[SGW] Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:54

Niet nog. Hij komt hier zelf aangeven Ja

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:56

Simmie schreef:
Het is altijd zo dat degenen die zich wel goed voorbereiden en weten waar ze mee bezig zijn de dupe zijn van de "kamikaze" rijders. Helaas, maar waar.

Helemaal waar. Verdrietig

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:15

Zo, ik ben toch flink toegetakeld na gisteren Haha! Mijn stem is nu helemaal weg, ik kan alleen nog maar fluisteren!
Netjes hoor Miky0! Ik heb je nog zien gaan, en het zag er goed uit!
Inderdaad Lielle, dat is altijd het nadeel met oefencrossen. Jammer ook dat er mensen komen die er idd maar even een pelham inhangen, want anders gaat hij zo hard. Als je je paard niet houd op een toegestaan bit, kan je beter thuis dooroefenen voor je start.
Leuke foto's Danique! Jammer dat je net je winst misliep, maar dat doe je iig noooit meer Tong uitsteken
Fijn dat het vertrouwen er weer is SGWukkie!!
Dat is een leuk verslagje MJ. Leuk dat Madeleine zo positief was!
Gefeliciteerd met je winstpunten Jolien!
Fijn dat je lekker ging Sjorsias! Ik heb je pony nog wel gezien, maar jou herkende ik niet Tong uitsteken

Inderdaad nog de complimenten aan de organisatie! Ik vond het weer helemaal top en soepel geregeld! OK dan! OK dan!

Ik heb trouwens nog iemand onderweg gezien die een foto na het water van mij maakte, naast de hindernissen voor de M&Z. Weet iemand wie dit was? Ik heb helaas alleen nog maar foto's van leuk op de foto, en die zijn niet zo leuk geworden.
Jammergenoeg heeft verder iedereen mij net niet op de foto gezet, alleen Frans misschien nog!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:27

Snoekiej schreef:
Inderdaad nog de complimenten aan de organisatie! Ik vond het weer helemaal top en soepel geregeld! OK dan! OK dan!

helemaal mee eens!

@ Snoekiej: Ginny heeft nog een foto van je, kijk maar even bij SGW-ITP Knipoog

ik ben nog 18e geworden ook Vork Ik had me helemaal niet verdiept in de puntentelling. Maar omdat ik toch niet verwachte dat ik zonder weigeringen rond zou komen. Maar omdat ik wle alle hindernissen gesprongen had had ik toch nog 160 punten (het heksenoog telde niet mee, omdat hij daar 3 keer op had geweigerd en pas de vierde keer sprong) maar min al mijn tijds fouten bleef er natuurlijk weinig over Vork

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:36

miss_jumpy schreef:
Ja dat springparcours kan ik wel eens voorstellen. Al is het maar 70 cm (voor de paarden), houdt toch al een aantal mensen tegen.

zeker een goed idee om gewoon een onofficiele SGW te organiseren dan,
dat je genoeg punten moet hebben voor de dressuur,
een parcoursje van 50-60 cm kan afleggen zonder teveel fouten,
en dan als laatste de cross Haha!
maar niet een te hoog springparcours dan, want dat is juist het probleem dat bv ik (en vast nog vele andere) niet mee kan doen aan de officiele cross; het staat te dicht op elkaar en is daardoor te hoog voor mijn fjord.

het springparcours voor de B SGW staat op 80 cm toch?
dus dan moet het wel ruim onder de 80 zijn, anders kan je net zo goed officieel gaan starten als je de 70 cm wel 'aan kan'.
Laatst bijgewerkt door sjorsias op 16-06-08 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:37

Dankje Jetske! Daar had ik overheen gekeken!
Leuk dat je toch nog goed geeindigd was!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:42

Leuk hoor dames, gefeliciteerd met jullie plaatsing!! OK dan!

Ik geloof dat dit de laatste cross in de Vlietlanden was.. ze willen nu écht gaan bouwen daar.. Wordt een groot recreatiepark met golfbanen enzo.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:43

nee! wat jammer dat ik hier dan zo laat achter ben gekomen! Boos! had zeker wel vaker daar willen rijden..

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:54

alsnog mijn verslagje van zaterdag:

Dressuur ging erg lekker. Wel een grove fout maar verder liep het lekker. Stonde 5e met 204 punten en een heel gaaf staatje met veel positiviteit. Springen ging lekker foutloos.
Ik was niet meer zo belachelijk zenuwachtig en gespannen voor de cross. Natuurlijk kriebelde het nog wel behoorlijk maar de balachelijke spanning was er gelukkig af. Ik vond het een super mooie cross met een paar goeie uitdagingen met een alternatief wat goed tijd koste.
Ik had vooraf al besloten rustig op mijn gemakje te rijden en vertrouwen terug te krijgen. Dat is super gelukt. Het liep heerlijk. Overal rechtdoor gegaan en Tenda dacht super mee. Foutloos maar wel een berg tijdfouten. Ik had uiteindelijk de zesde prijs. (nadat er een fout gemaakt was in de berekening die ik zelf niet had gezien)
Dus doel 100% bereikt. Weer veel vertrouwen gewonnen en de volgende keer durf ik me denk ik ook wel weer met de tijd bezig te houden.
Complimentje voor de organisatie. Zoals ik gewend ben in Vlietland zag alles er weer super uit en ée'n van de mooiste crossen van het jaar!!

Alleen jammer dat ik autopech kreeg de terugweg en pas om 2 uur 's nachts thuis was, maar daar kan niemand iets aan doen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:19

Apple schreef:
Klopt, enorme drukte inderdaad.

Bij het losrijden was het erg druk. Ik ben gaan losrijden op het stuk waar je kon losrijden voor het springen, daar ook een kruisje en oxertje gesprongen. Zo'n 15 minuten voordat ik moest starten ben ik richting start gegaan en heb nog even het boompje en steiltje gesprongen wat daar stond.

Ik zag ook mensen meer achterop het veld losrijden, dan had je veel meer ruimte Lachen.

Maar inderdaad, ik heb combinaties gezien waarvan ik het idee had dat die met de insteek "goh, ik heb een paard in het weiland staan en dit is dichtbij, laat ik maar eens meedoen" aan de start zijn verschenen.

Uiteindelijk is een oefencross wel de manier om kennis te maken met de sport en ook de mogelijkheid om je nieuwe paard bijvoorbeeld eens te proberen (en voor die sukkels die hun WP springen nog niet hebben Clown )

Ik heb je zien losrijden daar, stond in de hoek (onder de luidspreker bij de ingang) met mn zwarte outfitje. Ging het goed?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:21

Ik heb nog een blooper foto! Was dus bij de waterbak, dat ding heb ik al zooo vaak genomen. Maar meneer nam 1 pasje terug, waardoor we niet zo lekker uitkwamen.
Ik ben wel blijven zitten. Go jij! Go jij!

Afbeelding

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:23

Snoekiej schreef:
Zo, ik ben toch flink toegetakeld na gisteren Haha! Mijn stem is nu helemaal weg, ik kan alleen nog maar fluisteren!
Netjes hoor Miky0! Ik heb je nog zien gaan, en het zag er goed uit!
Inderdaad Lielle, dat is altijd het nadeel met oefencrossen. Jammer ook dat er mensen komen die er idd maar even een pelham inhangen, want anders gaat hij zo hard. Als je je paard niet houd op een toegestaan bit, kan je beter thuis dooroefenen voor je start.
Leuke foto's Danique! Jammer dat je net je winst misliep, maar dat doe je iig noooit meer Tong uitsteken
Fijn dat het vertrouwen er weer is SGWukkie!!
Dat is een leuk verslagje MJ. Leuk dat Madeleine zo positief was!
Gefeliciteerd met je winstpunten Jolien!
Fijn dat je lekker ging Sjorsias! Ik heb je pony nog wel gezien, maar jou herkende ik niet Tong uitsteken

Ik heb trouwens nog iemand onderweg gezien die een foto na het water van mij maakte, naast de hindernissen voor de M&Z. Weet iemand wie dit was? Ik heb helaas alleen nog maar foto's van leuk op de foto, en die zijn niet zo leuk geworden.
Jammergenoeg heeft verder iedereen mij net niet op de foto gezet, alleen Frans misschien nog!

Dat is een vriendin van mij, die heeft bij die boomstam gestaan Knipoog
Zal even vragen of ze foto's van je heeft

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:26

Je maakte het wel spannend mel_shet, zo op de foto! Gelukkig ben je blijven zitten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:31

mooie verslagen

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:33

Zo ook maar even mijn verslag dan.

Ik kan niet achterblijven natuurlijk.
Mijn eerste cross was dit met fin, na crosstrainingen te hebben gevolgd bij ron vermunt (SGW-traningen noord en zuid).

En hij ging super.

Bij de derde hindernis 1 weigering, maar dat was niet voor de hindernis.
Nee want er zaten namelijke erg enge kabouters bij de hindernis te posten Clown
Waardoor je niet op de hindernis let.
Dus overnieuwd aangereden en er netjes overheen gegaan Tong uitsteken

Daarna ook alles super netjes gesprongen
Net voor de waterbakaan de kant gegaan en ingehaald door pssssstt
En volgens mij wou jou paard zeker niet de waterbak in Haha! , wat resulteerde dat ik een aardig tijdje heb moeten wachten.
Waarna ik maar 1 seconde geprobeerd heb en toen maar snel verder ben gegaan over het alternatief.
En weer netjes over de rest van de hindernissen ben gescheurd.

Ben super trots op mijn paardje Ja

Iemand toevallig nog foto's van nummer 159 op zondag?
Laatst bijgewerkt door Zamero op 16-06-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:38

Ook een beetje laat maar mijn verslag van zaterdag:

Het was mijn 3e keer L, dressuur wat sloom, braaf proefje dus 186 klopte zeker wel. Vond de bodem ook nogal hard en daar houdt mijn paard niet erg van.Ook bij het inspringen rustiger dan normaal, wel heel veel drukte met andere ruiters. Toch fijn ingesprongen. Redelijk parcours, alleen 1 x teveel terug gereden op de 1e dubbel dus 1 balk. Dan snel naar de cross, ik vind 15 min. ertussen wel errug weinig, zeker nu het springen wat uitliep. Had gelukkig al wel gekeurd voor het springen met een mooie pols van 48.

Rustig gestart, vond hem toch wat minder fanatiek dan anders dus lekker z'n eigen tempo laten lopen. Niet overal even passend kunnen rijden, op tijd sluiten voor de hindernis blijft lastig en gaan we dus nog op oefenen! Ik vond alles goed te doen, puntje ging heel gemakkelijk en water in ook prima. Bij de haaientanden wel een bochtje gemaakt, maar dat paste mooi op 5 galopsprongen. Wel wat tijdfouten maar verder foutloos aan de finish, had al snel weer een pols van 60 dus dat was ook oke. al met al fijn gereden en op naar MB!

Het viel mij wel op dat op zaterdag in alle klassen toch wel een aantal "doodruiters" rondscheuren. In volle vaart blind op een hindernis aanrijden, totaal geen afstand zien en dan nog je paard een ros geven omdat hij stopt of ze hebben zo'n braaf paard dat die zich er in de meest onmogelijke bochten overheenwringt...zonde hoor. Zag 1 ruiter in het Z die op de dubbel met de coffins(ik denk 11?) deze op 1 ipv 2 galopsprongen reed! Dan wil je echt graag verongelukken. Gelukig weet de meerderheid wel waar ze mee bezig zijn, maar af en toe...dus het is niet alleen in de oefencross. Vanuit de KNHS wil men dan ook graag dat het springparcours meer een scherprechter is, dus zo'n pacours voor de oefencross past daar mooi in.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:15

Leuk dat het goed ging Zamero! Dat geeft toch weer een lekker gevoel!
Het is trouwens Rom Vermunt Clown
Fijn dat je lekker gereden hebt Dia!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:23

sfranken schreef:
Alleen jammer dat ik autopech kreeg de terugweg en pas om 2 uur 's nachts thuis was, maar daar kan niemand iets aan doen.

Bloos!
Dat is echt vervelend!
Ik hoop dat de schade wel een beetje meevalt!

Maar wel super van je cross, ik zag je bij de wal, daar drukte je mooi door en je was zo blij toen je naar de finish reed, echt leuk! Je moeder kwam ook helemaal blij aangerend Haha! Gezellige ouders heb je!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:26

dia248 schreef:
Dan snel naar de cross, ik vind 15 min. ertussen wel errug weinig, zeker nu het springen wat uitliep.

Mee eens, 20 minuten geeft net wat meer lucht! En om de anderhalve minuut starten maakt ook dat het springen toch snel uitloopt.

Maar daarnaast is het altijd wel fijn om voor het springen te keuren vind ik, geeft net wat meer ruimte in je programma.

Op zondagochtend stond ik bij de start, zorgen dat deelnemers op tijd bij de start waren. Op een gegeven moment waren er gewoon geen pony's meer... er was per ongeluk geen pauze gerekend voor parcours verlaging tussen de verschillende pony's (E-D-C) dus dat liep natuurlijk uit. Toen hebben we een paar keer pauze ingelast.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:35

Ik heb nog een foto van mijzelf gevonden bij het losrijden:
Afbeelding
En ik wacht vol spanning op de foto's van Frans!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:37

Ben ook wel benieuwd naar de foto's van Frans. Was hij er ook tijdens oefencross pony's?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:49

ik ben ook benieuwd naar de foto's van frans, als het goed is heeft hij gefotografeerd tijdens mijn dressuur.. WEet iemand waar je die terug kan vinden?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:55

Dat staat een hier al een paar keer -.-'
Hij komt vanzelf wel aangeven dat de foto's op de site staan.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:04

mel_shet schreef:
Ben ook wel benieuwd naar de foto's van Frans. Was hij er ook tijdens oefencross pony's?

Ik heb hem toen niet gezien, maar misschien stond hij ergens verdekt opgesteld Vork

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:06

ke dank je wel snoekiej