[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:29

Keus snel gemaakt dus? En was dat ook nog in Noorwegen :P?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:34

Wow dat zijn wel hele dure vrije dagen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:39

Inderdaad erg dure dagen! Dat was in Schiedam bij een hele grote multinational :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:07

Jeetje wat een geld Mootje! 10.000euro per jaar vind ik persoonlijk veel geld.

En de crisis was toen in de makelaardij nog niet echt toegeslagen, plus dat ik gewoon erg graag de makelaardij in wou. En er komen wel weer goede tijden, duurt alleen wat langer. Ik heb iig werk :D

En adelinde gediskwalificeerd :oo Wat K lote zeg! En in de dat filmpje zei ze nog dat ie niet naar buiten mocht omdat het risico met het oog op Kentucky te groot was. En dan bijt ie zich op zijn tong -O-

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:13

Ik vind dat ook een hele hoop geld 10.000 euro per jaar.

Vriendin van mij studeert januari/ februari af in Vastgoed en Makelaardij, maar die kan echt haast geen werk vinden.
Hopelijk zit het snel weer in de lift..

En in dat filmpje zei Adelinde ook nog dat ze nu nog niet ging springen, want ze kon het zich niet veroorloven om in de hindernis te vallen etc. Echt zo zuur.. Vooral dat ze nu helemaal niet mee kan doen, ook individueel niet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:17

Ik ben bij de huisarts geweest. Het is iig niets met het bot (dat vermoeden had ik ook al). Ik moet 3x per dag 2 paracetamol slikken en het wat gaan bewegen. Als ik er volgende week nog last van heb moet ik terugkomen. Dus ik ben weinig wijzer eigenlijk.

Wat een nare situaties op het werk hier trouwens! Allemaal balen zeg :(:)
En wat klöte van Adelinde!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:24

Eigenlijk is het toch van de zotte dat ze nu helemaal niet meer mee mag doen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:26

rowo schreef:

Tja, het is in ieder geval heel erg zuur voor haar!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:30

Tja het zijn regels, maar t is wel echt onwijs balen dat het nu gewoon na 2 minuten al over en uit is omdat het paard op zijn tong bijt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:35

shanouk daar schiet je idd niks mee op. Je had het zelf ook kunnen verzinnnen...

Balen zeg voor Adelinde! Helemaal omdat ze niet meer mee mag doen voor induvidueel :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:39

Schiet je lekker wat mee op, Shanoek. Ik raad roze smarties aan!! :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:09

Hallo allemaal!! :wave:

Ik vroeg me af of ik me hier ook aan mag melden? (ik lees al een tijdje mee) :o

Ik zal even wat over mezelf vertellen, en dan mogen jullie besluiten of ik hier mee mag komen kletsen… :=
Het is een heel verhaal geworden, ik ben gewoon zo blij dat ik het allemaal heb opgeschreven, je hoeft het niet helemaal te lezen, waarschijnlijk zijn alleen de laatste alinea’s echt interessant.

Ik ben 25 jr, woon in Rosmalen (verhuis er vrijdag naartoe), en rijd sinds mijn 9e paard.
Ik heb van mijn 11e tot mijn 17e op een privé springstal gewerkt, veel geleerd maar nooit de kans gekregen om echt wedstrijden te rijden. >;)

Ik heb vroeger wel gesprongen met mijn eigen paard en ooit een begin gemaakt met sgw trainingen, helaas was mijn paard niet echt te vertrouwen en gaf hij er regelmatig onverwachts de brui aan, dit met een paar vervelende valpartijen tot gevolg, heb dit paard verkocht.

Uiteindelijk kwam ik op een stal terecht en kon hier weer een paardje gaan rijden, heb een poging gedaan om met haar te springen maar daar heeft ze het talent niet voor dus me maar op dressuur gericht (ik rij haar nu een jaartje) maar mijn hart ligt nog steeds bij het springen en sgw. <3

Inmiddels is er op de springstal waar ik eerst werkte veel veranderd, er staan nog enkele paarden waar nu voornamelijk alleen jachten mee gereden worden.

Nu kom ik pas tot de kern van het verhaal haha :+
Ik mag nu met deze paarden gaan starten. (ik kreeg constant te horen dat ik met die paarden moest gaan starten want ze sprongen alles en waren braaf enz enz enz, ik geloofde dat op zich wel maar wilde het wel met eigen ogen zien)

Ik heb dus afgelopen weekend voor het eerst een van deze paarden gereden (ik zit momenteel nog met een hand deels in het gips maar wilde het toch proberen :roll: ).

Eerst wat rondjes binnen, daarna naar de springwei om te zien of ik er een sprongetje mee kon maken.
Het paard verbaasde mij door “gewoon” alles te springen waar ik hem voor zette. Hij is dressuurmatig nog niet helemaal goed, maar wat een kracht en lenigheid zat er in dit dier.
Hij gaf me in 3 sprongen zoveel vertrouwen dat ik uiteindelijk een parcours van 1,10m rond heb gesprongen. :+:
Op het terrein liggen verschillende sloten, op- en afsprongen, waterbak enz. en je snapt natuurlijk wel dat ik dat ook even wilde proberen (paard springt immers alles toch?? En ik had mijn sgw droom al in mijn achterhoofd _O- )

Nou dat heb ik geweten!!
Piano op?? No problem.
Piano af (ik verwachtte dat hij hier wel eens kijkerig op kon zijn) maar hij sprong eraf alsof hij nooit iets anders deed.
Sloot, hij vloog er over. :wow:
Grote diepe sloot waar ik hem in moest laten zakken (eigenlijk afsprong en opsprong maar eerst maar even rustig aan) om vervolgens weer naar boven te klimmen, piece of cake.
Waterbak: even kijken omdat het water wel erg zwart was maar daarna zonder problemen erdoor.

Jullie begrijpen natuurlijk wel wat voor gevoel ik overhield aan deze rit, het was geweldig en ik zat te stralen op mn paard, mn vader stond glunderend van trots aan de kant. :))

Komend weekend ga ik weer, dan wil ik het paard wat ik zondag gereden heb nog een keer pakken en dan bekijken wat de rest doet we moeten nog even gaan bedenken hoe we het precies gaan regelen (aangezien het totaal 7 paarden zijn), waarschijnlijk ga ik tot ik zelf een auto heb alleen in de weekenden trainen (door de weeks worden ze gewoon gereden).
De rest van 2010 wil ik dan de paarden dressuurmatig beter krijgen, bekijken hoe we ze het beste kunnen trainen, wat oefenspringwedstrijden rijden en vooral de paarden leren kennen.

Vanaf januari 2011 gaan we dan hopelijk echt starten in het springen en eindelijk ook sgw!! *\o/*

Mijn droom komt uit!!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:20

Welkom :D
Is inderdaad een heel verhaal, mis alleen je naam ;)
Super dat je nu weer leuke paarden hebt waar mee je kunt springen en crossen! Ben heel benieuwd naar foto's van de paarden

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:30

rowo schreef:

ja maar het punt is dat dit de kwalificatie was en ze heeft zich dus nu niet kunnen kwalificeren voor de volgende onderdelen, althans dat begrijp ik uit het kletstopic wat wel knoerhard gaat trouwens.... :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:40

Welkom SP (kun je gelijk wennen aan de afkortingen die we hier voor elkaar gebruiken), zo'n uitgebreid voorstelverhaaltje heeft nog niemand ooit gedaan! Natuurlijk mag je meepraten hier. :D

Ontzettend zuur voor Adelinde zeg! Al dekken mijn woorden de lading niet.....

Sim is overigens aangenomen bij degene waar ik vanmorgen op 2e gesprek ging. *\o/* Ik begin volgende week al! Jammer genoeg nog wat weinig uren, maar je moet ergens beginnen. :D
De andere heb ik vanmorgen gebeld en zij zouden vandaag contact hebben met de opdrachtgever. Hoor dat dus ws morgen pas.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:46

Allereerst: Simmie, van harte gefeliciteerd met dit supernieuws!!!!!!!!!! *\o/*
@ SP (heel goed dat je meteen de afkorting erin gooit, Sim): welkom en gefeliciteerd met je verjaardag!!
Gaaf dat je zoveel paarden hebt om te rijden straks!! Klinkt allemaal veelbelovend! Ben ook benieuwd naar foto's! :o

Ik ga straks even een huppeltje maken met Jer. Heb besloten dat moeders mij wel even kan helpen :P
Mijn vader is met mijn oudste broer naar Ajax-AC Milan, in de bussines-box met eten en al erbij! Doe maar luxe (mooie afleiding)! Hij is vandaag ook gewoon wezen werken, dus hopelijk een beetje uit het (eerste) dal.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:48

Welkom SP !!!

SIM @ geweldig, heb je in ieder geval al wat. Die andere die je nog wil bellen had jou voorkeur dan he ??

Net maar ff een paar uur geslapen, moet naar een verplichte cursus vanavond dus hoop dat ik dat dan nu een beetje volhoud tot 22 uur, als ik dan thuis kom vlieg ik gelijk achter de Eurosport en ZDF link voor de WEG.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:48

Simmie: Wat super!! En heerlijk dat je gelijk volgende week al kunt beginnen :D

SP: Welkom hier :)

Rowo: Ik had net echt bijna heel hard hoi tegen je vriendje geroepen. Bedacht me net op tijd dat hij me helemaal niet kent _O- Was wel weer een lekkere actie geweest anders :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:52

Simmie: SUPER!!!! gefeliciteerd met je baan!
SP: welkom!
Vief: dat had een grappige situatie opgeleverd denk ik.
Bianca: sterkte vanavond!
Noor: dat is wel luxe jah! Jammer dat je niet mee kon. Veel plezier met springen!

Zat erop te kijken (via ZDF site), echt zonde dat Parcival uitgerekend nu op zijn tong moest bijten. Adelinde heeft niet echt geluk op grote kampioenschappen zeg! De gouden teammedialle wordt nu ook nog erg spannend.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:55

SP: Welkom!
Vief: Zou een strakke actie zijn Vief :P

Vandaag voor de studie naar de rechtbank geweest. Was erg leuk. Het detectie poortje ging alleen loeien toen ik erdoor moest. Een vriendin van mijn moeder had nl nog 5 hele mooie Marlies Dekkers Beha's ongebruikt over. En had er eentje aan vandaag, maar daar zit nogal wat ijzer in verwerkt. :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:20

Simmie gefeliciteerd!! :D Dat is echt fijn. Ga voor je duimen voor die andere. :)
Welkom SP, en gefeliciteerd!

edit: Misschien kunnen jullie me wel helpen hiermee. M'n vader is redelijk slecht te been maar wil wel graag mee naar SGW's. Nou is fietsen voor hem wel te doen, maar ook lastig. Nou zagen we zaterdag in Neede iemand met een soort elektrische step... Dat leek ons nou ideaal. Maar zit nu beetje te zoeken op internet (o.a. marktplaats), maar kan het niet echt vinden. Iemand een idee?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:51

@sannn: zelf ben ik een aantal jaren heel slecht ter been geweest. Zo slecht dat ik ook een paar jaar gebruik heb moeten maken van een rolstoel. Gelukkig ben ik heel langzaam weer zo vooruit gegaan dat ik me nu weer kostelijk red, alleen rij ik nog wel in een aangepaste auto.
De oplossing die ik had om toch mobiel te zijn bij een sgw was een aangepaste fiets. Eigenlijk was het geen fiets meer maar een "zitstep". Het frame van een oude fiets dusdanig verlaagd dat ik zittend goed met mijn voeten bij de grond kon. Op de trapper van mijn geblesseerde voet een plankje gemonteerd zodat mijn voet vlak stond, anders kon ik na 2 minuten al naar huis. En de trapper aan de kant van mijn goede voet weggewerkt zodat ik aan die kant kon steppen. Zo deed ik ook de boodschappen in de winkels waar ik niet vlak bij kon komen met de auto. En op alle sgw's kon ik zo overal komen. Als het terrein erg slecht was dan werd ik een beetje geduwd, maar meestal was dat niet nodig.
Het heeft soms wel wat bekijks, maar liever bekeken worden, dan achter de geraniums blijven.

Misschien is dit ook een oplossing voor jouw vader. Een oude fiets is in ieder geval makkelijker te vinden dat zo'n "bromzitstepmobiel" of hoe dat apparaat ook heet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:00

Sannnn schreef:
edit: Misschien kunnen jullie me wel helpen hiermee. M'n vader is redelijk slecht te been maar wil wel graag mee naar SGW's. Nou is fietsen voor hem wel te doen, maar ook lastig. Nou zagen we zaterdag in Neede iemand met een soort elektrische step... Dat leek ons nou ideaal. Maar zit nu beetje te zoeken op internet (o.a. marktplaats), maar kan het niet echt vinden. Iemand een idee?

Zoiets San?

http://www.stijlhebbies.nl/index.php?ma ... Dgodbjbd6A

http://www.v-lectric.be/

http://www.estep.nl/model_list.asp?GrNr=105&SubGr=69

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:24

Dank je wel allemaal!!!! (ook voor de felicitaties natuurlijk) Ik zal eens kijken of ik dit weekend fotos kan maken van de paarden!
Waarschuw er vast bij dat Mantos (die ik afgelopen weekend gereden heb) niet de knapste is, integendeel haha maar hij heeft een goed hart...

Mijn echte naam is trouwens Carly, dacht dat ik dat wel onderaan had gezet :P waarschijnlijk verwijderd om de tekst wat in te korten...
Sorry daarvoor haha, ben normaal niet zo uitgebreid van stof maar ben nu gewoon zo blij met deze mogelijkheden!!

Ik ga even bijlezen!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 19:25

Simmie, Helemaal top *\o/* *\o/* Wat ga je precies doen?
Marjan, Balen dat je ziek thuis bent :(:) Veel succes morgen!
SP, Welkom!
Snoekiej, Wat een topadvies van de HA ;(
PB, Moest je uit de kleren _O- Hoe ging Chall vandaag?
Bianca, Succes met wakker blijven tijdens je cursus vanavond.
Noor, Leuk dat je pa naar Ajax-ACM is. Hoe ging het springen?

Vanavond heeft mijn paard vrijwillig in de plassen gestampt. Hij liep er in de paddock zo doorheen uit zichzelf :D
Daarna nog eventjes gereden, morgen dressuurles dus ik moest nog even sleutelen!