[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:29

Lielle schreef:
volgens mij heb je dat zelf in de hand, of je niets meer hebt als je ouder wordt. Bovendien zijn kinderen daar ook geen garantie voor. Ik ben ervan overtuigd dat je alleen aan kinderen moet beginnen als je dat echt intens graag wil, en anders is het een veel te grote verantwoordelijkheid die dan eerder een belasting gaat worden.

Het heeft overigens niet met geld te maken, wel met het idee dat voor mij kinderen niet iets toevoegen aan mijn leven.

Euh... dat van dat geld was een grapje :+

Lielle

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:31

dat weet ik, maar het is me wel vaak gevraagd, vandaar dat ik er toch iets op zei.

texelse

mmmm, ik heb er 3, en er zijn momenten geweest dat ik tegen manlief zei: "wat wsa er nou ook al weer zo leuk aan kinderen dat wij dachten dat we er ook 3 moesten"? Maar meest van tijd hartstikke blij ermee, en ik zou er geen een willen missen, en inmiddels is middelste zelf een keer bevallen, en dan ben je zomaar oma, en dat ik nog veeeeeeel leuker.

en die bevalling...., ach, middelste zat keurig na 3 weken weer te paard. Kiezen op elkaar, en doorbijten tijdens het bevallen, een kleine dag en alles is achter de rug.

tientjeh

Maar je hebt wel gelijk over geld, Mandy.

Als ik even uitreken wat de babykamer kost. Nu hebben wij alles gekregen van Jeroen zijn baas. Zelfs de kinderwagen en alles. Maar als je alles nieuw zou kopen, ben je zo een 1500 a 2000 euro kwijt. Gelukkig is er tegenwoordig ook marktplaats. En aardige bazen die hun spullen weggeven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:36

caro29 schreef:
Mijn stokken rammelen iig nog niet. (...) Eerst maar eens een leuke vent.

Heb je quote even bewerkt, Caro. Mijn stokken rammelen ook niet en als ze straks beginnen, verdoof ik ze wel met een fles prosecco ofzo, maar heb een leuke vent en sinds zijn jongere broertje vader is geworden..... Niet te stuiten. :P (@moeders, rustig blijven!!)

@ Jantine: mijn vriendin is 6 februari uitgerekend, maar omdat het een tweeling is laten ze haar niet doorlopen tot het eind! Volgens mij weet ze wel wanneer ze heen moet! ;)
En inderdaad handig om met je ouders te gaan kamperen, kunnen jullie vast een avondje lekker uiteten oid met zijn tweeën :D !
@ Evie: en dat ga je ook braaf doen? Als ik moest nablijven, zei ik altijd: "Ja DOEI! Ik moet nog een uur fietsen, dat is mijn straf al!"
@ Mootje: ben je eigenlijk enigst kind?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:37

Haha Noor!! Ik heb een schoonmams die niet kan wachten!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:38

Ik heb nooit hoeven nablijven :D

Kinderen zijn leuk voor over een tijdje. Maar ik zou wel graag (ook) willen adopteren.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:38

Noor, dat is toevallig. Ik ben ook 6 febr uitgerekend. Alleen krijg ik er gelukkig eerst maar 1tje! Lijkt me wel heftig hoor. 2 tegelijk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:40

TG, Foster Parents opichters? Hoezo dan?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:42

Daar is jaren terug toch z'on rel overgeweest? Dat het geld helemaal niet aankwam waar het eigenlijk had moeten zijn?
Mn ouders hebben het toen opgezegd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:44

Oh echt? Dat heb ik nooit zo (bewust) meegekregen. Je hoort idd maar weinig over FP tegenwoordig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:45

Klopt, daarom heet het tegenwoordig ook gewoon Plan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:50

Tg: Daar had mijn oma het toen ook over inderdaad.
Nablijven kom ik meestal wel onderuit, maar dit nablijven is een principe-kwestie dus dat ga ik gewoon doen ;) .
Ik ga ik een paar uur achter elkaar alvast voorbereiden voor de tentamenweek ipv tig keer om half 8 het schoolpein schoonmaken (volgens hun eigen reglementen mogen ze me alleen laten nablijven en niet voorblijven en niet buiten laten schoonmaken dat wilden ze me namelijk laten doen bij die zware sneeuw en gevoelstemperatuur van -15 ;( , en ik heb geweigerd dat te doen)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:54

Kinderen := Ik moet er niet aan denken! Ik heb niets met kinderen en kinderen hebben niets met mij. :P
Het kan zijn dat het nog veranderd maar op dit moment voor mijn geen kinderen, ik neem wel een hond.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:10

Ik heb vroeger nog eens een spreekbeurt gehouden over FP! :+
Evie: voor- of nablijven, dat weigerde ik gewoon :)

@ Jantine: mijn vriendin schrok ook behoorlijk met de 12 weken echo!! :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:23

Hallo vanuit het nieuwe huis! We hebben een dongel. En die doet het!

Ik heb eerst mijn handen vol aan 3 katten, dus nog geen denken aan kinderen! :) Zal vanmiddag W weer eens doen! Die is al veel te lang niet gedaan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:25

Leuk Margriet, dan hoef je niet te veel te missen hier!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:25

@ kim deze merrie is af en toe heel vervelend. Vorig jaar met de SGW westerbork ook. Met inspringen heb ik meer op straat gestaan dan dat ik had losgereden. Zo irritant want ze geeft niet snel over. Waarschijnlijk moet ik haar weer net zo aanpakken als in de 1e 3 weken dat ik haar had en daar hou ik niet van maar waarschijnlijk is het dan wel over. Dat doe ik liever thuis dan op een manege waar iedereen zich er mee gaat bemoeien.

Nablijven deed ik nooit aan. Was toch niet zinvol en ik had er nooit tijd voor :D

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:30

@ Margriet: dat hebben er meer gehad hoor..... dat we zeiden waarom zijn we er eigenlijk aan begonnen, zeker in de pubertijd toen zoon 1 aan het jennen en zuigen was en zoon 2 superharde hardcore draaide en samen hun zusjes aan het opfokken waren.
Maar alle "slechte" momenten worden vergeten door de leuke en goede momenten, en op dit moment hebben we een heel leuk gezin waarin alle kinderen met aanhang prima met elkaar kan opschieten.... en een kleinkind is helemaal geweldig.
Voor degene die bewust kiezen om geen kinderen te nemen heb ik evenveel respect als voor degene die ze wel krijgen, met of zonder hulp.
En bevallingen, vaak hoor je de horrorverhalen maar mijn langste bevalling (dus vanaf de 1e wee totdat het kind op m'n buik lag) duurde 3 kwartier, dus zo kan het ook.

En Noor: ik ga niet trappelen van ongeduld hoor. Eerst maar een je huis, je studie en alle mooie plannen die jullie hebben realiseren...... dat is nu even veel belangrijker.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 13:46

Goeiemiddag!
Nou, Vorstin is vanochtend behandeld door de kraker. Wat gaat dat met een geweld allemaal zeg := Nu 2 daagjes rust en daarna weer rustig loswerken.
Wat betreft kinderen: Die hoef ik voorlopig niet :+ Ik wil voorlopig nog lekker met mijn paardje bezig blijven, en dat in combinatie met werk & kinderen lijkt me vrij lastig.

Leuk dat een hoop mensen zich hebben ingeschreven voor de instructieweken :) Ik ga dit jaar niet.
Gaaf dat je debuut gepland staat Corien!
Fijn dat het springen zo lekker ging Dienke!
Dat was een lange dag gister Sim!
Lekker dat je een dagje vrij bent Benthe!
Balen dat de merrie weer zo dwars was Caro
Veel plezier op buitenrit Kim! Hoe is het met puppie <3?
Sterkte met nablijven Evie :(:) Wat had je uitgespookt :P?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:50

Evie, wat spook je dan wel niet uit op school dat je moet voor of nakomen?
Kinderen, tsja. Ik hoef daar nog lang niet over na te denken. Maar pas op mijn 35e zou ik echt geen kinderen meer willen, verschrikkelijk lijkt me dat om als 15/16 jarige te zeggen 'mijn moeder is al 50!'. Mijn mam wordt binnenkort 41, en mijn vader over een paar dagen 38.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:54

mistid schreef:
Evie, wat spook je dan wel niet uit op school dat je moet voor of nakomen?
Kinderen, tsja. Ik hoef daar nog lang niet over na te denken. Maar pas op mijn 35e zou ik echt geen kinderen meer willen, verschrikkelijk lijkt me dat om als 15/16 jarige te zeggen 'mijn moeder is al 50!'. Mijn mam wordt binnenkort 41, en mijn vader over een paar dagen 38.

Ik over 1,5 maand en ik moet er toch niet aan denken dat ik een dochter heb zo oud als jij :o

Mijn moeder heeft altijd gezegd er komt eerder een veulen dan een kleinkind :D Mijn zusje heeft wel 2 kinderen, hartstikke leuk en ik pas af en toe op, maar het is ook wel erg lekker als ze weer naar papa en mama gaan..........

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:03

MargreetW schreef:
@ Margriet: dat hebben er meer gehad hoor..... dat we zeiden waarom zijn we er eigenlijk aan begonnen, zeker in de pubertijd toen zoon 1 aan het jennen en zuigen was en zoon 2 superharde hardcore draaide en samen hun zusjes aan het opfokken waren.

En Noor: ik ga niet trappelen van ongeduld hoor. Eerst maar een je huis, je studie en alle mooie plannen die jullie hebben realiseren...... dat is nu even veel belangrijker.

Ik zou er maar niet op wachten in ieder geval :D

En zien jullie wel hoe zwaar ik het had vroeger met 2 grote broers??? :P

@ Roos: idd, eerst dat veulen maar eens. Ben je er al over uit?
@ Snoek: kraker kon dus wel wat vinden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:04

Ik ben al 38 (geweest) en moet er ook niet aan denken (niet persoonlijk bedoeld hoor). Mijn vader was overigens 46 toen ik geboren werd, en daar heb ik echt geen trauma aan overgehouden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:07

Wie weet gaan mijn stokken ook wel nooit rammelen :+ Vriendlief heeft iig al wel aangegeven graag kinderen te willen.. we zullen zien. :+

En ik geloof vast dat er zowel goede als slechte momenten met kinderen zijn, waarin je in de slechte denkt: waren ze maar weg. Maar die goede overstemmen vast alles en daarom moet ik me maar over een bevalling heen zetten denk ik :D