[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:30

spuit elf

nee, je moet na de laatste hindernis in een rechte lijn naar de finish
galopperen. Je mag evt wel voor de laatste sprong gaan stappen

/add
Sim, ik ken er meer, maar weet zo even niet waar. Ik meen iig HM.
Chantal, zou kunnen, maar dan nog vind ik het vreemd. Die routiniers in het Z hadden er ook problemen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:31

patsmu schreef:
Simmie heb jij in Gorssel ook voor de 1e keer M gestart?

Ik namelijk ook met dit paardje.
Vond het een mooie cross, is eigenlijk al 5 jaar bijna hetzelfde, maar het blijft een mooie wedstrijd met hele fijne galopeerstukken erin.
Vond in het M 3 en 4 ook best dik en vroeg in de cross staan, ma toen ik het gereden had was het vrij simpel...
Het water vond ik ook best wel dik voor het M, tenminste als je net M rijd. Normaal zat er nog een alternatief aan, ma dit jaar niet. Maar goed ook want het ging heel goed rechtdoor!! Anders had ik denk ik het alternatief gereden... Dus dat was niet nodig geweest..

Ja, het was voor mij de eerste keer M. Vond het heel spannend, want de overgang L/M is toch wel even iets anders als B/L (daar vond ik het verschil niet zo groot).

Ik heb speciaal Gorssel uitgekozen voor mijn M-debuut omdat dat idd een mooie cross is en eerlijk gebouwd met lekkere galoppeerstukken!

Die 2 bomen voor het water waren ook best dik ja, 1 had nog gekund, maar 2 is toch wel even net iets anders!
Maar goed, de kop is er nu af en ik ga met vertrouwen naar Ysselsteyn met Djin.
Laatst bijgewerkt door Sim op 14-09-05 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:31

Lielle welke hindernis??

Toch weet ik nog van vroeger(hoor mij nou) een jaar of 10 geleden dat ze dat wel op veel meer wedstrijden hadden.
Ik dacht dat dat gelijk is afgeschaft toen met die strafzone...Of niet afgeschaft dat de organisatie daar de keuze in heeft...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:39

patsmu schreef:
Lielle welke hindernis??

hindernis 2

Citaat:
Toch weet ik nog van vroeger(hoor mij nou) een jaar of 10 geleden dat ze dat wel op veel meer wedstrijden hadden.
Ik dacht dat dat gelijk is afgeschaft toen met die strafzone...Of niet afgeschaft dat de organisatie daar de keuze in heeft...

Ik vind dat als je te snel rijden bestaft, dat je dan ook de informatie daarvoor moet geven en verder zie mijn reactie hiervoor

Ik vond de waterinsprong in Gorssel idd ook erg dik staan in het M!

En ik hoop dus in Y'steyn M te kunnen starten. Ook niet zo'n zware wedstrijd en bovendien heb ik daar regelmatig getraind.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:40

Nou, op zich ben ik wel tevreden over ons voer, 5 granenmix aangevuld met vitaminen/mineralen en wat muesli, alles zit er wel in. Maar ik krijg er gewoon niet meer dan 1 schep haver in per keer, dat eet ie al slecht op. Dus ik zou er iets anders bij willen, maar geen brok, want die kan Os niet goed verteren,zit ie gelijk onder de bulten. Dus het moet een natuurlijk product zijn.

3 keer per dag voeren is ook geen optie, want dan staat ie buiten.

Muesli mag ik ook niet meer voeren dan 1 schep per dag, want melasse kan ie ook niet zo heel goed hebben. Hooi eet ie heel graag, dus daar prop ik hem nu vol mee, maar dat zet niet echt aan.

Onze pony is echt makkelijk, die kan alles eten en krijgt er nooit wat van, maar Os…. Lastig beest wat dat betreft! Maar was er niet iemand hier die mais voerde??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:41

Mais vind ik vooral een dikmaker, zou ik persoonlijk niet doen. Maar ik zal mijn voedingsboeken er eens bijpakken.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:41

Denk dat ze in Ysselsteyn de M ook wel best dik hebben staan...
Er zijn een paar nieuwe hindernissen gebouwd.
Maar die zouden ook in een Z cross kunnen staan. Ik weet natuurlijk niet of ze die erin gaan zetten. Denk dat ze die met het ook op de toekomst hebben gebouwd!(volgend jaar misschien de klasse Z erbij ofzo)
Maar het is wel altijd een mooie cross in Ysselsteyn. Ga er ook met vertrouwen heen in de M..
Ik had in Belgie een paar keer reeks Jonge paarden gereden dit jaar, en toen kreeg ik winspunten in de M erbij. Ik had wel al 16 winspunten ma wilde nog niet naar de M.Had ede en Hooge Mierde nog L willen rijden Heb nu maar hc gereden.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:42

Die waterinsprong voor het M en Z staat er al even in Gorssel. Eerder stond er ook nog een boom in het midden en had je dus bijn een 4 sprong! (over dubbel erin, boom in het midden, over kleine boom eruit).
Maar idd het staat best dik voor het M die dubbel erin, alhoewel ik dat ook wel fijn vind springen omdat je dan al een sprong hebt gehad voor je het water in gaat.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:46

Lielle schreef:
patsmu schreef:
Lielle welke hindernis??

hindernis 2

Daar keken heel veel paarden op. Ook de ervaren paarden.

En ik hoop dus in Y'steyn M te kunnen starten. Ook niet zo'n zware wedstrijd en bovendien heb ik daar regelmatig getraind.

Denk dat je er wel kunt starten als je 3e op de wachtlijst staat..

Dat klopt Chantal die heb ik in het M en Z een paar jaar gelden ook nog gehad. Daar in het water waren nooit echt heel veel mooie en goede sprongen op. Ik vind het ook wel fijn zo het water in dat je een boon ervoo hebt ze zijn het niet zo snel het water en geeft meer vertrouwen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:48

Ik zal eens gaan kijken in Y'steyn

De nieuwe VlV is er

Margo 1, Jiska 2, Simone Langens 3, Merel 4, Patsmu 8, ikke 18, en simone 49e (heb alleen even top 50 naar bokkers gekeken)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:52

[quote="patsmu
Daar keken heel veel paarden op. Ook de ervaren paarden.
[/quote]
Klopt, maar ik vroeg me dus af waarom.

Citaat:

Denk dat je er wel kunt starten als je 3e op de wachtlijst staat..

daar duim ik dus heel hard voor

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:11

miss_jumpy schreef:
Nou, op zich ben ik wel tevreden over ons voer, 5 granenmix aangevuld met vitaminen/mineralen en wat muesli, alles zit er wel in. Maar ik krijg er gewoon niet meer dan 1 schep haver in per keer, dat eet ie al slecht op. Dus ik zou er iets anders bij willen, maar geen brok, want die kan Os niet goed verteren,zit ie gelijk onder de bulten. Dus het moet een natuurlijk product zijn.

Muesli mag ik ook niet meer voeren dan 1 schep per dag, want melasse kan ie ook niet zo heel goed hebben. Hooi eet ie heel graag, dus daar prop ik hem nu vol mee, maar dat zet niet echt aan.

Onze pony is echt makkelijk, die kan alles eten en krijgt er nooit wat van, maar Os…. Lastig beest wat dat betreft! Maar was er niet iemand hier die mais voerde??

Ik voer idd maisgrutten bij (djinny) omdat dat, zoals Lielle al aangaf, een dikmaker is.
Als Os zo graag hooi eet, zou je ook Luzerne van Hartog kunnen proberen. Wellicht eet hij dat dan wel graag. De Fiber P waar ik het al eerder over had is ook een soort van Luzerne, maar dan nog een verfijndere vorm met nog wat meer ingrediënten.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:16

Scum schreef:
Andrea; wij hebben nog wel een stopwatch over.

Wat voor 1? En aan hoeveel geld zat je te denken?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:36

Hij kan alleen oplopend. Met een groot display. Geel met zwart van kleur. 5 euro?

Ik heb hem toen bij de Hypoweert gehaald.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:40

Denk ook wat Chantal zegt een smal donker weggetje in een witte berken triple of wat het ook was en dan weer gelijk vanuit een donker bosje naar een open weiland.
En op die weg die overstak heb je steeds losgereden en daar liepen de paarden ook die los aan het rijden waren. Dat zijn allemaal dingen die mee spelen.. Ze zien de hindernis ook pad vrij laat....

Ik had daar vorig jaar met mijn L paard ook een stop en had bewust nu de zweep erbij en mijn stemhulpen en nog moest hij goed kijken en sprong er raar overheen..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:57

Scum schreef:
Hij kan alleen oplopend. Met een groot display. Geel met zwart van kleur. 5 euro?

Ik heb hem toen bij de Hypoweert gehaald.

Is goed! (als hij het nog goed doet, maar daar ga ik van uit ) Is het mogelijk om hem vanmiddag nog op te sturen? Dan heb ik hem waarschijnlijk vrijdag en kan ik em in Neede gebruiken
Laatst bijgewerkt door andrea16 op 14-09-05 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:09

Simmie schreef:
miss_jumpy schreef:

Ik voer idd maisgrutten bij (djinny) omdat dat, zoals Lielle al aangaf, een dikmaker is.
Als Os zo graag hooi eet, zou je ook Luzerne van Hartog kunnen proberen. Wellicht eet hij dat dan wel graag. De Fiber P waar ik het al eerder over had is ook een soort van Luzerne, maar dan nog een verfijndere vorm met nog wat meer ingrediënten.

Thanx, ik zal het allemaal eens op een rijtje zetten!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:39

Ik heb hindernis 2 met Pico zelfs uit draf gedaan nu ik eraan terug denk...

Gister dus met Rex naar de kliniek geweest. Op de bronchoscopie was te zien dat de ontsteking in zijn keel een heel stuk minder geworden is. Ze heeft zijn longen gespoeld om te kijken of er nog veel paraffine in zou zitten. (zal overigens nooit helemaal verdwijnen omdat de longen het niet kunnen afvoeren). Op het eerste gezicht was dat al minder, de eerste keer dreven er echt gele balletjes op de vloeistof. Het was geen fijn onderzoek voor Rexje...

Ze heeft bloed afgenomen om naar de nierfunctie te kijken (ivm vele plassen) en een algemeen bloedonderzoek. Maandag belt ze mij met de uitslagen.

Zo op het eerste gezicht is er dus verbetering, het vervelende is alleen dat ik het met rijden niet merk. Ik heb vandaag gedressuurd en geprobeerd om hem erdoor heen te rijden, maar dat lukt niet. Hij blijft zwaar op de hand, slecht aan m'n been en duwerig. Na een dik uur vechten, een bezweet paard en een hele chagerijnige ik heb ik hem maar weer weggezet. Denk niet dat hij ons dit aandoet om te pesten, dus ik kan alleen maar concluderen dat hij niet goed is.

Denk er al de hele week over na, maar ik ga wrs toch Neede afzeggen. Durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat hij foutloos crosst, maar wat heb ik eraan...hij kan zo denk ik alleen maar negatieve ervaringen opdoen. Maar even maandag agwachten en verder weet ik het ook niet meer

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 13:42

Niet fijn Marieke Ik herken je gevoel dat je weet dat er iets mis is, maar wat? Ik zou ook niet naar Neede gaan, het moet wel leuk blijven voor beide partijen.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:12

Veel sterkte en succes ermee Marieke. Hoort indd niet echt zo goed aan.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:29

Dankje. ik heb maar een donkerblauw Anky-dekje voor hem besteld voor als ie weer beter is

en Pavo Eplus....misschien heeft hij dat nodig voor/na een cross..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:29

Goede beslissing Marieke. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:33

marieketencate schreef:
Dankje. ik heb maar een donkerblauw Anky-dekje voor hem besteld voor als ie weer beter is

Ahhhw lief van je hoor
Nu maar duimen dat ze iets (niet ernstigs) vinden waar je gemakkelijk wat aan kunt doen en dat ie dan weer helemaal beter wordt!
Heb net de springfoto's van Den Nul gezien (toen het dus niet zo ging als het moest )
Maar wil ze jullie niet besparen dus ik zet ze er zo wel even op!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:38

marieketencate schreef:

Of voor jezelf?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:38

Marieke, vanwaar Eplus? Ik gebruik dat tegen spierpijn.