[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 22:09

Wij gaan naar Nokere :)
Ik hoop dat je wonde snel geneest! Ze zijn toch soms ook heel gevoelig he.

Ik heb niets nieuws meer over Antonius gehoord.. Zal nog eens aan die vriendin vragen

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:04

Hopelijk canch alweer beslagen intussen... Ps. weet jij wie de met dat fotostandje stond? Denk dat jouw vosse-merrie-foto daar vandaan komt ;)?

Oew vervelend steph, gelukkige wel niets dat zo snel geneest als een hoofd! Hopelijk op tijd voor Merksplas dan...

Veel plezier in Nokere allemaal! Misschien kom ik zondag wel even piepen op de cross...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:27

Ik heb een berichtje gehad van Anthonius!
Ze mag vandaag naar huis! Ze zal proberen in het weekend haar verhaal hier te doen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:18

Oh dat is fijn!!

Ik heb net vernomen dat Heusden verzet is naar oktober. Fijn (voor mij) , zo kan ik mss nog eens naar de training gaan! :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:23

Foutje, training is al augustus en vrije cross magk niet rijden...

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:33

Amai, keigoed! Wil dan toch zeggen dat genezing opschiet denk ik? Way to Go Antonius!!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:24

Woow super nieuws!!!! dan mag ze nog vrij snel naar huis *\o/*

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:26

Denk dat je wel de vrije cross mag rijden in oktober, da valt al buiten het officiële wedstrijd seizoen denk ik, moest het in augsustus zijn dan mag je die niet rijden normaal..

Canch nog steeds geen nieuw ijzer :7.

eventsphoto.eu is het voor de foto's

Tot vanavond wss Daphne, op feestje leequino?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 12:04

Yess, party party party! Wij vertrekken rond 1u hier. Heb er zin in!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:45

Wow super goed dat ze nu "al" naar huis mag!

Veel plezier allemaal in N*okere! Ons doel is daar volgend jaar ook te starten :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:11

cross heusden in oktober? Dan kan ik wss wel meedoen :D

goed nieuws van antonius, thuis herstellen is altijd leuker dan in zo'n medische omgeving.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:13

Hallo iedereen, bedankt voor jullie lieve berichtjes hier!

Ben idd sinds deze middag thuis.

Over wat er gebeurd is, kan ik kort zijn, ik herinner me niets... Ik weet niet meer dat ik opgestapt ben, tot ik donderdag even wakker geworden ben toen ik al in Gent in het ZH lag omdat ze er de thoraxdrain uitgehaald hebben voor mijn klaplong, en ze doen dat blijkbaar zonder verdoving, en ook 4 nieten en2 draadjes erin zonder verdoving...
Dan vanaf vrijdag heb ik meer 'heldere' momenten, zaterdag op gewone kamer en nu verder thuis rusten.

Ik had dus een klaplong, 4 gebroken ribben en gebroken schouderblad maar voornaamste en waar ze meest bezorgd om waren is een grote hersenbloeding. Gelukkig zit de bloeding tussen schedel en hersenen dus geen risico op schade, maar zal wel lange tijd zware hoofdpijn hebben. Dus ja, rusten, pijnstillers en begin sept kine voor de schouder maar ze zeggen dat het een mooie breuk is, dus ik hoop dat de nazorg niet te lang zal duren.

Vind het vreemd om op die sprong gevallen te zijn, was maar een 'kleintje' in vgl met veel anderen, waar Fi zich normaal gezien makkelijk op moet kunnen redden, maar ja, ik herinner het mij niet...

Fi is in orde, het meisje dat ze normaal gezien 1x per week rijdt, doet dit nu 2x om rustig haar spieren beetje in beweging te houden, maar zij heeft blijkbaar niet de minste last gehad. Morgen ga ik Eventin haar op de wei, heb ze nog niet gezien en mis haar wel.

Nog lang verhaal geworden, nu weer beetje rusten. Nogmaals bedankt voor de steun!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:44

Wow Antonius, heftig! Maar al bij al dan toch heel veel geluk gehad! Ik zei nog: "ik hoop dat ze een goede engelbewaarder heeft". Maar blijkbaar dus wel! Goed ook dat de hersenbloeding nog "meevalt" qua impact!

Ik kan geloven dat je je paard mist! Goed dat zij er niets aan heeft overgehouden. Dat is toch al een zorg minder.

Veel beterschap en een spoedig herstel gewenst in ieder geval!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:54

:wave: Antonius! Zo blij voor je dat alles nog 'lijkt mee te vallen'... En dat paardlief er ook goed vanaf is gekomen! Nog eens snel herstel gewenst! Hopelijk snel van de ongemakken vanaf!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 20:40

Kort ego berichtje.

Dirk 3de op het BK!! Nu nog een lange weg naar hui! Ik reageer later .

Maar zag Anthonius terug!! Top!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:38

Welkom terug Antonius *\o/*!!! je hebt ons goed laten schrikken :\!

Ik vind dat je toch nog snel naar huis bent gegaan voor pas sinds vorige vrijdag hedere momenten te hebben. Maar thuis is het iig veel aangenamer om te bekomen en te rusten. Héél veel beterschap! En hopelijk kan je snel eens nr Fi!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:39

Proficiat Daphne!

Hier ook een goed weekend, S heeft de Z gewonnen! Trotse groom :D

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:21

Heel veel beterschap Antonius! Dat moet toch ook voor je man heel hard schrikken en niet makkelijk geweest zijn. Hopelijk heb je een snelle genezing met niet teveel pijn. Want het klinkt wel allemaal heel erg pijnlijk :(.

Hier ook een goed weekend, F 2de in L met mijn paard :). Proficiat voor het BK en de eerste plaats!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:35

Fijn om zoveel positieve verhalen te horen, vooral ook van jou Antonius! Nu vooral tijd nemen om voldoende te rusten en te herstellen… Goed dat er iemand je paard een beetje in beweging houdt en dat zij er zonder erg vanaf gekomen is, is toch al een klein lichtpuntje.

Ik ben zelf ook gaan kijken naar Nokere en zoooo die combi met hagen op de helling net voor het water, daar werden er zoveel fouten op gemaakt! Zelfs super ervaren combinaties uitgebeld. Was echt een nasty wending ertussen + bergaf. Veel spektakel voor de toeschouwers, dat wel :P Doet toch altijd een beetje dromen als je op zo een schitterend terrein cross ziet rijden *kwijl*. Eerst maar eens ooit B starten :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:26

Hier was het een heel leuk weekend in Nokere!
Dressuur was goed! Helaas was hij bij het binnenkomen, vergeten te groeten 8)7 Stond 3de, moest hij gegroet hebben 2de...
Springen was toch wel een mooie parcours, helaas 2 balken... Stom. 9de plaats, anders was hij 1ste....
Crossen foutloos met een heel klein beetje tijd, had ergesn een alternatief genomen. Dus uiteindelijk een 3de plaats! Super trots! Al was er wel nog wat te doen rond de uitslag ivm een klacht van een andere ruiter.... Duurde zoooo lang, ik wou naar huis! Was pas tegen half 12 thuis...

Vond het een mooi pittig parcours. Ik vond wel dat ze voor de L een alternatief op het water konden bouwen. Zeker voor de pony's waar er denk ik maar 4/5 zijn aangekomen van de 12... ook voor jonge paarden niet echt zoo goed voor het vertrouwen, maarja da is natuurlijk mijn mening.

Gefeliciteerd met de 2de plaats in L en de 1ste in Z!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:43

Vruchtbaar weekend voor iedereen daar in Nokere dus! Proficiat allemaal!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:08

Proficiat voor alle mooie resultaten hier van afgelopen weekend :D

En welkom thuis Antonius! Veel beterschap gewenst alvast van hieruit :)

Ik ben intussen op snelheid aan het geraken voor mijn eindwerk. Eindelijk. Vandaag de verantwoordelijke gesproken, nieuwe grenzen besproken waarbinnen ik ga werken en hoe ik het ga aanpakken. Is een hele toffe madam, dus ik duim dat het toch nog in orde komt.
Mijn vriend is vanmorgen vertrokken voor zijn werk. Tot eind oktober zit hij normaal in Pula, Kroatië. Bedoeling is dat ik na mijn herexamens een weekje daarheen ga voor ik op mijn nieuwe job begin. Tussendoor wordt het best druk met eindwerk, huishouden, maar eindelijk ook weer de paarden. Ben van plan om Icaro weer minstens 3x/week in het werk te zetten, waarvan minstens 1x een (langere) buitenrit.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:42

Het was precies leuk in Nokere! Volgend jaar gaan we zeker ook weer. Wel spijt dat we het gemist hebben!
En proficiat iedereen met de resultaten! (Dat van dat groeten ken ik... mn vriend was vroeger krak om met zn zweep in zn hand te groeten... kon de jury nooit niet zo mee lachen).

Klinkt als leuke plannen varekaj! Maar wel heel druk! Ik ken het... blijven zwemmen - er zit niets anders op... zoveel te meer geniet je daarna dan wel van de rustigere momenten in je leven ;).

Wat voor soort nieuwe job heb je? Of heb ik daar over gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:39

vanaf 14/9 mag ik als verpleegkundige aan de slag op de dienst radiologie in een ziekenhuis vlakbij huis. 15 minuutjes fietsen ipv 1u30 op de trein :D
ze weten dat ik herexamens heb maar wilden echt dat ik tekende, heb immers al een hoop voorkennis. Geen probleem :')
ik ga dus binnenkort foto's en scans leren maken van de inwendige mens :D

betekend wel opnieuw vroege, late, nachten, feestdagen, weekends... En omdat ik zo dichtbij woon kan/mag ik ook wachtdiensten draaien op termijn. Nuja, RX was altijd een droom, had dit nooit durven hopen dus ben heel erg blij :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:03

Wow, wat een resultaten komen voorbij, proficiat!
Antonius..fijn om weer van je te horen..rustig aan doen, en hopelijk zit je er dan weer snel bij!
Hier langzaam aan het voorbereiden op merksplas, ik heb er zin in!