[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:47

:D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 16:52

is ook het belangrijkste marijke.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:52

Kris schreef:
Super Marijke en Geert!
Texelse, dat maakt je dag vast weer goed!
Suikermeisje, de incubatie tijd ligt tussen de 10 en de 15 dagen. Het is zeer zeker wel van paard tot paard over te dragen als ze elkaar tegen komen op een buitenrit. Ik zou het risico iig niet nemen.
Annetje, 4 weken nadat het laatste paard koortsvrij is mag een stal pas weer van het slot af. Dit zou dus zomaar eens heel erg lang kunnen gaan duren!

Er staat in de bron, als je geen contact hebt met het andere paard is het niet over te dragen, ik heb het uit bronnen en niet zelf bedacht.
en mijn moeder had het idd over die 10 dagen en nog iets, maar dat was ik even kwijt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:56

Hahaha gezondheid gaat het om Marijke!

Evie: heb ecg gel gehaald bij de huisarts. Werkte super!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:59

Heb jij nu ook lactaat laten meten evie met trainen?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:37

:wave:

Uk blijft hier twee weken logeren omdat de nieuwe eigenaren naar Zuid Afrika zijn en ze haar dan het liefste weer hier hadden staan. :)

Ben vanmiddag heerlijk het bos in geweest met haar, heerlijk :+:

Fijn dat alles goed is met de kleine Marijke!
Wat jammer van je studie zeg Evie!

Ik ga gauw de laatste spullen in pakken en dan hoop ik dat ik over een dikke week weer heelhuids terugkom. :D

:wave:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:49

Kris schreef:
Annetje, 4 weken nadat het laatste paard koortsvrij is mag een stal pas weer van het slot af. Dit zou dus zomaar eens heel erg lang kunnen gaan duren!
Dat is inderdaad wel lang! Bij ons op stal mogen in elk geval geen paarden meer het erf af, of op en er wordt een ontsmettings-iets geregeld voor de schoenen. Er zijn veel lesklanten met eigen pony's thuis namelijk.

MM volgens mij zou ik me meteen verspreken :+

Viesje gereden en die was eerst érg vervelend omdat ik niet aan het opletten was, maar vooral de lesklant die aan het rijden was niet in de weg wilde rijden. Toen het lesklantje weg was kon meneer ineens wel sjouwen ~~}>

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:55

stallen die in de buurt gesloten zijn hebben het virus nog niet te pakken gelukkig, dus kan zo maar zijn dat die eerder open gaan.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:04

goeiesnavonds dames!!, boel gekletst in't kippenhok ;)

@ MM: proficiat met jullie 20 weken oude jongen/meisje... :P
@ lautje: heeft d'r glijmiddel binnen..
@ evelien: klinkt allemaal erg mooi/handig/praktisch je nieuwe vrachtwaggel!!
@ rhino: 3 dode paarden al.... heftig virus, hopelijk blijft het hierbij... en verspreidt het zich niet!
@ hilde: succes komende week!!
@ evie: succes met je keuze voor evt. andere/stoppen studie!

Gisteravond de macrider cup gereden..: qua organisatie ter plekker nogal een chaos(met parkeren etc.., en ongeveer 20 dressuurpaarden/ruiters in een buitenbak van 25/60, tamelijk hectisch... :P
In totaal ongeveer 20 L paarden en ze hebben er 2 mee genomen naar de volgende ronde, ze hebben lang getwijfeld tussen de nummer 2 en 3, waarbij blingh/dienke uiteindelijk nummer 3 waren. Ze hebben uiteindelijk gekozen voor een ruiter/amazone met wat meer naam qua dressuurervaring, wel waren ze erg gecharmeerd van dienke/blingh en vonden het een erg goed paard. hij liep ook zeer goed gisteravond!!

Vanmiddag ons 1,5 uur durende gesprek met de burgemeester gehad, ons hele verhaal kunnen doen, huidige punten besproken en wat toekomstige zaken. op 2 onderdelen gaat de burgemeester concreet actie ondernemen: - parkeerverbod langs de weg, norm voor het aantal parkeerplaatsen op buurmans eigen terrein. Daarnaast moeten we in december contact met hem opnemen over het vuurwerk, hij gaat dan met de politie om tafel zodat ze 's nachts gelijk actie kunnen ondernemen (hij was tamelijk verontwaardigd over vuurwerk en gestresste paarden) daarnaast gaat hij alles coordineren: vergunningen, handhaving en nieuwe bestemmingsplan omtrent beide adressen (buurman/ons) zodat het integraal opgepakt wordt. Al met al goed gesprek dus.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:45

Vrachtwagendilemma :+ Evelien wel leuk dat je het allemaal zo zelf kan kiezen. Ik heb er verder geen mening over, vind alles mooi wat voorbij komt. :')
Evie vervelend zeg, maar als het niet is wat je zoekt dan kun je misschien beter voor een opleiding kiezen die dat wel kan bieden!
Mirthe lijkt me een leuke opleiding!!
Bianca jammer dat Frits bezig is met balken trappen in plaats van hoog vliegen..
Marijke, wat gaaf! :D Zal vast een geruststelling is dat hij/zij gezond is! Ik wed nog steeds op een jongetje :P
Texelse, haha een beetje knullig maar wel mooi dat jij je lepeltje nu terug hebt :') Klein gebaar, maar toch wel mooi en eerlijk!
Jeroen jammer dat ze er net buiten viel. Toch maar weer springruiter worden hoor.

In mijn ogen is het dom als je nu een buitenrit gaat maken. Ook al is de kans op besmetting dan klein, het is er wel en je zoekt het risico dan op.
Voor je het weet heb je een boel ellende aan je broek hangen!

Trainen met een hartslagmeter... Ben je dan niet meer bezig met die meter dan met rijden??

Vandaag was Tessa de adhd'er. Heb er 1.5 uur opgezeten, maar wel aan wat oefeningen kunnen sleutelen. Zaterdag lekker springen, even wat anders.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:04

ANNETJE @ ik heb het jasje zo gekocht in die kleur en aan laten passen aan dit model, dus daar viel weinig aan te veranderen. De allermooiste kleur blauw zo voor mij eigenlijk dat anijsblauw zijn... <3 maar dat is er echt niet.
EVIE @ als een studie je niet echt bevalt kun je maar beter van richting veranderen idd, je moet je hele leven ermee doen.
MM @ jullie zijn zelf ook niet de kleinste... :D
WEULE @ wat een gedoe allemaal zeg....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:07

Evelien: wat leuk dat je al zover bent dat je de kleur van je vrachtwagen mag gaan uitzoeken! Zolang de kleursamenstelling niet te standaard is vind ik alles mooi. Je vrachtwagen moet wel een beetje herkenbaar zijn.
Evie: jammer dat je studie toch niet is wat je ervan verwacht had.
Bianca: wat jammer dat Frits de balken niet laat liggen. Gelukkig maakt Wiso het weer goed!
Andere Bianca: ik vind je set ook net iets to much. Alles afzonderlijk vind ik wel leuk, maar bij elkaar net te veel. Maar gelukkig vind je het zelf helemaal geweldig en daar gaat het om! Niet wat een ander vind, dus ik zeg zo laten!
Texelse: wat eerlijk van die mensen! Ben je nu naar de bijscholing???
Jeroen: jammer dat Dienke net buiten de selectie viel. Maar complimenten zijn ook altijd leuk! Goed gesprek gehad met de gemeente lees ik. Ook altijd fijn!
Laura: trainen met een hardslagmeter lijkt me ook reuze interessant.
Danielle: had een adhd-paard.
Hilde: succes komende week!
Marijke: wat leuk dat de echo helemaal goed was! En lange benen zijn niet altijd handig, maar ik ben er toch reuze blij mee :D
Anne: fijn dat je de training met Vies toch goed hebt kunnen afsluiten.
Wat betreft de rhino: dat mag van mij daar in de regio blijven en het liefst niet deze kant op!

Ik ben nog steeds hardstikke doof. Ik kan niemand aan de telefoon verstaan, maar ik had vandaag zo'n boze klant aan de telefoon die gilde zo hard dat ik hem wel kon verstaan en mijn collega's aan de andere kant ook.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:08

Goed dat het gesprek goed ging Jeroen! Hopelijk hebben jullie er straks ook echt profijt van. Jammer dat Dienke/Blingh net derde werden, maar wel leuk dat het zo spannend was.
Viesje en Tessa moesten allebei muiten.

Ik heb heerlijk twee pony's geborsteld en een stukje met ze gewandeld. De 2,5 jarige aap is weer geen doorsnee Connemara. Wat een hittepetit := . Ze is wel gaaf om te zien. Hopelijk wordt het een leuke rijpony.
Wat een genot dat het zo lekker warm was. Ik heb eindelijk weer eens een beetje kunnen genieten buiten 8-) .

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:10

Ken volgens mij niemand die zo verliefd is op een bepaalde kleur :D

Heb de eerste zomerharen op mijn paard bespeurd vandaag! Haal de t-shirts maar uit de kast hoor!
Super lelijk trouwens, grijs geschoren vachtje en dan bruine plekken zomerhaar.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:14

pff net voor het donker/half donker nog rondje gaan hardlopen. had het tempo er aardig in. zit nu op een schema dat ik zo'n 5 min rennen, 1 min lopen, 4 min rennen, 1 min lopen, 4 min rennen en dan 2 min uitlopen. waren dus behoorlijk snel thuis. nu zo lekker douche.

sussie hoe kan het dat je doof bent?
bianca had ma jou setje laten zien maar die vond het wel heel erg leuk en gedurft. maar wel even gezegd dat ik zelf echt niet zo ga rijden.
leliaardje heeft stukje gewandeld en geborsteld.

vond de temperatuur vandaag echt lekker.. niet eens een jas aan gehad buiten maar gewoon een lekker (dik) vest.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:35

Mendy: ik heb een middenoorontsteking aan beide oren. Mijn linkeroor hoor ik zo goed als niets meer mee, met rechts nog iets meer maar ook weinig. Erg lastig! Ik heb van de HA neusspray gekregen, maar tot nu toe verbeterd het helemaal niets.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:49

Bianca jij wordt in elk geval onthouden op elk concours
Mistid heeft hard op de hometrainer moeten werken
Danielle had een gek paard
Evelien super dat je vrachtwagen mooi wordt
Evie sterkte met je keuze maken
MM fijn dat alles goed was
Texelse dat is wel heel eerlijk
Lau interessant om zo te trainen
Jammer dat Dienke net niet door was

Ferrose was gister heel braaf met springen. Ik heb mijn sporen maar afgelaten en begon met een dressuurzweep in mijn hand. De zweep heb ik na een paar sprongen maar afgegeven ze stormde zo extreem op het sprongetje af. Daarna was mijn plan om met mijn springzweep verder te gaan (stuk korter dus waarschijnlijk zou Ferrose op het vasthouden ook wat rustiger reageren), maar ik heb hem uiteindelijk niet opgeraapt. Ferrose bleef zo ook braaf springen. Wel moet ik zonder sporen nog even wennen aan mijn afstelling, ik kan nog niet een correct getimede hulp geven dus had wel een aantal slechte afstanden. Ik ga met redelijk vertrouwen dat ik TG (en de anderen) zaterdag niet extreem zal ophouden en mocht het niet doorgaan, dan kan ik hopelijk maandag of dinsdag naar springles.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:53

Joki super om nu ook positieve dingen te lezen!! Hopelijk blijven jullie zo doorgaan :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:02

@ mm toppie dat alles goed is *\o/*
@ Evie jammer dat je studie niet bevalt.
@ Mistid klinkt als een leuke studie
@ Weule fijn dat er een positief gesprek was.
@ BVW balkentrappen schijnt in de familie voor te komen :P helaas wel superfrustrerend.
@ Sussie wat vervelend middenoorontsteking aan beide kanten. Hopelijk knapt het snel op.

Net schimmel gereden maar die was wat lui. Van het weekend 2 dagen rijden ging goed maar nu heb ik na 2 dagen toch weer pijn. Morgen fysio en dan naar de Hengstenshow van Tewis!
Moeders is ook weer thuis na haar operatie. Zij moest eigenlijk 4 dagen blijven maar was zo goed dat zij kon vertrekken :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:06

Fijn dat je moeder weer thuis is Caro!
En goed dat Ferrose zo lekker ging Joki! Er gloort hoop 8-) .

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:10

MM grappig ons huis kan ook niemand vinden met de tomtom. Ook wel irri.
Eef leuk dat je vrachtwagen mooi wordt. Ik ben benieuwd!
MM haha mooi dat hij/zij lange benen krijgt/heeft. Ik ben echt jaloers op lange benen.
Texelse nou dat is nog eens aardig!
Hilde wat leuk dat Uk weer even terug is. Lekker genieten.

Ik heb alweer weekend! Wat een luxe.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 22:01

sussie beterschap
joki mooi dat het weer beter gaat.
caro fijn dat je ma weer thuis is

zo net lekker gedouchd en me rug meteen maar ingesmeerd met dampo (loop nog te hoesten en voel me longen ook wel iets) en dat brand nu echt giga..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:04

Evie, :(:) dat is erg vervelend! Hopelijk vind je nu iets wat je wel past en inderdaad, beter nu dan over een paar jaar.
Lau, Hetje is dus helemaal fit!

Ik heb ook heerlijk getraind in Minderhout. :) Scene was top! Nergens op gestopt, water in, water uit en slootjes, hij deed gewoon alles. Ik zei al, hij is met crossen een stuk makkelijker dan met springen. := Hij vind het ook echt leuk en bij het springen moet hij de lol er nog van in gaan zien. Caap was ook super! In het begin een beetje kijkerig en heul voorzichtig waardoor hij weer met een beetje heel veel lucht ging springen maar daarna als vanouds. :) Hij was een stuk rustiger dan begin vorig seizoen dus dat is mooi!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:16

Wat knap van Scene, Eef! Leuk hoor!
Joki, fijn dat het zo goed ging!!
Danielle, Jer had het ook erg warm op stal :o Heb er een deken onderuit gehaald.

Net naar oefenspringen geweest op de club. Eerst een rondje op ongeveer 70 cm en daarna op 90. Ja, we beginnen even van voor af aan :j Maar ik had de controle! *\o/* Jer was lekker ontspannen, viel zelfs een keer in draf. Dus we moeten nog flink verder werken aan het behoud van het ritme. Tussen de hindernissen kan ik hem al wel meer aan elkaar rijden en als het echt niet lukken wilde, heb ik gewoon een volte gereden. Al met al met een goed gevoel naar huis. Mijn mantra tijdens het rijden: "niets doen, niets doen, niets doen". :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:24

joki, super zeg misschien werkt minder haver toch wel :j erg fijn!

Anderen die lekker gereden hebben.

Officieel is alleen groesbeek naar buiten gebracht. Mama zei dat we even aan zouden kijken hoe morgen de berichtgeving nog is. Mijn instructrice heeft dierenarts in wamel en daar was het geen Rhino, was iets anders.
Wedstrijd van za is ook niet op pensionstal. Dus mamsie wil even afwachten. Kan best zijn dat ze vanavond hebben vergaderd, de gene die het regelt werkt overdag en kan dus overdag daarover niet beslissen.

Vriendlief is erg irritant vandaag, erg stom.