[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:20

Morgen :wave:

Wat jammer dat de cross in Neede zo tegen viel.. :\ Verstandig om dan maar niet te starten..
Woll doet haar naam trouwens al weer eer aan. Die is al weer druk met het maken van een shetland-wintervacht := Ze heeft nu nog een regendeken op (ongevoerd) want onder een dikkere begon ze binnen een uur al te zweten.. Wil haar eigenlijk wel scheren, maar dan moet ze wel braaf blijven, want een enorme hoeveelheid stress is voor het veulen natuurlijk niet bevorderlijk.. Maar even kijken. Hoef me iig geen zorgen te maken om de kleur, die is geschoren precies hetzelfde dus dat is wel handig :D

Mootje: Leuke foto! :D
Benthe: Fijn dat je Anoes waarschijnlijk weer op kunt halen!
Rowo: Beterschap :(:) Ik moet ook maar even bijslapen deze week.. Voel me ook niet helemaal fit, maar das ook een beetje eigen schuld :+
Kim: Fijn dat je zo vroeg klaar bent in Leeuwarden :D
Lielle: Leuke vooruitzichten zeg 8-)

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:46

goedemorgen!

Mootje: enthousiaste Corion!
JN: fijn dat Anoes weer naar huis mag waarschijnlijk!
Rowo: beterschap!
Kim: lekker gereden dus.
Lielle: leuk op vakantie!
Scum: dan moet Kaatje wel echt een kleurtje hebben waarbij het niet opvalt, want normaal zie je het wel wanneer je een stukje vergeet te scheren.
Vief: Wol is al weer wollig! jammer dat je je niet fit voelt.

Mijn afstuderen komt steeds dichter bij (vrijdag as), dus ik moet hard gaan oefenen op mijn presentatie. Hopelijk aan het einde van de middag nog even Weltsieger rijden. Ik wil even een L1 proefje rijden om te kijken of ik daar doorheen kom. Dan kan ik in november L1 gaan starten. Zijn toch wat leukere proeven als het B.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:30

ik ga later even bijlezen moet nog douchen en naar school ;)
Gister dressuur met de paarden.
Wiso deed het wel goed, kon natuurlijk altijd beter maar 177 viel wel wat tegen.
Dan Frits voor het eerst sinds 2 jaar in het Z. Zag er erg tegenop maar hij liep voor zijn doen niet verkeerd. In de proef verprutste hij zijn appuyementen, toch nog twee keer een 6. Zelfde voor de gestrekte draf, ook onder zijn kunnen maar wel een 6. Sb was zelfs een 7 waard! In de contragalop ging het mis, hij viel eruit en ik wou weer aangalopperen en toen ging hij stilstaan. Deed hand naar voren en been eraan maar toen vloog hij omhoog net niet achterover (daarom rijd ik dus met cap). Nog even worstelen en hij ging gelukkig weer verder. De eerste oefening was eenvoudige galopwissel en dat was direct een 7! Helaas maakte hij er verder een potje van en hadden we eigenlijk alleen nog vijfen. Op de draf en galop nog wel een 7 (ben ik best trots op) en totaal 188. Stond nergens iets over te weinig impuls, verzameling of oprichting dus ik heb nog hoop!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:48

Goedemorgen!!

Weekendje Lanaken was erg leuk!! Zo bijlezen :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:00

Morgen :wave:

Hoef pas 12.15 te beginnen vandaag. Wou nog even rijden, maar regent hier steeds dus dat doe ik vanmiddag wel.

Hopelijk mag je Anoes vanmiddag mee naar huis nemen JN! Fijn dat het al beter gaat met haar.
Beterschap Rowo.
Succes met je L1 proefje oefenen vandaag Sussie. Nog bedankt voor je tip trouwens in ander topic over Mesitran. Wond ziet er nu wel wat beter uit. :) Ook succes met het oefenen van je afstudeer presentatie!
Klinkt goed Lielle. Denk dat wintersport voor mij dit jaar het niet wordt.
Jammer dat het met Wiso tegenviel BVW. Fijn dat je nog hoopt met met Frits!
Mooi dat je het zo leuk gehad hebt in Lanaken TG!

Zo, nu ga ik zo maar eens richting school. Echt onzindag vandaag, maar het moet maar. ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:10

bvw: het begin met Frits in het Z is er! Jullie zullen nu alleen nog maar groeien! Jammer dat je punten met Wiso tegen vielen.
Teegee: fijn dat je het naar je zin hebt gehad in Lanaken!
Sann: graag gedaan! Mesitran is fijn spul voor op wonden, gebruik het ook als ik zelf weer eens wat heb. Het is dan zo dicht en netjes vaak ook nog zonder litteken.
Jammer dat je vanochtend niet kon rijden door de regen. Sterkte op school. Vervelend altijd van die nutteloze uren.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:14

Sorry heb niet alles bijgelezen :o

Zag wel staan dat veel van jullie in Neede niet in de cross zijn gestart, jammer! Ik heb wel gereden, Myth was helaas toch nog erg onzeker en bang, heb geprobeerd hem enkele fijne sprongen tegeven maar doordat hij onzeker was en ik te zuining op hem ben, reed ik te voorzichtig en lukte het helemaal niet. Echt vreselijk k*t, ik haqd zo gehoopt op een fijn rondje met hem. Myth is erg gevoelig en ik denk dat hij ook wel voelt dat ik niet ben zoals ik normaal ben, dat heeft hem gisteren onzeker gemaakt. Helaas maar wel gaan nu gewoon veel lage dingen trainen en dit jaar proberen hem weer te leren dat springen geen pijn meer doet.

Gelukkig liep Reus wel erg fijn, heb nog wel getwijfeld of ik haar zou rijden, want ik zat er na Myth helemaal doorheen. Toch maar gedaan, doordat de cross voor mij met Myth 20 min stil lag kon ik Reus maar 5 minuten losrijden voor dressuur, dat was dus geen succes.... Toen ng weer even de cross in gegaan en gekeken. Door het schitterende weer was de bodem echt aan het drogen en de M had toch veel andere routes en andere afzet en landings plaatsen. Dus besloten wel te rijden. Gelukkig deed ze het super, springen foutloos en de cross ook. Heb zonder klok gereden omdat ik puur op wedstrijd was voor mezelf, even lekker mijn gedachten verzetten. Toch de dag nog fijn kunnen afsluiten :)

Dit weekend en vandaag is hier kermis/dorpsfeest is altijd super maar nu voor mij even niet... Ben er toch gisteravond nog even geweest, was wel erg moeilijk maar ik heb het gedaan! Vanmiddag nog maar een keer proberen....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:37

@Simmie: al iets gehoord van dat bedrijf???
@Mootje: cool dat je B gaat starten!
@PB: leuk shirt!
@Benthe, al weer stukkie beter te pas?
@Noor, lekker dat je even in WW bent geweest!
@Lotte, wow das wel een hele drukke week! Kamasutra beurs is inderdaad wel lachen voor 1 keer. Hoe was het in A’dam?
@Sussie, binnenkort weer de Z ring in?
@Mandy: wow mooi debuut!!!! Dressuurprikker :P
@Sann; jammer van je dressuurpunten in Neede!
@Mootje: wat voor test??? Succes met het gesprekje!
@Tientje, ik had al even snel gereageerd via mn telefoon maar dat NAF spul is echt fijn.
@PB: mooi verslag van Theux!!!
@Madelene, super van Cooper!
@Caro, verstandig dat je niet bent gestart!
@Simmie: ook verstandig! Zou je met Sim rijden?
@Mootje, mooi debuut!!
@Evie: gefeliciteerd!!

Lees nog iets over ijzers, heb TG een keer geprobeerd om in de winter achter van de ijzers te doen. Geen succes en heb ze er snel weer onder laten doen.

@Lielle, lekker vooruitzicht!
@bvw: gewoon dooroefenen!

Lanaken was dus top, mooie sport en lekker eten! Helemaal goed dus! Heb nieuwe springsingel gescoord voor TG en een leuk hoofdstel met bijpassend borsttuig voor Bari. Nu weer hard aan het werk :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:39

En nog even 2 leuke plaatjes spammen van de toppersssss:

Bari tijdens haar 1e proefje:
Afbeelding

En TG:
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:51

Teegee: twee hele mooie foto's!
Ik wil in het voorjaar weer de Z-ring in rijden met Pancho. Hij is nu in topvorm, maar helaas begint nu het binnenseizoen. En indoor is met Pancho gewoon echt geen succes. Het is een echte angsthaas en binnen denkt hij dat hij niet weg kan en dan is hij doodsbang. Krijg er dan toch geen fatsoenlijke proef uit op winstpunt waardig niveau. Tot en met het M1 ging het nog wel, die proeven zijn niet zo moeilijk en dan krijg je die spanning nog wel rechtgebreid. In het Z wordt dat toch anders. Het Z1 is op de top van zijn kunnen en dan vind ik niet dat je dat van je paard kunt vragen. (Pancho is een eenvoudig paard dat op zijn karakter naar het Z is gelopen, maar meer zit er ook niet in).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:54

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:01

Mooie plaatjes TG :j Is dit bij S.P.A.?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:03

Goeiemiddag!
Ik heb net weer rijles gehad met de trailer. Mag over 2 weken weer afrijden, dus dat is wel snel!
Rijden ging wel goed. Vooral de oefeningen wordt ik nu echt een kei in :D Achteruit een straat insteken, via een bocht recht voor een garage zetten, gaat allemaal heel makkelijk! Maarja, wacht maar als ik straks met de trailer op pad moet :+

Spannend dat je bijna afgestudeerd bent Sussie!
Fijn dat je debuut niet tegenviel Bvw! Zie je, niks om zenuwachtig voor te zijn!
Welkom terug van Lanaken TG :D Gave foto's!
Succes op school Sannn
Balen van Myth, maar heerlijk van Reus zeg Billy!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:04

Foto's zijn inderdaad gemaakt bij het concours van de SPA, in Ouderkerk.

Sussie, das wel jammer maar ja binnen is dressuur toch niet zo gezellig :+

Check dit filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/1124011 ... ijden.html Deze stopt vast niet voor een waterbak!

Mandy, wat een rare mensen zijn er toch!
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 27-09-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:05

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:06

Leuke foto's TG! Beide paarden zien er ook goed uit!
@Sussie: Balen dat Pancho zo'n angsthaas is binnen... maar zolang je er op deze manier rekening mee kan houden blijft het voor jullie beiden leuk!
@Billy: Klinkt als een fijn dagje in Neede om lekker je gedachten te kunnen verzetten! En met Myth komt het vast weer goed, rustig aan en hem weer rustig aan vertrouwen laten krijgen.
@BVW: Je weet in ieder geval waar jullie samen aan moeten werken en dan komen de punten ook wel weer.

Ik haal Jipje nooit van de ijzers af, dier heeft hier echt te slechte voeten voor.... Anoes laat ik denk ik ook maar gewoon op de ijzers staan van de winter, ze kan bij ons toch altijd nog los in de binnenbak, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:07

Ik zou die vrouw ook gauw een borstverkleining aanraden! haha, wat ziekelijk zeg! daar moet je toch last van hebben!

Dorien, balen van Myth! Maar lekker dat het zo goed ging met Reus. Dat geeft de mens weer vertrouwen!

Als ik zo rondloop op de sgw´s, dan kriebelt het ook wel weer als een gek. Ben nu alweer aan het bedenken hoe ik volgend jaar het hele gebeuren weer op ga pakken.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:12

Ga jij nou eerst maar lekker moeder worden 8-)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:14

billy1 schreef:
Ga jij nou eerst maar lekker moeder worden 8-)

Ik wou precies hetzelfde zeggen :D

@ karen: dat is ook wel erg ziek zeg zo'n sprong. Kan me niet voorstellen dat zo'n paard dat ooit vrijwillig doet. Zo'n filmpje is ook in omloop van een paard in Duitsland die dat nu nog doet in 1 of ander recreatiepark.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:14

Heeft Uk ook in Neede gelopen Jantine?? Ging ie goed?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:17

Uk heeft in Neede weer super gelopen, Karen. 193 in de dressuur, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Ze mocht nog een mooie 5e prijs ophalen.

En dat voor hun 2e cross. leuk om te zien hoe Marielle al zoveel vertrouwen in Uk heeft. En andersom ook, want het loopt heel soepel.

Haha, misschien komt het omdat ik nu nog zelf wel kan rijden, maar geen risico´s ga nemen om nog rare sprongen te doen. Ik denk dat het heel anders is als je zelf al vroegtijdig in de zwangerschap niet meer kan rijden.

Marielle en Uk richting de zwaan. Uk heeft hem al in het vizier volgens mij.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tientjeh op 27-09-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:19

Super dus, erg leuk voor beide! Hoe gaat het verder met je zusje?

Heb je dat gewrichten spul nodig voor Uk?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:21

Met mijn zusje gaat het ook steeds beter. En dit doet haar ook goed natuurlijk. Goed voor je zelfvertrouwen en om een beeld te vinden wie je nu zelf bent.

Ja, we gaan nu weer de wat koudere periode in. Heb het idee dat zn spatbeen wat op gaat spelen. Mijn vader viel dat laatst op. Het ligt er ook net aan hoe hij op dat moment los word gereden. Dus ben toch eens aan het rondkijken. Uk is moeilijk met poedertjes, ik zag nu van Pavo mobility in brokkenvorm. Leek me ook nog wel wat.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:26

Tg Mooie foto's!!
Filmpjes kan ik niet bekijken ( korte pauze).
Bvw netjes toch voor het Z!
Benthe arme anoes Hoop dat je haar morgen kan halen.
Vief hahaha wollige wol ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:29

Jantine, een poedertje mengen met appelmoes en dan met een spuit in de mond spuiten of gewoon over het voer doen lukt mij meestal wel.
Wat supergoed werkt tegen spat is een infuus met Tildren, is wel duur maar dan hoef je niet met poedertjes te slepen en het werkt echt, ook voor langere periode.