maar moet opladen en vertrekken als je er zin in hebt! Al moet mijn kar dringend opgeknapt worden (moet nog naar de keuring ook, en onderhoud, sh*t...), dat gevoel van vrijheid nemen ze je niet meer af. Vind het ook een hele geruststelling, als er wat is heb je altijd vervoer bij de hand.

PP, door de manier waarop je het allemaal verteld komt het op mij over alsof ze haar zelfvertrouwen kwijt is, en gewoon het risico niet wil nemen op een sprong waar zij geen 100% zekerheid in heeft. Vanaf het moment dat zij zelf blijkbaar ook maar 1% twijfel heeft lijkt ze dicht te klappen. Denk dus niet dat jij wat fout doen, maar alleen maar keihard kan gaan werken om haar zelfvertrouwen op te krikken. Jij weet dat ze het kan, je gelooft daar ook keihard in. Nu moet je Canch nog overtuigen. Hoe je dat moet doen? Daar heb ik dan weer geen flauw idee van...

Zo, ga me nu weer even op dat rotwerkje gooien.

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:30

Proficiat! Goed gedaan, nu kan je overal naar toe 'sjezen' :D.

Bedankt voor de verjaardagswensen.

Ja haha, zo had ik het nog niet bekeken. Mr minderhout was eigenlijk heel goed gegaan buiten een momentje. En dan nu ging het zoveel minder, gaf mij geen goed gevoel,mr idd, tis nu dat ze het moet doen, zodat ik weet hoe het aan te pakken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:16

Toevallig iemand op de hoogte van de LRV kalaeder dit najaar?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:31

Ik weet dat Zutendaal in oktober is, ik geloof 11 maar ben niet zeker .

Kort berichtje, hier alles oke, maar wel koud! PP neem maar goed warme kleren mee voor s aconds !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:05

Op wat voor hindernissen stopt ze eigenlijk? Eender wat, of op dingen die niet makkelijk in te schatten zijn? Een brede gracht is denk ik makkelijker voor een paard om te zien dan zo'n smal ondiep ding dat plots voor je voeten opduikt. Wij zien die wel, maar daarom ziet je paard het niet?

Icaro springt bijvoorbeeld heel vlot boomstammen, loopt zonder problemen een berg op en af, piano lukt ook en water inlopen ook, net zoals een opsprong uit water. Maar een hoge afsprong, een gracht/coffin, een heg of afsprong in water? Vergeet het. Ten eerste heeft hij zich vlak voor hij die heg moest springen pijn gedaan (dag vertrouwen) en als hij de diepte niet kan inschatten naar zijn mening is het ook njet. Terwijl als hij er voet voor voet in kan, dan draaft hij er zo in. Omdat het dan geleidelijk aan gaat.

Wat naar boven gesprongen moet worden lukt, grofweg gezegd. Wat naar beneden gaat met redelijke diepte of bodem onzichtbaar, dat vertikt ie.

Misschien iets soortgelijk?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:09

Shuddy voorlopig enkel greppels, ik heb het mogen voelen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:22

Ach, ik heb er hier eentje rondlopen die de grootste held is om de deksels van mijn wateremmers af te peuteren, maar oh wee als je hem dat deksel zelf voor gaat houden. Dan staart ie ernaar alsof het een allesverslindend monster is :')

En Icaro en een plasje water op wandeling? Alles wat mogelijk is, als we er maar niet in moeten. Modder? Idem. Een spatje regen? Als de bliksem de stal in rennen en dan zielig kijken "baasje, ik ga smelten". Maar een waterbak in rennen in draf tot kniediepte? Gaaaaaaan *\o/*

't Zijn soms toch rare beesten :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:39

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 11:41

Dressuur was bwaa. Twas niet zijn beste proef maar ook niet zijn slechtste .. 53.. Denk dat de Franse de Belgen niet zoo graag hebben als ik de uitslagen hier zo zie...

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:48

Proficiat Lene! Gaat ge nog veel plezier aan hebben, dus de stress wel waard geweest ;)!

Succes nog alleman in Le Pin! Jammer dat de dressuur(jurering?) wat tegen viel Daaphh, maar is ook niet zo belangrijk voor zijn qualificatie te halen zeker? Of heb ik da nu mis?

Vanavond in Minderhout gaan spelen. Zo tof daar! Water heeft ze echt maar heel even geaarzeld en dan alles met de hoeven in de neus :) *trots*. Wel keischtoem op 't eind nog geprobeerd die dikke greppel te springen, maar 't werd al donker en pony zag dat echt ni meer zitten maar konden ook ni verder doen omdat 't zicht altijd maar achteruit ging :(. Had echt zo spijt dat 'k dat nog geprobeerd heb! Want verder echt nergens problemen van gemaakt... Greppeltje graven thuis wordt 't denk ik bij 't eerste vrije momentje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:15

Ik heb beslist om in september de weide te laten ploegen en herzaaien. Een greppel aanleggen is inderdaad zo verleidelijk _O- evenals een boomstam en dat soort dingen.
Mocht ik ooit meer land hebben, dan overweeg ik echt om op dat stuk een crossveldje aan te leggen. Ben me alleen rot geschrokken hoeveel een gewone springhindernis al kost. Laat staan zo eentje voor cross.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:00

D. nul in de cross zie ik? Toppie! :) Op naar maximum 1 balkje in de jumping en de kwalificatie is binnen toch? :D

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 07:20

Amai top Daaph! Hopelijk springen ook goed!

Evelyne: klinkt tof van in minderhoud. Volgende keer beginnen met de greppel mss ;).

Hier net naar 2 potentiële stallen voor binnenkort gaan kijken (we gaan 2 paarden dichter bij huis/werk van mn vriend zetten). Allebei wel leuk dus kan niet kiezen :). Zal nog op zoek moeten naar een 3e die er helemaal boven uitspringt... 1 stal had bvb niks van binnenpiste. Is lang geleden dat ik dat in de winter niet had... hoe hard missen de mensen hier die dat niet hebben dat?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:37

varekaj...ik heb ook een keer 5 crosshindernissen gemaakt in mijn wei, inclusief een greppel..
heb dat een keer of 3/4 gesprongen na mijn buitenrit..maar al na de 2de keer had hij zoiets van..oke..ik weet het nu wel..zeker bij de 4de keer..
vooral ook omdat hij ook overdag ernaast stond te eten...toen hebben we ze afgelopen voorjaar maar weer weggehaald.. _O-

steph...ik heb de beschikking over de hal van onze vereniging het hele jaar...zou niet meer weten wat ik in de winter moest doen zonder die accommodatie..als het een beetje tegen zit in februari en maart, moet je aan een seizoen beginnen zonder ook maar enige voorbereiding..

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:50

Ik mis niet een binnenpiste omdat ik maar heel kort die luxe heb gehad, maar zou daar nooit willen blijven ofzo. :P En ja idd voorbereiding voor 't seizoen... Maar dan ga ik gewoon naar een andere plaats. :) 2 maneges dicht bij, en mijn springlesgever is op een goed kwartier denk ik. 't Mag juist niet gladdig zijn op de baan! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:44

*\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Meer kan ik niet zeggen! Wat een stress man! Pff!

Vertel uitgebreidt wanneer ik terug ben

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:58

JEEEEJ dit is al duidelijk genoeg! :D :D :D :D :D
Proficiaaaaat!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:58

Ah 'k zie 't net, nul in de jumping! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:08

Eerlijk? Als ik een buitenpiste naast de deur had of op max. 10 minuutjes stappen te paard, ze gingen nooit meer op pension.
Ik sta dit jaar alweer voor het 4e jaar op een pensionstal waar alleen een grote buitenpiste is. Verlichting is niet top (tenzij ze deze zomer aanpassingen gedaan hebben) maar zeker voldoende voor dressuur. Het is er zo rustig dat ik de piste eigenlijk altijd voor mezelf heb. Springles kan dan ook makkelijk zat in het weekend of een keer overdag als dat beter uitkomt. Zoniet zit er op 3km een manège met binnenpiste waar denk ik wel eens een springles meegereden kan worden, of waar ik de piste kan afhuren. Dat doe ik alleen als het echt al een tijd (bar)slecht weer is.

De buitenpiste bij ons op stal is scheldezand en ligt hellend naar beneden, eerst nog een paddock en dan een grote beek. Er blijft wel water bovenop staan en op een paar kleine plekken is het iets zompiger, maar in principe is ze een heel jaar door te gebruiken. Ik denk dat ze in de winter zelfs een pak beter is dan in de zomer (droog en zwaar). Het enige moment dat ik niet rij/longeer is als ze echt keihard bevroren is en spekglad of als het met bakken uit de lucht valt. Vorige winter heb ik misschien alles samen een week niet gereden?

ik heb hiervoor een waterdicht nierdeken met fleece, een groot zweetdeken zonder singels maar met borstsluiting dat heel ruim over mijn zadel kan, een stevige waterdichte winterjas en ik verwacht chaps die de hele beenlengte verpakken in waterdichte stof. Ze zien eruit als lange westernchaps, en zijn ook met fleece te verkrijgen. Voordeel is dat je ze ook te paard probleemloos kan aan- en uitdoen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:46

Hmm ja, ik heb de eerste jaren ook altijd zonder binnenpiste gereden hoor, en bleef ook bijna de ganse winter trainen... maar nu ik het wel heb gehad... :). Toen was ik ook student en kon ik vaker overdag of 's ochtends etc. Nu heb ik 2 uurtjes en daarbinnen moet getraind worden, weer of geen weer. Denk dat dat ook wel verschil maakt.

We gaan er dit weekend nog eens over nadenken. Zal wel één van die twee stallen moeten worden want veel anders heb ik nog niet gevonden in de buurt... Als jullie nog iets weten? Ruime omgeving tussen Gent - Antwerpen (liefst zo dicht mogelijk tegen Antwerpen, maar een goede stal richting Gent is ook OK), wel dicht bij E17 dat is een vereiste.

Super Daaaph!!! Proficiat! Hoe zit dat dan nu met het wk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:54

Er zit een stal in Laarne als ik me niet vergis, die ligt langs de baan die naar de op- en afrit gaat van de E17. Mijn merrie stond er even. Toen was er alleen een buitenpiste maar wel sprake/aanbouw voor een binnenpiste. Ruime stallen, voldoende weidegang per paard en toen €260/maand geloof ik. Enig minpunt was dat de eigenaar zelf smid was en dus het beslag deed. Daar zou ik nu niet meer voor kiezen, zeker omdat ik toen eigenlijk een andere had. Of het nu nog zo is weet ik niet. Maar was er zeker nette plek!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 10:43

Proficiat met je BE! Heerlijk dat gevoel van vrijheid!

Een binnenpiste is wel makkelijk als het echt echt echt hard vriest, dan is die bij onze manege bevroren, nu dat is niet de beste piste want bij S.arah kan ik meestal wel nog rijden dan.

Hier is de kwalificatie dus binnen! Was een leuk weekend! Beetje chance gehad en het klaviertje 4 dat ik net voor de jumoing vond heeft zeker geholpen!

Nu moeten ze Waregem rijden als voorbereidende wedstrijd en dan is het WK waar 13 7 jarige heen mogen. Als ik goed tel hebben we er maar een stuk of 11. Dus normaal mogen we wel gaan denk ik/ hoop ik.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:52

Proficiat Daaphh! Amai, wat een opluchting om het seizoensdoel toch nog gehaald te hebben... Was laatste kans zeker? Goed zo! Op naar Angers dan maar, via Waregem ;).

Ik heb nog nooit een binnenpiste gehad :P , dus mis 't ook echt niet. Die paar dagen op een jaar dat het sneeuwt, en ik niet van den hof kan met de remork, kan ik niets. Maar verder? Ik denk dat ik nog geen 10* op een jaar naar de binnenpiste rij... Wel toegegeven, ik ben zelfstandige, met de winter als kalmste seizoen, dus kan dan wel makkelijker plannen om ergens in de lichte nog te trainen. Maar als je buitenpiste goed verlicht en gedraineerd is lijkt me 's avonds rijden ook geen probleem?
Zag op fb stal in Lochristi passeren waar nog plaats was (stal O.develd)? Dichter bij A'pen, weet niet of je al bij S.ingelhoeve in Beveren geweest bent? Of Re.d P.ort in Melsele? Allebei wel ok als locatie denk ik, en met binnenpiste(s). Ook die coté: C.ommisarishoeve.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:41

Zalig dat gevoel van vrijheid idd :D dinsdag metteen gaan aanvragen op de gemeente, vrijdag mocht ik het ophalen, deze morgen al metteen naar het bos gereden (hier een kwartier vanaf ongeveer). Superzalig gereden! Bijna niemand tegengekomen, alles onverhard *\o/* en dan op het einde nog een meertje tegengekomen waar we tot ruim over zijn buik ingegaan zijn. Stoere pony! Beetje quatraining haha :D En elke plas die we tegenkwamen mooi op snelheid doorgereden, hij moet toch leren van niet in te houden in de waterbak :P

Proficiat met de kwalificatie Daphne! Had het al een beetje gevolgd op fb.

Hier wel de luxe van een binnenpiste, maar idd het is best doenbaar zonder als je niet "vast" zit aan 's avonds rijden, want dan zou ik het geen volledige winter volhouden met enkel maar een buitenpiste. Altijd in het half donker (want zelfs een verlichte buitenpiste vind ik meestal toch nog vrij donker) en :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:55

Eerlijk? Het went. Ik vind het vooral handig dat je paard al erg veel gewoon is voor op wedstrijd: plassen, wind, fladderende dingen, regen, opvliegende vogels... en schaduwen. Vooral dat zorgt vaak voor spoken en heb ik weinig last van.