Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_M_arieke schreef:lycil8, gewoon veel KM maken, oefencrossen rijden zodat je zelf wat kan wennen aan de spanning en ontspanning die erbij komt kijken. Waar woon je? Misschien worden er wel oefencrossen georganiseerd bij jou in de buurt
ik las net al dat dat een leuk terrein is.darkadia schreef:@lycil8 dus toch dapperder dan je zelf dachtik vond t ook heel spannend weer te springen na lange tijd weinig aan gedaan te hebben en mijn allereerste BB cross te rijden, maar vond het zo tof, en paardlief zo leuk, dat ik heel graag nog een keer wil
ik moet eerst ook nog het aan de teugel trainen (en overgangen terug), paardlief kan het prima maar afgelopen paar jaar niet intensief meer gedaan en door meerdere mensen gereden met verschillende niveaus. Plus ik vind het zelf nog helemaal niet zo makkelijk bij haar
dus ik kan ook nog niet beginnen met de b-dressuur wat ik zo graag al gewild had haha. Eerst maar even goed trainen dus
Maak ik me druk omdat ik nog nooit eerder op zo'n dag ben geweest en niet weet hoe het gaat, dat ik dingen verkeerd doe of niet doe omdat ik het niet weet. Allemaal dat soort dingen haha. Zo maak ik me ook druk over mijn eerste bb proef haha
). Van die angst af komen is best lastig. Het is deels gewoon doen (en ik heb op een andere manier dan jij last van stress en doe daar nu de mentale training van de knhs voor om te kijken of het verbeterbaar is; ik ben bij les 3 en het geeft in ieder geval veel inzicht in jezelf )
Ondanks dat het seizoen later start dan gepland toch goede hoop dat we nu echt kunnen beginnen. En nu maar heel hard aan de conditie trainen
en wat misschien ook helpt is jezelf vast inlezen. Ik begreep dat de nieuwe eventinggids pas uit is daar staat alles in wat je moet weten. Die gids kun je hier: http://sgw-online.com/ bestellen.