[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:15

Thanks allemaal. Voel me als een penny zo blij!
(Nooit gedacht dat ik mezelf nog eens als een penny zou bestempelen, maar dat kan dus nog best op je 36e.)

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:27

Goed nieuws Sim!!
Heerlijk, dat je ook bijna weer een sprongetje mag maken!!!!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:31

Simmie: Wat een super nieuws!!! Kan je in ieder geval weer lekker fris het seizoen in!!!

Inschrijving voor instructieweek is weg!

Onze arme Uniek had zich vannacht vastgerold, Box is 3,5m bij 5m maar ze vond toch een hoekje Met veel moeite hebben we haar losgekregen. Ze was vandaag beetje uit haar doen en liep niet 100% rad. Morgen maar weer even kijken.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:44

Geweldig Simmie, op naar het groene seizoen!

JJ, mijn ervaring is dat paarden juist in grotere stallen komen vast te liggen. Ik heb het idee dat ze meer experimenteren dan in een kleine stal.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:47

Simmie : Wat super fijn dat alles helemaal goed was met Djinny. Lekker dat je binnenkort ook al weer een sprongetje kan maken
Talida : Sam is nog niet aan het verharen, gister in ieder geval nog niet
Jollyjoker : Jeetje wat een lekkere ruimen box zeg
Wel schrikken dat ze zich als nog heeft kunnen vastrollen!
Hopen dat het alleen wat spierpijn was!!

Ik kom net van de manueel therapeut vandaan (ja ik en niet Sambal ofzo). Ik vertelde laatst toch dat ik scheef ging zitten op de pony. Nou toen had m'n moeder zoiets van hup geen gezeur, we gaan kijken of er wat met je is. Dus wij er net naartoe gegaan. Moest ik me uitkleden en dan ging ie naar m'n rug kijken, gelukkig geen enge dingen ofzo alleen ergens onderin m'n rug heb ik een stukje wat eigenlijk hol moet zijn wat wat boller is. Verder zijn m'n spieren die van je dij naar je navel lopen wat ingekort. Volgens hem was dat typisch iets voor paardrijden (skiën, schaatsen, omdat je dan wat buigt zegmaar) maar doordat die spiertjes wat ingekort zijn ga ik me automatisch wat ontrekken door wat te kantelen in m'n bekken en met een holle rug te gaan staan (hierdoor span je die spieren wat minder aan).

Maar hij ging m'n velletje aan de zijkant van m'n rug pakken en dat deed aan de rechter kant dus veel zeerder dan aan de linker kant. Mijn moeder zag ook dat het rechts veel roder werd dan links. Rechts waren de spieren wat strakker ofzo. Ik heb nu oefeningen meegekregen om m'n spieren wat te rekken en te strekken. Vooral veel knie-optrekken enzo.
Maarja gelukkig niks ergs ofzo. Maar het was wel goed dat ik er iets aan ga doen anders zou ik er later veel last van hebben gekregen.

Maar hij vond het wel grappig dat wij die paarden zo goed verzorgden door ze goed uit te stappen en goed te borstelen (goed voor de bloedsomloop en de activering van zenuwen) maar zelf eigenlijk niks deden

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:18

Ik ben een beetje aan het kijken naar een nieuwe frontriem, maar wat zijn die leuke frontriemen duur zeg!
Kwam net op een site dit hoofdstel tegen:
Afbeelding
Kost dat hoofdstel gewoon maar €25..
Had veel leuke frontriempjes gezien maar die kon je voor dit bedrag niet kopen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:43

Waar is iedereen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:58

Ik ben er weer even haha. Leuk hoofdstel Vief! En fijn dat je de oorzaak weet van het scheef zitten, nu ben je er mooi op tijd bij.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:19

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:24

Ik heb geen Quicktime hier dus kan ze niet zien, maar wel leuk dat ze dat heeft gedaan!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:30

Simmie: Fijn dat je weer bijna volledig groen licht hebt. Hopen dat de scan goed gaat. en dan weer lekker aan de slag!
Talida: geen van beide paarden zijn aan het ruien bij mij. en 1 loopt er met winterdeken en 1tje zonder. staat die van jouw wel onder het deken?
JJ: paarden kunnen zich soms zo stom vastrollen. Hoop dat hij / zij er niets aan over heeft gehouden!
Vief: wat waren precies je klachten? alleen dat je scheef zat op je paard? Of had je ook last van je rug? Misschien moet ik ook maar eens met zon mannetje gaan praten
Wel een leuk hoofdstel, maar ik denk da voor 25 euri die steentjes er snel uitliggen. Of je moet hem als 'zondagse' houden
Ga nu nog ff je filmpje bekijken.

Owh Lielle en Jitske nog beterschap (verder ben ik et eik allemaal een beetje vergeten )

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:42

Ik ben er nu ook...
Leuk hoofdstelletje, wel bling-bling hoor
Ik hen nog wel een mooi frontriempje liggen, eentje van kieffer met midden in het front wat diamantjes. Is alleen wel paardenmaat...
Is minder duur dan dat hoofdstel

Simmie, heerlijk dat je nu er weer helemaal voor mag gaan met Djinny!!

JJ, arme Uniek , ik hoop dat ie snel weer OK is.

Lielle en Jitske beterschap. Mijn keel begint trouwens ook al wat schuurpapier-achtig te voelen Ik wil niet ziek worden, want zaterdag hebben we selectie L springen voor de regiokampioenschappen.

andrea, veel plezier met je studie

Kim, leuke verassing voor Vief

Talida, onze paarden beginnen ook al weer te verharen. Maar gelukkig zijn de paarden die ik rijd in november geschoren, dus met de uitval vn lange haren valt het wel mee, het zijn eerder van die korte stekelige haren

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:53

Ik had dat hoofdstel voor mijn eerste pony, is jaren meegegaan (gebruikte trouwens alleen de frontriem, had een gewone zwarte neusriem )

Simmie: helemaal top zeg! Van mij mag je nu best even penny-en hoor
IK ben aan het proberen om een afspraak te maken op de kliniek, maar dat wordt wsl pas volgende week dinsdag, hoop dat ik dan van donderdag t/m dinsdag nog wel een nieuwe pijnstiller kan krijgen (kon ook vrijdag, maar dan kan ik echt niet van school wegblijven en ik moet echt zelf mee met Cheeka)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:00

Balen van Uniek zeg. Hopelijk houdt ze niet te lang last

Ik kon er niet meer bij op de startlijst voor Lisse. Jammer, maar ik was ook wel laat met opgeven...(wilde niet het risico lopen weer af te moeten zeggen, moet van de afgelopen twee weekenden al 7 proeven betalen + administratiekosten terwijl ik niet heb kunnen rijden...En dan heb ik nog geluk dat ik om de een of andere reden niet op de lijst bleek te staan gister en dat ik dus ook maar niet gezegd heb dat ik er eigenlijk nog een zou rijden )
Wel jammer, want er is verder helemaal niets zondag. Behalve Texel dan, maar dan ben ik rond de 60 euro aan bootkosten kwijt voor een rondje springen en ik denk niet dat Ot daar veel gaat leren
Verder is er in Zuid-Holland, Friesland, Flevoland en Groningen helemaal niets zondag (en verder ga ik niet )
12 februari is er ook al nergens iets te springen binnen een straal van 1,5 uur rijden. Wordt dus pas 19 februari op het kampioenschap weer...Het is niet anders, kan ik dat geld iig bewaren voor de veeartsrekeningen

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:13

Vief: dat jaaroverzicht met Sambal is erg leuk!

Simmie: gefeliciteerd met de positieve uitslag bij de DA

Lielle en Jitske: Beterschap

JJ: echt grote stallen hebben jullie! Balen dat Uniek zich heeft vastgerold.

Gomir: ik heb me vanwege het dikke been van Miel ook niet opgegeven voor Lisse. Daarnaast hoor ik as woensdag of mijn dochter zaterdag af mag zwemmen voor haar B-diploma
Dan moet moeders natuurlijk wel trots langs het zwembad staan met de fotocamera!

De einschuss is overigens weg en heeft stuivertje gewisseld met mok rondom de kogel, dus moet nu aan de slag met de betadine
(en weer inpakken anders heb ik zo weer einschuss)

Vief: ik heb trouwens 7 jaar met een heel goedkoop hoofdstel gedaan en had een mooie kieffer voor zondags.
Je staat er versteld van hoe lang dat goedkope spul meegaat

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:15

Ik heb mijn profiel aangepast, hint hint

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:19

Vief: mijn nichtje heeft zo'n blingbling frontriem voor €15 gekocht. (bij piafferuitersport.nl hebben ze ze ook)
Onze paarden beginnen ook langzamerhand te ruien, vooral degene die wat langer in het haar zaten.

Ik moet trouwens nog wel een winstpunt halen voor mijn inschrijving voor die HH-week definitief is! Maar moet wel lukken binnen paar maanden hoop ik

Vandaag eindelijk weer eens op een normale bodem goed kunnen werken met de paarden.

We hebben 6 van die grote boxen, ideaal voor de merries met veulen. Maar onze sportpaarden & jaarlingen staan dus ook zo ruim. Pensionpaaarden hebben 3,5 x 3,5 boxen dus ook redelijk ruim.

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:34

JJ: bij ons op stal hebben ze voor de merries met veulens ook zulke grote stallen en natuurlijk voor Donnerwind en nog een ander sportpaard.

Waar zit jij precies in Amsterdam?
Ik zit op Schiphol Oost voor mijn werk maar ook vaak in A'dam Zuid Oost.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:39

Ik zit in Abcoude met de paarden. (woon daar ook onofficieel )
We hebben een zaak op de Nieuwmarkt en koophuis in Amsterdam Z.O.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:46

andrea16 schreef:
Ik heb mijn profiel aangepast, hint hint

ziet er leuk uit Andrea!!
Het is bijna een heel familieprofiel geworden
Leuk dat je ouders ook rijden of gereden hebben.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:01

jollyjoker schreef:
Ik zit in Abcoude met de paarden. (woon daar ook onofficieel )
We hebben een zaak op de Nieuwmarkt en koophuis in Amsterdam Z.O.

Weet ik meteen wie ik moet bellen als ik gestrand ben in Amsterdam

Hebben jullie een jaar of vier geleden toevallig een stel aankomende eerstejaars in de zaak gehad die iets wilden ruilen... We zijn toen namelijk losgelaten op de nieuwmarkt met een bloemkool en volgens mij zijn wij praktisch overal naar binnen geweest
(en volgens mij zijn we uiteindelijk geëindigd met een ontzettend mooi waterpijpje oid En we wonnen niet eens van de vissenkom incl goudvis en nepkasteel, snap je dat nou )

Mijn ethiek-casus is af en op de mail. Moest uiterlijk dinsdagochtend 12 uur dus ik ben weer keurig op tijd Wat een rotwerk zeg, met een groep zijn casus uitwerken gaat nog wel, maar als je alles alleen moet verzinnen valt het nog puur tegen

Nu nog 90 blz oogheelkunde en dan ben ik weer bijna op schema Denk dat ik het voor vandaag maar bij de 15 pagina's hou die ik nog moet van het hoofdstuk dat open ligt

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:48

Wat voor een zaak hebben jullie JJ?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:41

simmie, wat een geweldig nieuws zeg

andrea: leuk nieuw profiel

vief: leuk jaaroverzicht en leuke filmpjes die kimdepim erop heeft gezet

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:00

super Sim, ben reuze blij voor jou en Djin!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:06

Jeuj Simmie, dat is top! Genoeg reden om te Penny-en!