[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:10

Dat gaat al behoorlijk beheersd ROWO. :D

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:26

Is in ieder geval niet rampzalig Mandy!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:01

Is idd geen drama Mandy!
Ik vind een martingaal ook gewoon echt lelijk.
Ik heb een borsttuig met te grote knippers, dat was ook gevaarlijk ben ik achter gekomen. Tijdens een weigering heb ik hem met mijn been losgedaan :? en zwaaide er dus 1 kant voorrlangs. Daar zit nu een sporenriempje tussen om dat te voorkomen.

Ik was vandaag met Kino op wedstrijd geweest. Ze liep fijn foutloos in het rond, en in de barrage ook :) had een eerste prijs, maar er waren er ook maar 2. De andere had een balk op de laatste in de barrage. Had beschermers van Tri-zone gewonnen, maar ik zet ze te koop. Heb er meer dan genoeg, en zag dat de nieuwprijs 49,50 euro is dus kan ik misschien ook nog een leuk bedrag voor terugkrijgen.
Heb geen tweede parcours gestart, ze sprong fijn en ZZ is toch wel zwaar voor mijn ukje. Kino heeft er wel weer een paar fans bij :Y) .

Toen we buiten waren kwamen we Caroline nog tegen, even gezellig mee geklept!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:02

Ja ze is heerlijk nuchter. Ze heeft alleen onder het zadel nog maar 30cm gesprongen. Dit was de eerste keer los, dus het valt me mee. Ze snapt er nog niks van.
Maar ja t is ook een dressuurknol (Rubiquil) he, maar wel uit een totaal springgefokte merrie (Major de Cour x Cadmus x Amor).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:25

http://knhs.nl/objects/00017561.pdf

Nieuwe regelementen per 1 april, leuke daitals zitten er in :)

Plastron hoeft niet meer/mag wel ;)
Vanaf de M hoef je geen sporen om.
Zweep mag nu 1.20 pony 1.00

Heb lekker rondje buiten gereden tussen de buien door :)
Daarna nog even wat los gewerkt/ over de rug in de bak 10 minuten maar liep echt fijn! :D
Hoop dat hij morgen ook braaf is :D

Rowo lekker paard hoor :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:39

@ corienn er staan wel meer wijzigingen in zie [JI] Veranderingen dressuur reglement 2010
Je mag nu ook met oornetje dressuren en dat zal mijn merrie zomers erg fijn vinden :D
@ rowo Ik vind het voor een rubiquil niet verkeerd uit zien. Mijn ruin moet je echt niet zien vrijspringen dan lijkt het de grootste springkneus. Gelukkig springt hij onder het zadel 10x beter. Mijn merrie kan wel heel goed vrijspringen( had meer dan 80 punten op kampioenschap vrijspringen) en vindt dat erg leuk. Binnenkort maar weer eens doen want ik doe het nooit met mijn paarden.
@ mistid gefeliciteerd met je prijs..

Mijn merrie moet weer erg wennen aan een modderige ondergrond thuis. Liep niet echt super maar maak mij er niet zo druk om. Om de een of andere reden lopen mijn paarden nooit fijn in de winter :+ Morgen proefje rijden ben benieuwd.
Daarna paarden in de wei gedaan en die gingen compleet uit hun plaat. Mafkezen :o

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:48

Ons jonkie staat weer thuis in zijn eigen stal :D! Tijdens het rijden was hij mooi braaf. Alleen er kwamen iets te veel pension klanten tegelijk rijden :=. Het is een manege dus dat kan je verwachten natuurlijk. Maar met z'n 6en in een 20x40 bak met een jong paard is toch wel lastig. Dus heb niet zo lang gereden. Want er kwam ook nog iemand met haar paard wandelen :=. Toen we vroegen of ze dat buiten wilde doen kregen we een heel gezeur want ze hadden net zoveel recht als ons. Ja dat is natuurlijk ook zo. Maar als het al zo druk is := kun je toch even rekening met elkaar houden en dan dus niet gaan wandelen met je paard in de bak.
Maar goed, ze waren het totaal niet met ons eens!

Morgen maar lekker zelf naar een binnenbak toe. Ben benieuwd hoe hij daarop reageert. Neem de eerste keer alleen hem mee en niet Sofie erbij. Eerst even zien hoe hij reageert. Maandag mogen ze dan samen mee.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:15

Kim: Wat leuk van Bobo :D Ben heel benieuwd hoe hij het morgen vind als hij mee mag. Is ie blij om weer in zijn vertrouwde stal te staan ;)?

Rowo: Wat 'n gekke hengstenkeuze dan eigenlijk :? Ziet er toch netjes uit voor een eerste keer! Woll vergat de eerste paar keer dat ze ook nog achterbenen had := Dat is gelukkig ook helemaal bijgetrokken ;)

Vandaag sinds lange tijd wat gesprongen, want mijn papa was gezellig een dagje hier :). Was ook wel te merken aan Woll. Maar wel even leuk :D Conditie is nog niet top, maar dat valt met een dikke vacht en niet zo veel brok natuurlijk nog niet mee. Morgen weer het bos in :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:29

Vief: Ben jaloers op je dat je zo elke keer het bos in kan :o Wil ik ook! :D
Leuk dat je papa een dagje bij je was :).
Bobo vind het heerlijk in z'n eigen, stuk grotere, box :D!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:16

Goedenavond!
@ Kim: fijn dat je jonge paard weer thuis is.
@ Caroline: veel succes morgen op CC.
@ Rowo: leuke filmpjes en lang niet slecht ;)
@ Corien: fijn dat je lekker gereden hebt.

Jer heeft vanmiddag voor het eerst een echt pak op zijn sodemieter gekregen. Hij wilde in het bos niet van een (ieniemienie) afsprongetje en vond het nodig om daar een grote scène te gaan trappen. Mooi niet dus. Dus teugels in 1 hand en met de hand drie flinke kledders op zijn dikke kont. En plotseling had ik weer het braafste paard van het Noordelijk Halfrond onder mijn kont! :) Heb hem nog nooit zo aangepakt (ik rij normaal niet met zweepje omdat Jer daar erg bang voor is), maar er zijn grenzen aan de aanstellerij. Ik was blij dat ik deze keer toch maar een springzweepje mee had.

Daarna heerlijk in het zonnetje door de bossen en duinen gereden. En natuurlijk lekker over het strand gegalloppeerd. En ook nog net voor de regenbuien weer in de auto. Geslaagde dag dus! Conditie laat nog wel wat te wensen over trouwens.

Vanavond lekker op de bank met een wijntje erbij denk ik zo :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:27

@ noor Mijn merrie kan zich ook enorm aanstellen en die krijgt dan ook even een lesje normaal doen.Ik rij bij haar eigenlijk altijd met springzweep ook met losrijden op CC. Mijn ruin heeft dat niet nodig :D
@ Kim leuk dat weer thuis is en dat het goed gaat.

Mijn moeder heeft mij ook een klusje gegeven. Juryleden zoeken voor haar wedstrijden en zo dichtbij mogelijk :+ . Voor 6-6 moet ik 16 man vinden en dan heeft zij nog 5 avondwedstrijden waar ik er ook nog eens 8 per avond moet vinden. Dit onder het mom: je heb toch geen werk en zit toch veel op internet :+
Ben begonnen met al mijn bekende dus fingers crossed :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:30

Rowo, Filmpje ziet er niet rampzalig uit, hoor!
Mistid, Fijn dat hij fijn rond sprong
Caroline & Corien, Succes op concours morgen
Caroline, Fijn baantje heb je gehad van je moeder
Noor heeft Jer streng aangepakt }>
Kim, Fijn dat je jonkie thuis is. Het is even schipperen met een jong paard met zo veel mensen in de baan! Bij ons kom je echt de binnenmanege niet in om te stappen (erop mag wel) als het niet regent!

Vandaag ben ik gefilmd met rijden. De eerste 10 minuten moest meneer weer even zijn plek kennen. Helaas wel een tand door mijn lip :+ Daarna heb ik echt superfijn gereden!! Bij mij was het ook druk in de bak. Normaal ga ik 's avonds laat, maar ik had nog een suprise-party van een vriendin die 30 werd.

Morgenochtend mijn paard wegbrengen en daarna naar de regio in Bodegraven.

Slaap lekker :wave:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:21

Mo: In deze manege waren de eigenaren (die ook mijn paard heeft getraind) er zelf niet. Maar iemand die daar ook zijn paard in pension heeft staan zei ook dat alle pension gasten een brief hebben gekregen met regels.
Dat wanneer er geen manege lessen zijn en de bak vrij is voor de pension gasten er gereden mag worden. Niet gelongeerd en niet gestapt. Tenzij het gevraagd is aan de andere mensen die in de bak rijden of die het goed vinden.
Nou wij gaven aan dat we het liever niet hadden. Maargoed, ineens kende ze die regel niet :+.

Fijn dat je lekker gereden hebt trouwens!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:24

@ mistid en rowo:Ik moet zeggen dat ik een martingaal niet lelijk vind, maar een borstuig, en zeker een 5-punts vind ik erg chique staan :j .
@ Bianca1980 en Pb: Daar hebben jullie inderdaad gelijk in, nog niet een echt bij stilgestaan omdat ik er gelukkig geen gewoonte van om van mijn paard af te vallen ; :Y) .
Als ik dan voor zo'n borsttuig ga wil ik het wel gelijk goed doen dus dan moet ik toch maar voor zo'n 5-puntsborstuig, ik heb al een paar leuke voorbij zien komen, maar die prijzen zeg.
@ rowo: Ik vind het er goed uitzien hoor! maar ik heb niet echt veel verstand van vrijspringen.
Volgende maand ga ik waarschijnlijk Bam voor het eerst laten vrijspringen, dus ik ben beniewd hoe hij dat gaat doen :=
@ mistid: Leuk dat het springen zo goed ging met Kino, kan je bij de pony's ook nog hoger springen of is zz de max?
@ Corien: Fijn dat Jackson zo braaf was.
@ Caroline: Lekker dat de paarden bij jou alweer naar buiten kunnen.
@ Kim: Goed van bobo dat hij zo braaf was, wel vervelend van de drukte.
@ Vief: Leuk dat je weer kon springen.
@ Noorwijdeness: Ik ben het wel met je eens, als er niks aan de hand is moeten ze zich niet zo aanstellen.
@ Caroline: Dat is een hele klus, mischien is er een juryHk dat je kan spammen :+?
@ Mo: Dat is niet lekker een tand door je lip, paardrijden kost dan echt bloed, zweet (en tranen) ;) ...

De strandrit was gaaf :D !
Toen we wegreden regende het op stal, maar eenmaal bij de Wassenaarsche slag aangekomen was er geen druppel te zien de hele rit, aan het eind ging zelfs de zon schijnen.
Bandido was behoorlijk onder de indruk, het was voor hem de eerste keer dat hij de zee/het strand zag, maar hij was wel ontzettend braaf 8-) . Aan het begin was het bewegende witte schuim erg spannend, maar toen hij eenmaal doorhad dat daarachter water lag ging Bam lekker spetteren :Y) !
We hebben beiden echt genoten, we waren na anderhalf uur terug en hij had zo nog een rondje gedaan. Op de terugweg zijn we nog de duinen opgegalopeerd, ook heel gaaf om zo heel die kont onder je te voelen werken ;) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:26

Goede nacht!!

Even snel een berichtje zo snel slapen :+

Kim dat is bij ons ook vaak hoor, dat snap ik echt niet :n ga lekker op het harde stappen als het droog is, of ga wat later als het niet druk is, (en dan hebben wij nog 20*60)
Fijn dat hij thuis is snel foto's maken!! ;)
Vief waar was je papa dan?
Mo dat is balen van je lip!
Noor aansteller die jer zeg! pak op zijn dikke billen :')
Evie lekker he strand rit!! valk bij was je dan ;)

Ga snel slapen morgen ochtend om 6.45 de wekker :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 08:16

Goede morgen, ik ben weg :wave:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:23

Goeiemorgen :wave:

Succes Corien!

Mijn debuut met Zimble heb ik gehad. K was foutloos geweest als ik na de dubbel niet mijn teugels helemaal kwijt was en een volte moest draaien omdat ik gewoon de volgende niet kon halen. Nu vandaag voor het eggie! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:33

Rowo, jij ook succes!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:46

Alle concoursgangers succes!
Ik hoop dat het een tikje droger wordt, dan ga ik een lekkere bosrit maken!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:40

Succes met de wedstrijden vandaag :)
Fijn dat het later goed ging, balen van je tand door de lip Mo!
ZZ is echt de max Evie, maar als je ZZ+10 bent ben je Roelofsen Raalte zware tour startgerechtigd, dat is wel 1.30m. Heel misschien als we Kino dan nog hebben gaan we in Albergen lichte tour starten, maar we rijden niet in de competitie mee omdat er maar 2 van al die wedstrijden niet bij Eindhoven zijn en dat toch te ver is om elke maand 1/2x heen te gaan. Je strandrit klinkt erg geslaagd!
Fijn dat het gister goed ging, jammer van je teugels. Succes vandaag voor het eggie dan Mandy!
En Vief had nog gesprongen met behulp van papa :)
En Jer had op zijn duvel gekregen.

Ik heb vanochtend mijn mailbox eens doorgespit (krijg heel veel mail van hyves en facebook...) en daar zat ook nog een uitnodiging voor crosstrainingen bij. 21 maart hier in Roden, 28 in Oosterwolde. Die 2 wil ik graag meepakken met Meno, maar de 21e moet mijn zusje ook op wedstrijd met Yoer dus is er geen trailer hier. Even kijken of er wat te regelen valt, Roden is zo dichtbij, dan kunnen ze mij in principe afzetten en weer ophalen, is 10 minuutjes met de auto. Oosterwolde is ook vlakbij, ben daar nog nooit geweest dus wil ik die ook wel rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:15

Goedemorgen!

Iedereen succes op concours vandaag! En Simmie veel plezier in de bossen! ;)
Evie: Fijn dat Bam zo braaf was op het strand. Jer is nog altijd erg bang voor het schuim, daar gaan we met grote bokkesprongen overheen. Het water durfde hij ook echt niet in, vele te hoge golven. Dit heb ik niet op de spits gedreven, ik had hem natuurlijk al flink aangepakt :o . Wel ging hij superbraaf door de 'meertjes' die op het strand lagen dus evengoed natte voeten gehaald :D

Rowo: mooi dat je jonge paard het zo goed deed!!

Ik ga zo met moeders naar de IKEA, altijd leuk. Daarna regenpak aan en dan Jer even longeren. Die zal wel spierpijn hebben, want we gingen gister natuurlijk lekker heuveltje op heuveltje af. Morgen en woensdag (en die week erna weer) heb ik cursus Milieurecht in Utrecht dus dan weet ik niet hoe laat ik thuis ben.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:23

Goede middag!!

Rowo jammer van je volte joh!!!
Simmie veel plezier in het bos!!
Mistid gaaf hoor 1.30 :+

* Ego-bericht *
Zo heb een super roze wolk waar ik op zit op dit moment :D
Van morgen ben ik 5de geworden op de regio zuig holland *\o/* *D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:51

@ rowo: succes
@ mistid: Ok, ik wist niet hoe dat bij de pony's zat, heb je nog ambities om Kino in de wzware tour te gaan starten, of wil je haar liever verkopen?
@ noorwijdenes: Bam sprong de eerste paar keer ook 2 meter opzij toen dat schuim op hem afkwam, is ook wel erg eng voor paarden dat het zo beweegt. Ik heb met die van mij vandaag ook nog wedstrijd staan, stalgenootje heeft hem vanochtend in de molen gezet en ik heb pas vanavond wedstrijd, dus ik hoop dat Bam geen spierpijn heeft.
@ Corien: Gefelicteerd zeg, echt heel goed!

Nog even foto's van de strandrit spammen:
[RIJ-ITP] Strandrit Wassenaarsche slag

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 28-02-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:53

Leuk hoor evie :D binnekort ga ik ook weer..

Ben ook wel super blij met me peerdje hoor :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:25

Netjes Corien! :)

Mirthe: Oosterwolde steld niet super veel voor hoor. Maar er staan wel een aantal mooie verschillende sprongen op verschillende hoogtes. En een waterbak met op en afsprong.
Het is van onze club ;). Ik ga er binnenkort ook weer even kijken. Wil voor Chaam toch wel even ergens trainen. Even een waterbakje meenemen etc :).

Zonet lekker met Sofie het bos in geweest. Gelukkig hebben we het droog gehouden. Sofie had er erg zin in :D.