[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:59

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:08

Het vosje spreekt mij erg aan! Zit duidelijk veel in en ziet er geschikt uit voor de cross.

Lielle, gefeliciteerd met de winstpunten! Ben je nu dubbel Z?

anja, klinkt als een drukke dag.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:09

ziet er erg goed uit chantal!!!
maar het moet idd wel wat voor der zijn, allemaal erg jong, alles rustig aan doen enz...
maar vind het toch wel een leuke pony zo op film!

gvdt: maar het was dus vrije start en jij had je opgegeven als nummer 24 ofzo? wel maf hoor!!

ik heb me vorig jaar in schoorl ook heel boos gemaakt omdat ik me toen had opgegeven en dan gooien ze iedereen er weer tussen!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:13

Gefeliciteerd Lielle.
Anja; fijne vakantie.

Chantal: vosje heeft een mooie verende draf, denk wel dat daar potentie in zit. Duidelijk is zeer zeker dat ie nog van alles moet leren, daar komt muriel niet mee aan de start in de cross dit jaar!
Niet rot bedoeld natuurlijk, maar dat begrijp je denk ik wel.

Heb je ook nog een filmpje van het schimmeltje? Die spreekt mij net wat meer aan op de foto. Niet dat ik nou zo'n schimmelfan ben, maar ik vind die net wat stoerder.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:16

Het vosje spreekt mij ook het meeste aan.

NRPS, weet je ook wat voor bloed erachter zit? Ze doet me denken aan een nakomeling van Elegant die ik ken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:17

Lielle, gefeliciteerd met je nette punten! Een geslaagde comeback dus!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:37

Super Lielle, helemaal top!

GvdT, inderdaad rare punten, maar toch gefeliciteerd met je winstpunt.

Anja, fijne vakantie, geniet ervan!

Moeilijk om te zeggen Chantal. Met die 4 jarige zal ze inderdaad nog een tijdje geduld moeten hebben. Wel een leuk beestje! Die schimmel vind ik wel erg moeilijk te zien op de foto.

Leuke pony Kim!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:56

Bedankt allemaal :J

Anja, in het Z heb je pas een wp bij 180 punten

Ik ben nu idd 2 * Z geklasseerd, met dank aan de eigenaresse van Niels van wie ik hem mocht starten in de dressuur

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 23:01

Ik heb trouwens HP6 uit en heb nu nog meer open vragen. Hij is gruwelijk spannend!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:11

Simmie --> dat is zeer zeker waar, vooral het vosje zal nog even duren voordat ze daar de cross mee in kan.
Het schimmeltje wordt al wat langer gereden (vooral buitenritten, niet echt in training, maar loopt dus al wel langer onder het zadel) dus daar zou je iets sneller mee kunnen. Het schimmeltje is ook een jaar ouder als het vosje.
Het vosje heeft idd een mooie verende gang, dat viel mij gelijk op. Het schimmeltje heeft heel veel aktie in de voorbenen, die loopt dus niet zo verend, maar heeft de vorm van het lijf wel erg mee. Van voren komt ie mooi omhoog met de benen en het kontje loopt mooi af. (snappen jullie het nog... haha)

Karin --> Elegant ken ik ook, gave hengst! Maar ik weet niet of dit vosje een Elegant is, zit verder geen afstammeling bij.

Ik zal is even zien of ik de filmpjes van het schimmeltje wat lichter kan maken, doordat die zijn opgenomen in de binnenbak zijn ze erg donker geworden.

Lielle --> Knap hoor 2 Z dressuur klasseringen!!! Dat doe ik je niet na!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:17

gefeliciteerd Lielle!! ik doe het je idd ook niet na!
ik was op weg naar een 2e Z klassering in het springen, maja dat zit er helaas niet meer in!

Edgar van Justinn is ook van Elegant he!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:22

Ja klopt, Edgar is ook zo'n gave hengstje!!

Country is ook zo'n gaaf ponyhengstje, alhoewel die niks met Elegant te maken heeft hoor.

Het verlichten van het fimlpje is gelukt! Nu nog even op internet zetten! Het is wel een filmpje dat ik erop zit. De filmpjes van Muriël met het schimmeltje waren helemaal rampzalig donker...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:27

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:30

ziet er ook goed uit!! al denk ik wel dat als die vos net zo oud is als die schimmel, dat ie dan veel verder is dan als die schimmel nu is

hoe oud waren ze nu?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:37

Het vosje is nu 4.
Het schimmeltje is nu 5.

Vosje heeft nu 4x iemand opgezeten.
Schimmeltje wordt al langer gereden, maar alleen buitenritten. Niet dressuurmatig.

Ik denk dat beide pony's het werk snel oppakken, maar dat het schimmeltje het wat sneller kan verwerken omdat daar al wat langer op wordt gereden (al was dat dan alleen maar buiten)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:39

ja idd!! op zich vind ik het wel netjes om zo'n jong dier buiten op te leiden. de stal van die vos doet dat ook! het eerste wat ze doen zodra er iemand op kan is met ervaren paarden buiten rijden!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:42

Vind ik eigenlijk ook wel heel goed.

Het schimmeltje was ook al prima met opzadelen, bleef netjes stil staan met poesten, zadelen en opstappen. Afspuiten na het rijden ging ook prima.
Bij het vosje was het allemaal nog wat schrikachtig. Is niet zo erg, dat komt wel.
Maar ook daaraan kun je dus goed zien dat het schimmeltje gewoon al wat verder is.

Ik merk van mezelf dat ik meer oren heb naar de schimmel. Alhoewel het vosje ook zeker kwaliteiten zal hebben... pffft wat moeilijk!!!

Het schimmeltje was overigens klinish al goed gekeurd (dat begreep ik van mijn vader iig), het vosje zouden we zelf eventueel kunnen laten keuren.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 00:47

Laat je de schimmel dan niet zowiezo ook overkeuren? Ik zou niet snel vertrouwen op een (goed)keuring waar ik niet zelf bij ben geweest.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:06

missmuts --> Nee dan laten we hem niet meer overkeuren, er zit als het goed is een keuringsrapport bij. Mocht dat keuringsrapport er niet zijn laten we hem uiteraard overkeuren.

Maar eerst maar is zien welke pony mijn zusje 'kiest'.

Ik ga nu richting Steenderen! Ben benieuwd hoe de wedstrijd vandaag verloopt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:46

Ik zou voor het schimmeltje gaan. Zijn gangen zijn nog niet zo spectaculair, maar ik denk dat hij nog wel beter kan gaan lopen als hij wat meer dressuurmatig gereden wordt. Je ziet duidelijk op het filmpje dat ook het schimmeltje nog wat zoekende is als hij loopt, zeker in de galop.
Natuurlijk kun je vanaf een filmpje veel moeilijker oordelen als dat je het in het echt ziet, maar ik zou voor de schimmel gaan!

Succes op je wedstrijd Chantal!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:13

Chantal, helaas doen de filmpjes het niet bij mij. Op de foto vind ik de vos het meest aansprekende paard. De schimmel vind ik op de foto iets minder, maar dat komt omdat de foto iets onduidelijk is.

Lielle, gefeliciteerd met je WP. Heb je maar 1 proef gereden? Wel mooi dat de punten dicht bij mekaar liggen en dat je 2x de bevestiging hebt dat je die 60% gereden hebt. Foto's!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:17

*edit* de filmpjes deden het nu opeens wel. Zo ziet de schimmel er een stuk beter uit. Lastige keuze. Die schimmel is idd een stuk verder, en voordat Muriel met de vos kan gaan crossen ben je mss wel 2 jaar verder.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:08

deze foto's zijn van een paar dagen geleden toen die vos nog buiten stond.
hij was nooit echt dik te krijgen, maar inmiddels begint hij echt Dik te worden!
hier is hij al een maand lang niet gereden, ik had verwacht dat de spieren veel sneller achteruit zouden gaan, maar het valt me nog alles mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:46

Hij wordt idd mooi wat dikker RT!

Ik heb een geslaagd dagje wedstrijd achter de rug.
Eerst dressuren met Lucky.
De 1e proef was prut, Lucky raakte helemaal in de stress toen er een glasplaat omviel, resultaat 145pnt.
Tussen de 1e en de 2e proef ben ik alleen maar bezig geweest de ontspanning op te zoeken en dat lukte! 2e proef ging super, resultaat 166pnt en een 5e prijs!
Daarna springen, eerst Lucky int L. Met inspringen was ze erg heet. In het parcours was dat gelukkig IETS minder. 1 en 2 gingen goed. Van 2 naar 3 was een lange lijn. 2 was een steilsprong, daarna 6 galopsprongen naar dikke oxer met sloot eronder hindernis 3. Ik had iets moeten toerijden of iets moeten inhouden, maar ik deed niks. Resultaat was dat de hele hindernis in elkaar ging.... echt stom van mezelf!! 2e keer heel rustig weer aangereden, toen ging ie super!!! 4ab,5,6 gingen weer perfect. 7 kwam ik wat kort onder, maar ging ook oke, daarna 8 ook super. 9 kwam ik iets groot, ik moet door via 4 galopsprongen naar de laatste dubbel. Doordat ik iets groot kwam kwam ik bij de dubbel iets te kort daar viel dus nog een balk.
Heel tevreden, ze sprong lekker. Die weigering en die balk waren mijn schuld.
Daarna Cheval gesprongen in de L. Hij sprong best oke. Op 3 een pechbalkje, die tikte hij net mijn zijn achterbenen aan. 4ab, 5,6,7,8,9 ging toen prima. Maar toen de laatste dubbel. Ik kwam goed op 9, maar voor hem was de afstand iets te kort. Daar kreeg ik nog 2 balken in de dubbel, helaas..
Maar goed er zaten ook prima sprongen tussen!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:22

lekker chantal!! jeetje wat rijdt je opeens punten zeg!! super! gefeliciteerd!! nou die eerste L1 wedstrijd haal je wel hoor!!
jammer van het springen! maar gelukkig weet je wat je zelf fout deed, dat is toch altijd wel lekker als je dat achteraf kan vertellen, ook al baal je dat het je eigen fout is!!