[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:50

Ok, ik hoor het al... Ik ga naar Bathmen :P Ben nog niet toe aan een te zware cross, we zijn nog bezig met lekker kilometers maken! Thanx! Vond Bathmen vorig jaar al pittig. Zal nu wel een stuk makkelijker gaan, omdat we inmiddels wat meer ervaring hebben, maar moeilijker dan dat hoeft dit jaar nog even niet...

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:45

Voor de mensen die zich ook afvroegen wat de winstpunten eis voor Barchem was, je moet 2 winstpunten in de B hebben op het moment van de sluitingsdatum om mee te mogen rijden voor het regiokampioenschap. Voor de klasse L zijn geen winstpunten nodig.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:22

Dat valt dan best wel mee toch!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:25

bvw schreef:

Pff, ja als je voldoende punten voor de dressuur kunt halen in de B -O- ... Dan heb je die 2 zo binnen! Hopelijk (weet het haast wel zeker) is de dressuur in Hoogenweg in alle rust, en kan ik een normaal proefje rijden. Zonder dat ze gek wordt omdat ze ziet wat er nog meer te doen is.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:23

Over barchem twijfel ik nog. Ik ga met Ferrose voorlopig de B toch nog niet uit dus als alles heel goed loopt, ga ik misschien wel naar Barchem

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:52

Loetie84 schreef:
bvw schreef:

Pff, ja als je voldoende punten voor de dressuur kunt halen in de B -O- ... Dan heb je die 2 zo binnen! Hopelijk (weet het haast wel zeker) is de dressuur in Hoogenweg in alle rust, en kan ik een normaal proefje rijden. Zonder dat ze gek wordt omdat ze ziet wat er nog meer te doen is.

Of meedoen in Ermelo :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:58

Hahahahahaha! Ja Ermelo... Ik was eerst nog tegen het afschaffen van de dressuurproef, maar nu kan ik er misschien mijn voordeel mee doen :P Liever nog wil ik gewoon dat mijn paard me in de ring niet laat stikken natuurlijk...

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:14

Ik weet precies hoe je je voelt Loetie84! Ik heb ook zo'n paard dat de dressuur niet zo'n geschikt onderdeel vindt. In Markelo helaas mijn 2 winstpunten in rook op zien gaan door dramatische dressuurpunten. Was het overigens niet eens met de beoordeling door de jury hoor. Heb alle onderdelen in de juiste gang laten zien, maar wel met spanning idd. Dan voor alles een 5 geven met twee uitschieters naar benenden (4-en voor middendraf) is wel heel zuur punten.
Problemen met de dressuur hebben mij afgelopen zondag doen afgroeten in Vlietland. Bodem in ring 1 was super slecht en wilde mijn toch al zo nerveuze, hete paard niet over de zeik helpen met een dressuurproef op zo'n ondergrond. Helaas ben ik met vakantie als Ermelo is, want anders was ik daar idd gewoon gestart!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:21

Het irritante is dat ze zooooo fijn loopt met losrijden! Alleen in de ring is ze zo vervelend. Ik heb het nu toe gehad bij beide Markelo's en daar werd al gecrosst/gesprongen toen ik moest dressuren. Dat geef ik nu de schuld, want op eerdere wedstrijden waar de boel apart was, had ik nergens last van en op een normaal dressuurconcours gaat het ook prima. Tis gewoon erg zuur dat je wp misloopt door een onvoldoende dressuurproefje, maar afgelopen keer was het zo erg dat ik echt bijna niet mocht springen (scheelde 1 punt... :oo ) En het ergste is, dat de punten nog terecht waren ook! Maar springen en cross wederom zoooo fijn! Kan haar dan wel afschieten :(

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:29

Dat is idd wel vreemd. Mijn paard is tijdens het losrijden net zo gespannen als in de ring. Maar dat is hij ook bij gewone dressuurwedstrijden op gras. Kleinere wedstrijden en dan met name die op zand gaan beter. Maar het zicht op de cross bij Markelo Snorrewind was voor Zoncorde idd teveel van het goede. Ik had daar 158 punten geloof ik. Zoals gezegd hebben we de proef 'gewoon' gereden, maar wel met commentaar 'spanning' 'tegen de hand' 'paard moet hand ruiter volgen'. Ja allemaal waar, maar houd ook aub wat rekening met bloederigheid en heetheid van het paard. Mijn volgende SGW's worden Dijkgatbos en Gorssel. Ben benieuwd hoe we het daar gaan doen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:33

Maar er is wel een verschil tussen spanning en spanning. Als een paard gespannen is, maar zich wel nog enigzins door de ruiter laat rijden kan ik me voorstellen dat een jury daar rekening mee kan houden. Maar als een paard zo gespannen is dat je er bijna niks meer mee kan, dan kan de jury daar moeilijk een 6 voor geven, omdat het gevraagde onderdeel toch echt niet juist getoond is... Ik begrijp jullie volkomen hoor, ik heb zelf ook zo'n paard die erg gespannen wordt tijdens de dressuur en ook al meerdere malen te weinig punten heeft gehaald voor een winstpunt.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:31

Is het geen optie om de paarden meer naar gewone wedstrijden mee te nemen, zodat het paard het meer gewend raakt? Op een wedstrijd Waar het springen te zien is bij de dressuur bijvoorbeeld.
Dat is tenminste het eerste waar ik aan denk. Laat voor mij die dressuur er maar bij, vind ik toch wel een belangrijk aspect en zo erg vind ik het nou ook weer niet...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:46

Roxxiejj schreef:
Is het geen optie om de paarden meer naar gewone wedstrijden mee te nemen, zodat het paard het meer gewend raakt? Op een wedstrijd Waar het springen te zien is bij de dressuur bijvoorbeeld.
Dat is tenminste het eerste waar ik aan denk. Laat voor mij die dressuur er maar bij, vind ik toch wel een belangrijk aspect en zo erg vind ik het nou ook weer niet...

Nee Roxxiejj, voor mij is dat geen optie omdat daar echt niets gebeurd... Daar gaat het gewoon goed! Het heeft ook niks met vreemd terrein of zenuwen ed te maken. Ik vind de dressuur ook een onderdeel van de cross en zou ook ECHT niet willen dat dat verdwijnt omdat ik nu een paar keer mn dressuur verpest heb! De aanhouder wint ;) Daarnaast vind ik het ook niet zo heel erg om geen wp te rijden, aangezien ik nog lang niet naar de L over wil. Ik rij gewoon omdat ik het een heerlijke sport vind en rij dus ook zonder een gevoel dat ik op wedstrijd ben. Geeft een boel rust hoor :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:20

De E-pony is ook niet echt een dressuurpony, maar loopt braaf zijn rondje. Alleen niet helemaal afgebogen.. een paard in de ring naast me (al vaker dan op 1 cross) liep bokkend en steigerend in de proef, omdraaien etc en die had dan hogere punten dan ik... Nou dat snap ik dan dus echt niet! Maar ik ga over naar de L, hij kan het wel maar heeft zoiets van 'hier heb ik geen zin in'.
Ermelo wel B, lekker een keer geen dressuur :o

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:30

Roxxiejj schreef:

Begrijp mij niet verkeerd, ik wil ook helemaal niet af van dressuur als onderdeel van de cross! Ik wil t.z.t. over naar het L en daar moeten we ook een dressuurproef laten zien. Dressuurproeven rijden op grote concoursen en daar ook een rondje springen heb ik vorig jaar 2 x gedaan. Idd om gewenning op te laten treden. Maar daar is 2 x niet genoeg voor. Gelukkig gaat mijn bijrijdster inmiddels ook met m op concours, want nog vaker lukt gewoonweg niet. Vanwege tijd en geld, maar ook omdat paardlief zo'n stresskip is dat het fysiek niet trekt om meerdere keren per maand op concours te gaan. Hij valt snel terug van stress en het is al geen dikkerdje.
Ach, het is ook een kwestie van jurering moet ik erbij zeggen hoor. Ik ben nu 2 x flink afgezeken bij een SGW, maar de andere SGW's die ik gestart ben (5 of 6) heb ik met vergelijkbare vertoningen wel winstpuntwaardige proeven gereden. Maar die begonnen niet al direct met allemaal vijfen en vieren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:51

Maar zoals in Vlietland is de dressuur toch helemaal uit zicht van de cross en springen? Dan zou ik eerder denken aan spanning bij jezelf?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:56

Moderatoropmerking:
Hoe nuttig de discussie ook is, een discussie over wel of niet spanning tijdens dressuur en waar dat aan ligt, is hier nogal offtopic.
Als jullie daar verder over willen discussieren, dan graag in een nieuw topic.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:19

Nickeltje, je hebt helemaal gelijk. Maar als we het hebbben over waar de dressuur verreden wordt per SGW mag het misschien nog wel hier.
Met het risico op een tik op de vingers van de Mod toch even mijn reactie op TeeGee, in mijn geval ging het in vlietland ook juist om het vertrouwen geven en ontnemen van bron van spanning te weten de bodemcondities.

Vlietland is idd een SGW waar de cross buiten het zicht van de dressuurringen plaatsvindt. Ik ben benieuwd hoe de situatie in Wieringerwerf en in Gorssel is, maar daar kom ik in augustus en september vanzelf achter. Mijn mogelijke promotie naar de L die ik hoopte te maken in Princenhage stel ik denk ik toch maar uit.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:20

Nou, maak je borst dan maar nat voor WW. Daar ligt de dressuur te midden van spring- en crossgebeuren!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:47

mireilledons schreef:
Vlietland is idd een SGW waar de cross buiten het zicht van de dressuurringen plaatsvindt. Ik ben benieuwd hoe de situatie in Wieringerwerf en in Gorssel is, maar daar kom ik in augustus en september vanzelf achter. Mijn mogelijke promotie naar de L die ik hoopte te maken in Princenhage stel ik denk ik toch maar uit.

in Princenhage ligt het dressuurterrein wel uit het zicht (en gehoor) van het springen/crossen :j

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:33

Bedankt voor de informatie dames! Misschien open ik nog wel een apart topic over het onderwerp. Dit jaar hoop ik ook bathmen nog te rijden.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:41

Hoe is de cross in Ermelo? Is die een beetje technisch?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:48

Voor de B weet niemand dat nog... Wordt de eerste keer B, omdat die vorig jaar niet door ging. Heb toen wel gedeeltelijk gelopen en vond het niet bijzonder technisch. Geen gebroken lijntjes of bochten. L vond ik ook niet zo technisch er uit zien, maar die heb ik niet gereden. Volgens mij zat daar wel een gebroken lijntje in, van de galoppeerbaan het gras op en van daar uit weer de galoppeerbaan op onder de brug door? Misschien heb ik de parcourstekening nog wel in mijn mailbox staan...

Edit: Heb ik idd voor de klasse L. Is PDF, dus ik maak er even een foto van en zal die dan uploaden. B was vergelijkbaar, maar in mijn herinnering zonder de gebroken lijn. Ook geen water insprong over het bootje, maar gewoon een water inloop... De afsprong het water in weet ik niet zeker meer, maar geloof dat dat er voor de B niet in zat.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 19-06-12 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:53

Ben erg benieuwd! Ik ken het voorgedeelte in Ermelo wel maar het achtergedeelte niet.

Ik ben er volgende week om een week te trainen dus ik ga maar eens een kijkje nemen, fijn dat ik alvast 2x kan oefenen op het terrein! :D :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:56

Veel van de hindernissen die in de wedstrijd stonden, zijn er niet, of niet springbaar. (althans ik ging niet even op eigen houtje vanaf de galoppeerbaan het piekfijn gemaaide gras bespringen...) En het achter gedeelte was slecht gemaaid. Wellicht expres, zodat je die hindernissen niet zou oefenen? Daar waren er best een aantal van in de klasse L wedstrijd...
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 19-06-12 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt