[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:47

reddytobias schreef:
ik moet trouwens zeggen dat ik altijd zonder tijd heb gereden. ze zeggen dat dat je geen tijd nodig hebt, je moet naar het paard kijken, weten wat zijn ritme is...enzenz

ik moet zeggen dat ik met mijn pony altijd lekker heb gecrosst, met niet extreme tijdfouten. en het boeide me eerlijk gezegd ook niet, het ging om de cross

bij de paarden moest ik wel heel erg wennen. vooral die vos. die redde het ''nog'' niet om op tijd te komen ik kwam gewoon te laat binnen, maar het heeft me nooit uitgemaakt, kon aan het paard opmaken dat hij er nog niet aan toe was.

dit heb ik liever dan van die idioten die er alles aan doen om maar een goede tijd te hebben terwijl ze niet door hebben dat ze hun beesten aan het afkafferen zijn

Ja, dat wou ik eerst ook met Madine. Maar in Nijeberkoop kreeg ik echt veel strafpunten voor te snel rijden en dat vind ik een beetje jammer. (vooral als je daardoor net een prijs misloopt )

En ik ben het met je eens dat je een paard niet de cross door moet drukken als het ware. Ze moeten uit zichzelf galopperen.

Mja, ik ben dus op zoek naar een redelijk goedkope stopwatch

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 08:02

hangt er vanaf. Ik heb regelmatig fouten gereden omdat ik te snel was, dat is gewoon zonde.

Andrea, ik heb de mijne net aan marieke verkocht, helaas

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:15

Lielle schreef:
460 mtr per minuut tegenwoordig Maar een flinke handgalop is niet voldoende, je moet wel wat meer doorrijden.

Oeps, ach ja, 't was laat gister toen ik dat schreef.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:12

goedemorgen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:32

Vief: wat een gave foto!

MissJumpy: wij moesten vorig jaar bij Online Pavo Gold voeren. Dat geeft in korte tijd veel energie zonder dat je paard er dikke benen van kan krijgen. Het is wel erg duur, maar we hebben het toch een paar weken gedaan en het helpt als een trein!

Andrea; wij hebben nog wel een stopwatch over.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:51

Ik heb langzamerhand toch ook wel interesse in een stopwatch, dus wie heeft er nog een?

*dan kan ik zien hoeveel ik over de tijd ben...*

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:02

Whoee, ik heb me toch een verhaal!

een jongen bij me uit de klas, die is 18 geworden maar krijgt z'n OV pas over een maand. Vorig jaar had hij een jaartraject kaart, dat is gewoon een pasje met je naam erop en een datum, in dit geval was dat 2004 t/m 2005. Nu heeft hij daar met pen 2004 t/m 2006 van gemaakt.

De conducteur heeft hem gister gepakt, politie alles erbij, en hij heeft waarschijnlijk een boete tussen de 800 en 1000 euro. Ook komt er een rechtzaak en heeft hij kans op een strafblad!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:07

Dit is zeker het slimste jongetje van de klas?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:07

Canter schreef:
Dit is zeker het slimste jongetje van de klas?

hahahahha ja

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:09

wij hadden hem al keihard staan uitlachen maargoed hij wou niet luisteren. alhoewel ik moet wel zeggen, dat als je er een meter afstand van nam hij net echt leek. Maargoed, conducteurs staan atlijd boven op je, dus een meter afstand is dan niet van toepassing

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:20

Simmie is me niet opgevallen nee, maar heb er ook niet opgelet moet ik zeggen.Was is opperste consentratie (grapje)...
Dan weet ik nu ook bij je bent...zal de volgende keer iets zeggen..

Heb ik dit jaar ook gehad in Waregem dat ik veel te snel binnen was anders was ik gewonnen nu nog 4e...
Had wel altijd een horloge om en liet die terug uit lopen. Maar vanaf Waregem laat ik hem oplopen en wee voortaan mijn meet punten in de cross dit wil ik niet nog een keer meemaken... En hij piept bij elke minuut das wel net zo handig..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 10:28

handige actie

patsmu, die heb ik nu ook. Hoe meet jij je minuten punten? Ik heb een gps maar vergeet die regelmatig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:35

Ik heb een stopwatch die ik oplopend en aflopend kan instellen. Ik doe eigenlijk altijd aflopend. Als ik het oplopend doe word ik gek van de piepjes om de minuut. Het lijkt wel of dat ding om de 10 sec. afgaat ipv om de minuut (is natuurlijk niet zo), maar voor mijn gevoel wel.
Maar misschien ga ik het nog wel een keer proberen om de tijd oplopend in te stellen.

Ben ook wel benieuwd hoe jullie je minutenpunt bepalen. Ik heb geen gps, dus doe dat een beetje op gevoel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 10:41

ik ga de eerste keer iig de aflopende versie gebruiken, heb ik nu (zonder piepjes) ook altijd gedaan.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:02

Bij aflopend moet je er alleen wel tegen kunnen dat hij een minuut lang begint te piepen op het moment dat je over tijd bent. Ik heb hem in een cross (die uiteraard niet zo lekker liep ) ook wel eens uitgezet omdat hij begon te piepen en de finisch nog lang niet in zicht was. Ik werd helemaal leip van het gepiep!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:11

Miss_jumpy --> Ik zou Kentucky Lite gaan voeren als ik jou was van Havens!

Simmie --> Hindernis 3 en 4 waren idd goed aan de maat in Gorssel, maar ik vind dat juist wel lekker als hindernis 3 en 4, zijn de paarden gelijk wakker! Het ligt natuurlijk wel een beetje aan het paard. Cheval pakt zulke hindernissen in het begin beter op dan Lucky nu. Lucky is de eerste hindernissen altijd een beetje erg voorzichtig, daarna komt het tempo pas echt (ik denk dat dat nog een beetje onervarenheid van haar is... jammer dat het naseizoen nu weg valt voor haar...)

Mijn crosshorloge stel ik altijd op aflopend in en de minutenpunten bepaal ik altijd met natte vingerwerk. Soms staan er bordjes in de cross met hoeveel meter je zit, dan is de tijd daar op af te stellen.

Vanmiddag ga ik weer een scan maken met Lucky.... SPANNEND!!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:16

chantal_cs schreef:
Simmie --> Hindernis 3 en 4 waren idd goed aan de maat in Gorssel, maar ik vind dat juist wel lekker als hindernis 3 en 4, zijn de paarden gelijk wakker! Het ligt natuurlijk wel een beetje aan het paard.

Vanmiddag ga ik weer een scan maken met Lucky.... SPANNEND!!!!

Daar heb je wel gelijk in, maar omdat het mijn eerste keer was zag ik er toch wel een beetje tegenop. Als het nou bv 7 en 8 was geweest had ik er minder tegenop gezien omdat je dan al lekker in je crossritme zit. Maar achteraf bezien had ik me niet echt druk hoeven maken.

Succes met Luck vanmiddag. Ik hoop dat er goede berichten komen.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:16

Ik loop de cross met een meet wiel! Je weet hoe hard je per minuut mag per klasse zeg ma 5.20 meter per minuut!Dus na 520 meter moet ik op 1 minuut zitten. Dus als de cross ik zeg maar 7 minuten duurt heb ik 7 meet punten.
Soms heb je er ook nog bordjes bij staan van 1 minuut en 2 minuten voor die en die klasse. Vroeger had je dat eigenlijk wel op elke wedstrijd.

Het kan ook anders mijn oom en nichtje (weet eigenlijk niet hoe ze het doen vind het te ingewikkeld) die hebben maar 4 meet punten. Die delen het aantal meters door 4 en lopen ook met een wiel dus op dat punt moet zij zo laat zitten..Dan delen zij nog iets met de tijd.

Zo heb ik eerst ook gereden maar dan deed mijn oom dat uitrekenen voor me!!

Die horloge uitzetten heb ik ook wel eens gedaan.. Als het dus niet gaat zo als het moet en dat ding ligt de hele tijd te piepen wordt ik ook gek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:19

dan doe jij hetzelfde als ik met GPS. Het zou wel heel fijn zijn als gewoon alle organisaties afstandsborden neerzetten

Chantal, succes straks!

Snapt iemand trouwens waar die stops op 2 zaterdag vandaan kwamen? Pablo aarzelde ook even, ik weet nog steeds niet waarom.

Sim, dat zou ik ook hebben gehad

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:20

Wat nou als je op het einde merkt dat je veel te snel bent....mag je dan bijv. een paar rondjes galopperen totdat je weer goed zit, en dan pas over de finish?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:22

Lielle, dat kwam denk ik doordat je over de weg kwam en dan vanuit een smal paadje. Dan stond daar die hindernis ineens richting open veld + je kon onder de hindernis door kijken.
Je zou denken niet raars, maar paarden zien vaak spoken... Cheval kwam ook terug, niet dat hij wilde stoppen, maar hij kwam wel terug.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:23

Whoopylover, van de laatste hindernis tot aan de finish moet je in 1 rechte lijn galloperen. voor de rest mag je in de cross gewoon gaan stappen/draven of een rondje draaien als je denkt dat je te snel bent. Hier wordt verder geen weigering ed voor aangerekend.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:25

Whoopylover, je moet na de laatste hindernis in een rechte lijn naar de finish toe galloperen.

*edit* Chantal was me weer eens te vlug af!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:27

Lielle schreef:
dan doe jij hetzelfde als ik met GPS. Het zou wel heel fijn zijn als gewoon alle organisaties afstandsborden neerzetten

Sim, dat zou ik ook hebben gehad

Dat zou ik nou ook heel fijn vinden ja! Maar de enige wedstrijd waar ik het nog van weet dat ze afstandsborden neerzetten is Chaam. Er zullen er nog wel een enkeling zijn, maar dat weet ik niet meer.

Gelukkig, ben ik niet de enige.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:28

Simmie heb jij in Gorssel ook voor de 1e keer M gestart?

Ik namelijk ook met dit paardje.
Vond het een mooie cross, is eigenlijk al 5 jaar bijna hetzelfde, maar het blijft een mooie wedstrijd met hele fijne galopeerstukken erin.
Vond in het M 3 en 4 ook best dik en vroeg in de cross staan, ma toen ik het gereden had was het vrij simpel...
Het water vond ik ook best wel dik voor het M, tenminste als je net M rijd. Normaal zat er nog een alternatief aan, ma dit jaar niet. Maar goed ook want het ging heel goed rechtdoor!! Anders had ik denk ik het alternatief gereden... Dus dat was niet nodig geweest..