[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:43

Ben ik blij dat ik niets meer B hoef te starten. Als ik nog eens een jong dier heb dan start ik wel wat vaker BB en dan gewoon L.
We hebben mijn zusje er ook voor laten rijden, die is alleen maar met Kino op concours geweest in aan 10 winst te komen (11 uit 6 starts) want anders had die nooit een wp meer gereden omdat Kino gewoon niet goed springt in de B. Ze heeft laatst met Kino en de Vos ergens gestart, reed hetzelfde en kreeg bijna 10 punten verschil...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:00

Morning!
Sim, da's zeker een gave hindernis! :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:04

Gave hindernis Sim!

Ja, dat wordt nog een hele klus dan. Ik moet sowieso voor 13 april nog een wp in het springen halen. Er rust nu een vloek op geloof ik. Ben in zevenaar geweest, maar daar stond het zo dik dat we drie balken hadden. Vond ik ook niet erg, was onze eerste keer. De keer erop was afgelast ivm de sneeuwstorm, dit weekend is afgelast ivm Rhino, volgend weekend en 10 maart ook al.
Als we zo doorgaan, dan kan ik niet eens starten in Maarsbergen -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:14

Balen Kris....
Texelse, dat wordt wat :+

Nog één dagje werken en dan weekend! Vanavond maar weer even hardlopen. Ik hoop dit weekend naar het strand te kunnen....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:19

Tja meiden, hoe het uit zal pakken is toch afwachten, maar gisteravond was degene die de instructie gaf dermate streng dat hij dus niet verder kwam dan die 3 wp´s voor 13 combi´s. Goed dat er wat veranderd, maar het wordt misschien wel zo dat de juryleden, net als bij de dressuur, een doorslaggevende stem hebben. Bij het springen is het eigenlijk nog steeds een uitzondering als mensen een onvoldoende krijgen voor de wijze van rijden. Dat zou misschien wel eens vaker mogen, maar nu, als we de richtlijnen volgen, zal dat zeker vaker gebeuren. Zelf begin ik liever bij een 10 en kijk dan wat er eventueel aan schort om het cijfer te verlagen. Maar als je met een 6 begint en je gaat plussen en minnen, dan blijft er weinig over....
Dus voor degene die nog ergens een punt voor moeten hebben; ik zou proberen om het voor 1 april te halen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:23

Nu moet ik zeggen dat er hier in de omgeving vaak rond de 69% aan hele nette ruiters (mooi in balans, geen geruk en gepluk en een beetje een hunteridee qua parcours (zeer gelijkmatig). Ik moet zeggen dat ik het verre van erg vind dat je nog maar 1 punt per parcours kunt halen, want wat is nu 5 parcoursen in de B. Sommige gingen meteen door, 'want ze hadden toch 10 winstpunten'.
Ik heb 1x 30 winst en na terugplaatsing wegens blessure tot 40 winst doorgereden en dat ging echt heel snel, misschien zelfs nog te snel :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:30

Ik ga straks met Jer ook eerst even een paar keer B springen, maar ben toch wel blij dat ik mijn punten voor het L al heb :')

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:58

Dat klinkt allemaal wel erg onheilspellende Texelse :=
Ik moet met Woll nog 2 puntjes, dus misschien moet ik in Maart toch ook nog maar een springwedstrijd inlassen :+

Kris: Dat is wel echt balen :\
Mootje: Fijn dat het springen zo goed ging 8-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:59

Ik zit gelukkig al dik in mijn punten en mag L starten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:02

Morgen!

Wat een naar iets, dat Rhino! Hopelijk zijn ze er optijd bij en blijft het hierbij kwa uitbraken.
Mootje, fijn dat je lekker hebt gesprongen.
Vief, geen last van haar avontuur!

Texelse, dat het zo streng gaat worden zeg! Ik zit in de B al op 36 winstpunten en in de L ook al op 32.

Maar nu ben ik even het spoor weer bijster. Mag ik dan wel gewoon B en L blijven starten omdat ik maar 1 startpas heb? Of mag ik dan met 40 punten niet meer in de B rijden? Overgaan naar het M zie ik ook totaal niet zitten. Het gaat nu net lekker in het L.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:06

Je mag gewoon net zolang B rijden als je wilt, al heb je 1000 winstpunten :j Alleen als je eenmaal M wilt starten, mag je dus alleen L & M starten.
Vief, Jij haalt je punten makkelijk :j Jij rijdt zo netjes O:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:08

Ik blijf elke keer met die regeling aan het kijken. Maar ik mag dus altijd B en L blijven starten als ik het goed begrijp?

De M met Uk zie ik totaal niet zitten. Hij zal het heus wel kunnen. En vooral zijn wil is wel heel groot. Want ook al is hij niet het meest talentvolle paard, hij heeft wel een groot hart. Maar die 3-sprong zie ik niet goed komen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:08

Dat klinkt behoorlijk streng Texelse! Ik heb er nu 8 maar heb gelukkig geen intentie om hoger te starten voorlopig :P
Gister met les was draakje wel erg lief. Was eigenlijk dressuurles maar ik vroeg of ik aan het eind nog even mocht springen. Met dressuur was ze een beetje sloompjes maar deed wel haar best. Met springen was ze heel fanatiek. Uiteindelijk nog best hoog gesprongen en ze geeft nu echt veel vertrouwen zodat we er nu aan kunnen werken dat ze ook gehoorzaam blijft ~~}> (Ze heeft nu een beetje de neiging om het heft in eigen hand te nemen. Tussen de hindernissen loopt ze keurig ontspannen maar als ik op de hindernis af rijd en net na de sprong, dan wil ze teveel door denderen). Heb uiteindelijk een lijntje stijl - dubbel (oxer/oxer) op ongeveer M hoogte gesprongen en dat ging super. En ja, dat is hoog voor mijn doen :P

Mootje: Fijn dat jij ook zo lekker hebt gesprongen
Vief: Hopelijk is Woll weer helemaal opgeknapt na haar apk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:09

Ja, doordat je maar 1 paard start in het officiele springen, heb jij geen overgangsplicht. Zou je bijvoorbeeld het paard van je zusje gaan starten met springen, moet je bij beide klasses over bij 40 winstpunten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:10

klinkt heftig texelse! Ik ben dubbel L iig dus heb er geen last van verder, en zo te lezen ben ik daar blij mee.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:11

Mootje schreef:
Vief, Jij haalt je punten makkelijk :j Jij rijdt zo netjes O:)

Thanks Mootje, helaas moet die witte aap van me dan ook een beetje meewerken anders gaan we echt niet door voor de schoonheidsprijs.. :+
Maar goed, ze heeft pas 7x een B-parcours gelopen verdeeld over 3 jaar dus er zijn ook nog wel wat kilometers te maken in de B :)

Ik ga zo maar eens gauw aan het werk.. Druk dagje/weekend voor de boeg met de verhuizing van Joost!
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 24-02-12 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:11

Dat Woll een aap is, kan ik dan weer niet ontkennen :')

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:13

Pittig weekendje dus Vief! Succes!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:16

Vief succes!
Jer vergeet altijd al zijn dressuurmanieren als we gaan springen, beetje jammer. -O-

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:25

pff klinkt klote texelse.

Npou heb ik een vraagje, want ik weet het echt niet. Ik heb met mijn B pony L gereden met winst. Toen met de (nu E pony) D pony B springen gestart, toen doorgestroomd naar de B/E omdat hij groter werd dan bij de D en toen ben ik nog L/E gestart, met 2 winst en toen door naar de paarden in de B begonnen, mag ik nu altijd L starten? Ben nu B+7 springen dus die 3 winst gaat niet meer lukken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:32

Nee, dit mag niet. Dit staat in inschalingstabel 7.3 van het reglement.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 10:34

suikermeisje zo'n vraag had ik ook ong. Maar alleen de D/E pony's tellen (dacht ik) voor de klassering mee wat je dan evt met het paard mag springen. Dus volgens mij mag je dan nog geen L

Ik ben met de pony M springen geweest (d pony) en met ol dus L springen (m is nog zonder winst dus dat telt niet) weet niet zeker of ik nu ook met bay L mag starten. dacht het wel

edit: gaat even in reglement kijken
edit2: er staat voor mij 2x L mag je B en L starten dus ik mag met bay dan wel over.

Zo pa had zich verslapen vanmorgen. Ik werd wakker om half 6 en dacht het is nog wel behoorlijk stil beneden (honden gaan normaal aan het spelen als pa onder is dus die hoor je dan) nog even liggen luisteren kwart voor 6 toch maar naar slaapkamer lag hij nog te slapen. terwijl hij normaal kwart voor 6 gaat. Dus hij vloog het bed uit. spullen gepakt en is gegaan. ik heb de paarden maar gedaan scheelt al weer.
nu lopen ze lekker buiten met al het hooi. normaal geven we smorgens helft binnen helft buiten (in de winterperiode)
nu zo richting oma lopen (snelwandelen) en dan komt ma mij daar ophalen. glaasje drinken en dan even naar divoza
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 24-02-12 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:35

Mendy, bij de pony's gaat het om de hoogte. Is D/M 1.10? Dan moet je volgens mij L starten met Bay :j

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 10:40

in het tabel staat dan dat je B en L mag starten dus ik mag zobiezo over met baytje probeer nog wel even door te rijden in de B omdat hij ook nog niet zoveel parcoursen gelopen heeft maar als het niks is kan ik zo over :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:44

Lekker dagje, Mendy!