[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:03

pff CD, dat moet echt een rotdag geweest zijn! Je wil die paarden toch graag oplappen. En al die verdrietige mensen ook, en je kan je altijd maar veel te goed voorstellen hoe ze zich voelen...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:17

miss_jumpy schreef:
pff CD, dat moet echt een rotdag geweest zijn! Je wil die paarden toch graag oplappen. En al die verdrietige mensen ook, en je kan je altijd maar veel te goed voorstellen hoe ze zich voelen...

Ja, het zijn niet je eigen paarden en je weet dat de beestjes beter afzijn.. Maar verdriet van andere mensen is echt niet leuk, zeker omdat je idd zelf ook weet hoe het kan voelen (ik gelukkig niet van zo heel dichtbij, maar toch ik heb te vaak al huilende mensen gezien)

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:18

arme CD, kan me voorstellen dat je uit je doen bent!

@minnie_muis: leuk, jullie hebben ook een wisconsin! Ik heb tal destijds genomen puur en alleen omdat ik een wisconsin wilde!

viefdepief, succes!

Aangezien Tal dr carriereswitch naar crosspony nog niet heeft plaats gevonden, gaan we komende week een lesje rijden bij Marlies van Baalen, ben echt benieuwd hoe dat gaat! En wat ze van Tal vindt (misschien adviseert ze ons wel om heeeeel snel een carriere switch te gaan maken haha)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:20

CD, wat een nare dag zeg

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:24

Cd: dat is idd heel naar

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:24

oeps die smiley moest ik niet hebben..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:46

Cd dat zijn zeker geen leuke dagen. Die kan je maar het best zo snel mogelijk vergeten.

BT welkom terug, heb je Scum en Bitwise nog gezien??

Talida veel plezier met je les. Hoe kom je er bij om een keer bij haar te gaan lessen?

MJ ik krijg ook steeds meer crosskriebels. Weet je al iets van een les indeling?
Misschien is het wel leuk om dit jaar eens iets met alle deelnemers te regelen voor Pleun. Hij doet het al zo lang en ik vind dat ie daar best eens iets voor terug mag krijgen.

JJ ik heb geen hoefslag maar om wat voor artikel gaat het.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:48

GvdT schreef:
MJ ik krijg ook steeds meer crosskriebels. Weet je al iets van een les indeling?
Misschien is het wel leuk om dit jaar eens iets met alle deelnemers te regelen voor Pleun. Hij doet het al zo lang en ik vind dat ie daar best eens iets voor terug mag krijgen.

niet van de indeling, wel dat we in renswoude waarschijnlijk een keer kunnen valtrainen na de crossles!

Leuk idee!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:52

Vallen in het water
Wel grappig zo'n valtraining. Is dat met of zonder paard.
Anders neem ik mijn pony wel mee om vanaf te vallen

Misschien even aan het begin van de cursus met Rom en Michiel overleggen. Kan iedereen op tijd worden ingelicht.
Moet je morgen nog springen in Lisse. Ik ga wsl even kijken.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:53

miss_jumpy schreef:
niet van de indeling, wel dat we in renswoude waarschijnlijk een keer kunnen valtrainen na de crossles!

Leuk idee!!

auwwww?

@GvdT: bood ze aan

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:06

Dat is een leuk aanbod enne Ferro en Kigali waren ook eerst springpaarden

Vraagje aan Gomir en sgwukkie Hoe lang reden jullie er over naar Castenray? Ik zit erg te twijfelen of ik mee zal doen.

Weet iemand of ze inschrijfgeld van je mogen eisen als ze je op een andere dag laten starten als jij aan geeft?
Ik kan evt in Castenray alleen op zondag starten. Ik moet zaterdag werken en kan geen vrij krijgen.
Als ik nu een briefje bij mijn couppon doe met de mededeling dat ik alleen op zondag kan en anders houd het over.
Er staat nl in het vraagprogramma dat een deel van de L misschien naar de zaterdag gaat.

Ik heb geen zin om startgeld te gaan betalen als ze mij op de zaterdag zetten. Ik zal dan na de sluitngsdatum gaan afzeggen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:20

Heftig CD, ik vind het altijd erg knap dat mensen als jij dit werk kunnen doen op deze manier. Je moet het toch ook allemaal weer van je af kunnen zetten.

Simmie, ik doe niet mee in Chaam. Het valt gelijk met de Tripalon in Gorssel en als het goed is sta ik daar met mijn kraampje. Ik heb me al wel voor Etten Leur opgegeven.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:23

MissM schreef:
Ik heb op het moment de oppas op 4 honden en 3 katten, en ik moet ook heel erg opletten nu. Een van de katten heeft al als naam: steelpoesje, dat zegt genoeg

1 steelpoesje?, wij hebben wel 4 steelpannen

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:26

Talida schreef:
Heeft iemand ervaring met een Kieffer Garmisch (in mn poging om voor 5 maart een niet-dressuurzadel erbij te hebben)

Yep, ik heb dr eentje in de zadelkist hangen, en gebruik m eigenlijk niet meer. Als je belangstelling hebt doe je maar PB.
MIjn ervaring ermee: is idd een veelzijdigheidsKieffer, maar vind persoonlijk de zit te diep. Ik rijd persoonlijk veel liever op een platte of halfplatte springplank. Maar bij mij in de springles rijdt er ook iemand mee, en die vind het super rijden met springen.
Ten opzichte van mn springplanken, is ie wel lekker zacht aan je achterste

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:32

jollyjoker schreef:
Altijd leuk zulke dingen toch! Ik moet maar een Spirit plakboek gaan maken.

"Spirits way of life"

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:41

Leuk Talida! We hadden eerst 2 wisconsins maar die ene hebben we een paar maandjes terug in laten slapen.

CD Wat een heftige dag! Is wel allemaal tegelijk.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:57

Heftige dag CD, naast je werk ben je bijna ook nog "social worker"

MM leuke foto's!

BT welkom terug in Fryslan Gelukkig ben je nog helemaal heel.

Valtraining is trouwens hartstikke leuk. twee jaar terug hebben we met een groepje aan die demotrainingen meegewerkt. (staat ook in het nieuwe boek van Lammert Haanstra). Bij heel veel sporten zoals judo, voetbal, turnen etc is het leren en durven valllen een van de eerste dingen die ze daarbij leren. En bij paardrijden, een valsport bij uitstek , leer je dat helemaal niet. In de valtraining wordt je geleerd om je reflexen bij vallen anders te gebuiken. Dus geen armen uitsteken om je val te breken, maar juist over je schouder schuin doorrollen. dit is trouwens gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar die valtraining is echt wel een aanrader. Ook al is het maar voor de lol die je met zn allen hebt
Oja, het is zonder paard en in een gymzaal oid.

Canter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:01

reeskees schreef:
jollyjoker schreef:
Altijd leuk zulke dingen toch! Ik moet maar een Spirit plakboek gaan maken.

"Spirits way of life"

Hij is leuk RK!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:03

Bedankt voor jullie meeleven allemaal!
het is mn beroep en het hoort er gewoon bij. En na een dag als vandaag baal ik gewoon ontzettend, dat 2 dieren je onder je handen ontvallen. Uiteindelijk is het voor de dieren allebei wel beter geweest, ze hadden echt heel veel pijn..

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:05

Canter, mn paarden hadden gister die blauwe rubberen springschoenen (die ik in Gorssel bij je had gekocht) aan tijdens de springles. En iedereen vroeg waar ik ze vandaan had Heb je nog meer???

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:34

CD: wat een vervelende dag zeg

Anja: ik zou zoveel mogelijk met je paard gaan doen, alleen door veel te doen kan je het vertrouwen herstellen. Dat heb ik nu ook met Madine meegemaakt. Als je niet langs de weg kan stappen dan ga je hem gewoon poetsen en in de bak stappen aan een longeerlijn. Als ie dan wegvliegt kan je hem makkelijker houden.
Veel belonen zodat hij in de gaten krijgt dat hij jou kan vertrouwen.

Ik heb vanmiddag toch nog even gereden! De grond was wel hard maar ik heb op een vlak stuk van de wei wat gestapt en gedraafd. En ze was erg braaf Ik denk dat we volgende week zaterdag maar eens naar de manege gaan, even kijken hoe dat gaat.
Ik wil proberen haar voor 20 mei weer helemaal klaar te hebben zodat ik in Westerbork mee kan rijden. Maar we doen het gewoon rustig aan, zoals het nu gaat gaat het lekker!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:57

reeskees schreef:
Canter, mn paarden hadden gister die blauwe rubberen springschoenen (die ik in Gorssel bij je had gekocht) aan tijdens de springles. En iedereen vroeg waar ik ze vandaan had Heb je nog meer???

kobaltblauw?? dan moet ik er ook maar een paar aanschaffen!! past mooi bij mijn tenue

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:59

Biertabje schreef:
reeskees schreef:

kobaltblauw?? dan moet ik er ook maar een paar aanschaffen!! past mooi bij mijn tenue

Ja die kleur, HesterV heeft ze ook, maar dan in het klein
die kleur past idd mooi bij jou dekje (pas op dat het geen setje wordt )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:01

ja maar in de cross mag dat toch wel ?? maar misschien is deze kleur niet geschikt voor mij....ik val zelfs al met oefencrossen, dus misschien maar beter als ik over ga in een schutkleur

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:05

Misschien heeft Canter ze ook wel in bos-groen of boomstam-bruin