[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:23

Maar ik ga m'n troep naar boven slepen en dan lekker nog even in jouw boekiej lezen Kimmie.. Heb hem nog lang niet uit ofzo en ik moet voor Nederlands ook nog een boek lezen dus je vind het toch niet erg als ik hem nog even wat langer leen ?

Ik heb ook geen tijd, heb het veels te druk met het op Sam blijven zitten..
Hier nog even een foto om jullie geheugen op te frissen
Afbeelding

Hier lagen we dus bijna, Sam had last van zandkabouters ofzo..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:24

whaa vief, gingen jullie daar onderuit?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:25

ik ga naar bed!

toedeloe!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:25

haha ik rijd lekker op gevoel..

Ik heb trouwens net mn uitnodiging voor dat HTC gelezen.. en Ik moet volgende week donderdag naar dwingeloo.. en dan gaan ze mij en mijn ouders (en ook van anderen natuurlijk) van alles uitleggen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:27

tijd voor het M andrea :p

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:27

Nou we vielen niet, maar wel bijna!
Ik ga ook doegg

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:29

pietpiraat schreef:
ik ga naar bed!

toedeloe!

doeghiie

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:29

okeey doegh ieder3en die weggaat

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:31

viefdepief schreef:
Maar ik ga m'n troep naar boven slepen en dan lekker nog even in jouw boekiej lezen Kimmie.. Heb hem nog lang niet uit ofzo en ik moet voor Nederlands ook nog een boek lezen dus je vind het toch niet erg als ik hem nog even wat langer leen ?

Haha jah is goed hoor.. leen m maar zolang als je wilt

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:32

ik moet trouwens zeggen dat ik altijd zonder tijd heb gereden. ze zeggen dat dat je geen tijd nodig hebt, je moet naar het paard kijken, weten wat zijn ritme is...enzenz

ik moet zeggen dat ik met mijn pony altijd lekker heb gecrosst, met niet extreme tijdfouten. en het boeide me eerlijk gezegd ook niet, het ging om de cross

bij de paarden moest ik wel heel erg wennen. vooral die vos. die redde het ''nog'' niet om op tijd te komen ik kwam gewoon te laat binnen, maar het heeft me nooit uitgemaakt, kon aan het paard opmaken dat hij er nog niet aan toe was.

dit heb ik liever dan van die idioten die er alles aan doen om maar een goede tijd te hebben terwijl ze niet door hebben dat ze hun beesten aan het afkafferen zijn

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:32

Iik ga ook naar mn bedje

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:39

reddytobias schreef:
ik moet trouwens zeggen dat ik altijd zonder tijd heb gereden. ze zeggen dat dat je geen tijd nodig hebt, je moet naar het paard kijken, weten wat zijn ritme is...enzenz

ik moet zeggen dat ik met mijn pony altijd lekker heb gecrosst, met niet extreme tijdfouten. en het boeide me eerlijk gezegd ook niet, het ging om de cross

bij de paarden moest ik wel heel erg wennen. vooral die vos. die redde het ''nog'' niet om op tijd te komen ik kwam gewoon te laat binnen, maar het heeft me nooit uitgemaakt, kon aan het paard opmaken dat hij er nog niet aan toe was.

dit heb ik liever dan van die idioten die er alles aan doen om maar een goede tijd te hebben terwijl ze niet door hebben dat ze hun beesten aan het afkafferen zijn

uhu vind ik ook..
Met mijn schimmel was ik altijd binnen de tijd.. (ik hat het ritme te pakken)op een gegeve moment ging ik met deschimmel en vos crossen,. voor mn gevoel ging de vos sneller (die was ook groter en naam grotere gallopsprongen) maar dat was niet zo.. ik was steeds buiten de tijd.. (de schimmel ging plat liggen met het gelloperen.. de vos sprong omhoog .. als jullie snappen wat ik bedoel )
maar nu heb ik ook met hem het goede ritme gevonden

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:43

Gefeliciteerd Bento! Op naar het L, kunnen jullie makkelijk.
En je zult zien dat als je een poosje L hebt gestart je toch ook stiekum aan het M gaat denken (dat was bij mij in ieder geval wel zo). Terwijl ik, toen ik net begon met crossen, altijd zoiets had van "tjee, als ik ooit L kan starten ben ik al blij". Want de hindernissen van het L leken mij toen huizenhoog en sommigen best eng. Maar nu niet meer hoor!
Alhoewel ik wel even moest slikken toen ik in Gorssel hindernis 3 en 4 zag. Dat waren respectievelijk een dikke picknicktafel en een flinke trakhener met een behoorlijke greppel eronder. Ik had echt het gevoel dat ik vloog op deze hindernissen. Geweldig wat een kick!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:59

Nou Simmie, dat kan ik begrijpen! Dat was nog eens een echte picknicktafel in gorssel, en nog niet de makkelijkste aanrijroute!

Ik heb ook tijden voor lisse: 11:59 15:06 15:26
Ik zit gezellig bij GvdT in de ring, en bij onze trainer

Ze starten daar om de drie minuten in de cross?? Anders kregen ze zeker geen dag vol...?

Net nog springles gereden. Ik vond Os er thuis een beetje moe uitzien, dan ga ik in het begin dus te voorzichtig rijden. Maar gelukkig heb ik een instructeur die daar wat van zegt, zodat het aan het einde lekker ging!! Maar een heet ding zal Os wel nooit worden!

Nog een vraagje, momenteel kan je net Os zijn ribben zien. Volgens mij is het wel goed hoe hij eruit ziet, niet mager ofzo. Maar ik zou hem best iets meer willen voeren voor energie. Hij krijgt nu 2 scheppen haver en 1 schep muesli op een dag, en onbeperkt hooi en een paar uur gras. Maar meer haver kan niet, hij eet het nu al slecht. Biks kan ie niet goed verteren. Iemand nog andere tips??

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:06

Dat worden dus 3 L-debuten in Lisse voor de SGW-mutsen!

Ik heb ook even gekeken, en ik zag dat ik bij Bento in de ring zit. Mijn starttijden zijn: dress 11.59, spr:14.06 en cross: 14.26

Simmie: fijn dat je les goed ging!

Chantal: beetje late reactie, maar geef cheval een dikke knuffel, het zit je niet mee met je paarden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:07

We moeten tegelijk dressuren, MissM, dus nu moeten we op zijn minst gedag kunnen zeggen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:37

Volgens mijn stalgenootje (een ander, niet die oranje van die woezels op het water) stond er zaterdag ook een fotograaf in Gorssel. Ze weet alleen niet wie, maar er zijn wel foto's van haar gemaakt en daar is ze benieuwd naar. Iemand enig idee wie die fotograaf geweest kan zijn?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:37

miss_jumpy schreef:
Nou Simmie, dat kan ik begrijpen! Dat was nog eens een echte picknicktafel in gorssel, en nog niet de makkelijkste aanrijroute!

Nog een vraagje, momenteel kan je net Os zijn ribben zien. Volgens mij is het wel goed hoe hij eruit ziet, niet mager ofzo. Maar ik zou hem best iets meer willen voeren voor energie. Hij krijgt nu 2 scheppen haver en 1 schep muesli op een dag, en onbeperkt hooi en een paar uur gras. Maar meer haver kan niet, hij eet het nu al slecht. Biks kan ie niet goed verteren. Iemand nog andere tips??

Ik was dus niet de enige die die picknicktafel flink vond, en dan nog als hindernis 3 gelijk vanuit een korte bocht........Maar djin tjopte er zo over heen.

Wat het voer betreft: Misschien kun je Fiber P van Dodson en Horrell eens proberen. Ik voer dat ook en dat is licht verteerbaar en heel voedzaam.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:39

Karin schreef:
Volgens mijn stalgenootje (een ander, niet die oranje van die woezels op het water) stond er zaterdag ook een fotograaf in Gorssel. Ze weet alleen niet wie, maar er zijn wel foto's van haar gemaakt en daar is ze benieuwd naar. Iemand enig idee wie die fotograaf geweest kan zijn?

iets van www.bluebalance.com ofzo. Staat wel ergens in het topic hier geloof ik en anders in het Gorssel topic op WD.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:41

BlueBalance ken ik, té goed zelfs.

Gelukkig staan er geen enge foto's van ons samen in Compiègne op die site van haar.

Maar die foto's zijn van zondag, ik bedoel juist foto's van zaterdag.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:43

Hoe zit dat eigenlijk met de tijd? Is het een kwestie van een flinke handgalop of moet je er echt tegen rijden?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:44

Karin schreef:
BlueBalance ken ik, té goed zelfs.

Gelukkig staan er geen enge foto's van ons samen in Compiègne op die site van haar.

Maar die foto's zijn van zondag, ik bedoel juist foto's van zaterdag.

Er zijn niet veel foto's van zaterdag geloof ik. Wel van wat ponyrubrieken en B-paarden. Wat op de site staat is alles.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:19

Mijn ene stalgenootje deed zondag mee in de B en dat andere stalgenootje zaterdag in de B, dus als er B-foto's van zaterdag zijn, dan wil ik die heel graag zien.

Ik ga wel ff op zoek naar het Gorssel-topic.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:27

Kitty schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met de tijd? Is het een kwestie van een flinke handgalop of moet je er echt tegen rijden?

Dat ligt helemaal aan het grondtempo en de passen van je paard/pony. Je moet dus goed weten hoe je paard galoppeerd; neemt hij grote of kleine passen, galoppeert hij mooi naar voren of meer opwaarts. Allemaal dingen die er aan bijdragen welk tempo je aan moet houden in de cross.
Mijn volbloed maakt zich heel laag in de galop en gaat dus een stuk harder dan mijn halfbloed. De halfbloed galoppeert meer opwaarts dus daar moet ik meer aan rijden om het gevraagde tempo te halen.

Als je de kans hebt moet je eens in het bos een lang pad zoeken waar je ongeveer van weet hoe lang het is. Ik weet niet welke klasse je rijd en of je een paard of pony hebt, maar in de B-paarden moet je een tempo van 450 mtr per minuut hebben om op de optimale tijd te rijden.

Neem dat pad, een stopwatch, ga 1 minuut galopperen en kijk hoe je paard galoppeerd en of je die 450 mtr per minuut haalt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 07:11

460 mtr per minuut tegenwoordig Maar een flinke handgalop is niet voldoende, je moet wel wat meer doorrijden.