[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:52

Dankje, Antonius! Mijn naam is Claudia.de.jong, en mijn paard heeft een typische naam als je bekend bent met Harry Potter haha, hij noemt Voldemort. Jij ook alvast succes!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:19

@lene: ga je effectief als hindernisrechter aanwezig zijn in waregem voor de nationale? Zo ja, trek je ook foto's :+ ?

@lisse: cross in mol wordt georganiseerd door lrv, maar daar ben ik niet in thuis. Denk dat het nu enkel nog nationaal kampioenschap in vechmaal is, en dat lrv dan gedaan is tot oktober.

@xpony: totaal niet bekend met HP, maar nu zal ik je wel herkennen op de startlijsten!

Wij hebben een nieuwe vrachtwagen besteld, moest eigenlijk al lang klaar zijn, maar zal zeker niet meer tijdig voor Waregem zijn, dus we moeten met de vanne gaan. En mijn dochter van nog net geen jaar moet meegaan, dus ik hoop maar dat dat goedkomt. In de camion zou ze een dutje kunnen doen, maar met de vanne zal de enige optie de buggy zijn. En zaterdag dressuur en springen met 2 paarden zal een lange dag worden denk ik... Grmpf.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:58

@Antonius, neen helaas niet… Leek mij wel tof maar zit met een aantal familiale verplichtingen voor Pasen ;) Veel succes allemaal dan volgende week!

Jammer dat de oefencross enkel maar op het kleine veldje is. Wist ik niet... Is inderdaad niet zo veel de moeite. Nuja, we kunnen vooral ook wel wat jumping en dressuur oefening extra gebruiken dusja :) Staat jouw paard dicht bij of op Bloso gestald ms Helene?

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:58

Vroeger wel, dicht bij bloso gestald, maar sinds twee jaar in Anzegem. Maar ik ga wel gaan rijden in bloso waregem, ik heb geen piste bij stal dus moet ik met de van naar ginder rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:12

http://www.youtube.com/v/XaRxHAr9l7s

Even spammen :D
Leuke passage van mijn nieuwke! Wel even blijven kijken, de 1e poging was de minste... En haar middendrafje op het einde is ook niet slecht :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:51

Miljaar, die heeft er ook geen moeite mee he. :')

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:20

En dat was het paard dat al een tijdje te koop stond maar niet verkocht werd wegens te heet of niet? Gebruikt haar energie nu dan toch wel op een goeie manier! Ze hadden ze hier ook mogen afzetten, een strikje moest er niet rond… ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:23

Ja, in draf lukt het heel goed, galop is wel nog aandachtspunt... Gewoon galopperen lukt wel, maar bv. verruimen is een ramp. Enfin, het verruimen op zich niet, maar ze nog terug krijgen... Dan begint ze te stuiteren gelijk een pingpongballetje :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 12:02

Echt een leuk paardje!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:40

Kan het filmpje niet bekijken :?

Hoe was de oefencross in waregem Lene?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:25

Nog mensen naar Etten leur geweest?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:52

Vandaag op het nationaal geweest in Vechmaal.
De vos( die door iemand anders gereden wordt) was 3de in de klasse Midden. En dat voor hun eerste seizoen :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:02

Waw proficiat! Paard met talent precies :D. Dat was nu de laatste lrv wss?

Ben aan denken om mij voor het najar ook lrv lid te maken, zodat ik in het najaar nog wat crossen kan rijden. Alleen weet ik nu nog niet de kalender voor het najaar.
Het is zowiezo wel ver rijden altijd voor ons :+.

Maar eerst mn paard leren deftig springen op gras :Y).

Ligt het voor jullie nu stil of rijdt je ook VLP?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 12:27

Nee nu rij ik de vlp mee :D

Marchin, Tongeren, Arville (groom) , Diepenbeek, Genk, Ciney, Nokere (groom) , Brugge, Anhee, Theux en waregem.
Alle dat zijn die toch wat op het moment op het programma staan. Of we ze ook allemaal rijden weet ik nog niet :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:53

Mijn lijstje is veel beperkter haha :D alouwel, met mn groomen er bij zal het ook zo lang zijn ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 12:54

Ohh, misschien komen we elkaar wel tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:07

Mag ik me hier ook melden? Vooral als meelezer eigenlijk :P

Ik heb een jonge hengst van bijna 6 waarmee ik dit seizoen wou beginnen wedstrijden rijden. Eerst dressuur, later springen maar uiteindelijk zou ik er wel graag mee crossen. Zowel paardlief als ik hebben echt 0,0 ervaring hierin, maar mijn gevoel zegt dat die discipline hem op het lijf geschreven is.
Hij is springgefokt, kijkt naar niks, eerlijk, cool in de kop en altijd in voor lol. Hij is op z'n best op buitenrit, of hij dan aan het werk moet of gewoon lui mag rondlummelen maakt niet uit.

Ik heb nu een licentie-aanvraag gedaan bij VLP voor de D02, de sub-provinciale dus, omdat ik voorlopig geen ambitie heb om hoger te starten dan de E5 en E7. Dit zomerseizoen is echt puur en alleen om kilometers te maken en ervaring op te doen op wedstrijdterreinen. Paar keer winterwerking gestart deze winter, ging best goed op wat werkpunten na. Met routine moet dat goedkomen.

Thuis spring ik er 1x/week mee en 2x/dressuur. Springen doet hij ontzettend graag, trekt mooi aan zonder naar de sprong te vliegen, hij springt alles tot nu toe. Alleen midden van de hindernis aanhouden vindt hij soms nog moeilijk dus is het wel eens nipt om geen staander mee te hebben. Weigeren heeft hij nog niet gedaan, 1x ernaast omdat ik fout gestuurd had :o Het zijn dan hindernisjes van 50-60 gok ik (ik vraag er bewust nooit naar haha). Conditie van paardje zit best goed maar kan altijd beter.

Ik zit in regio Aalst en zou toch graag ietwat begeleiding krijgen hierbij of eventueel eens een crosslesje of oefencross meepikken deze zomer, of een paar keer met een ervaringsdeskundige meegaan om te kijken of het wat voor ons is. Voor mij is het allemaal nog wat Chinees...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:27

@ Prietpraat: cross was super! Inrijden voor de dressuur was een twintig minuten uitgelopen, maar daardoor had ik voor het eerst op verplaatsing meneer eens vrij goed voor elkaar, lekker ontspannen. Eens (alleen) binnen in de grote piste was hij wel terug meer gespannen maar kon er fijn blijven aan rijden. Dan direct door naar het springen. In het inrijden nog een banketstaaf stopje op een vrij dikke oxer (stond niets anders en had niemand die kon verzetten). Daardoor wel wakker geschud voor het parcours zelf ;). Ging eigenlijk wel fijn. Springen is ook meestal een groter probleem voor mij dan de cross zelf, heel stom. Dan door naar de cross en daar alles vlot gesprongen en nog paar bonusjes gedaan (hagen ipv bomen en ingesprongen via de boom aan de waterbak, en de trakhener naast de waterbak ook). Filmpje volgt nog! Fijne training dus :D Daarna nog een rondje uitgestapt rond de renbaan. Hindernissen voor volgende week stonden er al. En toch wel spijt nu dat ik niet meedoe. Hij liep zo simpel rond nu, en stond precies echt niet veel pittiger… Maar ja, 4 crossen sinds 9 maart, hij heeft wel rust verdiend.

Heb trouwens een b&b geboekt voor het weekend van 21juli in Houthalen, dus Genk wordt wel een héél concreet plan :p (of een weekendje boshobbelen)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 14:35

Prietpraat: ohja de crossen voor het najaar van de lrv ( die wat ik rij of weet)

- Zutendaal, Meldert, Grobbendonk, Kasterlee, derby grote brogel/lummen, Mol, zullen er nog wel zijn maar weet ik zo even niet van buiten.

Wat leuk dat je misschien genk gaat rijden Lene! En zo niet, bij ons heb je echt hele mooie bossen om te rijden :D

Varekaj: ga je niet kunnen helpen, ben niet van die kanten. Maar alvast veel succes met de training

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:48

Zutendaal was m'n allerlei eerste cross :)! M'n enige echt goeie cross eigenlijk haha :+. Maat dan is het paar jaar niet meer geweest.

Ben je lid van Bloso Lene? Als lid mag je normaal na de cross nog eens gaan oefenen. Fijn van gisteren iig. Ik ben met m'n vriend in de vm even komen kijken en ze liepen toen al beetje achter qua uren.

Venka2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:15

Hoi allemaal,

Ik ben volledig nieuw in het eventing wereldje. Heb nu 2 paardjes staan waar ik graag mee wil starten.
Spannend... Heb nog nooit eerder een cross gereden dus het leek me wel een goed idee om hier eerst een aantal lessen in te nemen.
Weten jullie misschien een goede instructeur die me op weg kan helpen? Liefst in de omgeving van Bocholt. Kan ook in Nederland want we zitten namelijk dicht tegen de grens :D

Of zijn er in die buurt binnenkort nog wat leuke oefencrossen?

Alvast bedankt,
Grtz XxX

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:36

Iemand op wedstrijd geweest dit weekend?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:39

Daarnet pony der eerste parcourstjes gesprongen, 30 en 50 cm, maar kom je moet ergens beginnen he. :+
2x foutloos maar wel heel kijkerig, maar dat zal wel beteren als we wat meer parcoursen rijden. Onze balken thuis zijn niet zo felgekleurd. :+
https://www.youtube.com/watch?v=r2Dyh5Y ... e=youtu.be

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:47

Ik ben vantweekend gaan helpen in waregem (behalve gisteren). Ze hebben allemaal hun best gedaan. Twee paarden zijn derde geworden, eentje negende en de jonge had een weigering. De kersverse vrouw van de ruiter heeft gisteren gewonnen in haar B reeks. Twas dus best goed weekend!

Bij jouw ook zag ik Antonius! Proficiat met je overwinning en vijfde plaats.! Helaas is m'n vriend gisteren niet kunnen komen foto's trekken. Je stond thans aangestipt op zijn lijstje :) .
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 21-04-14 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:48

Ohhh paarden goed gelopen dus :D

Proficiat Antonius met je plaatsen!