[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:14

Lielle schreef:
Hè scum, ik ben helemaal met je eens. Maar ik denk dat het wel op prijs zou worden gesteld als je eens wat minder losse flodders plaatst hier en gewoon meedoet. Dit is wat ik dus echt meeuwenfletsen noem, een keer wat droppen en dan weer volkomen verdwijnen. Niet echt een manier om in een sociaal verlopend topic mee te doen.

Helemaal mee eens.

Thailand is geweldig Mootje!!!!
Eef, hoe gaat het met Caap?

EvelienH

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:19

Goed, hij is alleen een beetje te fit. :+ Hij kwam gister als een idioot aanrennen toen ik hem uit de wei ging halen. Ik stap hem nog tot woensdag en dan weer eens rijden. Vocht is helemaal weg maar het been is af en toe nog wat warm, ene dag wel andere dag niet.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:25

Goedemorgen allemaal :)

Marijke, fijn dat je lekker heb gereden, die punten komen vanzelf!!

Ik heb veel verslagen gelezen uit Bathmen, de meeste waren positief gelukkig :)

Evelien, fijn dat het weer beter gaat met Capri.

Ik heb een leuke dag gehad bij de waterbak zaterdag, en gister ook lekker gereden met Celeste en Zavira.
Beide in dezelfde ring gereden met dressuur. Onverklaarbaar dat ik met Celeste hogere punten heb gehaald dan met Zavira. (Met Zavira kreeg ik het commentaar: Voor de Z was het goed geweest, maar voor de B niet?) Met Celeste een heel fijn springparcours gereden en een cross waarbij ze nog wat aanmoedigingen nodig had. Zavira had een balk met springen en liep een hele fijne cross! Die mag volgend jaar direct L lopen :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:29

Leuk een jong beestje Lau!
Leuk filmpje Sannn en mooi setje!
Evelien mooie tas! Precies wat Sim zegt, gewoon mooi simpel.
Danielle dat is vreemd, nu moet je zeker ook nog betalen?
Rowo hoe is het met Zetje? En idd dan altijd maar prutproeven rijden met zulke punten!
Watapatja gefeliciteerd! Dat is een super afsluiter, en een mooi vervolg op Diepenheim! Van 2 naar 0 vallen. ;)
Mistid geen prijs meer? Gefeliciteerd met je wps iig.
Noor even wennen weer op het werk denk ik na al dat geklus.
Vief ik zag al een leuke foto op fb van die brug :D Netjes van Merel met de 8jarige.
Kim vroeg erbij alweer. Hoe is het met bobo?
Thailand lijkt mij ook heel mooi.
Hmmmm beetje aparte commentaar renske, Beide paarden dus verder wel een goede dag gehad!

Ben gister wezen groomen op springwedstrijd. Ik zal nu even gaan rijden!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:30

Goeiemorgen dames!!

Eerst maar eens even bijgelezen :D

Mootje, zullen we met buffet doen?
Noor, ga je ook nog mee? :D
Leli, Easter is wel knap zeg!
Joki, gefeliciteerd met je 2 punten. +:)+
Marijke, gefeliciteerd met je punt +:)+
Noor, wat voor bed is het geworden?
Ilse, mooie punten!
Floor, hoe kijk jij vanuit je opleiding naar dat filmpje van Hickstead?
San, super seizoen dus, op naar het M! Weer een nieuwe set? :D
Mandy, wow mooie punten! +:)+
Lau, klinkt goed van je nieuwe stalvulling :D
Eef, mooie tas
Mirthe, wat goed van Beau! Filmpje?
Corien, nog even doorbijten!
Vief, heeft Merel behaald waar ze er voor naar toe was?
Mootje, ik ga wel met je mee op bezoek :P
Kim, je bent er maar druk mee! Lekker dat Sofie nog zo lekker loopt zeg.
Tientjeh, gefeliciteerd met je prijs, mooie afsluiter! +:)+
Texelse, zit je weer lekker in je eigen huis?
Eef, leuke maandagochtend!
Renske, zaten rare jury’s in Bathmen of niet?

Hier weer hard aan het werk, bijna weer helemaal fit. Deze week nog even een springlesje plannen en dan zaterdag met de vos op pad :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:34

Goedemorgen!

Ik sluit me voor het gemak even aan bij de bijleesactie van TG.
Zelf heb ik niet zoveel te melden eigenlijk.

Oja, ook ik ben het eens met de opmerking van Lielle wbt de meeuwenfletsen van Scum.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:38

Komt ie weer dames;

TeeGee, fijn dat je je alweer iets beter aan het voelen bent. Dat vermoeide trekt vast ook snel weg!
Sussie, netjes van je punten met Weltsieger en fijn dat je lekker met Pancho kon werken in de proef.
Evony, nette afsluiter van het cross seizoen.
Lielle, wat een gave cap zeg. Ik ben verliefd op de kleur!
Danielle, fijn dat Tessa alles weer zo goed aanpakt en dat je zelfs al wat hebt kunnen crossen.
Bvw, Frits is nog lang niet te oud om op hoger nivo mee te doen joh!
Joki, lekker dat je van die fijne proeven hebt neer gezet.
Sannn, is je POP nog gelukt en gaaf dat je de punten voor het M bij elkaar hebt!
MM, beter dat je met weideverplaatspaaltjes Zeus zo'n super proef gereden hebt.
Henny, goed om te lezen dat ook jij weer een beetje de oude bent.
Lautja, bloedlijntje klinkt goed. Ik heb een Cavalier x Zuidhoorn x Ulft x Le faquin gehad. Bijna zelfde lijntje dus!
Rowo, dat zijn geen prutpunten igg! Super netjes.
Texelse, nog wel kunnen slapen nadat je bruut was gewekt op zaterdag?
Sanurie, gefeliciteerd met je twee foutloze parcourtjes.
Mootje, jouw weekend klint een beetje als de mijne. Ook veel gepoetst en boodschappen moeten doen!
itsme, jammer, maar ik vind dat bij onervaren paarden het juist de ervaring is die telt!
Noor, gaan we eindelijk foto's krijgen? Ik ben benieuwd!
Kim, nog gefeliciteerd met je broertje.
Caro, volgend jaar eerst keertje L en dan toch door naar de M joh!
Eef_Bam, jij maakt er echt een SGW van alleen in het cross onderdeel.
Sultank, nette resultaten!
Leliaardje, tof dat Laurie 4e is geworden.
Evelien, ook ik heb er vreselijk veel zin in! Denk dat je morgen op het traject Breda - Nijmegen niet veel last zal hebben van files.
Watapatja, gefeliciteerd met je eerste plek. Nette prestatie hoor!
Mistid, lekker dat Beau het in de L gewoon beter aan het oppakken is!
Tientjeh, nette afsluiter!
Scum, kom toch eens wat vaker langs!
Renske, vreemd commentaar. Wel fijn dat je ze beide lekker gereden hebt.
Margriet, rij ze!

Zo, ben weer bij geloof ik!

Verder nog wat verschillende dingen voorbij zien komen. Nieuwe beoordeling in de B vind ik ook wat minder. Ik ben juist gaan springen (vroeguh) omdat ik een hekel heb aan de dressuur ivm het feit dat ik dat tveel een jurysport vind. Nu gaan ze dat ook een beetje doortrekken naar het B-springen geloof ik.

Verlies van Hickstead is verschrikkelijk. Dat wil je zo echt niet mee maken!

Leeftijd van paarden in de cross, tja, als een paard het allemaal aankan, dan speelt leeftijd in mijn ogen geen rol. Ook niet als het zwaarder is. Obi wordt volgend jaar 16 en gaat dan haar eerste B cross lopen. Ik hoop haar eigenlijk nog wel wat hoger te kunnen gaan rijden.

Weekend druk geweest met poetsen en opruimen. Moet helaas ook gewoon gebeuren soms.
Mok benen van Obalia zijn alweer beter om te zien en te voelen. Gister althans, tis iedere dag weer een verassing. Vanmiddag komt er iemand kijken naar Linardo, die dus zo lekker goed laten glimmen, bandages erom etc. En nu heb ik mijn tweede kopje koffie wel verdiend geloof ik :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:39

Goed bezig Kris. Komt er een koper of en leaser voor Linardo?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:42

Koper, dat heeft ook mijn voorkeur! Als alle potentiele kopers niets zijn of worden, dan ga ik op mijn gemakje iemand uitzoeken voor bruikleen (als zich dan wel de juiste kandidaat zich heeft aangeboden).
Anders vraag ik lekker zelf een startkaart aan en poets ik mijn dressuurlaarzen maar weer eens op ;)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:44

TG: Ik vond het bij mij moeilijk te volgen. In barchem een mindere proef gereden, 201 punten. Hier een fijne proef gereden 179 punten??? Gelukkig kan ik me er niet druk om maken of vervelend om voelen. We blijven lekker oefenen :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:50

Ik heb meer commentaar gelezen over de jury's in Bathmen, jammer hoor!
Karen, nee ga toch niet mee. Druk met klussen en hoorde gister dat een van de meiden die dag haar verjaardag viert.. Volgende x beter! Het is overigens een Auping-ledikant (en matrassen) geworden, geen boxspring. Wel erg mooi (al zeg ik het zelf).
Kris, spannend dat er een potentiele koper komt!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:51

Itsme dat was middageten. Ferrose krijgt in totaal 6 scheppen voer per dag. De stal geeft 2x en ik dus zelf ook nog 1 of 2x (ligt eraan hoe het uitkomt)
Kim gefeliciteerd met je wp
Sussie nette punten
Danielle lastig zo een gevaarlijk paard met scheren
Floor dat is wel heel leuk
Caro jammer
EB netjes
Sultank ook netjes gereden
Evony super van je cross
Leliaardje super van Laurie en Giga
San wat super dat je M mag gaan starten. Ik vind je set wel erg leuk hoor
MM wat heeft Zeus toch altijd leuke kunstjes :=
Rowo wat een superpunten
Sanurie is goed geslaagd
Evelien mooie tas
Watapatja gefeliciteerd met je eerste prijs
Mistid netjes van je L-debuut met Beau
Mo toch handig zo een vakantie-adres bij je ouders in Thailand
Tientjeh gefeliciteerd met je zevende prijs
Renske ook goed gereden
Kris hopelijk is de koper wat

Gisteravond heb ik op zich 2 fijne dressuurproeven neergezet. Ferrose was ideaal hyper en ik vond ze een stuk beter dan die van zaterdag. Maar deze jury vond het duidelijk niks en ik had 2x 169.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:53

Kris schreef:
Koper, dat heeft ook mijn voorkeur!

Dat kan ik me voorstellen.

Citaat:
Als alle potentiele kopers niets zijn of worden, dan ga ik op mijn gemakje iemand uitzoeken voor bruikleen (als zich dan wel de juiste kandidaat zich heeft aangeboden).

Zal misschien nog moeilijker zijn dan een koper vinden.

Citaat:
Anders vraag ik lekker zelf een startkaart aan en poets ik mijn dressuurlaarzen maar weer eens op ;)

Ja, is wel leuk voor de afwisseling naast je spring- en cross-carriere! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:59

Goeiemorgen :wave:

Jeetje wat een bijleesacties.... ik sluit me er ook maar bij aan, net als Sim :o

K weet niet wie het vroeg van Zetje, maar ze staat nog steeds op de kliniek. In mijn pauze gaan ze (op mijn verzoek) het verband wisselen, zodat ik de wond ook kan zien. Hopelijk weet ik dan ook meer.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:04

Morgen :wave:
Ik sluit me ook even aan bij de bijleesacties. Er is weer flink gekletst, heb wel alles braaf gelezen :D

Wat een verschrikkelijk nieuws van Hickstead, vond het ook een erg naar filmpje. Echt een verlies voor de springsport.

Ik heb afgelopen weekend ook niet heel veel beleefd, ben gister op familiebezoek geweest in Almelo. Dat ws wel super gezellig :) Alleen een beetje laat thuis en weer te vroeg op.

Rowo: Fijn dat ze dat in je pauze kunnen doen. Ik hoop voor je dat het snel weer goed is met Zetje :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:08

Kris: Was die Cavalier van jou Up to Date? Want dan komen ze uit dezelfde stam en zijn ze vrijwel genetisch gezien identiek.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:09

Idd Sim, lekker zelf ook afwisselen, vinden de paarden tenslotte ook fijn :D

Tja, ik wordt niet meer warm of koud van potentiele kopers. Er zijn er nu al heel wat geweest en men sluit iedere keer af met ik bel je na het weekend. Van niemand meer iets vernomen. Het meest schandalige vind ik nog dat hij op papier al verkocht was aan een spanjaard. Ik moest hem alleen nog een maandje vasthouden, zodat hij transport kon regelen. Geen probleem. Na een maand kreeg ik een mail of hij nog een maand kon blijven staan. Toen heb ik om aanbateling gevraagd en gevraagd of we de maand november dan samen konden betalen (stalling). Na mijn mail niets meer van hem vernomen! :(

Lautje, dat was idd Up to Date!
Genetisch misschien wel, maar Up was over de 1,80 en schimmel :D Wel toevallig!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:11

AntheaV schreef:
Morgen :wave:
Ik sluit me ook even aan bij de bijleesacties. Er is weer flink gekletst, heb wel alles braaf gelezen :D

Idem hier .. ;)

Ben op de kazerne, hadden we brand in onze eigen wasmachine..... :D .....hahah...kortsluiting of zo en dan worden ze te warm en ging dus de bodem smelten, beetje gek want dat ding is nog maar 1 of 2 jaar oud.....gelukkig overal rookmelders die het alarm af lieten gaan.
net ff snel SANN haar filmpje gezien, ik vind je set wel heeeeeel leuk, misschien moet je er ff aan wennen ??
Echt heel erg voor de ruiter van Hickstead, allemachtig....
Rowo nog een extra knuffel voor herstel van je paard.

Zal straks de verslagen van Bathmen eens bekijken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:11

Spreek niet over kopers momenteel. Wij worden er gek van.
Moet zeggen dat er wel veel meer verkocht wordt momenteel dan paar maanden terug.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:12

Echt schandalig dat mensen niets meer laten horen, Kris. Kleine moeite om toch even te laten weten dat je het paard niet koopt. Mensen zijn zeker bang om afgesnauwd te worden ofzo. Slaat nergens op.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:14

Ik denk dat mensen vooral verwend zijn en het idee hebben voor weinig veel te krijgen. En alles moet gaan zoals zij het willen en als er een scheet dwars zit hoeft het al niet meer.
Maar een goed paard kost altijd geld of je moet heel veel geluk hebben of genoegen nemen met bijv. een schoonheidsfoutje.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:26

Dat is waar Lau, maar dan nog vind ik dat je het fatsoen op moet brengen om te zeggen dat de koop niet door gaat. Om wat voor reden dan ook. Kijken is geen verplichting tot kopen, toch?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:28

Denk ook dat dat ook wel meespeeld Lau. Ik heb natuurlijk geen Totilas op stal staan, maar wel (vind ik zelf) een bloedmooi super braaf geweldig bewegend paard dat alle oefeningen van de hogere dressuur kent. Die willen ze dan graag meenemen voor 5 duizend, want hij is wel groot, niet heel makkelijk bij elkaar te rijden, niet heet genoeg etc. Ik heb zelfs en dat was voor mij het toppunt iemand horen vragen of hij geen cornage had, want dat kon ze toch wel duidelijk horen...

Niet meer bellen heb ik me ook wel bij neergelegd, maar een deal sluiten, alles rondkrijgen en op papier de verkoopafspraak hebben staan en dan niets meer van je laten horen is voor mij echt zo verschrikkelijk naar!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:32

Zo moidjes, bijna allemaal weer een druk weekend gehad met wedstrijden, verhuizingen, tassen, brandjes, soppen en strijken, en allerlei aanverwante zaken.
Lielle, ik heb toch maar eens Wordfeud opgezocht, wat een drama, dat verlies ik elke keer. Ik heb alleen maar medeklinkers en af en toe een i of een u, en tuurlijk altijd de Q en X. Tegenstanders mogen woorden gebruiken die bij nazoeken een landstreek in Turkije zijn. Ga maar eens tegen de buuf spelen, misschien dat ik daarvan eens kan winnen.
Margriet: wij hebben Nudine naar Schagen gebracht, naar Van Dalen's vleescentrale. Je kunt daar kiezen tussen afschieten of slachten, maar bij slachten moet je wel een lijstje mee van de DA welke medicijnen ze heeft gehad.

Kleine Kato wordt vandaag laprascopische gesteriliseerd, ze kan dan gewoon vanavond het rondje meelopen. DA was erg gecharmeerd van haar, zag er mooi droog uit en voor haar 7 maanden in een topfitte conditie. Kijk dat doet een mens goed.
Ben zelf vandaag de 2e week ingegaan van de detoxkuur, ben een stuk fitter en valt me alles mee.

Iedereen een hele plezierige dag.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:37

Aaaah, kleine Katooooo! Hoe laat kun je haar weer ophalen?