[SGW] 6/13 april Etten Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_xXx

Re: 6/13 april Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:54

Mooie foto's M_J!! Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:01

grond viel me niet tegen, maar hoe het morgen is na het L, ik weet het niet. Heb al veel afmeldingen gehoord. Ik start iig ook niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:07

Hoezo start je niet Lielle?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:13

Ik wil geen risico's nemen. Waarom waren jullie niet in Markelo?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:14

Toch vanwege de bodem? Omdat je hierboven zei dat je het wel mee vond vallen.
Wij hebben helaas wegens omstandigheden moeten afmelden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:18

toch niet al te vervelend hoop ik. Bodem valt nu mee, hoe die na het L is weet ik niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:21

Ah zo. En er zijn natuurlijk aardig wat L combi's.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:55

Helaas hebben wij ook moeten afmelden.
Ronald had de data niet goed bekeken, dus hij dacht dat het L pas de 13e was. Op de valreep heeft hij toch nog kunnen ruilen op zijn werk, maar vannacht moet hij wel werken, dat zou betekenen dat hij hooguit een uur kan slapen.
Daar komt nog bij dat Melvin net ruim een week in training is geweest in het paardenzwembad van Patrick Kuijpers en Ronald hem dus helemaal niet heeft kunnen rijden.
Vervolgens werd Uk van SGWUkkie kreupel. Vanmiddag belde de collega met wie Ronald had geruild, dat ze toch niet voor hem kon werken, dus hij moet wel zelf werken. En daar komt nog eens bij dat de bodem er nu al niet goed uitziet.

Het is dus verstandiger om af te bellen. Als alleen Melvin mee gaat moet hij zo verschrikkelijk krap plannen voor alleen een HC cross, dan kan hij net zo goed wanneer hij wel de tijd heeft even het dijkgatsbos in gaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:57

Jammer Pukje, Lielle en Sfranken dat jullie afmelden.
Ik heb net gelopen en heb er erg veel zin in.
Ik denk dat ik mijn horloge thuis laat en gewoon heel kalm de cross ga doen om niet te gaan glijden in een paar scherpe bochten en me dus niet door tijd op te laten jagen.
Valt mij in elk geval niet tegen hoe het terrein is.
Ik ga nu nog even op he land van de buren rijden...

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:59

Ik ben benieuwd morgen! Ik woon erg dicht in de buurt van de cross (klein kwartiertje van het terrein op de fiets) Dus kom zeker kijken! Waarschijnlijk alleen smiddags. Fotocamera gaat mee! Ik hoop voor jullie dat het meevalt met het weer en de bodem! Alvast allemaal erg veel succes! (morgen en/of volgende week!)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:38

ik heb me afgemeld...bloedwaardes van nanea waren weer wat gezakt...
en als de grond er nou echt mooi droog bijlag en ze niet hoefde te ploeteren ik meer vooraan had kunnen starten en de temperatuur ook wat hoger was geweest, dan had ik nog wel kunnen gaan...(wat een verlanglijst hè)

Heb in ieder geval in overleg met de DA de beslissing gemaakt om niet te gaan.
Echt balen...maar beter zo dan een paard wat naar een spierbevangenheid in schiet.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:42

Mijn beslissing is bijna 100 % dat ik NIET ga. Ik wacht het nog even af, maar ik vind de bodem er niet goed uitzien. Ik ben in Chaam geweest en heb de aanslag op het springveld gezien, ik vind de foto's van Etten Leur eigenlijk een minder mooie cross om te zien dan Chaam. Veel akkers en land en als daar nog veel regen op komt blijft daar niets van over. Ik wil het er eigenlijk liever niet op wagen. Ik ga liever voor Castenray, vlietland en maarsbergen. Het is diep zonde maar het is niet anders.
Ik neem dan maar zelf de beslissing om niet te gaan. Ik geef mezelf nog twee uurtjes.

secretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:49

Even voor jullie duidelijkheid: onze crossbouwers hebben zojuist de cross nogmaals gelopen. Op dit moment is de crossbodem goed. De stukken die enigszins slecht kunnen worden kunnen nog afgegraven worden met een shovel. Dus geen redenen tot afgelasting.
Eerder werd op dit forum opgemerkt dat het vanuit de organisatie makkelijk is om de beslissing bij de ruiter neer te leggen...dit is geenszins het geval. Er is simpelweg nog steeds geen reden tot afgelasting. Overigens werken de crossbouwers bijna een jaar in het terrein, je kunt erop vertrouwen dat zij goed weten wat de bodem wel en niet aankan.

Groeten

Anja
Secretariaat Etten-Leur

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:55

Jammer van de afmeldingen..
Iedereen die wel gaat: succes morgen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:15

Ik vraag me ook af wat mensen er slecht uit vinden zien op mijn foto's?
Er zitten wel wat slechte paden tussen maar alle sprongen lagen er goed bij!
En juist de akkers en weilanden waren juist goed, sommige bospaden vielen wat tegen maar daar waar de hindernissen staan is het goed genoeg!

Dit bericht van het secretariaat stelt gerust, er wordt hard gewerkt aan een goede cross!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 19:16

secretariaat schreef:
Eerder werd op dit forum opgemerkt dat het vanuit de organisatie makkelijk is om de beslissing bij de ruiter neer te leggen...dit is geenszins het geval. Er is simpelweg nog steeds geen reden tot afgelasting. Overigens werken de crossbouwers bijna een jaar in het terrein, je kunt erop vertrouwen dat zij goed weten wat de bodem wel en niet aankan.

zo heb ik het niet gezegd en bedoeld, maar ik weet wel dat ik het zelf prettig zou vinden om de keuze niet te hoeven maken. Maar ik denk dat het morgen voor het L nog goed te doen zal zijn, hoe de grond in het M en Z is wordt denk ik wel de vraag.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:20

als ik bij piet paulusma kijk valt de meeste regen morgen in het midden van het land, in het zuiden staat maar 1 regendruppel!

secretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:45

Heb ook even gekeken op weeronline... het ziet er niet eens zo slecht uit (beter dan vandaag) met zelfs een zonnetje tussendoor....Voor de M en Z klasse vrees ik niet zoveel voor de bodem aangezien de L-ruiters bij bosjes afmelden...het regent hier geen water maar afmeldingen..... Knipoog

Groetjes,

Anja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 19:46

ik hoop voor jullie dat het een topdag wordt morgen, de cross ziet er iig prachtig uit.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:55

secretariaat schreef:
Heb ook even gekeken op weeronline... het ziet er niet eens zo slecht uit (beter dan vandaag) met zelfs een zonnetje tussendoor....Voor de M en Z klasse vrees ik niet zoveel voor de bodem aangezien de L-ruiters bij bosjes afmelden...het regent hier geen water maar afmeldingen..... Knipoog

Groetjes,

Anja

Joh, wat vervelend voor de organisatie!!
Geen idee of op de volgende vraag vanavond nog een reactie kom maar ik stel hem toch even:
Gaat het L programma door alle afzeggingen inlopen of blijven de tijden redelijk zoals de lijsten?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:11

Ik heb zeker niet bedoelt dat het voor de organisatie makkelijk is om af te melden. Wat ik met mijn opmerking bedoelde is dat ik het heel moeilijk vind om deze beslissing te maken en dat het voor mij makkelijker zou zijn als de organisatie het af zou lassen. Niet dat ik vind dat het moet maar juist dat dan de beslissing niet door mij hoeft te worden gemaakt.
Ik vind het juist erg sneu en hoop dat het morgen te doen is. Dat ik me af melde had ook met mijn situatie te maken (nog wat onzeker en daardoor bang stom te gaan rijden omdat ik teveel rekening houd met evt. gladheid) ik heb de bodem niet eens gezien.

secretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:25

Ik begrijp de reacties van ruiters die afmelden ook hoor! Ik vind ook zeker dat als je je om welke reden dan ook niet in staat voelt om te starten het beter is om af te melden. Dat is vanzelfsprekend, onnodig risico lopen is nooit de bedoeling!! Als organisatie ben ik zowiezo al blij dat de meeste ruiters gewoon netjes afbellen!!

Even over de vraag inzake het inlopen: de tijden blijven ongewijzigd. Het is voor ons geen optie om het programma nu nog in elkaar te schuiven. Dus dan maar wat meer pauze's in de cross!! Het is niet anders! Volgend weekend beter!

Groetjes,

Anja

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:32

Ik ben nog stevig aan het twijfelen of ik morgen zal starten.... ik zou in t Z starten (heb me met t L paard al moeten afmelden wegens een flinke blessure na Chaam).

Vraagje aan t secretariaat: is de Z dressuur ring alleen voor t Z of rijdt er van tevoren al een andere klasse in? Ik sta momenteel als 8e in de Z, dat zou nog moeten kunnen als er maar 7 voor me in hebben gereden.
De springring zal echter ook behoorlijk slechter zijn tegen de tijd dat ik moet.... Wil eigenlijk niet riskeren dat ik straks helemaal geen paard meer heb om te rijden.

Vind deze situatie ook heel erg rot voor de organisatie Ach gut maar het weer zit ons dit seizoen niet echt mee Huilen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:33

Ik heb na het lopen van de cross nog met Toon Naalden gesproken en idd zei ook hij dat de stukken slechte grond (pad na hindernis 3 en het stuk voor de brug) nog worden afgegraven. Ik vond de bodem in de cross op de grasstukken er zeer goed bijliggen. Er waren 3 plekken die ronduit slecht waren, maar daar wordt volgens Toon dus morgenochtend nog afgegraven.
Springparcours lag er ook prima bij.
Ik heb er zin in maar vind het ook spannend! Voor mij de eerste cross van het seizoen!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:52

Iedereen die wel gaat: heel veel succes! OK dan!
Ik duim voor goed weer, want nog een cross die in het water valt is echt niet leuk meer!!

Als het weer morgenochtend een beetje gaat kom ik denk ik wel even met de scooter richting Etten! Lachen