[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 21:07

Ahh Streep, goede ervaring dus!

Susan proficiat met je man! Lijkt mij lastig hoor zo een pauze midden in je cross, zou die van mij niet leuk vinden!

Joki super gedaan! Lekker veel KM maken dan word het steeds minder intens ;)

Vandaag 2e M cross gereden in Overpelt (belgische L).
Vino helaas thuis moeten laten, die liep gister kreupel de stal uit :( morgen wordt de DA gebeld.

Warempel was wat heet aan het begin bij het losrijden van de dressuur. Maar ik kreeg hem snel op de rit.
Heel fijn gereden en had uiteindelijk 184 punten (70,76%), gedeelde 1ste plek.
Na een 1,5uurtje zonnen, plasje en wat hooi knabbelen (eindelijk eens), opgezadeld voor de cross.
Er heerste een rust over hem.
Bij het starthokje ff druk. Maar daarna lekker vertrokken, echt zooo genoten van de cross.
In het parcour schrok hij van een hindernis waar hij bijna wilde stoppen en moest ik ff doorduwen, dus een paal.
Maar goed ik was nog aan het nagenieten van de cross :P

Lang verhaal kort, tweede M cross, 1ste plaats *\%/*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:35

Netjes gedaan cg

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:45

Super gedaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:41

CalvinenGino: top zeg 1e!

Ja die pauze in de cross vond hij ook niet zo leuk. Hij was erg hyper zaterdag :') gister ook. Vandaag mag hij chillen en wordt hij weer lekker gemasseerd.

kyrkelover: dat ziet er idd goed uit. Hij springt zelfs buiten beeld :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:18

Lekker bezig iedereen!
Ik heb gisteren mijn 1e oefencross gereden. BB in Amsterdamse bos. Voor het betreffende paard zijn 2e cross, heeft wel al springervaring op B niveau opgedaan bij vorige eigenaar.

Hij was mega heet en sterk, en had een paard voor mij die aantal keren stopte, waardoor mijn paard ook wat stops had. 6 weigeringen in totaal en 1 hindernis uiteindelijk niet gesprongen, maar wel tevreden met het resultaat. Gewoon KMs gaan maken :) Vond het spannend, maar ook enorm tof om te doen!
Stukje van laatste deel cross als linkje (weet niet hoe ik m hier kan embedden)
https://youtu.be/dhjtJbF_WnA

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:23

Als hij springt springt hij wel fijn. Het is volgens mij echt een stukje controle en duidelijker aanrijden. Vind ik een beetje moeilijk uit te leggen van achter de PC maar denk oa dat teugels een stukje korter al een hoop kan schelen. Is alleen wel moeilijk als je paard zich zo sterk maakt.

Off topic: embedden kun je doen door je filmpje hier tussen te zetten: . Knopje staat in het rijtje waar ook de quote knop zit :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:35

@SusanH thanks! Ja die teugels zijn zeker aandachtspuntje. Heb zelf ook lang weinig gesprongen, en geef dan vaak nog wat teveel ook zodat ik hem iig niet in de weg zit. Heb ze ook heel vaak opnieuw op maat gepakt na een sprong. En timing van mijn beenhulpen moet sowieso beter. De laatste sprong ging voor mijn gevoel wel fijn en vloeiend. In bos ook aantal van die gehad :)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:39

Zondag eerste cross training met de vereniging! Ik heb er zin in, ben benieuwd hoe t gaat en of ik het wel kan of miss durf ik helemaal niet haha. Ik spring bij a nooit :+ we hebben wek van de week zelf cavaletti's gemaakt :D

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:34

@susan als je toevallig vrijdag rond 12 uur op stal bent zwaai dan even. Ik heb dan weer les van henrieke

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:15

Pffff duimen jullie mee dat het gips er maandag af mag? Anders geen sgw Renswoude voor mij ;(

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:36

Ik duim voor je!

Hebben jullie nog tips voor mij. Zaterdag voor het eerst alleen een oefencross rijden. Al wel paar keer achter een ander aan dat gaat goed. Nu dus alleen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:54

Ik duim voor je, nu dus rust houden ;)

Ik heb zondag onze eerste cross gereden. Het was ook beetje overleven hihi er zaten echt technische stukken in en daar had ik dan ook twee keer een stop op verschillende hindernissen. Eentje echt compleet mijn schuld, geen ritme meer. Verder op het water nog een want dat was echt een donker gat. Plus erin springen is best eng nog hihi

Gefeliciteerd Cg!! Top zeg!!

Genieten Maj0 ;) eerste keer alleen is best lastig maar toch vaak als je onderweg bent gaat het wel.

Mijn rondje van zondag, stops er ff uit geknipt hihi

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:59

Gips?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:42

Elke hij was ook echt technich

ik heb daarom gekozen om echt op controle te rijden en dat pakte bij mij goed uit

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:13

Ja heb mijn duim of gebroken of de banden gescheurd :( konden ze zaterdag niet goed zien dus maandag nieuwe foto's nu wel in het gips.

Jammer van de stops elke! Ik ga je filmpje eens even bekijken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:20

Ziet er wel wat anders uit dan SGW Amsterdamse bos. Maar dat is door het terrein (alles vlak, lange rechte paden) sowieso al heel anders. Mooie cross hoor!

xLaus: is starten dan sowieso wel verstandig? Ook als het gips eraf is duurt het vaak even voor je alles weer kan en mag. Je duim is wel vrij essentieel met rijden.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:23

Inderdaad mooie cross elke!

Ik zit er pas sinds afgelopen zaterdag in. Dus heb dan een weekje Int gips gezeten. Zolang het kan/mag wil ik wel heel graag gewoon starten. Desnoods als "oefenrondje" tis zo lekker kortbij natuurlijk en een mooie wedstrijd altijd

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:54

Leuk filmpje Elke! Stuk smallere paden en veel bochtjes! Hoop ergens later dit jaar nog keer een BB cross mee te pakken die niet te moeilijk is (tips zijn welkom!). Moet vanaf Amsterdam en geen eigen vervoer, dus niet al te ver ivm kosten.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:41

Dank jullie :o
T was heel bochtig en soms onhandig met andere hindernissen in de weg.. Maar goed we zijn rond gekomen :D

Nog liefhebbers die ook naar Westerbork gaan?

Laus hoop dat het lukt!
Daskadia ik ken weinig daar in de buurt. Misschien Renswoude?

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:45

T Ziet er echt heel leuk uit die cross Elke! Lijkt me toch wel heel leuk, maar volgens mij ben ik banger dan ik zelf denk haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:37

De BB cross op Texel is erg leuk, maar daar moet je wel een eindje voor reizen. Wij gaan ieder jaar naar SGW Texel en maken er dan een leuk weekendje weg van :j

Nee geen Westerbork hier. Planning is nu Renswoude, Castenray (beiden L) en Hulsberg (M debuut). Geloof dat daarna Vlietland (weet ik niet 100% zeker) en Ede Putten het plan waren, Wieringerwerf en Texel. Sowieso Ysselsteijn. Wat er het najaar nog meer gereden wordt is even bekijken.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:00

Ik weet niet of vlietlanden nog bb heeft maar die was (jaren terug) goed te doen

ook ik sla westerbork over en ga volgende week verder met Renswoude en dan begin mei castenray

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:05

Gefeliciteerd Joki!! Heb ik jou trouwens nog hoi gezegd in Markelo? Of was jij dat niet met paars en ik geloof blauw?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:40

Je hebt wel hoi gezegd maar ik rijd niet in paars met blauw maar in turkoois met blauw op een bruin paard

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:57

Joki gefeliciteerd!

Ik heb zin in Renswoude, vind een dagje meehelpen altijd erg leuk om te doen.