Klinkt goed varekaj! Werk dicht bij huis is toch altijd makkelijker, en dan nog iets dat je graag doet! Weekends, nachten, feestdagen = veel verdienen en veel recup... niet ? Ideaal met paarden .
Madelene: veel ssucces in merkspl. wat start je?
Aldislamp2
Geplaatst: 04-08-15 13:52
Varekaj: waar ga je juist aan de slag? Ik ben namelijk bijna vaste klant in een ziekenhuis in A.alst, dus mss is het daar? Mijn zus en 3 nichten werken ook allemaal op r adiologie in een ziekenhuis . Ze vinden dat ook al verpleegkundigen een droomjob . Ben er wel jaloers op met de fiets naar het werk kunnen! Dat scheelt heel veel in tijd voor de paarden!
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 14:03
Dat klinkt leuk zo job dichtbij huis!
Ik ga ook naar Merksplas! Gisteren fijn met blits kunnen rijden! Ik voel hem echt paard onder me worden en dat puppy zijn gaat er zo uit!
Wij gaan normaal naar de 3* in Aken kijken. en hoogst waarschijnlijk ook naar het EK
A.ken is echt de moeite om naar te gaan kijken! En waarschijnlijk niet eens zo ver voor jou. Wij gaan naar EK kijken in H.elvoirt, anders was het ook A.ken geweest. Fijn dat Blits zo goed meewerkt, wel leuk dat je het volledig zelf opgebouwd hebt, dan is de voldoening nog zo groot als het goed gaat.
Anoniem
Geplaatst: 04-08-15 19:14
ik ga normaal aan de slag in het OLV heb ook extra voordelen die mijn huidige werkgever niet kan aanbieden, dus keuze was snel gemaakt.
Qua loon ga ik er eveneens fiks op vooruit. Niet alleen stijging omdat ik plots van A2 naar A1 ga, maar idd ook premies en dergelijke.
Ik ga ontzettend graag naar de cross op chio aken kijken in juli, al ben ik intussen 3 jaar niet geweest vind niemand om mee te gaan, en dan is het toch wat ver om in je uppie te doen.
madelene
Geplaatst: 04-08-15 19:26
Ik ga in de B starten, nog een paar keer, en dan waarschijnlijk vanaf oktober in de L. Ik ben van plan om 5 september in westdorpe in zeeland in het M te starten. Daar bouwen ze voor de 2de keer een wedstrijd, dus ik verwacht dat ze nog niet zoooo heeeel dik bouwen. zoals al eerder besproken, die 10 cm...paard kan het met gemak, nu ik nog!! dan 13 september in theux nog in het B, en ik hoop dat in oktober Meldert en Meer weer georganiseerd worden, dan wil ik die in het L starten.
Ik ga ook naar Aken, echt geweldig! Ik had ook kaartjes voor de ochtend gekocht voor het reining, omdat dat goedkope kaartjes zijn, en ik wil shoppen. Nu is het Nederlandse reining team bekend, en zit Anky V Grunsven erin...hahahaaa...wat een gelukkig toeval! Dus nu gaan we uiteraard ook Anky aanmoedigen
Hanne_SP
Geplaatst: 04-08-15 20:15
Ook ik ben blij wat van je te horen Antonius! Klonk toch wel erg heftig allemaal! Spoedig herstel toegewenst!
Veel succes aan degene die moeten rijden dit weekend!
@Madelene: Als je in NL rijdt, klinkt alles zo 'zwaarder', zo van ik rij M. Ik zou dan kunnen zeggen dat ik B rij, maar in België is dat nog niet zo voor mij. Al hoop ik volgend jaar dan wel!
Mijn paard sinds vandaag een bucas zebradekentje op. Van midden juli problemen met zijn huid op zijn rug en poep. Krijgt soort uitslag en kale plekken. Behandeld als schimmel en bacteriële infectie. Toen ik op kamp was DA me gebeld (na 3 dagen inspuitingen) dat zijn huid toch zodanig fragiel is, dat ze bloedonderzoek wou doen, en die was volledig in orde. Dus mag niet meer in z'n 'nakie' in de vlakke zon staan. Dus heb me een UV-werend vliegendeken aangeschaft. En met dat ik goede ervaringen hoor van dat zebrapatroon... En is gewoon ook grappig een zebra in de kudde. Toen dat ik hem weer in de kudde liet met zijn deken aan, was het hilarisch. Andere paarden reageerden alsof dat hij een nieuwe was! Maar alles is goed verlopen.
Anoniem
Geplaatst: 04-08-15 20:29
Die bucas dekens zijn geweldig! Icaro heeft er ook eentje sinds begin deze zomer, beste aankoop tot nu toe op vlak van vliegendekens. De vorige sneuvelden best snel (Tibor houdt wel eens van dekentje sleur-spelletjes), de hals zat niet aan het deken vast en schoof een stuk naar voor, de singels of bilkoorden kwamen ontzettend snel los....
Deze houdt het heel goed uit, maar toch heb ik soms de indruk dat het wat gekrompen is na een paar fikse regenbuien en daarna felle zon. De buikflap zit hier ook redelijk strak, al laat hij geen (schuur)plekken achter. Maar als Shuddy zo'n gevoelige huid heeft, kijk dan zeker de borst regelmatig na. Daar heeft Icaro na een tijdje constant met deken op een kalende plek gekregen waar de borstsluiting zit, ondanks dat het daar dikker gevoerd is. Dus bij bewolkter weer met een windje probeer ik het deken af te laten, zodat de huid kan rusten. Het elastiek vooraan dat om de oren moet om de hals op zijn plek te houden gebruik ik ook niet, dan spant alles net wat te hard. De muts krijgt hij aardig snel uit, maar goed, da's het minste.
Shuddy heeft een dikke grasbuik Voorste deel van flap spant niet erg, achterste wel wat rond zijn buik. En inderdaad ik ga regelmatig nakijken, heb vooral schrik bij de zijkant van z'n borst en z'n schoft... Want daar schuurt hij vrij snel... Nuja heb nog een borstbeschermer liggen als het nodig is, maar dat is weer een extra laag als het warm is...
Anoniem
Geplaatst: 04-08-15 20:39
Schoft en schouders is hier niks te zien, terwijl die bies inderdaad wel iets ruwere stof is dan het deken. Het blijft ontzettend goed liggen, bij stevige wind vliegt de achterkant niet te hoog op en een stevige rolpartij gaat ook prima. Tot nu toe overleeft het ook de tanden van Tibor. Mag ook wel, voor die prijs zou ik het ontzettend zonde vinden als het na 1 seizoen al dienst kan doen als Gruyère
Oef dat het paardentanden-proof is, ben ik wel blij! Want de spanjaard in de kudde zou wel eens durven z'n tanden erin zetten.
Anoniem
Geplaatst: 04-08-15 21:45
Tibs bijt regelmatig op schofthoogte, en als hij dan iets vast heeft gaat hij er aan hangen. Doet hij ook als ze halsters om hebben, happen naar dat van Icaro en als hij dan een uiteinde tussen de tanden heeft blijft hij vasthouden. Hilarisch om te zien, dat wel, zo'n pony die op wandel gaat met een paard (want ja, Icaro stapt dan braaf mee als een hondje). Alleen vind ik het veel te gevaarlijk. Om oa die reden dragen ze geen halsters op mijn weiland. Maar met dekens doet hij het dus ook, tanden erin en dan eraan trekken en sleuren. Tot nu toe zit er 1 erg miniem klein gaatje, dat zit er al een tijdje en de rest houdt het prima.
Steph1989
Geplaatst: 05-08-15 23:21
de 5j (die dit weekend haar eerste J ging lopen en dan BK) heeft in een nagel getrapt. Zat er diep in en ze wil er niet meer op steunen... morgenavond komt de DA.
Ohh... Vervelend !!! Ik hoop dat het nog meevalt! Mss al in soda zetten zodat het vuil eruit trekt?
Evelyntje
Geplaatst: 05-08-15 23:53
Da's ni om te lachen idd steph... HEb je foto gemaakt waar nagel zat? Is daags nadien niet altijd zo makkelijk meer te zien en wel heel belangrijk. Nu brandschoon maken en inpakken in zoppenat iso-betadine-verband als je nog zo lang moet wachten ( vind dit wel spoedgeval om eerlijk te zijn... Kan scheet in n fles zijn ook! Maar anders echt wel spoed...)
Vind inderdaad ook wel dat je mang moet wachten...
Hanne_SP
Geplaatst: 06-08-15 00:18
Idd ook wel lang... Ik ken iemand die paard had met nageltred (ex van mijn hoefsmid) en 't is geopereerd moeten worden in de kliniek omdat er iets geraakt was... Zou toch eventueel aanmanen om DA sneller te laten komen.
Toen dat mijn paard keihard mankte omdat ijzer scheef was getrokken. (was gebeurd 5 minuten toen dat ik niet keek, ervoor was alles ok) Ik meteen bellen naar de smid, er werd gevreesd voor nageltred. Smid zei al van heb je al gebeld naar de DA? Bleek duidelijk bij nageltred dat je in sommige gevallen snel moet handelen. En ik zei nee, en hij zei van ja 'k ga snel kijken of er iets geraakt is of niet. En 't heeft niet veel gescheeld gelukkig, en dat te danken aan dat de hoefsmid al tijdje geleden was en de hoeven gegroeid. Moest hij maar kortgeleden geweest zijn, dan was het prijs... Ik duim iig wel voor je!
Tsja gisterenavond meteen DA gebeld. Ma het zat zo richting de bal van de voet helemaal op het einde van de straal, zo eigenlijk net "naast" de straal achteraan, maar wel diep in de hoef. Nagek was beetje krom helaas en buigde een beetje maar binnen af. We weten wel hoe hij stak dus maar ja... vrees wel dat de pees geraakt is. Zo reageert ze toch. Da zei ook van met isobetadine te behandelen. Mn vriend heeft het gat zelf waar de nagel zat paar keer uitgespoeld met isobetadine oplossing. En dan idd watten met isobetadine erop gedrukt en zo'n plakverband errond.
Ik ben helaas ook niet bij haar nu, ik werk op 50km afstand van stal enn vriend op 100km... mn mama gaat doorbellen hoe het er mee is. DA vond het lijk nog niet zo ernstig aan de telefoon omdat het achteraan de hoef is. Maar als blijkt dat ze op 3 benen staat... pffff
aiaiai ik hoop dat uw DA maar gelijk heeft at het niet ernstig want da kan een hoop miserie bezorgen nageltred :s!
Steph1989
Geplaatst: 06-08-15 09:15
DA komt om 15.30 en ik ga vroeger vertrekken op mn werk dan maar... als ik dan nog naar een kliniek moet rijden is het tenminste niet middernacht. Mama zei dat het niet erger was geworden dan gisteren hoe ze erop liep. Lijkt mij ook wel geen slecht teken. Laat ons hopen dat het meevalt idd... en weer net nu... het is ons niet gegund...
Hopelijk valt de schade mee! Paard van mijn zus heeft ooit net hetzelfde voor gehad en op ongeveer dezelfde plaats als jouw beschrijving. Gelukkig was er niets geraakt en na een week reed ze er terug mee. Juist heel proper proberen houden! We duimen dat er niets geraakt is.
Proficiat Daaphh met de super klassering van Dirk op het BK! Moet een fantastisch gevoel zijn!
Steph: veel succes en beterschap voor jet paard, hopen dat het meevalt! Al nieuws?
Varekaj proficiat met je nieuwe job! Altijd leuk zo een nieuwe uitdaging en zeker als het je droomjob is!
Heb vluchtig alles doorgelezen, probeer wat te volgen, maar is nog lastig om lange tijd te lezen of typen. Voor de rest gaat alles wel redelijk hier, nog snel hoofdpijn en opletten wat ik die met mijn schouder, maar ik kan alweer niezen zonder 10min zonder adem te zitten door de pijn
Leuk om nog iets van u te horen! Was Inderdaad een goed gevoel om uw paard zo te zien !
Anoniem
Geplaatst: 06-08-15 22:14
Mij is altijd verteld dat nageltred een spoedgeval is. Juist omdat er risico is dat het bot geraakt wordt en dan eventueel kan gaan ontsteken/infecteren als er vuil bij kan. Ook 1x gehad dat 1 van onze paarden (indertijd nog met ex) een ijzer aftrapte en de lip zat door de zool. DA gebeld, die stond er binnen het kwartier samen met de smid. Gelukkig zat het op een relatief "veilige" plek door de zool, niet te diep en was ze idd zoals bij Hanne nog niet opnieuw bekapt geweest. is toch ook aantal dagen stevig isobetadineverband geweest.
Er zijn dikke problemen met mijn bachelorproef. Mijn onderzoek, wat in eerste instantie probleemloos was goedgekeurd halfweg juli na wat aanpassingen in mijn onderwerp, is vandaag toch nog ineens geweigerd. Over goed 10 dagen moet ik mijn 1e afgewerkte versie indienen bij mijn promotor ter verbetering, en 25 augustus de officiële versie. Zonder praktijk is indienen gewoon nutteloos. Zit met de handen in het haar hoe ik DIT nog opgelost ga krijgen. Heb wel al een heel kerkhof heiligen bij elkaar gevloekt.