[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 19:54

Hier was Merksplas goed!

Dressuur was het inrijden heel ontspannen en heel fijn te rijden. Net, echt net voor ik mijn AC lijn wil rijden, springen kinderen uit/in de gracht, blits verschiet zich echt dood. Veel spanning in de proef. Toch nog een 7de plaats.

Springen foutloos, echt een fijn rondje met hem kunnen rijden. Sprong ook kei hard! Cross foutloos met 4sec buiten de tijd. Goed voor een 4de plaats! Tevreden dus!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:45

oef Steph, goed dat het lijkt mee te vallen! Dat 't maar mooi verhoornd nu, en ze rap weer in orde is... Ze zal wel goed in de gaten worden gehouden :).

Amai Daaphh, met uwe Blits hebt ge dr toch al een goed seizoen opzitten hé! Proficiat!

Hier wat dubbele ervaring... Heeeeeeeel mooie omgeving in Anhée, echt wauw! Leuke dressuurproef gereden, nog niet zoals ze thuis kan, maar veel beter dan vorige keer, blij mee! Dan wel weer lang wachten voor de rest, maar was genoeg te doen/ te zien en had compagnie mee dus dan is da ni zo erg :). Zag jumping en cross eigenlijk heel goed zitten. Maar inspringpiste was een ramp... Superglad, op een behoorlijke helling en overbevolkt. Ze heeft zelfs keer gestopt op oxer tijdens inspringen :(:) totaal haar gewoonte niet! Maar ze had echt geen vertrouwen in de bodem (ijzerloos...). Had dan niet zo veel ingesprongen en hoopte dat bodem jumping beter was. Ze kwam goed binnen, pakte mooi aan, bocht van 2=>3 was 90°, ging mooi gecontroleerd maar ze zwieberde onderuit :(:), kon zich nog net herpakken, maar echt supernipt. Ik met de poepers natuurlijk, volte gereden en bijna alle bochten in draf gepakt. Bah, was echt mottig van mijn parcours. Sjans dat de Niek zo veel vertrouwen heeft!
Cross met een bang hartje ingereden maar was voor nix nodig :). Geen seconde twijfel over de bodem! Was vrij moeilijke lijn vrij stijl naar beneden maar ze liet zich daar top rijden! Water even aangegaapt natuurlijk en dan ergens een stupide stop op een tonnenhindernis. Ik reed er als een vodje naartoe dusja, niets aan te doen!
Al bij al wel blij van mijn trip, maar ik vrees dat ik niet aan de ijzers (vooral vijzen) ontkom, want weet niet hoe vaak ze mij dit nog vergeeft :o ...
En nu even bekomen van al dat op en neer gewandel! Jawadde, peis dat ik morgen mijn bed niet uitgeraak!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 22:01

Is anhee ook geen moeilijke cross? Of iets met gekke lijnen? Ik weet niet meer, dacht zoiets gehoord te hebben..

Hihi ja ijzers zijn toch wel nodig soms. Zeker als het een beetje geregend heeft en gras! Jammer van de weigeringen, maar ik hoor vaak dat er op van die tonnetjes wordt gestopt!
Jaa ik mag niet klagen over Blitsie.

Dirk was trouwens 2de met Cas! Was 2sec te snel, anders was hem gewonnen...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:56

Cas lijkt het wel goed te doen! Hele mooie foto's trouwens :)

Hoewel ik persoonlijk ook pro ijzerloos ben, moet ik toegeven dat ik geen cross zou starten zonder ijzers met vijsgaten. En dan heb ik nog geeneens een cross gestart :+ Merk gewoon zelfs al bij mij op de weide de voordelen. Ik heb nog geen vijzen nodig gehad, maar de optie hebben om bij mindere grasbodem er in te draaien is wel veel waard... Hoef me in principe geen zorgen meer te maken. Niet om thuis les te krijgen op de weide, niet over eventueel slechte/gladde pistes op wedstrijd en dus ook niet over slechte bodems voor cross mocht het er ooit van komen.
Dus ik zou het zeker overwegen Evelyn. Icaro heeft zich zo waarschijnlijk vorig jaar fiks pijn gedaan op een hindernis. Was een soort volle bak met bovenop wat kiezels tussen 2 torentjes. Alle andere hindernissen heeft hij heel fijn aangepakt, alleen daar ging hij omhoog en is toch vol gestopt, met zijn knieën er bovenop en schaafwondje tot gevolg. Nadien sprong hij niks meer, zelfs geen onnozel hegje. ik heb er nooit bij stilgestaan, maar het was lang gras en ik gok dat hij idd ook is gaan schuiven. Hij had toen immers geen ijzers op, omdat ik er van uitging dat als ze op een natte weide met gras gek kunnen doen zonder ongelukken, dat ze dan ook wel een crosje 60cm zouden kunnen :o

Verder zie ik best leuke resultaten en tevreden ruiters voorbijkomen :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:09

Deze?
Afbeelding

Ik zou ook écht niet durven zonder vijzen crossen. Mijn eerste cross was ik ze vergeten en ik al direct oh neeeeee! Maar gelukkig heeft PP me kunnen redden. :o

Proficiat met de prestaties dit weekend!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:49

Cross was geen probleem hoor... Het was in de jumping dat extra grip onontbeerlijk bleek... Heb filmpje van t water, eens kijken of ik dat er zonder geluid opkrijg :D (mijn stem bij luidkeelse aanmoediging... Aargh...)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:50

Dikke proficiat Daphne met je 4de plek en ook super van Casje zeg!

Toch goed rond geraakt dan evelyne en goed dat ze haar vertrouwen niet verliest! Ik zou ook nie durven zonder ijzers, heb al gecrosst zonder achter ijzers en heb toen ook slippertjes gemaakt dus ik doe dat niet meer.

Ik zeer teleurgesteld terug van m.rksplas :(. Dressuur was ik erg tevreden, mn beste proef van heel het jaar. Echt geen punten, allemaal zo 6 en 7s. Tstaan dan zo positieve dingen in 'mooi dit mooi dat' en krijg dan een 7. ja komaan, heeft mij een acht he als het goed is. Dwaze jury. Springen had ik 1 stopje, had verkeerd ingeschat enja dus stopte ze. Daarna hard moeten rijden op 4 maar erna wel weer cava. Cross ging ze zoooo in het begin. De tweede afsprongen super, de opsprong ook de punt ook en dan na de 10 moest je terug een wegovergang door en was ze zo kijkerig precies. En keer erdoor bleef ze zo kijkerig, zo links rechts en dan stopte ze op 11, zo op de allerlaatste knip, op een stom oplopend sprongetje. Was zooooooo kwaad, stoeme tr*t, kwas al 100 meer aan het rijden omda ze zo aan gapen was. Ze zag de sprong schone van ver staan, verrast kon ze dus nie zijn. Twas dus voor NIETS nodig da ze haar eigen zeer doet door tegen te de sprong te stoppen. En dan had ik nog tweed stops op het boompje op de heuvel. Ze reageerde gewoon nie meer op mn been een zweep. Heb dan eerste keer de achterkant opgelopen van de heuvel en daarna deed ze het wel. En dan op de sprong voor het water juist hetzelfde nie reageren op mn been dus twas weer gepasseerd. Heb dan nog door gereden tot aan het water, stopte ze ook eerst keer, dan gewoon door gegaan en dan sprong ze er wel in.

Was echt zo kwaad en teleurgesteld ;(, stomme klein trut dat het kan zijn ;( moest ik nu weten da ze het nie kan ;(. En ze ging zooooo goed in het begin en dan puuuut miss had er geen zin meer in. Pfff weet niet wat ermee te doen. Nu loopt ze al te kijken op gewone hindernissen terwijl vroeger niet :s.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:39

Och helene, zo jammer... Als ze ni meer wil kan ze precies echt de knop omdraaien hé... Verdoeme toch. Even terug occ voor vertrouwen? Of is da geen uitdaging meer voor jou?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 09:41

Ik zou ook een x trapje omlaag gaan. Al is het maar 1ne x voor ze nog eens goed met vertrouwen rond tz krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:04

Yep Hanne, was op die hindernis. Gras stond daar redelijk lang toen en was beetje gladder dan verwacht. PP was toen op uw 1e cross idd uw reddende engel :p 1x en daarna vergeet je dat nooit meer.

PP, echt zonde! Enig idee wat haar die twijfel kan geven? Kan toch niet uit het niks komen... en anders, je weet wat zeggen van vosse merries. Ik vind het cliché maar soms lijkt het wel te kloppen.

Heusden is 2 edities dit najaar. Ga kijken of ik ccrossles kan plannen en dan.doe ik de 60cm mee in oktober :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:54

Ik had graag in brugge de 90 gestart, heb daar vorig jaar gereden en dan kwam ik er vanaf met 1 stopje. Maarja...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:57

Proficiat met je 4de plek Daphne! super goed gereden, ik heb je rit helemaal kunnen volgen.
Ik was net klaar, en een van mijn verenigingsvrienden moest vlak na jou...dus erg leuk.
Ik heb ook heerlijk gereden *\o/* ...en ik was ook 4de!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:04

Gefeliciteerd met je 4de plek ook!

Heb je brugge ingeschreven? Je kan altijd rijden natuurlijk!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:14

nee dat is voor mij te ver...en dat weekend (en de rest van de volgende week) heb ik veel gasten voor het EM in Aken, dus ik verwacht wel wat.
En daarbij ik ga vrijdag zelf kijken in Aken naar de cross country, dus heb ik ook geen tijd om me goed voor te bereiden.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:05

Proficiat Daaaph en Madelene! Knap gedaan!
Super mooie foto's ook Daaaaph! Ergens gevonden of had je zelf een fotograaf bij :) ?

Hier ook alles wat wedstrijden loopt vierkant op ijzers... zou het ook niet durven zonder denk ik. M'n vertrouwens is op gras zowiezo altijd al minder, ookal schuift het niks...

PP wat jammer... moet echt frustrerend zijn...
Als het een troost kan zijn vonden wij de dressuur ook heel raar gejureerd. De 6j loopt z'n oefeningen altijd quasi perfect (nooit verzet, altijd zelfde tempo, ...) en de 5j net het tegenovergestelde en altijd veel verzet en spanning. En de 5j is nu voor de 6j geëindigd... bizar! OK de 5j loopt veel mooier enzo maar daar zouden ze toch geen rekening mee mogen houden (allé verschil tussen 8 of 9 kan dat maken maar toch niet tussen 7 en 5 bvb?).
Zou misschien ook een stapje lager doen, of er ook eens een andere (S ofzo?) ruiter opzetten? Niet dat je iets verkeerd doet, maar vaak als je in zo'n negatieve spiraal zit kan dat soms eens goed doen. Of doet ze het met een andere ruiter evengoed? Dan is het idd gewoon een vosse merrie volgens mij... mijn eerste paard was ook zo. Soms super braaf rondlopen, waterbak springen etc (in jumping he), en dan de volgende concours lag ik er af omdat ze er zo fel op stopte. Was ook een vosse merrie :+

Ik ben trouwens zeker dat ik Daaph en PP heb gezien dit weekend maar was niet 100% zeker dus heb nu ook niks geroepen en had niet echt gelegenheid om het te vragen :p. Allé van Daaph was ik wel 100% zeker aangezien iemand naar u riep "proficiat met je derde plek" en je zei iets over D*irk ;). En ik denk dat ik op de parking tegenover PP stond?

Hier was het een beetje wisselend. De 6j dus een hele vreemde uitslag in dressuur... voorlaatst ofzo terwijl die echt NIETS verkeerd deed (alleen 1x galop ipv middendraf maar dat was het enige). De 5j was wel een pak beter in dressuur dan in Genk (meer ontspannen), dus die moet echt gewoon kilometers maken.

Springen ging de 6j als een trein! Nog nooit zo goed gesprongen. Was nog maar zijn 3e 1m parcours dus was echt goed. Ook in de cross deed hij het fantastisch! 2e keer J en een pak simpeler dan in Genk hoewel hij in het "bos" meestal toffer vind. Alleen was het resultaat er niet naar want hij is uitgebeld :+. Op die sprong voor het water reed m'n vriend redelijk schuin aan (wat hij normaal wel springt), maar toen hij afzette zag hij het water daarachter liggen, en wilde hij schuin weg springen. Maar daar stond natuurlijk de sprong van 1* dus is hij half daarover, half over de piketten gesprongen... M'n vriend is wel gewoon doorgereden en de rest deed hij ook nog goed maar ja, dat is dus verkeerde hindernis gesprongen :+.
De 5j was MEGA slecht in het springen... je zag iedereen echt kijken "moeten die nog cross rijden"... En ik wilde ook niet meer dat hij nog startte, maar bon hij wilde persé en misschien wel goed want ze ging eigenlijk super simpel rond. Ook dat water wat toch wel redelijk moeilijk was voor pas haar 2e cross te zijn (en 1e keer J), pakte ze super aan, alsof ze het al jaren deed. M'n vriend had in de cross wel veel moeite haar tegen te houden, één week op stal zonder gereden te worden doet haar geen deugd :). Van de nagel niks last meer gehad. We hebben het elke dag super goed verzorgd en de ontsteking en alles was er al helemaal af zondagochtend dus dan toch maar meegenomen. Ook na de cross zag de wonde er nog goed uit. Nu moet het alleen nog dichtgroeien dus...
Vriend heeft deze week dus nog springles en dan zien we wel of hij J of B in Br*ugge start met haar.

Wie gaat er nog naar Br*ugge?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:15

Ohh, had maar geroepen! Vind het altijd leuk om mensen van bokt te ontmoeten en een gezicht achter de namen te plakken!

Volgens mij hebben veel mensen een verkeerde sprong gesprongen, hoorde het heel veel afroepen en Di.rk heeft met die van J ook een sprong vergeten....

Jammer van de verkeerde sprong! Maar als hij al goed liep is ook al een top gevoel!
Fijn dat de 5j wel nog goed in de cross liep! Moest brugge nog niet ingeschreven zijn? of kan dat nog wisselen?

Wij vertrekken dan met Icar.us naar Ha.ras le p.in, dus geen brugge voor ons dit jaar.

Foto's zijn van een fotograaf, die bij ons een straat verder woont, dus krijg altijd wat extra :) staat ook meestal niet op internet, hij pakt meestal alleen de mensen die hij kent.
St.al v.an e.yck was er ook, zijn ook goede vrienden dus ook altijd een extratje

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:26

Ah das handig van de foto's :) !
Ja heb ook gehoord dat vele een verkeerde sprong namen (bij 7 of 8 ofzoiets?) - maar dat was ook verwarrend bij de verkenning, m'n vriend had pas bij de 3e keer verkennen door dat hij al heel de tijd de foute aan het inprenten was...
Ja, Brugge is al ingeschreven maar zouden ze daar zo moeilijk over doen om van J naar B om te wisselen voor het vertrouwen?
Ha*ras Le P*in is anders ook wel super, sjiek zeg! Veel succes!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:32

Aldislamp proficiat met de zs! Weet je het geslacht al? Of blijft het geheim?

Daaphh en Madelene proficiat met de mooie resultaten in Merksplas! Was het parcours hetzelfde als vorig jaar?

PP niet leuk om te lezen dat het niet goed ging bij jou. Heeft het iets te maken met op open stuk komen of helemaal niet? Kan je een link zien met hoe ze nog durft stoppen of is het steeds anders? Wel mottig als het zo niet iets 'trainbaar' is, als ze schrik hebben op een coffin of water bv kan je dat veel oefenen maar zo steeds iets anders? Eventueel enkele keren kort na elkaar, zowel wedstrijd als crosstraining? Soort van bootcamp/strafkamp }>

Steph jammer van de verkeerde sprong, maar het goede gevoel blijft wel het belangrijkste natuurlijk. En helemaal super dat de 5jr geen last blijkt te hebben van de nagel. Als hij gezond is, zou ik hem toch maar meenemen naar Brugge. Niets te verliezen toch? Waarom was het springen zo slecht?

Varekaj goed dat cross Heusden verplaatst is, nu heb je toch ook nog iets om naar uit te kijken!

Hanne kan je al wat longeren ofzo nu je voet wat beter is, of moet je nog afwachten?

Ik ben vorige week eens bij Fi geweest maar afgelopen weekend niet geraakt. Binnen 2 weken wil ik volledig verhuisd zijn, maar ik kan zelf bijna niets doen, dus in het weekend moet mijn man nu alle zeilen bijzetten en helaas weinig tijd om mij rond te rijden... Maar Fi geeft er toch niets om of ik kom of niet, is totaal geen knuffelpaard :+ haar dochter wel, das een strontvlieg, die blijft plakken aan u :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:39

Bij Dirk was het de sprong 11 of 12. Zo een slootje, hij had die blijkbaar ook niet gezien bij het verkennen :p Stom dus haha.

Niet volledig parcrous als vorig jaar. Wel bijna het zelfde. vond het vorig jaar "mooier"
Ze maken toch de startlijst op, dus denk wel dat dat al moet geregeld worden...

Hopelijk lukt het voor je verhuis binnen de 2weken! Hoe gaat het met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:04

Heusden is niet verzet, het zijn gewoon 2 edities denk ik. Want die van augustus staat er ook nog steeds op. Misschien omwille van de vakantieperiode dat ze een extra crossdag inlassen? Of zou er echt zoveel vraag zijn naar vrije crossen? Heusden is enorm gekend en populair... In ieder geval HOOP ik dat ik dan met de editie in oktober kan meedoen. Moet alleen nog iets zien te regelen qua "les", want zo ineens een oefencross gaan rijden zonder iets van hindernissen gezien te hebben sinds vorig jaar, kweet niet...

Een vriendin huurt regelmatig het terrein af bij Kobe, ben nu aan het twijfelen om dan mee te gaan. Ik vrees ervoor dat hij nog ergens in de weekends een gaatje vrij heeft voor een paar lessen. Al moet mijn definitief eindwerk binnen op 25/8, en dan heb ik maar 1 examen meer en da's een week later. Dus tussen 25/8 en 13/9 ben ik alle dagen gewoon thuis en kan ik overdag ook gaan.
Evelyn, had jij zijn nummer niet? Door een hoop miserie met mijn gsm en 20x van gsm en sim-kaartje wisselen ben ik Kobe's nummer dus kwijt :(

Ik merk wel dat Icaro op een verhard zandpad lang niet zo voluit durft/wil gaan in galop als op gras of zand. Daar moet ik wel rekening mee houden, dat hij zichzelf niet direct de pijp uit rent.

Mijn vosse merrie was net zo. De ene dag een engeltje en de dag erna een draak van een beest. Toch kon ze een serieus stukje dressuur en springen als ze wou. Enige constante was dat ze ALTIJD bomproof bleef.
Een stapje terug of eventjes de druk eraf kan misschien geen kwaad? Eens terug naar de basis, weekje of 2 echt vakantie, alleen maar weidegang en dan weer opbouwen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:34

In aug gaat Heusden sowieso niet door, er zijn snoeiwerken langs het parcours. De crosstraining volg week gaat wel door, want dat is enkel op manege. Ik heb Kobe zijn nr ook, ik zal je pb sturen.

Daaphh valt wel mee met mij, als ik thuis ben, heb ik niet veel last meer, als ik mijn schouder niet te veel gebruik tenminste. Maar buiten krijg ik meteen last van hoofdpijn... Hoop maar dat dat nog vrij snel vermindert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:06

Ah, op de site van artevelde stond niks. Of ik heb er overheen gekeken. Is nu idd periode om te snoeien, de buren aan de weide waren ook bezig.

Bedankt voor het nr! Deze week even bellen voor les :D en dan mag pech een tijdje zijn koffers pakken, heb er genoeg van.

Al met een zonnebril geprobeerd? Kan dat het licht teveel prikkels geeft.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:12

Ja, heb sowieso zonnebril aan buiten, anders is het helemaal geen doen -O-

Op startpagina van a.rtevelderuiters staat de melding dat de cross uitgesteld is ;)

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:19

Madelene ook mooi in de prijzen gereden, proficiat!

Vriend van Steph doet beetje rare toeren in de jumping, maar heerlijk als ze zo marcheren in de cross hé... Voor 't gevoel toch t belangrijkste! En amai, wat een chanceke met die voet van uwe 5-jaar...

Daaphh en PP kennen veel fotografen precies :D, ben ik wel een beetje jaloers op ;), al die schoon foto's! Al moet ik ni klagen want ik heb filmpjes van dit weekend.

Denk dat andere ruiter op C niet echt een optie is? Hebben er dat niet al een paar geprobeerd vroeger?

Ik heb geen nr van Kobe, had ook gezien dat cross uitgesteld is. En denk ook dat ze nieuwe datum ver genoeg hebben opgeschoven opdat gelicentieerde ruiters evt ook kunnen meerijden zonder dat deze als piratencross telt ;).

Amai de verhuis er nog bij, zal ook niet min zijn dan Antionius! Maar gaat wel heerlijk zijn als alles rond is dan. Gaat jullie dochtertje naar school in september?

Ga zondag trainen in Heusden denk ik, en dan woensdag in Minderhout. Water. Allemaal water!!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 01:06

Leuke verslagjes hier! :)

En ja PP, 'k heb 't al gezegd, Canch heeft een harde kop! Maar je zou ze toch wel niet kunnen missen hé. ;) 'k Zou niet weten wat dat 'k nu zou doen moest 'k zo ene hebben die zo plots niet meer wilt zonder reden.

Ken wel iemand die pony heeft dat vaak ambetant was en kijkerig enzo. En nu heeft die pony lijk zo iets voor in z'n oren dat ie geen geluiden meer kan horen als ze aan het rijden is. Lijk zo sponsjes ter grootte van een pingpongbal. En poef alle problemen opgelost en loopt die pony veel beter en kalmer en kijkerigheid was weg!

@Antonius: Ik sta al te popelen om Shuddy weer aan het werk te zetten! :D Maar heb besloten om tot na de herexamens en de operatie te wachten, anders zit ik uren te veel bij Shuddy hihi. :D Ik verlang zooooooo hard om te rijden! Maar ik mag/kan helaas nog niet van de specialist, best-case- scenario is in september, dus geduldig afwachten! Maar longeren kan ik dan binnenkort idd doen. :j Shuddy is ook geen knuffelpaard, maar als ik eten bij heb, vindt hij mij fantastisch. :+ Maar ik pak nooit eten mee in de wei ze. :P Hij weet 't wel goed! Hij geniet enorm van zijn poetsbeurtjes dat wel, soms heel erg dat ik bang dat hij zal omvallen van de slaperigheid. :') Ik stap nog redelijk traag en als Shuddy aan heel de andere kant van de weide staat, komt hij niet, hij is een lui paard geworden. :P Maar goed, zo train ik mijn enkel maar meer als ik hem ver moet halen. :P