[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:50

PB, Jeetje :(:) Heel veel sterkte de komende tijd!
Rowo, Is het studeren nog gelukt?
Corien, Wat een gedoe met de vrachtwagen :D
Vief, Balen dat je springzadel niet past. Wel fijn dat je passier wel goed ligt.
Snoekiej, Hoe enorm gaaf! Het lijkt alleen net alsof ze je duwen. Of deden ze dat ook :+
WL heeft een paardenparty gehad!
Rosalie heeft ook een zadelpasser gehad, jij ook balen van je springzadel.

Hier plaatjes van afgelopen zaterdag:
Boksessie
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LAELIQIB.jpg
Fijn beeld *\o/*
Afbeelding

Ik vond het eerst geen fijne plaatjes (meer in mijn profiel), want ik dacht dat hij zijn lip optrok en zijn tanden liet zien... Is het gewoon schuim :=

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:59

Hé Shanouk, had je foto's ook al bekeken, wat een lef, 8)7 mijn maag draait al om als ik die diepte zie (en nee ik heb niet echt hoogtevrees)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:00

Lekker paard Mo :) Ze duwen me niet hoor. Je voelt wel beetje druk, maar ik spring zelf. Twijfel alleen eventjes op het laatste moment.
Haha Corinne, als ze uitzoomen dan schrik ik iedere keer ook weer hoor :P

rowo

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:05

Wow, wat übervet Shanouk!!! Knap dat je gesprongen bent! Ik zou dat ook wel eens willen doen, echt vet!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:37

Goede avond!!

Gaaf hoor snoek :j
Vief Bruin-tuig-rules!! 8-)
Benthe klinkt heftig dat afstuderen!

Ik ga op bed, ben gebroken :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:42

Super vet Shanouk!

Ik heb net lekker beide paarden gereden :). Schimmeltje was erg braaf. Nog beetje onrustig in zijn hoofd. Verder fijn :)
Daarna Sofietje ook nog even gereden. Die liep ook wel goed. Niet heel hard aan het werk gezet ;).
Morgen mag ze weer mee naar springles.
Laatst bijgewerkt door kimdepim op 01-03-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:44

Lekker hoor kim!
Lasko was ook braaf :) jack had vrij.

Hilde sorry typ foutje :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:32

Hoi,

Wel even bijgelezen maar er is weinig blijven hangen.
@ mo lekker zo'n boksessie denk dat je blij mag zijn dat hij ook niet nog eens wegspurt als hij weer op 4 benen staat. Doet hij dat vaak
@ Kim leuk dat je schimmel het zo leuk doet.
@ snoekiej stoere video

Ik heb mijn 1e springles weer achter de rug. Ging wel goed. Heb merrie ook maar eens een ander bit ingehangen. Zij had een koperkleurige dubbelgebroken watertrens in want daar liep zij al op toen ik haar kocht. Aangezien ik het getrek/stug zijn en hangen wat zat was bedacht ik mij vandaag ik hang er eens een lekker normaal watertrensje in. Had ik het maar eerder gedaan paard was heerlijk los zonder steeds een weerwoord :D
Mijn ruin was vanmorgen ook weer braaf. Van de week maar eens een kruisje in de bak zetten als het niet gaat vriezen. Ik vraag mij wel af wat hij op stal heeft gedaan want hij heeft 4 grote ontvellingen op zijn hoofd :+ Gelukkig niet op plekken waar het hoofdstel zit.

Ik ga lekker :Z

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:35

peanutbutter schreef:
Niet echt uitgebreid bij gelezen. Beetje rotdag gehad. Vriend kreeg helaas vanmorgen te horen dat zijn beste vriend is overleden.
Rest van de dag was heel verdwaasd.

Jeetje zeg, sterkte :*

Hahahaha Corien, slimme actie van je vader! John Deere's zijn de beste trekkers, die hebben wij ook O:)
Klinkt als een druk maar wel leuk weekendje Lotte en Benthe!
Ik krijg steeds mail van Wieneke, die organiseert ook crosslessen in het noorden, en gaat met wat mensen uit het noorden ook wel eens naar Lelystad enzo Rosalie, als je haar email-adres wilt moet je even een PB sturen :) staat volgens mij verder nooit op internet, maar in Westerbork lag vorig jaar een lijst waar je je email-adres op kon invullen
Gelijk heb je ook Vief, dat je eerst even wacht op de fysio!
Snap ook dat Kim even niet thuis rijdt, daar heb je daarna dan wel weer profijt van!
Veel plezier morgen met rijden Ilse, hoelaat ben je ongeveer op stal?
Wauw wat een ontzettend gaaf filmpje Shanouk, echt stoer van je!
Fijn dat de paarden goed gingen Kim!
En nog een mooie foto van Mo

Zo, school beviel me niet vandaag. Eerste twee uur alweer vrij, maar mam bracht mij en mijn zusje en kon niet 2x daarheen rijden in vrij korte tijd, die had wel wat beters te doen. Daarna nog wat saaie lessen waar ik alleen maar hoofpijn kreeg.

Thuis Ul even gereden, hij loopt thuis zo braaf, alsof hij nooit een stap fout doet. Wilde wel extra hard door de plassen spetteren.
Mijn nieuwe dekje staat super op hem, een donkerbruin dekje met een paars randje van pagony, en dan 'Stal Tienkamp' in de kleur van het biesje. Heel mooi, komt snel een foto!

Toen even met mijn zusje mee geweest naar les met Yoeri, die liep ook braaf. Erna was er ORUN, lijkt me erg leuk om dat te gaan doen. Maar even uitzoeken hoe dat allemaal zit. Kan vanaf je 17e schijnt, maar heb het eerst nog druk zat. Daarbij denk ik niet dat je als 16 jarige serieus wordt genomen als instructrice.

edit; fijn dat je les goed ging Caroline! Wat apart weer van de ruin :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:39

Je moet voordat het praktijk examen wordt afgenomen 18 zijn mirthe. Ik heb gewoon mijn ORUN gedaan toen ik 18 was. NIveau zou ik niet bang voor zijn. Dat is toch wel om te huilen :+|

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:47

Kim, Heb je alweer een foto-update van je schimmel?
Caroline, Op deze manier doet hij het niet vaak. Dit is een 'ik wil naar de uitgang en je bent net te laat met mij de juiste hulp geven' boksessie. Meneer wilde naar rechts, terwijl we op de volte linksom reden. Helaas had ik de zweep in mijn linkerhand. Normaal hoef ik hier alleen de zweep op zijn schouder aan te leggen.
Mistid, Fijn dat Ul lekker liep. Sjabrak klinkt erg sjiek
PB, Dat is ook niet echt een stimulans :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:52

@ Mo: Ziet er we netjes uit hoor +:)+
Die bokt lekker met zijn kop omlaag, die oude heer kan ook zo bokken, ik was zondag met hem en zijn eigenaresse naar het strand en hij ging toch een keer af, ik hoop dat Kalfados zich morgen een beetje gedraagt, want dan mag ik er weer op :Y) .
Bam heeft gelukkig niet van die rare streken, die gaat alleen heel "woest" kijken als het 'm niet zint :+ .
@ Mistid: Lijkt me ook echt leuk om de ORUN te doen, maar je moet inderdaad 18 zijn.
@ PB: voornamelijk het springen schijnt erg te worden ondergeschoven, maar ze leren er ook heel veel nuttige dingen hoor, van het weekend mocht ik het Orun-lesmateriaal van een stalgenootje inkijken, en ben er toen pas achter gekomen dat paarden "gallen" op hun benen hebben... :o
@ Corien: Niet zo'n handige actie van je vader, en over Bodegraven, ik ben er een keer geweest, maar dat was eens maar nooit weer, dan rijd ik nog liever tegen proffesionals op een goede bodem met een parcours dat er niet uitziet alsof het door een dronkelap gebouwd is :x .
@ Caroline: Fijn dat je paard beter luistert naar een ander bitje, kan echt een wereld van verschil zijn
@ kim: fijn dat het schimmeltje zo braaf blijft
@ snoekiej: :wow: gaaf zeg!

Gisteravond wedstrijd gehad, eerste proefje ging erg lekker, hij liep als een tierelier alleen wat spanning, had 178 maar had toch wat hoger verwacht, de tweede ging meneer ineens weer duikbootje spelen :(, en had terecht 168 punten.

Vandaag even mijn moeder een B-proefje voorgelezen, volgend weekend heeft ze haar debuut met hem :D alleen Bam liep echt voor geen meter, maar was wel grappig om te zien, na de proefjes kreeg ze hem gelukkig wel lekker aan het lopen.
ik heb ook nog een poging gedaan om haar de middenstap met Bam uit te leggen, vind ik zelf de simpelste oefening en haal er bijna altijd 8-en voor, maar mijn moeder lukt het toch echt niet :+ .

Ik heb me opgegeven voor een clinic van Martin en Tim Lips 17 april, je krijgt les in conditietraining en mag met een hartslagmeter en een airbag-protector rijden (eventueel ook met een eventing-zadel), en s'middag's crossles.
Lijkt me erg leuk en leerzaam, er zit alleen wel een prijskaartje van 175 - aan dus moet de helft zelf betalen, maar heb het ervoor over!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:18

Hooooooi!!!

Net gewerkt, lekker dienstje!! :)
@Vief: Wat top zeg dat je dressuurzadel nog zo goed lag!! ;)
@Shanouk: Waaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh supergaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!! Staat ook nog echt mijn 'Bucketlist' om te doen, Bungeejumpen!! :):)
@Mo: Leuke foto's!! ;)
@Mistid: Voor de ORUN moet je 18 jaar zijn inderdaad :) .
@E_B: Lijkt me ontzettend leerzaam zo'n clinic van Tim :) !!

Vandaag heerlijk alleen 'Wolin-tijd' gehad, zonder andere paarden te doen.. lange tijd geleden :) . Ik moet zeggen; ondanks een winter weinig gedaan te hebben, ziet Wo er nog echt super uit.. klein beetje een buikje, maar dat is niet gek :) . Morgen als het lukt even een stukkie rijden met haar.

Onze stallingsgeld is zojuist 20 euro omhoog gegaan.. vanwege de binnenbak en de stapmolen.. Beide faciliteiten maak ik totaal géén gebruik van :o , dus dat is wel een beetje balen. Betaal straks dus 275 euro :oo (ik begon ooit bij 230). Straks als het zomer is, is het helemaal belachelijk >;) ... Ik betaalde ook niet meer voor binnenpaddocks := .

Mijn luiken gaan maar eens sluiten :z .. :wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:48

@ Wl: Lekker zo'n verwendagje :) , vind het zelf ook heerlijk.

Just curious:
Start jij/wil jij ook gaan starten met Wolin?
Ik heb haar dubbelganger (ik meen halfzus?) wel eens zien lopen op dressuurwedstrijd in Wassenaar, en die liep echt om van te :~

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:14

Hahah Dat is Vanilla Sky, zij is van Jitske Voorham :D , lijkt echt giga veel op Wolin!! Zal even een foto van haar opzoeken, heb ik ooit eens in het vorige HK topic geplaatst! Dat is inderdaad een halfzus, vader van VS is Stravinsky, vader van Wolin is Variant. Wolin is hoger op de benen. Qua karakter zijn wel redelijk gelijk ja, allebei van die hete donders.

Ik hoop met Wo dit jaar te kunnen starten :) . In mei is er een 3 daags concours bij ons op stal.. wellicht dat ik Wo dan eens aan een B proef onderwerp, lekker op stal :) , ik denk daar eerst nog even over na..

Wo en ik hebben natuurlijk wat pech gehad en wilden eigenlijk vorig jaar al gaan starten :) . Dus wie weet dit jaar, no worries, lig er niet wakker van, maar zou het wel leuk vinden om een beetje met Wo door die baan te paraderen, ze kan namelijk heerlijk lopen! ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:28

Afbeelding
@Halfzusje van Wolin Stompwijkse oefencross :) . Echt een leuk paard ook!!

Deze heeft iets meer een ponyhoofdje.. Wo is echt meer paard. En Wo heeft iets meer weg van een uit de kluiten gewassen appaloosa qua kleur ;) , vooral spierwit bovenop haar kont.
Afbeelding

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:58

WolinLotte schreef:
Ik hoop met Wo dit jaar te kunnen starten :) . In mei is er een 3 daags concours bij ons op stal.. wellicht dat ik Wo dan eens aan een B proef onderwerp, lekker op stal :) , ik denk daar eerst nog even over na..

Welke stal en welke datum lotte??

Goede morgen!

Evie, je kan altijd vragen wie het parcour neer zetm en dan wel of niet gaan...
Bedoel vond het zelf een echt mooi parcour, (kan ook wel kloppen die parcourbouwer bouwt altijd in wassenaar ZHJV) vergeleken bij de pony's in vlaardingen daar was het echt een bagger parcour!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:14

Goeiemorgen :wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:23

Mogge!

Ik zie veel brave paarden langskomen en de boksessie van Mo.
WL: die lijkt echt ontzettend op Wolin, leuk zeg!

Ik heb ongeveer 60 mails gekregen gister dus ga snel aan het werk! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:26

Inderdaad stond er bij de Flardingha een flutparcours (beetje jachtparcours). Er zijn naar horen zeggen veel klachten van geweest, tevens van de paardenwedstrijd. Ik hoorde ze er zondag ook weer over kletsen.
WL, grappig! Deze is idd iets meer pony-achtig. Balen van je stalgeld..
EB, Jammer van je punten. Leuk dat je moeder ook gaat starten! Wat een dure clinic :+ Waar wordt hij gegeven?

Ik zit weer op mijn werk.... Werk ze iedereen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:58

Goeiemorgen!
@Snoekiej: Ik krijg alleen al kriebels in mijn buik van je filmpje, laat staan dat ik daar in het echt had gestaan :o Echt super stoer dat je het toch gedaan hebt!
@Lotte: Fijn dat je weer een dagje helemaal alleen voor Wolin gehad hebt! En wat leuk dat ze zo'n sprekend halfzusje heeft!
@EB: Balen van je punten! Wel leuk dat je moeder hem ook gaat starten!
@Kim: Fijn dat de paardjes zo lekker liepen.
@Mo: Zo die geeft flinke boksessies weg denk ik :oo
@Noor: Succes met je mailbox doorwerken :P
@Caroline: Fijn dat je toch lekker hebt kunnen springen met de merrie. Hopelijk blijft ze fijn reageren op dit bitje.

Gisteravond was ik pas laat thuis van de cursus en vanmorgen moest ik er wel weer erg vroeg uit :Z Heb net ook al een gesprek met mijn begeleider gehad over mijn opdracht, gelukkig hebben we hier beiden dezelfde ideeen over :) Lijkt dus allemaal de goede kant op te gaan.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:22

Snoekiej: jeetje wat gaaf!!!!!!!!!! Ik zou het denk ik niet durven. Maar vindt het wel heel gaaf!
Mo: leuke foto's van die boksessie whaha.
Kim: fijn dat de schimmel het zo goed oppakt
Mirthe: Moio dat Ul lekker ging. En ben bang dat je nog op school zit als ik naar stal ga, want ga er zo heen :+
Evie: jammer vane je punten!
Lotte: lekker zo;n dagje :D
Jn: fijn dat het de goede kant op gaat.

Goedemorgen,

Het is hier heerlijk weer, zal zo richting stal en even rijden.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:29

Goedemorgen! :wave:
Ik heb weer 2 dagen in onze bak kunnen rijden. Nu is ie helaas alweer bevroren :( Heb van het weekend voor het eerst weer op de club in de buitenbak gesprongen en dat pakte ze superfijn aan. Ze was wel heel erg druk, dus ik verwachte alweer het ergste, maar dat viel mee :D Donderdagavond gaan we een rondje springen in Tolbert, ben benieuwd of ze dan ook zo fijn aanpakt.

Mistid: Ik ga denk ik ook naar de crosstraining van Wieneke. Roden sowieso, Oosterwolde moet ik nog even over nadenken. Lauwersoog iig niet
Snoekiej: Wat onwijs gaaf zeg!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:50

De bak bevroren anthea? Heeft het bij jullie zo hard gevroren dan? Ik heb hem net gesleept en was alweer helemaal ontdooid :j

@ benthe: fijn dat je op 1 lijn zat! Wat is het onderwerp van je opdracht?

@ ilse: rijdt ze! Het is idd prachtig weer en heerlijk om te rijden!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:59

Goeiemorgen :Z
Ik heb vannacht echt ontzettende buikgriep gehad, niet fijn. Het water liep eruit. Toen waren ook de diarreeremmers nog op, dus ben ik om 2 uur 's nachts nog naar mijn moeder gereden om ze te halen. Nu heb ik nog koorts en een gespannen buik. Vanmiddag ook nog eens een presentatie, pff ik zou liever in mijn bed blijven!