[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:28

Ede is wel mooi dichtbij, maar ga de dag ervoor al in Renswoude trainen.
En klinkt als een intensieve training Elke;) hoe was het zand? Nat?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:37

Nee hoor, hun buitenbaan is eigenlijk altijd super goed.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:54

Elke gave foto

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:24

_M_arieke schreef:
lycil8, gewoon veel KM maken, oefencrossen rijden zodat je zelf wat kan wennen aan de spanning en ontspanning die erbij komt kijken. Waar woon je? Misschien worden er wel oefencrossen georganiseerd bij jou in de buurt

Paard staat in Hengelo GLD en zelf woon ik in Doetinchem. Ik heb me iig ingeschreven voor de volgende 2 crosstrainingen die zijn in Markelo :) ik las net al dat dat een leuk terrein is.

darkadia schreef:
@lycil8 dus toch dapperder dan je zelf dacht ;) ik vond t ook heel spannend weer te springen na lange tijd weinig aan gedaan te hebben en mijn allereerste BB cross te rijden, maar vond het zo tof, en paardlief zo leuk, dat ik heel graag nog een keer wil

Haha ja ik was wel een beetje zenuwachtig maar helemaal niet bang, daar was het veel te leuk voor! Heb jij meteen een oefencross gereden? Wij hebben over 2 weken weer springles op de vereniging dus dan kan ik er iig weer wat meer over leren :) ik moet eerst ook nog het aan de teugel trainen (en overgangen terug), paardlief kan het prima maar afgelopen paar jaar niet intensief meer gedaan en door meerdere mensen gereden met verschillende niveaus. Plus ik vind het zelf nog helemaal niet zo makkelijk bij haar :+ dus ik kan ook nog niet beginnen met de b-dressuur wat ik zo graag al gewild had haha. Eerst maar even goed trainen dus :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:57

@lycil8 Nee, ik had 1x tot 50cm wat sprongetjes gedaan in de bak, en een crosstraining in Moordrecht gevolgd. Daarna meteen BB gestart, maar eigenlijk puur omdat deze cross te paard te bereiken was. Ik heb geen eigen vervoer, dus even op wedstrijd is behoorlijke kostenpost, en wilde daarom graag die in het Amsterdamse Bos starten. Was voor een 1e cross na zo weinig springen samen al best pittig (70/80cm) maar wel echt heel gaaf haha. Dus hopelijk nog keer starten later dit jaar. Dressuur wilde ik volgende week debuut maken, maar helaas al vol, dus dat wordt eind mei. Verder oefenen met springen inderdaad. Meer ritme krijgen en controle tussen de sprongen.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:06

@darkadia oh knap hoor! Ik ben echt zo'n stresskip... Dan denk ik, dadelijk ga ik de verkeerde kant op tijdens de cross, spring de verkeerde hindernis, spring ik verkeerd of kom ik een hindernis tegen die ik nog nooit gedaan heb, een afsprong ofzo :+ Maak ik me druk omdat ik nog nooit eerder op zo'n dag ben geweest en niet weet hoe het gaat, dat ik dingen verkeerd doe of niet doe omdat ik het niet weet. Allemaal dat soort dingen haha. Zo maak ik me ook druk over mijn eerste bb proef haha

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:27

Lycil om een dag te bekijken kan je vast wel mee met iemand en anders is als je start iedereen aardig genoeg om het je even uit te leggen

wat je angst betreft om het verkeerd te doen. Ik denk dat je gewoon te eten krijgt als je een verkeerd parcours rijdt. Dus dood ga je er niet aan (maar dat je jezelf 3 dagen voor je kop kan slaan kan ik uit ervaring zeggen dat kan prima :+). Van die angst af komen is best lastig. Het is deels gewoon doen (en ik heb op een andere manier dan jij last van stress en doe daar nu de mentale training van de knhs voor om te kijken of het verbeterbaar is; ik ben bij les 3 en het geeft in ieder geval veel inzicht in jezelf )

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:39

Heel blij; ik mag toch meedoen met Heerjansdam. Heerlijk om al jullie verslagen te lezen want dan krijg ik er nog meer zin in :D Ondanks dat het seizoen later start dan gepland toch goede hoop dat we nu echt kunnen beginnen. En nu maar heel hard aan de conditie trainen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:51

Mijn man is ook wel eens fout gereden, 1 keer bij het springen (dan mag je niet crossen) en een keer tijdens de cross. Hij baalde er idd stevig van. Maar je leert er wel van voor de ke(e)r(en) erop. Wat ons erg heeft geholpen om te weten hoe het op wedstrijd gaat is gewoon veel vragen. Op SGW's hangt een ontspannen sfeer en iedereen staat wel open voor een praatje, dus vragen kan altijd :j en wat misschien ook helpt is jezelf vast inlezen. Ik begreep dat de nieuwe eventinggids pas uit is daar staat alles in wat je moet weten. Die gids kun je hier: http://sgw-online.com/ bestellen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:57

Hey ladys, ik ben begonnen met de orun eventING alleen mijn examencombinatie zit zonder vervoer en ik red het niet hem mee te nemen. Iemand hier die het leuk zou vinden? Dan moet je iig volgende week (avond ) voorrijden en de 23 e met het examen (tijd onbekend nog) ook in Ermelo. Minimaal B +1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:59

Nee dat is echt te ver. Past ook niet in het wedstrijd en trainingsschema. Wel lastig zeg dat je examencombinatie niet kan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:01

Er is vast wel iemand die mee wilt rijden, daar maak ik mij niet zoveel zorgen om

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:14

Je zult vast iemand vinden. Ik rijd al voor iemand anders mee, al vallen de lesdata vaak direct aan een wedstrijd datum...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:22

Hee suelza, op welke dag is het volgende week? Ik heb vakantie dus misschien kan ik wel!?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:30

Maandag avond rond 8 uur!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:45

Ik ben nog niet officeel gestart dus kan je helaas niet helpen.

Sharonvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:09

't is ook wat ver weg voor mij. En helaas heb ik nog geen winstpunt -O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:32

Ik ben inmiddels voorzien van een kandidaat en meerdere reserves :p

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:16

Weet iemand of je bij snorrewind Markelo ook 2 keer mag starten in de impuls en gewoon in de B ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:26

Je mag met hetzelfde paard geen 2 rubrieken starten. Je start dus BB of B. Beide mag niet. Tenzij het niet op dezelfde dag is maar er bijv. een week tussen zit. Dan kan het wel.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:41

Tis stil hier na al die aflassers ;)

Ik heb alweer echt zin in 5 mei Heerjansdam. De 30e gaan we trainen in ede.

En jullie?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:42

Ik ga 1/5 trainen in Ede :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:41

Ik heb van de week nog een springparcours en dan volgende week castenray

Eind mei moet ik maar weer eens een training in gaan plannen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:50

Afgelopen weekend een thuiswedstrijdje in OudKarspel ter voorbereiding op de kampioenschappen. Rondje M gedaan. Je merkt wel dat het M wat massievere hindernissen heeft, dat is het enige waar ze wat op keek. Verder als vanouds, als een raket naar de finish :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:24

Mijn man heeft zaterdag nog een training, hoop op mooi weer dan wordt het ook nog leuk op de foto gezet. Hier ook volgende stop Castenray. Laatste keer L.

Suelza: ziet er goed uit!