[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:00

Ik heb me er door de omstandigheden totaal niet in verdiept. Heb op dit moment wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd. Daarom stemt mijn pa voor mij, hetzelfde als wat hij stemt. Kan wel zomaar wat stemmen, maar dat heeft ook geen zin.

Dus nee, ik zou niet weten wat ik anders wil en welke partij daar ook naar streeft.

Tja en zo verschillen meningen blijkbaar.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:01

Dat kan ik me dan wel helemaal voorstellen :)

Maar vind het altijd zo zonde als mensen hun stemrecht niet gebruiken..

WolinLotte

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:02

Leuk zeg!! Ben ook benieuwd of je verschil merkt! :j Ik merk bij Wo in ieder geval altijd dat haar bui weer goed is na een check up, zegt mij vaak ook wel genoeg. Vind het altijd weer een prettige gedachte als Wo onder handen is genomen, je doet het nooit voor niks :) . Even je paard door de APK! :))

Ik ben me veel meer bewust geworden van wat ik anders zou willen in mijn gemeente en omdat ik de kans heb om hier wat aan te kunnen doen, maak ik toch zeker wel gebruik van mijn stemrecht :) . Zou ik anders zonde vinden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:03

Ik ben van mening dat mijn ene stem er niet toe doet. En daarnaast heb ik me er nog nooit in verdiept :o Misschien erg slecht, maar van zoiets lig ik niet wakker.

In juni wil ik me er wel eens in verdiepen. Maar dat duurt nog ff.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:04

Ik ga niet stemmen, heb me er totaal niet in verdiept... Ik ga denk ik wel in juni stemmen voor de landelijke politiek. Maar die gemeente kan me echt niet interesseren :o

Mirthe: Dat was ook mijn reden om niet naar Lauwersoog te gaan.
PB: Fijn dat de operatie goed ging! Nu even rustig aan doen zodat het goed geneest.
Hilde: Wat balen dat je springles op het laatst werd afgebeld.

Ik ben vanmorgen op buitenrit geweest, was echt heerlijk! Had verwacht dat paardje fris zou zijn, maar ze was super mak :D Vanavond het vosje even rijden in de bak. Onze bak ik echt perfect nu, door de lichte nachtvorst was het laatste beetje water helemaal weggegaan. Nu nog maar even met school bezig, geen zin in maar moet toch even gebeuren.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:10

In juni ga ik ook zeker stemmen :) . We hebben nog even de tijd daarvoor :P .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:10

Ik moet me daar volgens mij nu al wel in gaan verdiepen. Anders vergeet ik het zo weer :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:17

Mandy: Haha moooooi op tijd :D
Anthea: Fijn dat je bak zo mooi is en je paardje lief was!

Ik ga maar eens een lunchen en aan de studie :evaw:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:26

Ik ben zo iemand die zijn stemrecht niet gebruikt. Ik ben het met niemand 100% eens en zou dus niet weten op wie ik moet stemmen. daarnaast ben ik van mening dat de gemeente toch maar doet wat hij wil en dat mijn stem niet meehelpt. Mijn ouders laten stemmen werkt niet voor mij want ik woon in een andere gemeente.
Wat ik wel erg irritant vind zijn die partijen die aan de deur komen.

@ rowo ja mijn bak is nog nat maar het wordt beter.
@vief wie heb jij al fysio voor je paard. Bij die van mij komt altijd iemand uit Almelo. Henry en anne-marleen. Doen ook dry needling. Mijn paarden zijn enorm veranderd qua karakter/gedrag vooral mijn ruin...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:45

Ik heb nog niet bijgelezen... Behalve over het stemmen. Ik heb vanochtend vroeg gestemd!

Even twee vraagjes (niet SGW-gerelateerd)
- Ik heb op Bokt iemand aangegeven die op twee accounts zit. Hoelang duurt het ongeveer voordat de OW/Ban ingaat?
- Ik heb een trailer van 1.36m breed. Ik wil zelf trailerlijnen klussen, omdat de standaard dingen in de winkel te kort zijn. Hoe lang hebben jullie de trailerlijnen, of gebruiken jullie gewoon halstertouwen?

Ik vind het zo stom om hiervoor een topic te openen!
Vanavond ga ik bowlen met mijn werk en dan steengrillen. Vanavond lees ik bij!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:11

:wave:

Gefeliciteerd met Joost Kim! Hoe ging de schimmel?

Onze bijna vierjarige is sinds kort ook zadelmak, is het opfokvriendje van de schimmel van Kim. Doet het echt zo goed, echt heel gaaf. :D Hier een filmpje dat hij voor de 2e keer onder het zadel is.
http://vimeo.com/9759897
Mijn moeder heeft er gister voor het eerst opgezeten, zij zal hem ook blijven rijden. :)

Zonet weer met uk het bos in geweest, ben 1.5 uur weggeweest, heerlijk. :D
Lekker groot stuk kunnen galopperen, goed voor dr conditie :Y)

Ik heb er geen verstand van MVD. :D Denk dat je vanzelf bericht krijgt van een mod. :) Anders kun je het hier ook vinden, in de ban lijst. :http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=398308

Ik ga vanavond trouwens stemmen. Na mijn stage bij de gemeente vind ik het wel interessant, eerder had ik er ook niet zoveel mee. Heb me er ook goed in verdiept. :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:42

Hilde: Fijn dat je lekker een buitenrit gemaakt hebt! Het was inderdaad heerlijk weer :P.
Schimmeltje was erg braaf. Lekker over bakjes gedraafd en gegalopeerd :D. Lief peerd :+:

Ik ben ook lekker het bos in geweest. Sofie had er lekker zin in. Net als Hilde, mooi even conditie training kunnen doen. Goed voor de cross eind Maart.
Sofie wou nog niet naar huis :P. Ik ging het zandpad af opweg naar huis, en ineens sprong ze in de lucht een pirouetje en stond ik weer omgekeerd!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:38

@ Kim: Echt knap dat bobo zo ontzettend braaf blijft , sofie die deed lekker gek.
@ Hilde: lekker zo'n galoptraining, moet ik eigenlijk ook weer eens doen.
@ Mo: wat betreft de trailerlijnen, Bandido is ook te groot om daaraan vast te staan, ik doe altijd aan een kant de ketting vast en aan de andere kant maak ik het halstertouw (met paniekhaak) vast met een stevige veiligheidsknoop.
@ Caroline: wat is dry needling? (klinkt heel accupunturistich :+ )
@ Anthea: Fijn dat je bak weer goed is.
@ Vief: fijn dat Wolles lekker onder handen is genomen
@ LZ: Fijn dat hij zo lekker loopt.
@ WL: Voel je je al wat beter?

Vandaag de eigenaresse van Kalfados gesproken, die is een paar dagen ziek geweest dus Kally was vanaf de strandrit zaterdag niet meer gereden, ook wel een verklaring voor enige frissigheid.
Verder ging ze hem even longeren, want het is toch niks voor hem om zo te bokken, hij bokt wel vaker als hij nog een beetje stijf is, maar dit was echt een "Ga nu onmiddellijk van mijn rug af!-boksessie"
Ook had ze de inschrijfpapieren voor kennismakingsrit endurance in Kootwijkerbroek bij zich, lijkt me echt ontzettend gaaf om een keer te doen.

Alleen ging mijn moeder ineens op haar achterbenen staan "tussen de 8 en 12 km per uur, en ga je niet galopperen dan, ik dacht dat het een soort galoptraining was >;) ?! ". (ja mam we gaan 26 km galloperen :7 )
Die moest als dressuur/springruiter al erg wennen aan het crossen, maar dat vind ze nu ontzettend gaaf, maar endurance gaat haar nu ineens echt te ver, maar ja ze is nogal een eigenwijze hittepetit...
(het was ook ineens te ver weg, terwijl de crossen verder zijn, ze had geen zin om heel de dag niks te doen en te wachten, en toen ik zei dat ze genoeg werk zou hebben als groom werd ze kwaad omdat ze dat ook niet wilde :+)
Dus ik hoop dat ik haar nog een beetje kan opwarmen voor het idee :')

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:44

Nou ik heb gestemt was meer een stem omdat ik wel dingen zie en wil laten veranderen :)
Me vader had me een machtiging gegeven maar mocht niet stemmen, want hij had zijn id niet gekopeerd :+

Hilde leuk paard!!!
Vief lekekr druk succes met stemmen tellen :D
WL voel je je al beter??
Evie je zou ook in katwijk op het strand kunnen gaan rijden hebben ze ook een endurance rit ;)

Ik ga snel eten en richting stal :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:30

Ik heb niet gestemd voor de gemeente. Had m'n broertje moeten machtigen en was dat vergeten.
Gemeente ben ik ook niet zo fanatiek, maar landelijk wel. Weet ook wel wat ik dan gaan stemmen. Grappige is dat ik en mijn mede-studenten allemaal ongeveer hetzelfde stemmen, D66.

Lotte: Leverwaarden zijn wel verbeterd, maar nog lang niet goed. De narcose viel ook wel zwaar gisteren mede hierdoor.

Hilde: Stoer beestje!
Evie: Endurence lijkt mij nou echt vréselijk. Krijg spontaan zadelpijn :+

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:31

Ik ga zo ook nog even stemmen! Moet nog steeds kiezen tussen 2 partijen := En daarna nog even rijden op de manege, onze bak is nu helemaal bagger. Vandaag is de mesthoop over het land gegaan en ze moesten steeds door de bak om naar het land te kunnen. Onze bak moet sowieso een beurt krijgen. 3/4 van het jaar valt er niet in te rijden, das gewoon niet normaal...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:51

Goedenavond!
Vorstin was niet blij met me, want ik heb vandaag haar manen getrokken. Vooral het laatste stukje vind ze echt heel erg vervelend. Had de sessie al in tweën verdeeld, maar nog was ze errug sjaggi op me. Morgen gezicht en staart scheren, van de week de benen. Ze mag eindelijk weer in model!

Gemeente ga ik ook niet voor stemmen. Ik heb me er niet in verdiept, en zomaar wat stemmen vind ik ook zoiets. Voor de landelijke ga ik wel stemmen.

@ Lotte, Godfried Broekman komt. Hij neemt van alles mee, dus ben benieuwd!

Gefeliciteerd met je broer Kim! Lekker buitengereden dus. Ik ben jaloers :D!
Succes met je opdrachten Caroline
Veel succes met concours Mandy!
Beterschap Lotte :(:)
Fijn dat het rijden weer zo lekker ging Ilse!
Interessant Vief! Fijn dat Woll niet zo veel mankeerde!
Lekker dat je zo goed buiten kon rijden Anthea!
Mo, op je eerste vraag weet ik geen antwoord. Ik gebruikte in de trailer gewoon altijd twee halstertouwen, maar nu heb ik 1 ketting gekocht. Gewoon een gemiddelde geloof ik. Dan gebruik ik nog een touwtje aan de zijkant waarmee ik Vorstin op de trailer zet. Die doe ik dan iets langer, zodat ze bij het hooi kan.
Wat een braaf paard Hilde! Dat hij ook alles al zonder hulp doet (niet vasthouden, gelijk los). Knap hoor!
Evie, je mag wel blij zijn dat je moeder uberhaupt meegaat ;) Zo'n hele dag is niet niks toch? Leuk dat je endurance gaat doen.
Balen van de bak Rosalie :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:25

@ Evie hier stukje over dry needling bij paarden http://www.horses.nl/gezondheid/artikel ... ldenprikje
Mijn paarden en dan vooral de ruin die is enorm veranderd. Bij de 1e bahandeling was hij onhoudbaar en bijna niet te behandelen. Met 3 man hadden we hem vast. Nu weet hij dat het prettig is en zijn pijn weghaald en hij staat als een lammetje.
@ snoeliej bij mijn paarden knip ik de manen. Beide zijn niet gediend van manen trekken. Vandaag was het ook bij mij toiletteer dag. De merrie was de klos want de ruin had ik vorige week al gedaan.
@ mo ik gebruik aan 1 kant een soort van trailerlijn en aan de andere kant halstertouw.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:37

Kim: Klinkt goed van de paardjes *D
Hilde: Wat is ie leuk geworden. Ziet er super uit zo :)
PB: Grappig hier (en ik) ook veel D66! Kon me het meeste in hun programma vinden. Vind het voor onze gemeente vooral erg belangrijk dat er echt wat aan de werkloosheid gedaan wordt (landelijk gezien is het echt heel hoog hier), verder leuke ov-plannen (treinen niet in Enschede laten stoppen, maar pas in Gronau), en geen passiersvliegveld van vliegveld Twente willen maken was voor mij ook wel een vereiste ;).
Caroline: Robert Bos kwam Woll behandelen. Dat met die naaldjes klinkt ook wel erg interessant!!

Ben benieuwd naar de stemmen. Of daar ook veel D66 uitkomt of dat het echt alleen de studentjes zijn :+ Benieuwd hoe gaar ik straks ben na 3 uur rode hokjes tellen :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:21

Ja idd vief _O- haha rode rontjes tellen :+

Zo lekker gereden, was weer lekker frips tussen de bips die jack :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:38

@ vief die ken ik niet. Bij die van mij komt Henry achternaam weet ik zo niet samen met anne marleen van Hemel. Hij heeft ook een praktijk voor mensen in Almelo en komt oa bij gert jan brugging en Lambertus Huckriede. Hij komt 1x per 6 weken maar die van mij zijn in november voor het laatst gedaan.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:40

Caroline, Vorstin heeft best wel dikke manen, dus die moet ik wel trekken. Het stukje wat ze zo vervelend vind (vlakbij de oren) is ook vrij dik, dus dat kon ik ook niet snijden of knippen.

Ik ga lekker My best friend's wedding kijken :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:42

Moet die van mij, ook nodig doen, maar laat ze eerst groeien, aangezien die van mij het ook niet leuk vind :=

Zo richting bed, nederlands elftal kijken..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:07

Goedeavond!
Ik ben ook weer terug uit Utrecht, heb nog even wat gegeten met een vriendin die daar tegenwoordig woont.
@ Caroline&Snoek: Jer heeft ook hele dikke benen, maar manen trekken is er echt niet bij. Dan flipt ie helemaal de pan uit. Dat komt volgens mij vooral door het geluid, dat stelt hij echt niet op prijs. Dus daar zet ik af en toe de schaar maar in. Heb ook een nieuw scheerapparaat gekocht dus we kunnen zondag eindelijk netjes op wedstrijd ;)
@ Hilde: mooi paard zeg, en al fijn lopen! super braaf.

Jer moet ook nog even door de APK dit jaar. Tandarts en zijn rug ook weer even laten checken. Hij lijkt geen last te hebben maar goed, zekerheid voor alles! Mijn instructrice/stalhoudster heeft hem vandaag even aan de longeer geslingerd voor me. Ik hoop dat ik mijn rechtswinkeldienst van morgen kan ruilen, dan kan ik morgen weer rijden anders wordt het nog een longeerdagje.

Iemand vroeg nog hoe ik het met de viertaltrainingen ga doen.. (weet niet meer wie precies sorry). Gister liep het niet omdat ik er te laat op zat en gewoon te gehaast/gestresst was. Mocht dat nog eens voorkomen, ga ik gewoon niet rijden. Ik zorg ervoor dat ik er de volgende keer gewoon ruim op tijd op zit zodat ik rustig los kan rijden. Als we ontspannen zijn, moet het lukken!
PB: nog een beterschapje trouwens. Nog last van de narcose?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:13

Noor dat is wel balen zeg dat het dan gehaast gaat.!!

Ik ben op bed, :wave: