[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:48

Lau, leuk dat Diddle er is! Foto :D
Roos, ik ga denk wel naar Santpoort. Eerst even kijken hoe hij dit weekend is, heb geen zin om dik 1,5 uur te rijden voor niets. Meneer moet zich wel een beetje gedragen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:49

Dat zijn idd wel veel veulens jeroen!
Mirthe je moet wel blijven zitten :=
Jipje succes op oefenpacour!
Lau foto!!!!

Ik ga snel omkleden en richting gouda!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:52

Mijn merrie was eerste jaar niet drachtig, kreeg regumate en kon daar niet tegen. Vorig jaar in 1 keer drachtig van een hengst met minder goed sperma, maar verworpen op 7,5 maand. Dit jaar derde poging, ze is nu dicht gezet.
Alle merries die gelijk met haar zijn geínsemineerd door die hengst zijn wat ik begreep terug gekomen, terwijl er eerder geen problemen waren.

We zien het wel, 4 augustus gaan we weer scannen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:57

Sam R staat ook niet echt bekend om zijn goede sperma, was altijd al problematisch geloof ik.
bij ons van florencio, charmeur en oscar in 1 keer drachtig, vorig jaar van oscar, houston en rousseau (Diepvries) 2 merries in 1 keer, en 1tje de 2de keer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:08

Foto staat op Facebook ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:15

Karen: Erg vroeg ja, maar het was de eerste keer en in 1 keer raak :+.
Maargoed, des te eerder kan ik ook weer beginnen en kunnen we het buitenseizoen weer lekker meerijden :D.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:17

Leuk Lau!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:16

Jammer dat het met Sam niet gelukt is Roos! Maar Zagreb lijkt me ook een gave hengst :)

Laura: Hoe oud is Diddle? Leuk dat ze nu thuis op stal staat :D

Ik zit in de trein naar Den Bosch. Heb trouwens van het weekend een pony gefixt om mee te kunnen doen aan de tripalon in Bussloo (gaan met een groep studentenruiters en een pony was een vereiste om mee te mogen doen. Nogal een uitgebreid aanvullend reglement :)) ) Wel echt een stoere pony, vroeger altijd nog tegen gecrosst met Sambal :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:24

Vief leuk dat je een pony hebt kunnen regelen
Mistid je moet ook geen trakheners gaan knuffelen :+
Weule dat zijn veel veulens
Leuk Lau dat Diddle er is.

Vandaag was Ferrose haar been weer normaal na een nacht icetight. Zowel op het harde als het zachte niet kreupel. Na het 'werk'van vandaag (wat alleen maar stappen was op last van osteo) nog steeds dun en niet verschillend qua warmte. Daarna afgespoten en voor de zekerheid weer in de icetight en dan hoop ik stiekem toch te kunnen crossen. DA dus niet gebeld want had hem vanmorgen niet echt wat te laten zien (ja een dun en koel been daar kan hij niet zoveel mee). Ik moet sowieso zaterdag naar Ermelo (style springschoenen bij Canter halen :D ) en ben te laat om me af te melden (of in elk geval betalen moet ik toch :+ ) dus laat me gewoon op de lijst staan en bekijk het been morgen en overmorgen nog wel kritisch.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:26

Je gaat toch BB, Joki? Alleen de cross of ook springen? (daar kon je toch tussen kiezen?)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:30

Inderdaad BB met een springparcours er aan vooraf. Al twijfel ik nu weer wat over het springparcours omdat dat dan weer extra is en zonder dat zal het vast een beetje minder zwaar zijn. Aan de andere kant het is een goede oefening want springparcoursen zijn nou nog niet onze ontzettend zekere factor en ik verwacht niet dat het springen nou zo hoog staat in de BB.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:03

Wel een mooie oefening idd. Je kunt zelf het beste inschatten wat goed voor je paard is denk ik ;) (Ik neem aan dat je morgen en overmorgen nog wel kunt rijden toch? Anders zou ik het persoonlijk niet fair vinden tegenover het paard).

Jer is onder handen genomen door de paardentandarts. Er moest nog best wat werk verzet worden, had ik eigenlijk niet verwacht. Hij was ook een beetje stout hoorde ik, er moest zelfs een praam aan te pas komen }:0 Ben ik niet van hem gewend. Eens kijken hoe hij vanavond is!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:20

Joepie!! *\o/* pinpas na 4 weken weer terug gevonden!!! zat in mijn onnoemelijke grote handtas. Manlief vroeg zich af of die friese staartklok er ook nog in zat....... :o

Prima benendagje achter de rug. Alle paardenpootjes weer spic en span, alleen de knie van middelste moet nog voor "groot onderhoud" ;( .

Hier hebben wij na het insemineren van de merrie de activiteiten niet aangepast, maar dit was ook een merrie die makkelijk drachtig werd. Alleen droeg ze lang....heel lang...... precies een jaar rond.

Goede vooruitzichten voor de Ermelo-gangers. Het is hier weer heerlijk, net echt zomer!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:53

Mootje schreef:
Vief, vastliggen gebeurd heel vaak bij die kleintjes.

Foei Mo...... 8-)

Wat fijn dat een bezoek van de hoefsmid Wolles heeft geholpen Vief!
Wilde je de trakhener springen Mistid of stond ie gewoon in de weg? :D Hopelijk wordt het wat bij de C1000.
Noor, had ie scherpe randjes? Pas maar op dat Jer geen wraak neemt vanavond.
Lekker shoppen nu je je pinpas weer terug hebt Texelse? :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:03

Joki: Fijn dat haar been alweer normaal was. En inderdaad, als je toch al op de lijst staat, kan je net zo goed afwachten tot de dag zelf.
Texelse heeft haar pinpas terug, haha volgende keer netjes in je portemonnee stoppen en niet in een enorme tas. :D
Weer vooruitzichten zijn inderdaad mooi. *\o/*

Ik heb het echt gehad met die hond van mijn vriend. :n
Hij was ontsnapt uit de tuin, kwam die terug met een dooie kip.
Laatst greep hij ook al een eend, echt heel zielig. Die leefde trouwens nog wel.
Volgens mij voelt hij dat ik een hekel aan hem heb, hij durft niet meer in mijn buurt te komen. :Y)
Vriendje toegesproken dat hun dat beest op moet voeden, maarja dan krijg je weer 'ja maar 't is een jachthond'.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:06

Wat voor hond is het, danielle?
Texelse, had je de pas niet laten blokkeren?
Sim O:)

Ik heb een avondje niets, lekker!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:11

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:14

Mijn pinpas zat keuring in mijn portemonnee in mijn heeeeele grote handtas, maar dat lederen portemonneetje is ondertussen een jaar of 12 oud, en ik ben er erg aan gehecht. Maar hij is wel uitgelubberd. Dus toen ik de boel wat uitgedund had qua pasjes, is de pinpas er denk ik uit gegleden, en tussen de "bende" geraakt. En ik had de pas niet laten blokkeren, omdat ik weet wat een oen ik ben op dit gebied. Ik kan me er niet zo druk om maken. Zo'n ding komt bij mij na verloop van tijd vanzelf wel weer een keer boven water.
En nee Sim, ik ga niet shoppen met die pas. We hebben gelukkig nog een andere bankrekening, en die pas had ik nog wel, dus ik kon me evengoed wel redden, maar het was wat onhandig. Nu ga ik echt beter opletten (en een kleine handtas kopen!!)

Lekker Mootje, een avondje niets. Ik heb morgen per ongeluk niets, geeft een gevoel of ik vakantie heb.
Oei Daniëlle, een hond die voor het avondeten zorgt! Kan makkelijk zijn, maar ik zou er ook niet voor kiezen.
Nog pijn van je buiteling Mistid? En is het gelukt bij C1000?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:14

Daan, die zijn leuk! Wij hebben er een op de manege gehad :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:17

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:17

Haha ja ze zijn wel leuk, maar vreselijk hyperactief. :P
Vind het ook jammer dat hij gewoon echt niet goed opgevoed is, hij luisterd nooit. :')
Maar hij is nog jong, dus er is hoop.

Haha heel goed plan texelse, een kleinere tas. _O-

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:18

Goeieavond,

@ Gr.Roos, dat valt ook wel mee. Baal er alleen onwijs van dat het elke keer door blessure's of van Zeus of van mij toch weer uitgesteld moet worden.
@ Laura das een enge droom... misschien wachte je op DE redder in nood :+
@ Caro :(:) :(:) :(:)
@ Vief lekker lompe paardjes heb je, hopelijk valt het mee
@ Lielle en Margreet, ik bel voor alles Geert (toevallig net ook nog nodig geweest :+ )
@ Mirthe wat balen van je val. Hopelijk houd je er geen last van. Succes bij de C1000
@ Danielle fijn dat je trailer terug is.
@ Laura wat gaaf dat Diddle je zo aanstaat!!! Succes samen.
@ Danielle dat lijkt me een eerlijke, vriendelijke planning! Gaat vast goed komen met jullie. Heb je wel al dressuur of spring wedstrijdjes gereden met Perfect?
@ Texelse heeft der pinpas terug

Ik heb gewerkt en kreeg op de terugweg autopech. De hele koppeling doorgetrapt. Kl0te zooi want ik heb echt geeen geld over voor de garage op dit moment. Hopelijk valt het mee. Geert heeft mij dus opgehaald met zn paps en mijn auto terug gesleept en direct bij de garage neergezet. Ga nu gauw patatjes eten en zo een buitenrit met Zeus maken. Da is vanmiddag geweest om 2 paarden te enten en heeft ook nog effe naar Zeus zn been gekeken en was heel tevreden. Mag gewoon rijden maar een cross is to much.
Zondag maakt Geert zn debuut met Andor in het B springen en ik heb weekend en hoef pas dinsdag weer te werken *\o/*

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:21

_Sim_ schreef:
daNiielle_ schreef:

Als je niet van kinderen houdt is dit een behoorlijk tenenkrommend topic.... :D

Ik heb dus juist bij dit topic het ; aaaaaah lieffff idee :D En ik ben normaal ook niet dol op kindjes. Al lijkt het me wel geweldig leuk zo'n kleine apekop van Geert en mij te hebbem

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:21

Marijke.... AF!!!!!