[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:22

Ik heb van ermelo ook geen bevestiging gehad maar ik ga er van uit dat het goed komt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 06:09

Ik heb er ook geen gehad..
Zit nu trouwens te twijfelen om Ermelo ook op L te laten zetten als het nog kan :o
Heb 2x training/oefencross op L niveau en verwacht geen problemen eigenlijk. Eerder de dressuur :')

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:09

Jammer dat hij vorig jaar niet door ging.
Het is best een pittige L cross zo met die sprong het water in echt en die trakhener met het water er onder.
En mijn persoonlijke favoriet dat rare punt achtige dingetje :Y)
Wil iemand van te voren al het publiek weg jagen voor mij bij de brug :+ ?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:12

Die sprong het water in heeft vorig jaar ook de meeste problemen opgeleverd volgens mij (ik ben er daar afgevallen :p), het was best een moeilijke aanrijlijn, je kwam uit een bocht dan had je een galopsprong en dan kwam de sprong al. Vond het jammer dat ik hem niet kon uitrijden want het was wel een hele mooie cross.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:05

Je kan voordat je over de boot gaat toch al even door het water rijden om paard natte voeten te laten halen?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:24

bvw schreef:
Je kan voordat je over de boot gaat toch al even door het water rijden om paard natte voeten te laten halen?

Dat heeft maar 1 iemand gedaan! (was jij dat?!)
Ik ben later nog gaan vragen of dat wel mocht, aangezien je je eigen lijn kruiste. Ik dacht namelijk dat dat niet was toegestaan, maar dat was het dus wel. Was inderdaad een heel slimme, omdat je paard dan toch al natte voeten heeft.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:30

Ik heb vorig jaar niet gereden maar zou het dit jaar denk ik wel doen. Maar als je niet aanrijdt mag je je eigen lijn wel kruisen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:34

bvw schreef:

Ja dat mocht inderdaad, daar kwam ik achter toen ik op de grond lag ;) Dus voor mij was dat te laat, maar meerdere ruiters hebben dat inderdaad gedaan. Vraag me alleen af hoe ze dat dan deden, het water in en dan aan dezelfde kant er weer uit? Of zou je ook gewoon in een rechte lijn achter de hindernis langs mogen galopperen door het water en dan de bocht naar de hindernis rechtsom maken ipv linksom?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:38

Hetismij en loetie, dat staat gewoon in het reglement hoor :)
Zolang maar duidelijk is dat jij niet de hindernis zelf hebt aangereden en het hiermee probeert te verdoezelen...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:44

En je moet er ook op letten dat je geen hindernis (van een andere klasse) neemt. Dus niet door de uitvlagging van de B rijden, dat soort dingen

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:45

Mootje schreef:
Hetismij en loetie, dat staat gewoon in het reglement hoor :)
Zolang maar duidelijk is dat jij niet de hindernis zelf hebt aangereden en het hiermee probeert te verdoezelen...

Hahaha, ik was toen nog heeeel erg groen in het crossen hoor! Had reglementen wel gelezen, maar een hele studie had ik er nog niet van gemaakt :P
Degene die direct door de waterbak ging kwam aanrijden, reed door het water en pakte de sprong op de rechterhand zeg maar, ipv op de linkerhand waar je op zou zitten als je m in een keer had aangereden. Maakte qua korte bocht niet zo veel uit. Verder waren er idd een aantal die, na een weigering toch maar eerst door het water gingen en daarna de hindernis gewoon weer aanreden op de linkerhand.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:46

Dat staat toch ook heel duidelijk in het reglement?
Ik verbaas mij altijd op wedstrijden en hier op bokt hoeveel deelnemers en juryleden niet op de hoogte zijn van het reglement :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:54

Je moet ook geen plaatjes kijken, maar gewoon het reglement lezen :')
Loetie, Die hindernis is uitgevlagd als A-B en snap de link met de waterbak niet zo...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:57

er staat niet in zoveel woorden in het reglement dat je door het water mag rijden voor je de hindernis springt. Dat is er wel uit te halen juist door de plaatjes aan het eind, maar ik snap heel goed dat je daar als onervaren crosser niet direct aan denkt, zoiets moet je als tip van iemand anders krijgen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:00

Mootje schreef:
Dat staat toch ook heel duidelijk in het reglement?
Ik verbaas mij altijd op wedstrijden en hier op bokt hoeveel deelnemers en juryleden niet op de hoogte zijn van het reglement :o

Ik ben op de hoogte van het regelement, maar zoals Lielle hierboven ook al zegt zijn er bepaalde dingetjes die voor mij onduidelijk blijven ondanks het lezen van het regelement. Daarom is het altijd fijn als je dit soort tips van een ervaren crosser kunt krijgen zodat je het de volgende keer ook weet en wellicht een andere minder ervaren crosser ermee kan helpen :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:03

Lielle schreef:
er staat niet in zoveel woorden in het reglement dat je door het water mag rijden voor je de hindernis springt. Dat is er wel uit te halen juist door de plaatjes aan het eind, maar ik snap heel goed dat je daar als onervaren crosser niet direct aan denkt, zoiets moet je als tip van iemand anders krijgen.

Ik had er inderdaad nog nooit aan gedacht om eerst voor een hindernis langs te rijden, maar dat is inderdaad iets dat je in de praktijk moet leren.
@Mootje: ik had mn bericht al verwijderd, zag idd dat plaatje 5 van toepassing was op de situatie en dat het dus wel mag. Ik probeerde juist in Ermelo wat op te steken door het te gaan vragen. Was mijn tweede cross die ik zag en het enige wat ik met lessen geleerd had was was: geen volte rijden, kost 20 punten... Met lessen ga je nou eenmaal niet zo diep op de stof in.
Zo'n 'trucje' is naar mijn mening net zo iets als dat je in de praktijk leert om een hindernis schuin aan te rijden als dat beter uit komt ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:32

Precies. Ik ken de reglementen echt heel goed (ook al toen ik begon met crossen), maar zoiets moet je gewoon een keer horen van iemand.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:50

Nog een tip voor de mensen die een keer achter een hindernis langs willen rijden, check altijd later nog even of ze je niet onterecht een weigering hebben aangerekend, niet alle hindernisjury's zijn even goed op de hoogte van de reglementen. Zo had ik afgelopen weekend een hindernis die moest aangereden vanuit een scherpe bocht, ik was iets te fanatiek en reeds de wending veel te vroeg en ben achter de hindernis langs gereden en in een rare slangenvolte terug om mijn eigen lijn niet te kruisen, had ik eerst een weigering aangerekend gekregen, terwijl ik de hindernis niet aangereden heb en mijn eigen lijn niet gekruist. Uiteindelijk netjes opgelost met de federatievertegenwoordiger, maar zelfs hij moest het eerst opzoeken in de reglementen, omdat hij niet zo goed op de hoogte was.
Dus bij een bijzondere manoeuvre : altijd even checken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:52

Wel heel fijn dat de federatievertegenwoordiger die moeite dan wel nemen Evie, ik heb het helaas wel eens anders meegemaakt.
Vind zelf dat je de reglementen wel moet kennen maar dat het in de praktijk toch anders is en je het daar pas echt leert. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:53

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:54

zo heb ik ooit (samen met MissJumpy :D ) een hele discussie in PH gehad, over een al of niet terecht aangerekende weigering. Ik heb mijn gelijk gekregen maar dat viel niet mee.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:00

Zo mag je dus ook wel je eigen lijn kruisen om voldoende afstand te nemen van de hindernis waar je een weigering voor had. Ik heb daar dus (onterecht) een tweede weigering voor aangerekend gekregen.
Net die ene keer dat ik de reglementen niet bij me had. Ik heb het wel gemeld, maar het werd weggewuifd waardoor ik dacht, oke ik zal wel fout zitten. Omdat het voor punten (BB) en klassering (toch geen prijs) weinig uitmaakte heb ik het er maar bij laten zitten. Thuis heb ik de reglementen er eens bijgepakt en het staat er echt heel duidelijk in! Als Lielle erbij was geweest (of een andere ervaren crosser) had die dat wel meteen opgemerkt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:14

Zo heb mij net maar voor Barchem opgegeven voordat dat ook vol zit.
Planning is tot nu toe dan:
15 september Gorssel
30 September SGW Ysselsteyn
26 Oktober Barchem GK

Zit me alleen net te bedenken dat dit wel heel weinig is als ik dit alleen nog rij dit jaar... Hmm. :\

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:24

Dan moet je ook maar naar Texel, Sannn (8/9). :D

Mijn lijstje:
25-8 WW
8-9 Texel
15-9 Gorssel
en verder weet ik het nog niet, Hattem ben ik er niet (jammer) dus denk dat Bathmen onze afsluiter wordt. Nog tips voor iets anders? Ysselsteyn is te ver.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:27

Hoe is het met inschrijvingen voor WW Noor? Al redelijk vol?
Jaa, misschien dan toch maar Texel! Alleen even volgende week afwachten. :)
Diepenheim of Barchem voor jou Noor?
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 20-06-12 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt