[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:51

Jillz is inderdaad erg lekker Sim!

Veel plezier vanavond Evie :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:02

gr_roos schreef:
Alles netjes bijgelezen en hetgeen me het meest bij gebleven is, is dat Mirthe tegen Lelie gaat zeggen dat ze rustig aan moeten doen met der enkelblessure _O- Mirthe ga je zelf dan ook even beter op je lijf letten???

Haha ik verneem zelf hoe vervelend het is :Y) .

Sim, ik vind Jillz lekker!
Rosa, wat een rotpunten! Wel gefeliciteerd met je prijzen
Marijke, wat jammer dat Geert nog niet naar huis mag
Caro :(:)
Pony's/paarden te koop: krijg momenteel zoveel vraag en aanbod dat ik alles door elkaar gooi. Mag wel een notitieblok mee gaan nemen.

Net even naar Roden geweest, tuigpaarden gekeken. Mennn wat een prut loopt er tegenwoordig rond :x . Familie van mij had de boel kapot, paard was aan de kletter gegaan, over het enkelspan, rijder van de kar af, door de dranghekken, kar verloren, in de andere hekken en toen dwars door de autoshow met allemaal splinternieuwe auto's :x . Maar dat heb ik dus net gemist, denk ook niet dat ik daar gelukkiger van was geworden.
Zal nu even informeren hoe en wat met eten, aanvankelijk daarvan even rijden en dan op pad met vriendinnetje. Eerst bij haar ex op verjaardag (:o? ???) en dan nog even op stap.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:05

@ Mistid dat klinkt als een hoop spektakel in Roden.
@ MM mooi dat Geert weer vrolijk is. Belangrijkste is dat hij weer in de benen komt en met hoeveel pennen/schroeven dat is maakt niet uit. Erg knap hoe men dat tegenwoordig allemaal kan.

Een beetje fatsoenlijke E pony staat er niet echt te koop op mp. Zal zo eens op sporthorses gaan kijken.
Ik vind Jillz vies maar lust ook geen wijn. Vind ik zuur, bitter en stinken :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:11

caro29 schreef:
@ Mistid dat klinkt als een hoop spektakel in Roden.
@ MM mooi dat Geert weer vrolijk is. Belangrijkste is dat hij weer in de benen komt en met hoeveel pennen/schroeven dat is maakt niet uit. Erg knap hoe men dat tegenwoordig allemaal kan.

Een beetje fatsoenlijke E pony staat er niet echt te koop op mp. Zal zo eens op sporthorses gaan kijken.
Ik vind Jillz vies maar lust ook geen wijn. Vind ik zuur, bitter en stinken :D

Ik denk dat ze bij zoiets vroeger hadden gezegt ''amputeren dat been'' :j
Ik vind wijn ook zuur, bitter en stinken! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:16

Eef_Bam schreef:
Ik vind van wel Sim, beetje fruitige wijn, maar dan iets zoeter :) .

Klinkt wel goed. Is het ook een frisse smaak? En zeker ijskoud het lekkerst?

_Noor

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:19

Lekker frisss inderdaad Sim! Zat gister ook aan de jilz.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:23

Ik drink het alleen als het geserveerd wordt door de mannen van de reclame.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:29

bleh ik vind wijn en ook jillz vies.

zo even planning maken voor morgen het concours. moet als eerste springen met bay en dan als 20ste weer met ol en dan omzadelen voor de dressuur (kijken hoe dit gaat anders laatste proefje ever..met uitzondering van sgw dressuurproefjes)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:31

@ Margreet als dat kon dan wil ik nog wel een keer Jillz drinken..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:10

Oei Mirthe, zoiets was een jaar of 3, 4 geleden me CH Marum ook. Rijder van de kar, kar bleef er wel achter maar het paard ging tussen 2 auto's door, en de kar ging over de auto's heen........
Rosa: balen als de punten totaal tegen je gevoel in gaan. Maar als je de hele rijbaan ziet, dan weet je dat je er gewoon 10 minimaal bij op kunt tellen, dus gewoon achter je laten, en vol goede moed naar de volgende wedstrijd.
MM fijn dat Geert geen, of weinig, pijn meer heeft, en maandag is al overmorgen. Dat red je!!

Zo, feest(je) zit er op, was erg gezellig, en de oudjes hebben het goed doorstaan. Nu even kijken hoe "jongste" zo de zwarte gaat temmen. Hahahaha, zal wel meevallen. Eerst maar het nieuwe hoofdstel passend maken, en dan kijken of we hier een zadel hebben dat er op kan. Zal vanavond wel bij longeren blijven, en dan morgen maar er op.
Heerlijk weertje hier trouwens, bleeft het nou mar een poosje zo.
Zie trouwens net de merrie hier langs gaan, nieuwe merrie-route. We hebben 4 boxen in de stal, en van links naar rechts staat nu de merrie, een jaarlingmerrie, de ruin en de hengst. De merrie(s) zouden langs de hengst de stal in en uit moeten. Voorlopig, om de rust te bewaren doen we het anders. Hebben we een "dames-ingang" en een "heren-ingang". Handig hoor, een "doorloopstal" met aan beide kanten een deur.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:13

MargreetW schreef:
Ik drink het alleen als het geserveerd wordt door de mannen van de reclame.

Dan kom ik graag naast je zitten ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:17

zelfde types als die parcoursbouwer op fb zeker?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:20

Dat zijn idd wel lekker hete gebakjes!! Maar goed ik hou wel van spieren :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:21

Dat is wel handig Texelse!

Ik weet nog wel, jaren terug waren wij in Grootegast. Krijgt Lin ineens telefoon dat er in Bennekom ook vanalles was gebeurd. Boerenwagen op de kletter, dwars door de dranghekken, hele parkeerterrein enzo over, en toen zijn ze zo een vrachtwagen ingerend met die kar er nog achter. Alles aan gort....
Dat van Marum kan ik me ook nog wel herinneren. Zo 2/3 keer per jaar gebeurt er wel eens zoiets.

Net even met Chally een sprongetje gedaan. Dat vindt 'ie leuk! Verder werd de truckendoos weer opengehaald. Dit keer bij het opstappen. Ach, dat is straks zo over.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:57

Ik heb nog nooit van Jillzzz gehoord, maar die mannen klinken wel lekker :9 .
Je mag niet discrimineren Texelse: niks dames & mannen ingang :Y) 8-) .
Pffff, wat een spektakelverhalen met die karretjes / tuigers. Klinkt allemaal wel dramatisch hoor *\o/* .

MM: knuffel voor jou en Geert!! :(:) :*

Oh, ik heb echt heerlijk gereden. Wat een weertje, heerlijk. Heerlijk bos, vol met vogel gekwetter, weinig mensen, en een super Gieg <3 .
Het ging goed met m'n enkel, alhoewel hij nu weer beetje gloeit. Nou ja, enkel: het is meer m'n voet. Hoef nu niets meer te doen, dus hij kan op de plaats rust.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:24

mirthe wat doet chall dan precies. steigeren, weglopen, draaien?

zo ol en bay voetjes gewassen. ol heeft al vlechtjes morgenochtend wel knotjes maken. En bay doe ik wel een hengstenvlecht want manen zijn net te lang (en giga dik) voor knotjes, krijg ze er niet in. Trekken heb ik nu geen zin in dus dan maar even zo.
rest van de spullen ook al in de auto liggen alleen hoofdstellen, zadels en mijn spul nog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:01

veel gelezen, maar niet veel zinnigs over te zeggen. Ik heb me wel verbaasd over het grote plaatwerk en de nietjes bij Geert van MM. Blijft knap dat ze zoveel kunnen maken terwijl er zo weinig nog maar heel is. Hoe kwam het eigenlijk precies dat zijn enkel zo kapot is? Of weet je dat nog niet? Want hij viel van het paard, maar hij moet wel heel ongelukkig terechtgekomen zijn als alles zo kapot is.

jilz smaakt naar wicky, die chemische appelsap. Echt niet lekker dus.

Mistid heeft het spektakel gemist. Klinkt eng. Sowieso, als het met een kar fout gaat, dan gaat het meestal goed fout. Je kunt echt niets als je in dat bakje erachter als je paard aan de kletter gaat. Die karretjes stuiteren ook altijd zo als het fout gaat. Brr....

Vies is vandaag op sjiek geweest. Ik wilde oefenen met vlechten, dus we hebben getraind terwijl hij strak in de knotten zat :D Ik denk dat ik moet hopen op mooi zonnig weer tijdens het vlechten, want hij stond heerlijk te slapen. Zelfs het knotje voor lukte zonder dat hij begon te klieren. Het zag er ook echt netjes uit, mooi strak. Paard werd er meteen heel anders van. :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:02

mooi op tijd xxitsmexx! Moet je morgen vroeg op pad? Wij hebben het heel luxe, bootje elf uur, dus uitslapen en voor het avondeten weer thuis!

zwartje ging super aan de lijn. In de box is het een macho, maar zodra de boxdeur open gaat en je aanstalten maakt om met hem wat te doen, is het over en is de aandacht positief op de mens gericht. Heerlijk, daar hou ik van. Geen geouweh**r, eerlijk dier, en lekker werken. Morgen gaat ze er wel op denk ik.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:03

Annetje, ik heb ook mijn koetsiersbewijs, maar ik voel me ook nooit helemaal safe op de kar. Onder het zadel voel je wat er gebeurt, en ook al kun je helemaal niet rijden, dan voel je de spanning. Dus ik heb ze ook liever onder het zadel dan voor de kar.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:15

Ik vind het helemaal niets op de kar en als ik dit lees wordt het gevoel er niet beter op. :o
MM, bizar zeg, dat platenwerk in geert zijn voet.
Jillz ken ik niet. Benw el gek op witte wijn en roze, niet op rode.

Net terug van vrienden die een caravan hebben gekocht in Biddinghuizen. Mocht ik weer naar Alice gaan, mag ik daar logeren, toppie! :D Echt een mooi plekje en alles erop en eraan, niet verkeerd dus. Joey was er ook helemaal in zijn element. Normaal is het tussen hun zoon en Joey altijd na zo een 2 uur ruzie, nu waren het jut en jul. Heerlijke middag/avond daar gehad met bbq en volop zon.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:20

Texelse lekker zo'd dier.

Jilzz Bah.... geknutseld Heineken drankje, geef mij dan maar echt cider of een lekker wijntje.
Fout gaan met de kar heb ik ook eens zien gebeuren, mennen niets voor mij.

Net Heerlijk gereden in het zonnetje na mijn werk. Red loopt zo fijn op het moment! t is een lang paard maar kan nu zo fijn sluiten!

Nu lekker een portje met een kaasje hmmmmm

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:25

Bel, we moeten dinsdag direct ff plannen voor Alice, onze slaapplek staat klaar. :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:27

Ow oke leuk! pfff lastig hoor, weer niet welk paard en wanneer maar goed we plannen wel wat en ik vind wel een paard link of rechts.... hahaha

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:32

@ Annetje Ik heb net de foto's gezien van zn been met platen, aan de binnenkant zit een hele grote. Vanaf midden kuit tot op zn enkel, daar zitten denk ik 4-5 pinnen aan, bij zn enkel zitten een heleboel pinnen, dacht ook een stuk of 5 en aan de andere kant (buitenkant kuit zit ook een plaat met 4-5 pinnen)
Heb gisteren toen het verband eraf was effe de nietjes geteld en dat waren er 29. Ik zie natuurlijk nooit zoiets maar dit was wel een beetje :wow: Hij is van het paard gelanceerd zeg maar, dus met een hele hoge wapper eraf geschoten, op zn benen geland maar door zijn gewicht, de scheve bodem (zandbak) en de snelheid en het waarschijnlijk net niet recht landen is het gewoon helemaal kapot geknapt. Zijn scheen en kuit been wisten we maar dat hij ook nog een verbrijzelde enkel had, dat wisten we tot gisteren niet.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:34

Ik heb ook mn koetsiersbewijs.. maar idd wat eng. Je voelt niks qua spanning. En ik denk dat je als niet-prof daarom ook vaak te laat bent met je reacties :)
@ F_E heerlijk zo'n middag.
@ Texelse fijn dat jullie paardje zo braaf is tijdens het werk!!!