[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:55

Hah! Blijkbaar was de lijn die ik reed veel logischer dan ;)!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 12:53

Hahaha ja die hindernis stond ook zo verscholen

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:40

heb je mazzel gehad PP

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 21:58

En hoe was het op de cross vandaag?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:07

Goed zo Daaphh! Lijkt alsof uwe Cas ook nog manieren gaat krijgen :=

Hihi, sjanske dat ze ni gezien hadden dat je hindernis mistte PP! Mag al eens hé ;). Vervelend van het dubbele gevoel, maar de optimist in mij zegt altijd, onthoud het goede!

Oh Hanne, vervelend dat uwe Shuddy net in de kreukels gaat als je d'r niet bent, maar goed dat je een goed gevoel hebt over wie 'm nu verzorgt.

Wij hebben dus ook een lange dag achter de rug... Maar het was de moeite waard! Dressuur liep ze met inrijden superfijn. Toen ik naar de ring ging, werd ik op een nogal onbeschofte manier gevraagd waar mijn handschoenen waren... Euhm, ik draag nooit handschoenen :o en ik ben daar eerlijk gezegd nog nooit op aangesproken. Soit, geen discussie mogelijk, moest maar lenen van iemand die buitenkwam, gelukkig direct iemand gevonden die zo lief was om mij haar handschoentjes te leven! Maar da was dus al stress nog voor ik eraan begon! 'k Was nogal in de war, zag ni hoe ik rond de ring kon, dus na wa draaien aan dien ingang maar binnengegaan :o , had de jury nog ni gebeld... Terug uit de ring en opnieuw begonnen. Weg concentratie. Veel te braaf proefje gereden, we kunnen veel beter maar da zal voor de volgende keer zijn ;).
En dan begon 't wachten... Poown om de zoveel tijd half uurtje afgeladen om wat rond te stappen en te grazen, vond ze wel gezellig (die is zoooo braaf <3 ). En uiteindelijk gaan springen. Inspringen was mierennest, maar in parcours was ze weer heerlijk <3. 9-10 was lange lijn, had nog gezegd da'k ze dan weer ging openduwen en dan doe ik da natuurlijk ook :(:) dus daar had ik een fout. Ikke, Niekels treft geen schuld ;).
Crossen was weeral genieten! Paar gekke afstanden gemaakt (wij zijn nog niet klaar om vanuit crosssnelheid te springen :D ) en ze stopte wel op 't water om te kijken, maarja. Da's allemaal vergeven! Ik heb zalig gereden!

Ga toch inschrijven voor Anhee denk ik, Deurle is nog zo lang :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:17

Leuk dat je zalig gereden hebt!

Wij gaaan het weekend van Anhee naar Merksplas

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:41

Ja echt een geluk dat de jury het niet gezien heeft, anders ging dat ik stoem geweest zijn, zo ver rijden voor niet te mogen crossen :\!!

Fijn rondje evelyne! Ze doet het wel goed he!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:39

Idd dat zou wel heel zuur zijn PP! En aangezien ze al zo streng waren…. (Zie Evelyn haar issue :p), stel je voor dat je dan niet mag cross! Fijn van Blits en Cas Daph. Goed weekend Ciney voor allemaal dus.

Bij deze van mij ook nog een verslagje :D wij waren dus de dag voordien al doorgereden naar een B&B in de buurt van Ciney. Wel wat later vertrokken dan voorzien omwille van het slechte weer. Ging anders zaterdag nog wel eens komen kijken naar het parcours enz. Waren er rond 17u. Pony wel even de kluts kwijt dus even op stal gezet en gegeten. Nadien een klein rondje in de bossen gemaakt (supermooi, heuveltjes op en af, best nog steil). Enkel maar gestapt en kleine drafjes. Hij vond het al lastig genoeg }> nadien nog kwartiertje losgereden in de piste bij de stal. Hij voelde wel fijn aan en was intussen al terug gekalmeerd :) dan heeft het dochtertje van de stal, die al helemaal verliefd was, hem nog een uurtje laten grazen. 'S morgens op tijd op om te vlechten en tappen proper maken. Onder een stralend zonnetje *\o/* Dressuur ging niet helemaal goed, veel spanning, reageerde ook nogal fel op vliegen en alles rond de piste. Desondanks toch nog wel goede stukken. Dat felle kwam dan weer wel van pas in het springen en de cross :+ . Was intussen keihard beginnen regenen. Springen stond toch mooi aan de maat, en toch echt een volwaardig springparcours. Slik ;). Voor mijn gevoel vrij pusherig gereden, maar als ik het dan op film zie ziet het er nog héél braaf uit :D Nog een bijna stop op de blauwe planken (meneer haat blauw, waterbakken etc). Met een flink "eey kom aan eee" toch nipt erover. Foutloos rond dus. In de startbox was hij rustig maar wel alert. Kon onmiddellijk vanuit stilstand in volle galop vertrekken. Toen wist ik ok zo ken ik hem weer, dit is niet zoals in Ingelmunster :D hij vloog door het parcours, zat zelfs iets voor op mijn chrono in de laatste rechte lijn, dus daar nog wat ingehouden en… op 5min11 afgeklokt (5min12 ideale tijd). 1ste plaats in de cross! Dressuur waren we uiteindelijk nog 11de (vd 36) dus met springen en cross nog opgeklommen naar de 5 de plek :) :). En een stalplaat gekregen haha wordt een propony vanaf nu :Y). Enige minpunt… op de parking stond ik naast iemand met twee vrij "lastige" paarden. Mijnen stond rustig te dutten aan de van als ze aan het opzadelen waren. Ineens draait haar paard naar de mijne toe… en mept uit het niets vol op zijn achterbeen. Ruiter reageert niet eens. ZOOooo heb ik mij eventjes kwaad gemaakt. Was echt in alle staten. Na veel zagen bood ze "oprecht" haar excuses aan. Ik had mij in haar plaats doodgeschaamd als mijn paard zoiets zou doen. En hem onder zijn voeten gegeven. Maar zij reageerde dus totaal niet. Eerst was het "keb t niet gezien" en toen was het plots "twas er toch nie op?". Halllooooooo "ik ben niet blind". Stond er 3m van. Ma bon, denk dat de boodschap wel overgekomen is (voor gans de parking) :Y) Hij liep er wel ok op dus hoop hem vanavond ook nog fris aan te treffen…. Springen en cross was ook nog uitgelopen dus heb uiteindelijk maar rond zes uur gereden, dan nog gewacht op de uitslag… Waren we uiteindelijk pas om 23u op stal… Lange dag zo!

Oeps lang verslag precies :o

Nog es merci voor de foto's en het gezelschap Evelyn! _/-\o_

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:51

Proficiat, leuk verslagje :D!! Next anhee voor u?

Tsss sommige mensen! Zou mij ook kapot schamen als mijn paard dat doet :o!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 12:13

Leuk verslagje! Jeetje, zo zie je maar dat sommige zich echt nergens vr schamen!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:57

iets van jong geleerd en lol met je knol :D die had ik graag in actie gezien!

Ik vind je reactie doodnormaal, als je paard zonder reden een ander paard trapt en raakt, hoor je als eigenaar je verantwoording te nemen en minimaal te verontschuldigen. Voor hetzelfde geld was jouw paard mank of slechter, daar sta je dan met zo'n aso. tenzij het de eerste keer is dat je gaat crossen weet je meestal toch hoe je paarden zijn, en dan zet je je toch niet zo vlakbij? Snap sommige eigenaren echt niet op dat vlak.

is er nog nieuws van Antonius per toeval?

Gisteren een rally (georganiseerde wandeling) gaan doen met Icaro. De afstand was +/- 30km. Hele leuke routes ontdekt in de buurt van de stal waar ik deze winter weer naartoe ga :D Zelfs enkele voorzien van schors die enorm aangenaam zijn om galopje op te doen! De rest was ook relatief goed verzorgd, alleen was er een algemene opmerking van de dames dat er op elke stopplek toch een dixie had mogen staan. Nu was dat enkel halfweg bij de lunchstop. De andere 2 stops waren in open veld, niet zo handig :+
Vertrokken in stralende zon, thuisgekomen als verzopen kip. Icaro heeft geen enkele last gehad tijdens de rit, is vandaag ook nog lekker fris en soepel *\o/* Baasja daarentegen is wel wat stijfjes :o

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:18

Oei Anneleen da had nog fout kunnen aflopen... Ik zou ook furieus reageren zenne, ne touche pas à mon poney ;)! Amai, hoe lang hebben ze die prijsuitreiking dan nog uitgesteld? Was toch fijn om nog iemand te kennen ja := Rijdt je Anhee ook mee? Of ga ik toch met de Walen moeten verbroederen dan?

Varekaj er terug aan 't invliegen, opluchting dat dat allemaal soepel verloopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:29

Ik ben gisteren tot de ontdekking gekomen dat je het crossterrein bij K.obe ook zelfstandig kan afhuren voor €10/combinatie als ik me niet vergis. Mijn wandelpartner wist me dat te vertellen. Misschien toch een keer overwegen dan als het hier minder druk wordt.

Er echt in vliegen zal niet meer lukken deze zomer. In december had ik een 1e aanvraag gedaan in het ziekenhuis waar ik werk, of ik daar mijn onderzoek voor mijn eindwerk mocht doen. In 1e instantie was er een akkoord, maar dat is toen afgekapt omdat ik mijn promotor kwijt was en moest herbeginnen.
Begin deze maand weer gemaild, enige tijd moeten wachten, de directeur van dat management was weer zeer geïnteresseerd, hij stuurde het door naar een collega voor advies.
Heeft dat mens kortweg geantwoord dat het programma nog in de kinderschoenen staat en dat metingen daaromtrent nog lang niet aan de orde zijn -O- Sorry hoor, maar dat hadden ze in december vorig jaar dan toch ook al wel kunnen zeggen?
Ben nu dus in allerijl nog op zoek naar een ander ziekenhuis in de buurt waar ik eventueel mijn onderzoek mag doen. 17 augustus verwacht mijn promotor mijn 1e volledige versie, de week nadien moet de definitieve versie ingediend worden.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:04

Oh leuk :) wil ik ook nog wel eens doen. Misschien in augustus. Ben daar nog nooit geweest en schijnt wel een leuk, gevarieerd terrein te zijn! Stom van je eindwerk Varekaj, zo blijf je wel bezig natuurlijk. Moet je dan nog je "testen" doen + de resultaten uitschrijven voor 17 augustus? Dat is idd niet niets!

Geen Anhee voor mij… Zit met een feestje de avond ervoor en dat komt toch niet helemaal goed vrees ik :+ Alhoewel het wel kriebelde, nu hij zo goed loopt *\o/* Keb je trouwens nog gezien met de tractor zondag Evelyn :D Maar troost je… heb met de jeep ook een serieuuussss aanloopje mogen nemen…

Pony liep fijn gisteren en been was gelukkig niets aan te zien… Heb op maandag altijd dressuurles, maar hebben niets speciaals gedaan, gewoon lekker losgewerkt. Zat eigenlijk nog veel rek op, ondanks de cross van de dag voordien in de benen. Hij was eigenlijk niet stijf, ik toch wel een beetje :Y) Hem na de les terug op de wei gezet. Na drie dagen stal was hij daar héél blij mee. Volgende cross wordt pas Deurle, of misschien tussendoor nog (trainings)rondje H.eusden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:11

Ik moet nog een onderzoek doen ja. In eerste instantie was dat een korte vragenlijst (pakweg 15 vraagjes) en met als hoofdvraag "hoeveel tijd spendeert u dagelijks aan het registreren: .... uur ..... minuten". En die tijden wou ik dan naast de gegevens van IT leggen, ik ging er van uit dat zoiets wel geregistreerd werd. Bij ons in het ziekenhuis in ieder geval wel.
Kreeg vandaag mail van 1 ziekenhuis dat zij dat echter niet doen, dus ALS ik die tijden wil, zou ik pal naast de pc moeten zitten en meten met chronometer. Maar dat kan ik niet...

DUS gemaild dat ik het wil beperken tot de indruk van verpleegkundigen en hoe ze de werkdruk ervaren: gestegen of gedaald.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:21

Canch ook beetje stijfjes, ze heeft ook al veel moeten springen en doen de laatste tijd. Mr tis maar de eerste stapjes, daarna is ze fris genoeg met al die wind! Kan wel niet rijden nu, ze is een ijzer kwijt achteraan (hoera, deze keer geen ijzer vanvoor!). Hoefsmid komt vandaag normaal gezien langs. Maar de vanne is in panne dus ik stap maar rond de weide dan.

Vreselijk die eindwerken en thesissen, je wordt constant opgehouden, dat was bij mij ook zo. Bah denk er niet graag aan terug. Iedereen die zegt ik mis de studenten tijd, voor mij is dat hell no :+

Ik ga nr m.erksplas, ben benieuwd, ben er nog nooit geweest. Ik dacht eerst dat er niet veel inschrijvingen waren, maar er zijn nog een aantal nederanders en lrv'ers bijgekomen.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:53

Hèhè, ja, ze gebben mij daar van de parking moeten slepen... Volgende auto zal 4x4 hebben ;). Mannen kwamen kijken naar nen andere die vast zat, vinden dat ik er wel op moest geraken met genoeg gas. Net niet dus. Hebben ze mij gelijk getoond waar alle spullen zaten om sleepoog te monteren want da wist deze blondine ni natuurlijk :D.

Hier maandag precies wel beetje stijve spiertjes bij pony, maar meer bij de ruiter... Gister liep ze alweer gelijk nen idioot ad longe dus wel ok denk ik.

Ooh, afgetrapte ijzers *frustratie*. Sjans vlugge smid dan!

Ik zou mijn laatste jaar zo opnieuw willen doen... Was echte mooie tijd :). En die examens waren ook wel ok toen. De 5jaar dervoor wil ik nooit meer meemaken. Hopelijk snel verlost van de eindwerkmiserie!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:17

Vlugge smid :P? Ze heeft haar ijzer af van zaterdag op cross. En hij is toch nie geweest vandaag. Ik heb een reserve hoefsmid omdat de ander hoefsmid zo triestig is om snel te komen. En Canch trapt er regelmatig een af voor wedstrijd, dus dan moet de andere komen. Mr nu is het nie super dringend dusja, beetje geduld oefenen.

Bij jullie lag er al meer modder zeker? Ik moest ook al goed gas geven en m'n auto deed erg raar, zo snokken en doen mr ben er door geraakt :+. Khad wel ergens ene knopje moeten induwen om m'n assen vast te zetten Tschijnt, da ging het vlotter gaan. Mr heb Da dus nog allemaal niet getest :=.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 29-07-15 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:41

Zondag ook een paar gezien die op het tarweveld gleden door de regen. Was ook bang, maar kon eigenlijk probleemloos vertrekken. (godzijdank). Alleen daarom zou ik in de toekomst, als camionetje vervangen moet worden, willen kijken voor een auto met 4x4.

Met de thesis gaat het toch weer goede kant op. Onderwerp aangepast en krijg nu volle medewerking :) Gelukkig kan ik een redelijk groot deel van de literatuur gebruiken die ik al heb, dus we zien het weer wat zitten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:37

Jeetje, wat stom van dat ziekenhuis zeg! Ik heb pas mijn herexamen op 31/08 dus heb nog effe tijd :p
Ik hoop dat het de goede kant uit gaat!

Ik heb niet meer echt iets gehoord van Anthonius, buiten nog een babbeltje in ciney met de hindernisrechter van haar sprong.

Hier geen stijve paardjes/Mensen , wel heeft blits om een of andere reden een wondje op zijn zijkant van de kogel, staat een beetje dik nu, maar mankt niet, maar krijgt hem toch maar effe rust.

Onze hoefsmid heeft ook zo iets weg van lang wachten om te kmoen met een ijzer.

Ik ben vorig jaar in Merksplas geweest, als je wilt stuur ik je wel een video

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 01:59

Mijn smid (PP haar reservesmid nu :P ) komt zelfde dag of dag erna. Eergisteren ijzer eraf vanvoor en gisteren kwam hij. :) en kben niet thuis. :p heel gemakkelijk te regelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:17

op mijn weide en vorig pension komt de mijne ook als ik er niet ben. Hij kent de code van de weidepoort, en vorig pension was even stalbaas inlichten. Dat was ook bellen en hij stond er ten laatste 2 dagen erna.

Waar ik nu op pension ga in de winter heeft elke klant een sleutel van de poort, dus daar moet ik er wel bij zijn. Da's wat lastiger ivm werkuren en zijn uren, maar meestal lukt het toch om wat te regelen.

Aangezien ik toch niet kan crossen door schoolwerk, denk ik om stilletjes aan de camionette op te meten en te bekijken hoe ze omgebouwd kan worden komende winter.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:02

Ohh ik moet wel thuis eijn... Cas kan soms noet zo braaf zijn. Laatste 5x wel maar daarvoor soms niet.

Soms doen we de 3 achter elkaar. Das dan wel heeel erg lang

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:27

Weinig tijd om te reageren helaas, wel leuke verslagjes van Ciney gelezen! Was stiekem toch blij dat we niet gegaan zijn met het weer .... (hoewel op TML zitten met dat weer ook niet alles was...).

Nog nieuws van Antonius?? Geen nieuws/goed nieuws hopelijk!

Gaat er iemand naar N*okere?

Varekaj klinkt allemaal niet tof zeg met je schoolwerk! Gelukkig gaat je thesis nu beter. Bah thesis. Dat doe ik nu echt NOOIT meer :p. Examens zal ik nog wel moeten doen helaas ...

Wij gaan ook naar m*erksplas! Is vlak bij ons, en de paarden kennen het daar al goed, hebben daar bijna elke week L*rv tornooi op die terreinen ;).

Ik hoop dat de 6j tenminste op tijd terug OK is, ik had (op aanraden van m'n vriend z'n trainer, bij wie ik ook eens les had met de 6j waarbij die heel sterk werd) een ander bit in gedaan, zo met rolletjes. Op het einde van het uur rijden liep de 6j gwn "door" mijn teugel/hand. Ik werd gefrustreerder en gefrustreerder. En na het rijden bleek dan dat die rolletjes te ver open stonden aan z'n mondhoeken en z'n vel daar heel de tijd tussen stak, dus nu heeft hij aan één kant echt een dikke wond in z'n mondhoek :(. Voel me super rot want ik was me maar aan het opdraaien en uiteindelijk kon hij er echt niet aan doen, ocharme :(. Hopelijk herstelt het snel! Zullen maar terug met appelbitje rijden voortaan...