[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:37

Leuk GvdT, verjaardagcadeautjes neem ik aan?

Balen Sjaan Verdrietig

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:41

Balen Sjaan!!! Ach gut
GvdT: die schilderijen zijn echt heel gaaf zeg!! Kwijl

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:31

echt mooie schilderijen...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:34

Lielle schreef:
Leuk GvdT, verjaardagcadeautjes neem ik aan?

Nee zomaar, toevallig wel af voor mijn verjaardag, die van rabette was al iets eerder klaar. Mijn moeder schildert alleen nooooooooit meer paarden. Of Rabette moet een veulen krijgen Haha!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:37

Ik haalde de Cantos gisteren opeens stokkreupel van stal Huilen hij liep echt heel kreupel op rechts voor... we waren aan t twijfelen tussen iets ad pezen of hoefzweer. Vandaag heeft Ben zijn hoef nog eens goed bewerkt en toen bleek dat hij dus heel sterk reageerde op een plek op zijn hoef. Dus waarschijnlijk n hoefzweer.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb t eigenlijk nog nooit meegemaakt.... Hoe kan t eigenlijk precies ontstaan? Hij loopt wel zonder ijzers en Ben (eigenaar) kapt m zelf. Ungaro's hoeven zijn eigenlijk iets te vol gegroeid, maar de hoefsmid zei dat dat geen kwaad kan. Ik was aan t denken of dit misschien toch de oorzaak zou kunnen zijn? Heeft iemand n idee?
Ow ja; na Ungaro haalde ik Pasjha van stal om die dan maar te gaan rijden, was ie weer voor een ijzer kwijt Stoom uit je oren is 'pas' de 5e keer in ruim een maand tijd Gestoord hij heeft t waarschijnlijk zelfs in stal geflikt, want hij was helemaal niet op de wei geweest Rolleyes Tot dus ruim een maand geleden was ie de laatste 2 jaar geen ijzer verloren.Talking about a bad day.....

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:58

Goeiemorgen!

Eventinggek: da's idd een slechte dag Ach gut .

Hier schijnt de zon!! Haha!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:19

hey suus,

enkele van mij hebben ook wel eens een hoefzweer gehad.....kan komen van een keer op een steentje getrapt te hebben dus hoeft niet perse iets te zijn wat blijvend is.

meestal snijd of de DA of de hoefsmid de hoef een klein beetje open zodat de druk eraf kan. en dan is het een kwestie van baden.

Sommige doen in de soda...maar ik doe in de badedas classic, omdat deze minder ontvettend is voor de hoef maar net zo zuiverend werkt....wel de classic! en niet de goedkope badedas.

Ik wikkel dan ook nog eens de hoef in met een schone dweil of andere grote doek, plastic zak erover en dan nog bandages eromheen en met tape afwerken zodat alles blijft zitten en er geen vuil in komt, niet te hoog met de tape anders krijg je weer schuurplekken. 3x per dag en dan is het meestal na een paar dagen over...

komt helemaal goed...geen zorgen!

wat betreft pasjha...die bruine waar simone op reed deed dat ook vaker...de hoefsmid had toen het voorijzer ook met een dubbele lip gemaakt net als achter zodat het ijzer meer stevigheid had om de hoef heen...misschien idee?

tot gauw en succes!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:22

Ienie heeft 2 jaar geleden 3x een hoefzweer gehad in een paar maanden tijd. De eerste 2 keer kon het er snel uitgesneden worden en 3 dagen later konden we weer met haar rijden. We moesten wel de hoef in soda baden en daarna heb ik er een hoefzak omheen gedaan zodat er geen troep in kon komen.

De derde keer was onze smid niet te bereiken en ook geen andere smid. Dat was vreselijk, want het is tamelijk pijnlijk voor een paard. Omdat hij toen zo lang is blijven zitten is het een flinke hoefkneuzing geworden en heeft ze er nog 2 maanden kreupel op gelopen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:32

whow, wat een mooie schilderijen GvdT!!

Sjaan, das balen van je zadel...
Ik heb net een stubben Siegfried II (redwood) in bestelling. die passen zowat op alle paarden. maar best wel een beetje hard aan de kont Bloos

Oei, das balen Suus. Maar een hoefzweer duurt nooit zo lang. Wat het aftrappen van de ijzers betreft, Kees deed dat ook regelmatig in zijn wilde stuiterbuien in de wei. Hij heeft nu andere ijzers. Deze lopen aan de onderkant schuin af. Hierdoor kan ie makkelijker naar voren maar ook opzij de hoef afrollen. Deze ijzers worden in engeland erg veel gebruikt in de eventingsport, en aangezien mijn hoefsmid regelmatig in engeland komt, wilde hij ze een keertje bij m'n paard uitproberen Haha!

Vandaag weer concour gehad. Ook Gomir was helemaal over de dijk aan komen waaien met haar Otje. Hoe ze gereden heeft mag ze zelf vertellen Knipoog
Pim eerst een rondje M hc. Was behoorlijk technisch parcours en als het op een sprong fout ging, dan had je daar gelijk 4 sprongen lang geen ritme. afijn, het bleef bij een balkje een een hoop geluk. 2e rondje weer Z gereden. Dit ging erg goed, gelijk goed ritme en alles paste, maar helaas een balk op de eerste en de laatste. Maar gelukkig is het goede gevoel weer terug. Cool

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:41

RK: fijn dat het gevoel weer terug is!! Is Pim er even tussen uit geweest?

Suus: een hoefzweer hoeft inderdaad niet zo lang te duren..

Ik ben ook weer ontwaakt uit mijn after-trance-slaapje Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:30

Fijn dat het gevoel weer terug is RK!!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:49

Ben er ook weer, computer was dood, helemaal dood Huilen
Maar nu hebben we een spiksplinternieuwe, met Vista Cool en nu kan ik weer toegeven aan mijn verslaving Haha! Is wel wennen die nieuwe lay-out van Vista maar denk nu al dat ik nooit meer terug wil naar een oudere versie.

Heb nog niet bijgelezen dus heb wrs veel gemist.

Wil nog wel even melden dat ik definitef de baan bij Intervet heb op de afdeling R&D waar ze de vaccins voor de grotere dieren ontwikkelen. Ik begin op 19 maart dus heb nog 2 weekjes vrij.

Suus: heb bij mijn eerste paard 1x meegemaakt hoe pijnlijk een hoefzweer kon zijn, paard was nat van het zweet en wou niet 1 pas lopen. Wij (pap en ik) wisten er toen heel weinig van en haalden meteen de buur-boer omdat we dachten dat-ie koliek had Haha! Hij had meteen in de gaten wat het probleem was en heeft toen met een knijptang en een hoefmesje de zweer opengemaakt. Er zat zoveel druk op dat de prut in z'n gezicht spoot, het paard ging meteen eten Haha! . We hebben toen enkele dagen watten gedrenkt in jodium in het gat van de hoefzweer gestopt en hij is er geen dag meer kreupel op geweest.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:01

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Ibonn!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:19

Gefeliciteerd Ingrid!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:59

Gefeliciteerd Ibonn!!! lijkt een leuke baan.

floor01 schreef:
RK: fijn dat het gevoel weer terug is!! Is Pim er even tussen uit geweest?

We hebben even een poosje rustig aan gedaan. Ik had zelf ook erg veel dingen aan mn hoofd, waardoor de concentratie tijdens het hogere springwerk niet echt goed was en we daardoor totaal geen afstanden konden krijgen, waardoor het vertrouwen eventjes wat weg was.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:06

Ibonn: proficiat met je nieuwe baan!!! Geniet nog maar even van je 2 weekjes vrij Haha!.

RK: dan kunnen jullie nu weer vol goed moed beginnen!

Nog 4 daagjes en dan kan ik weer paardrijden Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:45

Wat een baaldag eventinggek Ach gut

Ibonn: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat is vlug gegaan Ja

Ik kopieer mijn verslagje van vandaag even uit het andere topic Clown Het is bedtijd voor mij, morgen eerste dagje bij de cardiologie dus dan wil ik wel fit zijn Ja

Otje sprong superfijn vandaag. Eerste rondje (M HC) kreeg ik een hele stomme fout op 1. Ik was in mijn hoofd zo bezig met blijven galloperen dat ik even niet doorhad dat ik moest sluiten om een pas erbij te gaan rijden Clown Kwam dus mega-groot en dat gekke beest sprong nog weg ook Clown
Op 2 daardoor ook wat rommelig. Vanaf 3 ging het eigenlijk allemaal wel lekker, de lijntjes die er gebouwd stonden gingen iig wel goed, maar het bleef allemaal wat te rommelig voor mijn gevoel.
Nog tweede parcours opgegeven, toch ook nog maar een rondje M. Ik twijfelde en dan ga ik liever met een fijn gereden M rondje naar huis dan dat het in het Z misschien niet wil omdat ik ga zitten miepen Clown Achteraf stond het Z ook niet zo hoog, maar dat weet je natuurlijk ook niet van tevoren
Hij liep iig superfijn tweede parcours! Simpel foutloos, overal mooi bij en echt superfijn te rijden en ook simpel door de wendingen. Kwam echt met een fijn gevoel van mijn paard af!

Ben nog even blijven kijken naar het L, was wel gezellig. Even bijgepraat met biertabje en ik kan jullie ook allemaal vertellen dat Reeskees in blakende gezondheid verkeert *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 08:22

1e

na morgen heb ik weer tijd

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:06

Gefeliciteerd met de nieuwe baan Ibonn! Go jij! Go jij! nu effe lekker vakantie! 1 training én de eerste cross totdat je met je nieuwe baan begint Haha! jij hebt dus genoeg te doen lijkt me haha

Bedankt voor al jullie tips over t hoefzweer! We doen t hoef nu 2x per dag in soda baden, gisteren was t zweer nog niet open maar hij liep wel al ietsie beter. Vanavond dus maar weer effe kijken hoe ie eraan is. De hoefsmid moet toch komen voor Pasjha, dus dan kan ie gelijk naar Ungaro kijken als t dan nog niet open is Bloos Hij loopt trouwens wel gewoon in de wei, zonder iets om z'n hoef. Is dat dan erg? Ben heeft t wel al vaker meegemaakt dus die maakt er zich niet zo heél druk om...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:12

gefeliciteerd ingrid!...
lekker dat je nog 2 weken vrij hebt...

ik heb gisteren nog lekker gereden...effe in het zonnetje wat gedressuurd en gegaloppeerd...heerlijk

suus..als de hoef niet open is...komt de soda er toch niet bij?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:15

Ja precies. Je moet die hoef zo snel mogelijk open laten maken (dus niet wachten tot de smid over een paar dagen toch toevallig moet komen). Daarna kun je pas gaan baden. Nu heeft het geen zin.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:07

Volgens Ben gaat t makkelijker open als je de hoef in soda baadt... de hoef wordt dan zachter. Ik had ook graag de smid of DA er ASAP bij, maar dat krijg je als t niet je eigen paard aangaat....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:00

Ibonn gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Gomir je had weer netjes gereden het 2de rondje.

Reeskees, ik ken het, als mijn kop er niet bij is gaat het bij mij ook altijd een stuk minder fijn.

Suus, ik doe mijn paard + pony juist in de soda als de hoeven wat zacht zijn. Dan drogen ze daarna mooi hard op. Tenminste de volgende dag zijn ze lekker hard. Dat is ook zo als ik naar het strand ben geweest.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:03

Ik ben ook weer terug van vakantie. Met de sneeuw viel het gelukkig nog aardig mee, ik heb nog best kunnen skieen. Voor de rest heerlijk lui geweest, beetje met Mas zitten tutten, beetje lezen, gluhweintje en lekker vroeg naar bed. Ik kan er weer tegen!

Verder in vogelvlucht bijgelezen gisteravond maar ik geloof dat ik het meeste alweer vergeten ben. Ik weet nog wel dat Ibonn en RK een nieuwe baan hebben, gefeliciteerd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 17:12

Doei! Canter! Klinkt lekker hoor.