Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
reddytobias schreef:simmie: idd best moeilijk om te zeggen zo!
ik ga ene btje met Gomir mee. niet harder willen rijden. en idd ritme houden is erg belangrijk!hoe houd je verbinding van voor? probeer niet te snel naar voren te gaan en houd druk op je teugels en natuurlijk tevens goed je been erbij! qua oefeningen denk ik dat het paard moet leren ook groot af te gaan. veel inuitjes waarbij het paard leert rekken. hoe springt het paard op oxers?
niet de bedoeling dat het paard alleen maar groot springt, probeer eens gericht die fout te rijden dat het paard er dicht onderkomt. hoe komt het dat het paard dan stopt? geef je geen been meer de laatste pas? gooi je hem vanv oor los?
veel laag werk denk ik, blijf jij en het paard moeilijk vinden goed bij de sprong te komen of misschien te groot, leg eens een grondbalk verder van de sprong, of een galopbalk ervoor!
maar zoals Gomir al zegt, het is moeilijk te zeggen zo, ik heb jullie nooit gezien
missmuts schreef:Ik ben geen goede springeren misschien zeg ik nu iets heel raars, maar waarom niet enkele (2 of 3) gelopbalkjes ervoor om haar te 'begeleiden'. Dan kun je daarin gaan varieren en als het goed gaat weer verminderen.
Daarnaast zou ik zeker niet te hoog gaan (maar die neiging heb ik nogal snel..)
RT, gave foto's en dat paard staat je zeker
BrittJl0ver schreef:Simmie, tuurlijk wel
die van mijn broer heeft ook een hele tijd in de stop gezeten..
dan kwam die gewoon niet helemaal precies goed uit en dan stopte die gewoon..
maar die is er ook weer bovenop
heeft ff geduurd.. vooral heel veel oefenen heeftie toen gedaan en alstie weigerde als hij wel goed uitkwam gewoon flink straffen, nu doet ie het weer super! (hij springt Z)
*aah, krom opgeschreven, is moeilijk uit te leggen*
reddytobias schreef:stopt ie thuis ook? of alleen op concours
en niet opgeven hoor! you can do it!!
mijn pony ging het ook niet altijd even top, heb haar toen 3 maand uit de wedstrijden gehaald. deed hem erg goed!!
BrittJl0ver schreef:haha Simmie, jou paarden zijn net onze pony's
Britt doet ongeveer hetzelfde als Djinny, wel springen maar nog wel eens balken meenemen
en Cyrano (die van mn broer dus) die wil ook nog wel eens stoppen
marieketencate schreef:Inderdaad GvdT, ik stond daar ook bij....wist alleen niet zeker of jij het was, maar de volgende dag op het paard met cap op herkende ik je wel![]()
Willemina (van het landgoed in Maarsbergen) is op de middelste gevallen. Haar paard stak zijn been door de bovenkant, die ook eigenlijk gevaarlijk open gelaten was. Haar paard heeft een hele tijd los gelopen en ze was erg ontdaan
Lielle schreef:Sim, dat was ik nog vergeten. Het komt zeker goed, dit soort periodes maken we allemaal mee.