[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:05

anja; 40 minuten, klinkt steeds beter! wel voorzichtig doen hea
leuk al die oude foto's andrea!
lielle, ik ga voor je duimen voor een plek in de M in Ysselsteyn! (start je Pablo en Raimear anders allebei in de L daar?)
bokken op school? dat krijgen wij bij ons op school echt niet voor elkaar, , je hebt al een probleem als je op een site zit die niets met school ofzo te maken heeft..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:08

Haha bij ons ook, zo'n onzin! Komt er zo'n **** naar je toe en zegt dan: dit heeft niets met school te maken. Dan moet je et afsluiten en als het nog een keer gebeurd wordt je weggestuurd.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:09

missmuts schreef:
Gave foto's, met name de eerste!

Hangt ook groot en ingelijst op de kamer van mn ouders, haha.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:22

andrea16 schreef:
Haha bij ons ook, zo'n onzin! Komt er zo'n **** naar je toe en zegt dan: dit heeft niets met school te maken. Dan moet je et afsluiten en als het nog een keer gebeurd wordt je weggestuurd.

Je zegt dan toch gewoon dat je informatie aan het zoeken bent over de cross? Deed ik vorig jaar ook altijd En dan trapte 9 vd 10 er wel in.. Nu zit ik in elk geval niet meer op school, dus heb ik er geen last van
Maar we hadden ook leraren die er niet intrapte, en dan kon ik inderdaad inrukken (onder protesterend gemompel : "Je mag hier nog niet eens zoeken naar info voor je werkstuk"... (flink boos kijken , soms werkt da )

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:33

bij ons op school zijn die mensjes echt TE streng..
maarja, ik zit toch bijna nooit in de mediatheek

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:35

bij ons als je 1x iets op het scherm hebt wat er niet hoort word je weggestuurd..Als je dit vaker gebeurd word het je gewoon verboden weer in de mediatheek te komen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:36

Bij ons ook, ze kijken mee op een scherm waar je alle pc's kan zien. Ook echt sneu dat je niets beters te doen hebt!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:48

leuke foto's andrea!! Die uit wassenaar doet me weer aan die goeie ouwe tijd denken toen ik als 10 -jarig meisje het hele weekend bij de waterbak mocht helpen door steeds de sporen weg te harken. Ik voelde me echt goed!! Dat was ook nog eens een gave cross daar!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:00

Gave foto's Andrea. Dat is wel een toppaard!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:07

Ik ben er weer. Dat betekent dus dat ik mijn springles met Killea heelhuids heb overleefd.

Vooraf heb ik even met mijn instructeur overlegd over het stopprobleem.
We zijn de les begonnen met wat drafwerk over een kruisje, daarna een steiltje 60 cm, en daarna 80 cm, alles vanuit draf. Niks aan het handje, ging prima. Daarna op 95 cm vanuit draf met een drafbalkje ervoor. Stonden we dus gelijk weer stil terwijl alles helemaal goed zat (afstand, ritme en mijn rijden).
Als het dus iets hoger wordt vindt mevrouw het niet meer leuk omdat ze dan meer van achter uit moet werken.
Het klinkt heel l u (oh nee, mag ik niet meer zeggen van Scum) vervelend, maar ze moest dus echt een keer flinke straf hebben. Tot 2 keer toe stond ze nog een keer stil, maar daarna heeft ze alles gesprongen en uiteindelijk heeft ze zich helemaal overgegeven en konden we weer vanuit de rust en ontspanning 110 springen.

Waar het dus in het kort op neer komt is dat Killea nog meer van achter uit wakker gehouden moet worden (dus af en toe een tikje mee geven op het moment van de afzet, wanneer ze daar weer slomig wordt). Ze moet dus wat meer aan trekken op de hindernis. We gaan nu voorlopig even zo verder en blijven dus even met de balken (2) werken om Killea altijd een goede afstand te geven. De laatste grondbalk hebben we nu ook meer van de hindernis af liggen zodat ze niet dicht meer kan lopen. Ze vindt het gewoon een leuk spelletje geworden om te stoppen en ze naait me echt een oor aan met dat weigeren. Nu ze weer na het pak rammel weer weet dat ik de baas ben (wat klinkt dat hard) pakt ze wel weer goed aan.

Op het lage werk springt ze dus wel door, dus mijn instructeur vindt dat we het springen wel wat hoger op moeten bouwen omdat ze daar dus op af slaat.

We gaan binnenkort ook eens naar een oefenparcours op een ander terrein. Kijken hoe het daar gaat.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:11

miss_jumpy schreef:
leuke foto's andrea!! Die uit wassenaar doet me weer aan die goeie ouwe tijd denken toen ik als 10 -jarig meisje het hele weekend bij de waterbak mocht helpen door steeds de sporen weg te harken. Ik voelde me echt goed!! Dat was ook nog eens een gave cross daar!!

Ja, scheen heel gaaf te zijn! Ik heb er vaak verhalen over gehoord van mijn ouders

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:12

Wat fijn dat je er op deze manier met Lammert mee bezig bent geweest en weer wat verder bent gekomen! Klinkt redelijk logisch wat je schrijft (oorzaak, gevolg, oplossing), maar ik was er nooit op gekomen . Hopen dat het werkt/blijft werken!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:13

heb je iig iets om mee verder te werken Simmie !
ik ga maar eens beginnen aan mn huiswerk..
morgen alweer 2 SO's (en dat terwijl ik nog geen 2 weken op school zit)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:18

Ja ik ga ook maar weer eens aan de gang, heb nu al een flinke berg huiswerk Het kan vanavond ook niet want dan heb ik springles

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:39

missmuts schreef:
Wat fijn dat je er op deze manier met Lammert mee bezig bent geweest en weer wat verder bent gekomen! Klinkt redelijk logisch wat je schrijft (oorzaak, gevolg, oplossing), maar ik was er nooit op gekomen . Hopen dat het werkt/blijft werken!

Ja, ik heb echt veel aan hem met het springen. Hij heeft er zo'n goed oog voor waar het nou aan ligt als er iets fout gaat. Dat heb ik wel nodig op het ogenblik, want nu weet ik dat het in principe niet aan mij ligt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:41

andrea16 schreef:
Ja ik ga ook maar weer eens aan de gang, heb nu al een flinke berg huiswerk Het kan vanavond ook niet want dan heb ik springles

Goh, ik heb ook wel weer zin om te springen......

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:42

Simmie schreef:
Ja, ik heb echt veel aan hem met het springen. Hij heeft er zo'n goed oog voor waar het nou aan ligt als er iets fout gaat. Dat heb ik wel nodig op het ogenblik, want nu weet ik dat het in principe niet aan mij ligt.

ik zei het toch...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:45

missmuts schreef:
Simmie schreef:

ik zei het toch...

Jaha juf! Maar je kunt je toch wel voorstellen dat ik aan mezelf ging twijfelen?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:52

Tuurlijk!!!! (was grapje joh, daar moet je niet op ingaan enzo)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:01

Dat gaat helemaal goedkomen zo Simmie!
Ik zou er (iig via de computer) nooit aan gedacht hebben dat het in de hoogte kon zitten en een soort 'spelletje' was. Maar klinkt heel logisch zo, net als de oplossing trouwens

Gaat zich langzaam maar eens druk maken om info te zoeken over wiegendood en dat hoofdstuk preventie moet vandaag eigenlijk ook nog uit....
Had dik een uur vertraging dus ik schoot alweer lekker op vandaag

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:07

mooie foto's Andrea! die van 1991 vind ik super stoer

ben nog maar 2 dagen op school en heb nu al weer bakken met huiswerk dus ik ga er maar is aan beginnen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:12

missmuts schreef:
Tuurlijk!!!! (was grapje joh, daar moet je niet op ingaan enzo)

Ach, heb op het ogenblik even niets beters te doen.

Ik heb ook weer goede hoop gekregen Gomir. Tis niet leuk om je paard een keer echt flinke straf te geven, maar blijkbaar had ze dat om de een of andere vage reden even nodig.

Patsmu: dan weet ik wie je bent! Ik zat je 2 keer in de weg met het losrijden ja. Herkende je me niet als bokker aan mijn logo? Of was je dat gewoon niet opgevallen? Heb een wit chabrak voor de cross voor beide paarden, en dat logo valt niet heel erg op dan.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:14

Klinkt als iets wat goed op te lossen is Simmie, fijn!!

Andrea --> Gave foto's!!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:18

Het is nooit leuk als je ze een keer door moet pakken, maar soms moet het idd even.
Merrie van mij kan soms ook zo vreselijk stout zijn. Die gaat dan op de plek lopen stuiteren en probeert je in je benen te grijpen, is haar nieuwste uitvlucht als ze haar zin niet krijgt...

Hoe doen jullie dat trouwens met die driftkikkers? Wij hebben nu uitgepuzzeld dat ik heel simpel en licht blijf zitten en of been of hand geef, maar nooit tegelijk.
Moest ik wel heel erg aan wennen trouwens, heb altijd geleerd om aan te vulen met been als je voor sluit, maar die merrie wordt dan echt heel giftig.
Moet in het parcours ook heel simpel blijven zitten en uit de wending vandaan niet meer proberen te sluiten. Als ze dom gaat rennen dan gaat ze maar. (kan ook alleen maar omdat ze zelf voorzichtig zat is, anders zou ik het ook nooit durven )

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:28

pietpiraat schreef:
mooie foto's Andrea! die van 1991 vind ik super stoer

ben nog maar 2 dagen op school en heb nu al weer bakken met huiswerk dus ik ga er maar is aan beginnen.

Ik ook

Leuk detail: die foto's die door fotografen gemaakt zijn (bijna allemaal) kreeg hij gewoon opgestuurd, gratis en voor niets!