Toen in mijn val in Brugge heb ik ook veel geluk gehad . Tok was middendoor en mijn paard zou daarop geraakt hebben met rechtkrabbeken. Ik had toen al een air jacket. Zou ook geholpen hebben. Sindsdien start ik niet meer zorg. Maar uiteindelijk mogen we er ook niet te veel bij nadenken. Het gevaar zit in kleine hoeken ook gewoon in het gewone leven.
wss gelimiteerd bezoek, te zien hoe moe ze is en hoe ze hersteld. Is toch serieus geluk hebben, al gaat ze een hele lange tijd mogen revalideren met die breuken. Ik duim dus nog steeds voor een optimaal herstel!
Gelukkig dat er een arts vlakbij was... Hoe komt de val eigenlijk? Gestruikeld of doorgeschoven?
Doet me toch ook een airvest en steviger cap overwegen dan mijn uvexje. Al kan ik ook uitglijden door fout uit bed te stappen en mijn nek breken.
lene
Geplaatst: 24-07-15 13:48
Ik ben inderdaad als enige bij de "gelukkigen" voor zondag enige nadeel is dat ik daardoor pas laat mag springen/crossen. Maar ik zag dat de laatste pas rond half acht start, dus dan valt rond vijf uur nog wel mee! Voordeel van zo laat rijden is dat we nog lekker rustig kunnen ontbijten in de B&B. Heb wel een beetje schrik voor het weer morgen… Met de regen en wind die ze geven. Vooral ook voor jullie PP en Daph, hoop dat het vooral aan de kust blijft hangen... Gisteren ook nog eens een parcoursje op 90 gesprongen thuis (dubbel en twee diagonalen en wat gebroken lijntjes daarmee gebouwd). Had nog een vertrouwensboostje nodig voor zondag . En ging super vandaag een rustig wandelritje gemaakt en morgen ms ook in de omgeving van de B&B een rondje hobbelen.
PrietPraat
Geplaatst: 24-07-15 13:52
Naar wat ik hoorde een typische roteerde val. Paard die niet of slecht sprong mr door de snelheid overkop gaat op de hindernis. Bij zo een vallen maakt een airbag weinig uit want je komt niet los van u paard. De vest blaast dan op wnr het paard terug recht staat. Maar dan ben je ondertussen al half verpletterd geweest als je onder het paard terecht komt.
Het is hier heel druk geweest sinds Genk dus vandaar een late reactie. Wij waren er ook en vriendin heeft het zien gebeuren. Blijkbaar kwam de afstand niet uit en zat ze veel te dicht en paard probeerde toch nog te springen, maar is blijven hangen met een voorbeen. Zij is eerst op haar buik geland en paard is niet recht op haar gevallen, maar eerder op haar gerold. We zagen dinsdag iemand op tornooi die haar goed kent en die zei het ook van de bloedklonter, gebroken schouder had hij toen nog niets van gezegd. Je mag er inderdaad niet bij nadenken, voor zelfde geld rolt paard niet over en is er niets aan de hand... Elke dag met de auto rijden is zeker zo gevaarlijk.
Ik ben wel voorstander van air jacket, we hebben in Boekelo ook ooit iemand zien vallen door een roterende val en daar hoorde we toch dat als ze geen air jacket had het veel slechter had afgelopen, nu mocht ze na een nachtje ziekenhuis naar huis.
Heb ook een mix van bovenstaande verhalen gehoord over de val zelf. Dat paard nog wel sprong maar wat bleef hangen/struikelde. Hindernis is ook niet meer gesprongen geweest nadien omdat ze kapot was (ze hing los). Maar idd "typische" rotational. Was op een heel smalletje vlak na het 2e (achterste) water en voor de kiosk.
Heb het filmpje van boekelo ook gezien nu ik wat meer aan het surfen was over BP en airbags. Welke heb jij Daaphh? En welke BP is aan te raden voor eronder?
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-15 16:47
De hindernis waarop ze gevallen is. Hing idd maandag wat los Ik had eerst deze. Dat is die waar onder je nog ene moet aandoen. Is wel warm.
Nu heb ik de 2in 1. Deze
Vind ik veel leuker maar ook wel duurder .
Anoniem
Geplaatst: 24-07-15 17:40
Als het je goed beschermt, kan er dan een prijs op staan? Voor zoiets en enig welk ander goed passend materiaal, zowel paard als ruiter, dat kan meehelpen aan de veiligheid heb ik graag een aardige som over hoor.
Ik kom hier ook eventjes binnenvallen. Ik was ook aanwezig in Genk (als groom). Wat er gebeurd is leefde echt onder iedereen, maar niemand die precies wist wat er aan de hand was. Ik wilde A eventjes veel beterschap wensen! Hopelijk hebben ze die klonter inmiddels onder controle.
Succes aan diegenen die naar Ciney gaan morgen! Ik duim voor een plaatselijke opklaring op de momenten dat jullie in het zadel moeten
Veel succes en vergeet je zwempak niet! Wat een regen valt er hier uit de lucht zeg. Ik duim dat het daar iets droger is en geen te slechte gladde bodem!
In Antwerpen ook massasss regen! k Ben in Mol op chirokamp. Ik lees soms mee! Ben al benieuwd naar verslagjes!
Van A. blijf ik t toch wel zooo heftig vinden...
Shuddy nu ook weer een duts. Kzal dan wel eens langer typen als ik meer resultaten weet van bloedonderzoek (zijn huid is meeega fragiel blijkbaar en bacteriële infectie). Gelukkig is hij in goede handen.
Veel regen gehad! Dressuur vond ik niet zooo goed, blits was niet fijn te rijden. De hele tijd in travers lopen vr tegen de regen te zijn, als het halthouden was dan zo met zen kont draaien. Gelukkig in het inrijden, proef was rustig, maar beetje stress van de omgeving met wind enso. Toch onder de 59 gescoord. 49,5 ofso iets.
Springen vond ik een mooi zwaar parcours, foutloos gesprongen helaas heb ik ergens links afgeslaan ipv rechts. Dus 4 vr de volte.
Cross vond ik niet zo zwaar, foutloos gecrosst, Wel tijd.
Cas was ook dood braaf! Jammer dat ze de alternatief op het water niet goed verkend hadden, verkeerd parcours, dus uitgesloten
Twas me een dagje, kwas blij als ik thuis was. Alleen op wedstrijd gaan (zo ver en zo een weer) is echt NIET leuk. Maar bon heb het overleefd en was gelukkig vroeg thuis. Fijne dressuur gereden ondanks alle wind, had een nette 42.2, heel blij mee! Jumping zag ik minder zitten. Dat staat daar volgepropt met hindernissen in een kleine piste (maar goeie bodem) en die oxers stonden allemaal zo breed !! Mr was heel geconcentreerd, iets te, ook had ik op voorhand gelet op hindernis negen, dat ik goed ging moeten sturen voor zo dicht mogelijk tegen de rand te rijden anders ging ik niet over 9 geraken. Mr blijkbaar ben ik dus naast de 8 gereden. Ik had dat dus niet door. Was zo gelukkig, was foutloos door het dikke parcours . Kom buiten en zeggen er zo, maar je hebt naast de 8 gereden! Eeuuhja? Kherninner mij dat niet, maarja kan dus wel. Alles komt zo snel in die mini piste. Maar de jury heeft ook niets gezegd. Dus kwist nie goed, mag ik nu crossen of nie , mr ze hebben mij niets gezegd dus ik ben gewoon nr de cros gegaan . Vraag me nu alleen af of ik al EL Zal staan in de jumping op de eind uitslag.
Cross, stomme stop op 4. Dan beetje verder blokkeerde ze als ik naar rechts wilde draaien en ging ze nr omhoog. Gelukkig nog vrij snel er door gekregen. Maar ze heeft dat wel nog nooit 'random' gedaan, dusja niet zo blij mee. Dan waren en twee Haagjes na elkaar. mr kwam heel mottig om de eersten en dan stop op de tweeden. Bugger, mr neem het haar nie kwalijk. In m'n verstrooidheid heb ik er dan een nog moeilijkere lijn naar toe gereden en deed ze het wel. Twas gewoon een hele misse afstand de eerste keer. Daarna weer goed verder, pakte ze eigenlijk wel goed aan. Ik heb het water geprobeerd maar da ging niet. Heb er dan eens door gestapt en opnieuw geprobeerd mr weer gestopt. Da waren dus vier weigeringen en was ik eigenlijk al uitgesloten. Mr heb dan alternatief gereden en toch verder gereden . Twaren nog mr drie sprongen en de voorlaatste was beetje gelijkaardig met hindernis 4 waar ze stopte dus die wilde ik nog doen.
Dusja zozoz, ze voelde sommige stukken echt top en tevreden over hoe ik jumping heb gereden want heb er toch genoeg aan mogen rijden vr de afstanden hier en daar. Nu tja twater. Kvind daar echt moeilijk, tis hetzelfde als de L en net in stuk bos dus donker. Ondanks dat het in minderhout uiteindelijk goed ging, op wedstrijd zie ik het nie direct goed komen . Toch niet zoals de insprong in Ciney.
Veel succes Lene en evelyne! Kijk uit nr jullie verslagjes en ik hoop op beter weer vr jullie !