[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:46

He, dat is goed nieuws Simmie! Soms is een keer flink aanpakken idd niet leuk, maar ze hebben wel het eens nodig. Fijn dat je weer een goed gevoel hebt.

Andrea, geweldige foto's! Jullie 'professor' is net zo oud als onze Trammelant

Gomir, bij Raimaer kon dat ook niet in het begin, maar inmiddels valt ze redelijk normaal te rijden

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:11

Jeehjj we hebben ons eigen subforum, heb er nog niet gekeken, maar zal zo eens ff een blik werpen (beetje late reactie )
Verder weer een heleboel pagina’s bijgelezen, dacht wel een stuk of 5
Jullie gaan echt te hard hoor!

Leuke foto’s en filmpje van Gorssel en wat goed van Muriel, leuk dat ze ook nog een mooie deken gewonnen had!

Andrea, leuke foto van je paps, mams en jezelf op Talles
Misschien dat ik zo ook nog wat oude foto’s kan opduiken van mijn paps en mams in actie

@ ik dacht Chantal (sorry als ik het fout heb ) , ik rijd al met leren singels, dus ik weet het nu ook niet meer.. Zat nog te denken aan een neopreen maar weet niet of dat veel scheelt..
Dank voor het meedenken, dat wordt dus toch de duurdere bontonderlegger

@ Simmie, fijn dat je instructeur je zo goed kon helpen! Hopen dat ze het een beetje goed oppakt op een vreemd terrein.

En de rest ben ik al weer vergeten..
Gisteren nog even zonder zadel in de wei gereden, helemaal niks doen in de week voor Neede leek me nou ook niet zo slim
Vanavond maar weer even kijken of ik hem nog een beetje aan het werk kan zetten in de bak!
Verder gaat het gelukkig al wel veel beter met z'n bobbeltjes, blijf gewoon elke dag veel calendulanzalf erop smeren, is echt een super spulletje!

Tsjaa.. ohwja weet het al weer
Heb ook een uitnodiging voor het springen gekregen (van de Subli/Oxer Trofee) dus we gaan ook springen

Verder Emmy nog gesproken en Emmy gaat ook meedoen in Neede met haar jonge paardje in de B, heeft inmiddels mijn bodyprotector weer meegenomen, omdat zij al voor 12 uur klaar is Emmy leent altijd mijn schildje;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 19:26

ik ga zo springen, Niels is weer eens aan de beurt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:38

Ik ga zo ook naar Sam, ff lekker smeren, wassen en misschien nog even zonder zadel een rondje in de bak!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:12

lekker simmie!! dat komt dus wel goed!!

gave foto's Andrea!! leuk zulke kliekjes!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:18

heey heey !!!

ik ben er ook weer..

Ik heb vandaag uislag gekregen van het HTC.. en ik mag de lessen met dressuur volgen
lijkt me leuk..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:23

De DA is net geweest. Online maakte behoorlijke proppen tijdens het eten, dus die is heel erg bijgevijld. Hij kreeg een kaakklem op, en was daarom verdoofd.
Ik moest hem bijna terug de stal indragen daarna. Nu staat hij zo:

Ienie is ook een beetje bijgevijld. Die hoefde niet verdoofd. En ze zijn allebei weer geent.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:36

@Simmie: van harte gefeliciteerd met je winstpunt in de M.
Ik doe het je in geen 100 jaar na
Ik zit met springen ook altijd te prutsen, ben gewoon een wat te klein wezen met een te groot paard en wat te weinig ruimte omdat ze die hindernissen zo dicht op elkaar zetten met teveel bochtenwerk.

@Missmuts: super om op je L-debuut meteen winst te rijden

@Chantal: super van je winst en balen van de blessure

@Missjumpy: ben op de foto

Hier is, wederom als laatste, mijn verslag van SGW Gorssel:

Dressuur was voor ons doen wat minder, Miel was soms aan het wringen/ tegen de hand in de overgangen (tanden? morgen komt de tandarts) Viel ook nog eens 1 keer uit de galop ( )
Uiteindelijk toch nog goed voor 171 punten.

Springen ging redelijk goed, heb er wat meer aan gereden maar kreeg het toch niet helemaal voor elkaar om lekker in het juiste basistempo rond te rijden.
Heb hem wel op tijd gecorrigeerd als hij het tempo over wilde nemen en soms precies op het juiste moment een ophouding gegeven, maar daardoor bleef hij een beetje onder zijn tempo, wat 2 balken opleverde (ik heb er maar 1 horen vallen, dus geen idee waar de tweede balk viel).

Bij de dierenarts was alles in orde, dus konden we naar de startbox. Elke keer weer denk ik: wat doe ik mezelf aan met dat crossen maar als ik dan door de finish ben zou ik zó nog een rondje willen...

Niet al te hard gestart, want ik had van GvdT gehoord dat er op zaterdag een heleboel een stop hadden op hindernis 2.
Dus rustig van 1 naar 2 gereden, en goed over 2. Daarna heb ik het gaspedaal open gezet en Miel heerlijk vlot laten doorlopen, op de rechte stukken zelfs aangemoedigd om nog wat harder te gaan.
De hindernissen waar ik een beetje tegenop zag, muur van witte kuilgras balen, Clever Mouse (opsprong en op 1 galopsprong via Hindernis afsprong), witte gastank, gingen allemaal prima.
Bij de waterbak stond mijn maatje te pielen om haar paard erin te krijgen, dus ik riep dat ik eraan kwam en dat ze achter mij aan mocht rijden.
Miel wat extra aangemoedigd en hij ging heel makkelijk te waterbak in. Hij had gelukkig helemaal geen oog voor het fonteintje middenin de waterbak en meteen in het water gas erop en via uitsprong naar de laatste sprongen. Dat was een flinke dubbelsprong van maishagen met greppeltjes ervoor, dus voor veel paarden heel kijkerig.
Miel had echter de smaak te pakken en ging er mooi overheen. Laatste hindernis, de voerbak, ging ook goed en in hoog tempo door de finish (binnen de tijd!!!!!!).

Mijn laatste 2 winstpunten in de B behaald en dat betekent verplichte promotie naar de L.
Uitslag liet niet lang op zich wachten en ik had een 5e prijs!

Een lange, maar geslaagde dag dus!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:39

Scum,thanks ook namens de merrie
Mijn pony moet ook plat gespoten voor de tandarts, ik kan alles met hem doen, scheer hem zelfs zonder halster, maar kom niet aan zijn mond.
De merrie heeft iemand met scheren het ziekenhuis in gewerkt, schudde met der kop en de praam schoot uit mijn hulpje der hand tegen haar hoofd, maar de tandarts vind ze geweldig

Missjumpy bedankt voor de foto's, ik dacht al dat der beschermer was afgezakt na het aantikken van het smalletje.

Gomir, mijn gifkikker reed ik ook zo en die was niet altijd even betrouwbaar
Hij ging er wel beter van springen.

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige muts ben in een parcours. Merrie gaat met les altijd fijn, in het parcours probeer ik dan teveel te regelen waardoor het iets minder vloeiend gaat. Na 2 kl*te sprongen laat ik der maar wat harder gaan en dan gaat het meestal beter.
Komt ook bij dat ik wel graag wil crossen en ga proberen weinig fouten te rijden. Hierdoor rij ik ze juist. In een gewoon parcours rij ik nooit meer dan 2 balken, dus waar ik me nou druk om maak.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:42

Gefeliciteerd met je prijs, Bento! Jij kunt met een gerust hart over naar de L. Wanneer start je weer?

Ik laat binnenkort de tandarts ook maar weer eens komen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:46

Bento, super ga je Lisse nou ook L starten?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:47

Bento, ook nog gefeliciteerd!
mijn pony heeft gelukkkig eigenlijk nooit last van haken (scheelt een hoop gedoe )

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:09

GvdT schreef:
Bento, super ga je Lisse nou ook L starten?

zal wel moeten

@Brittlover: wij laten ze sowieso elk jaar nakijken in februari dus hij heeft sinds die tijd flink zijn best gedaan

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:11

sinds februari? woowh, dan heeftie inderdaad goed zn best gedaan..
en die L gaat best lukken hoor Bento

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:11

gefeliciteerd bento

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:14

Starttijden voor Lisse zijn online!

Ik moet rond 11 uur dressuur rijden en tegen drie uur springen. Komt dus wel mooi uit allemaal

B is maar vijftien hindernissen, dat is niet veel En er staan er zo te zien al drie op de eerste lijn, vier op de eerste heuvel en water telt ook al voor drie...Blijft er weinig over

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:20

is idd weinig, ik heb 1 keer gehad dat er maar 13 hindernissen waren, dan heb je echt zoiets van: was dit alles maar dat was toen ivm de grond..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:38

Leuk dat je naar de dressuurlessen mag kim
Goed gedaan Bento, lekker gecrossd dus, de L gaat vast helemaal goed komen!!

Sam is wel bang voor de hoefsmid maar de tandarts vind hij helemaal niet eng, hij is een half jaar geleden nog bijgeveild en er is zelfs een tandje uit gesneden (zonder verdoving of iets, wat ie bij de smid dus wel krijgt )
Hij was gewoon erg braaf

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:43

bento gefeli!

kim, tof dat je door mag!

ik heb net de huisjesindeling van Lanaken gezien.
Zie ik opeens dat er een ex-lid van de heuvelruiters(waar ik een bloedhekel aan heb) in het huisje naast ons zit.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:44

PP; dat is balen, maarja.. weinig aan te doen..
kim: gefeliciteerd dat je door mag!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:52

Gatsiej arme jij ..
Ik zou maar een hele grote zonnebril ofzo meenemen, misschien dat ze je dan niet herkent
Of (net als Gordon) stiekem met wat strontspray door het raampje van haar slaapkamer spuiten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:54

ben ook wel blij..
weetje wat een meisje die bij mij op de club zit zij..
dat als het goed gaat op school.. en je haald goede cijfers.. en je hebt een wedstrijd in een weekend.. gaat dat HTC gedoe naar je school bellen zodat je rooster een beetje omgegoooit word zodat je kan trainen voor de wedstrijd..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:57

wat houd HTC eigenlijk precies in? iemand heeft het me wel is een grove lijne uitgelegd maar verder... ?

ik denk dat ik een zonnebril op doe ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:57

Ohw dat wil ik ook wel
Jammer dat ik me moeder niet zo gek heb gekregen dat ze elke 14 dagen naar Dwingeloo met me wil

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:59

kimdepim schreef:
ben ook wel blij..
weetje wat een meisje die bij mij op de club zit zij..
dat als het goed gaat op school.. en je haald goede cijfers.. en je hebt een wedstrijd in een weekend.. gaat dat HTC gedoe naar je school bellen zodat je rooster een beetje omgegoooit word zodat je kan trainen voor de wedstrijd..

Da's nog eens gaaf